LOKAKUISET 2007, UUSI YRITYS

Heippa hei!Mitäs tänne??Edelleninen pino näköjää kaatu ku en pääse edes lukemaan mitä ootta kirjotellu päivän aikana. :(

Semmonen kysymys tuli mieleen että Mitä odotuksia/toiveita teillä on lapsienne kummeilta ja miten itse pidätte suhdetta yllä kummilapsiinne? Minuu v-ketuttaa ihan hirveesti miun kummilapsen äiti.En tajua miksi oon suostunu aikoinaan edes lapsen kummiksi kun hänen äitinsä kanssa ei hirveästi olla tekemisissä.Minä yritän jo ihan kummilapseni takia pitää yhteyttä mut lapsen äiti ei pidä minuun mitään yhteyttä.Hän ei esim.kiitä lahjoista,korteista,ei kysy minun kuulumisia eikä kerro kummi lapseni kuulumisia ellen tenttaa.Eivät käy koskaan meillä kylässä,itse matkustan n.3 kertaa vuodessa heille. (400km välimatka) Nykyisin ei vastaa edes puheluihini tai viesteihin,tai harvoin jos vastaa saattaa kestää 2 viikkoakin.No joo,en ees jaksa kirjata kaikkia esimerkkejä.Oonko ihan tollo vai enkö tajua että kummilapseni äiti ei halua olla enää tekemisissä??Harmittaa vain kummilapseni puolesta :'(

Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
mammoliino
Pakko oli kaipailla, kun viimeks oon kuullu sinusta sillon, kun läksit tunkemaan paperia liikunnanopettajan piliin...
...siis pilliin... :LOL:
Ja kun mulla on se "vihaa miestäsi"-viikko menossa :kieh:
voi,voi mileko onko sulla taas se mielessä kun tuollaisia kirjoittelet. Paha olisi paperia toisen piliin tunkea......... :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
mammoliino
Pakko oli kaipailla, kun viimeks oon kuullu sinusta sillon, kun läksit tunkemaan paperia liikunnanopettajan piliin...
voi,voi mileko onko sulla taas se mielessä kun tuollaisia kirjoittelet. Paha olisi paperia toisen piliin tunkea......... :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Kuule milekon sisulla sekin onnistuis :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
mammoliino
totta puhut siskoseni

:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

vip kyseli yhteyksistä kummilapsiin ja odotuksia kummeista. Mulla on neljä kummilasta.

Vanhin kummityttö täyttää maanantaina 17v ja synttäreille mennään. Hän on mun tätin tyttö ja itse asiassa täti on meidän Jesperin kummi ja mun kummityttö meijen Danielin sylikummi ((ei kirkonkirjoissa kun oli vuoden liian nuori). Paljon ollaan tekemisissä toistemme kanssa. Kummitytön kanssa ehkä nyt pikkusen vähemmin kun toisella omat omat menot ja aika tiivis opiskelu meneillään.

Seuraavaksi vanhin kummipoika täyttää kesällä 6v. On mun serkun poika ja itse asiassa he ovat Jepen kummeja. Heidän kanssaankin ollan tekemisissä mutta pikkusen vähemmän. Useamman kerran vuodessa kumminkin nähdään ja nimpparit, synttärit ja jouluna kummilapsia muistetaan.

Seuraava kummipoika täyttää ja kesällä 6v. hän on mun ala-asteelta saakka tunnetun likkakaverin lapsi. Ja likkakaveri on muutes esikoisen ja Kiiukan kummitäti :) Tosi paljon ollaan tekemisissä. ja varmaan muutes mennään v.loppuna taas käymään.

Ja neljäs kummilapseni (poika) täytti tammikuussa 5v. Hänen äiti on muutes sitten Danielin kummitäti :) Ja paljon ollaan yhteydessä. Hänen poikansa kun tulee Jesperin kanssa hyvin juttuun ja pojat leikkivät usein keskenään.

Mulla on se onni että kummilapset asuvat kaikki tässä Kotkan alueella ja pystytään näkemään usein ja niinhän tämä ristiin kummina olokin sitoo välejä lisää. Tosin oltaisiin varmaan ilman kummeuttakin tekemisissä usein.

Esikoisen kummit muistavat häntä, tosin nykyään enempi vain juhlapäivinä. Hänen kummeja ovat mun veli, mun likkakaveri, isän ystävä ja hänen silloinen likkakaveri. Tämä ex-likkakaverikin muistaa aina poikaa.

Jesperillä on neljä kummia, kaksi pariskuntaa. Mun täti miehensä kanssa ja mun serkku vaimonsa.

Danielilla kolme. Mun oma kummityttö, mun likkakaveri ja miehen veljenpoika.

Ja Kiialla kaksi. Mun toinen likkakaveri miehensä kanssa.

Tota noin :ashamed: ihme että tuo isän kaveri muistaa edelleenkin esikoista ja käy synttäreillä ym. Meillä kun oli keskenään sellainen ollaan ei olla -suhde muutaman vuoden ajan. Miltei yhteen muutettiin jne. :whistle:

Ai niin, enhän miä noihin odotuksiin vastannut mitään :ashamed: Itse asiassa ei mulla sen kummempia odotuksia ole kun se että hyö pysyisvät lapsen elämässä ja lapsille tärkeinä ihmisinä. Paljon puhutaan lapsille (puolin että toisin) mennään kattomaan kummia, kummi tulee kylään, kummi soitti jne.

Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
mammoliino
totta puhut siskoseni

:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Ainahan minä :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja YOdottaja66:
Vip: eihän sun kummitettavan äiti ole vain mun sisko :headwall: ;) ????
Ihan sama luonnekuvaus - ei vastaa tekstareihin yms yms - ja mehän ei olla enää puheväleissä, nimittäin...

Pari kyselyä

VESI - juotatteko vaaveille vettä? Miten paljon ja milloin ? Mie en oo Viulle tuputtanut vielä...

TYYNY - onko teillä tyynyjä käytössä ? Mä panin nyt kokeeksi ohuemman peiton ja ohuen tyynyn - toisaalta että pysyis paikallaan, mutta meän Viu aina kastelee yläpään, eli hikoilee pää , aattelin että josko tyyny ois mukavemman tuntuinen, siis kuivemman ... yöhaalari&peitto on vaan päällä yöllä.

NAN2 - kuka antaa ja onko ollut masuongelmia tms ? Mulla on purkit vasta kaapissa, iän puolestahan sitä vois jo antaa
Ei juoda vettä mutta mehua Kiia sai joulun tietämillä kun oli tosi kipeenä. Nestettä kun piti saada menemään hinnalla millä hyvänsä.

Ei ole tyynyä eikä varmaan tule vielä pitkään aikaan. Tyyny liinankin tuo repii naamallensa

Nan2 oottaapi kaupassa että tuo pimatsu alkais paremmin syömään kiinteitä

Pitäkäähän palsta pystyssä minä lähden tyttöjen kanssa nukkumaan kun taisivat käydä yöunille tunti sitten. aamulla taas yritän palailla lukemaan palstaa. Ja joskos tästä akasta vielä entisenlaisen saisi kun vaan paranisi, kauhia köhä on edelleen.

Pitäkäähän palsta pystyssä minä lähden tyttöjen kanssa nukkumaan kun taisivat käydä yöunille tunti sitten. aamulla taas yritän palailla lukemaan palstaa. Ja joskos tästä akasta vielä entisenlaisen saisi kun vaan paranisi, kauhia köhä on edelleen.
Hyviä yötä! Toivottavasti rauhallista sellaista :hug:

Kysymys vielä... Miten tuonne kerhon puolelle niitä kuvia saa laitettua?? Koitin päivällä kahteenkin otteeseen ja masiina ilmoitti, että "materiaali tallennettu ja odottaa kerhon omistajan hyväksyntää ja mahdollista julkaisua" ja kuitenkaan eivät Piitulin mukaan ilmeisesti olleet menneet perille... Nyt koitin vielä kerran, joten katsotaan. Ajattelin vaan josko teen kuitenkin jotain väärin siinä, vai onko tää kone vaan niin onneton tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Toivotaan:
Kysymys vielä... Miten tuonne kerhon puolelle niitä kuvia saa laitettua?? Koitin päivällä kahteenkin otteeseen ja masiina ilmoitti, että "materiaali tallennettu ja odottaa kerhon omistajan hyväksyntää ja mahdollista julkaisua" ja kuitenkaan eivät Piitulin mukaan ilmeisesti olleet menneet perille... Nyt koitin vielä kerran, joten katsotaan. Ajattelin vaan josko teen kuitenkin jotain väärin siinä, vai onko tää kone vaan niin onneton tms.
Jotkuhan on laittanut piitulille s.postiin kuvat ja piituli on laittanut ne sitten kerhoon... Pitää kokeilla miten se kuvan laitto menikään

Muoks. et siä mun järjen mukaan pysty tekemään sitä väärin. Voisko ne kuvat olla liian isoja?

Mulla on yks kummilapsi, kaverin keskimmäinen ponityttö, joka täyttää jo 6 vuotta, hui kamala! Kaveri asuu mun synnyinpaikkakunnalla 130km:n päässä täältä. Aiemmin tuli aika ahkeraan kuljettua kylässä, mutta nykyisin vähän vähemmän. Yritän välillä laitella jotain pikkusia kivoja juttuja postissa ja kylässä käydessä aina jutella ja leikkiä tytön kanssa. Toki sitten synttärinä ja jouluna vien jotain vähän isompaa lahjaa.

Essillä on viisi kummia, mun isoveli, mun kaveri, miehen pikkusisko, miehen serkku ja miehen kaveri. Kummeilta ootan vähän muutakin kuin lahjojen antoa (niitä ei ole edes pakko antaa), toivon myös että ainakin miehen pikkusiskosta saisi koulutettua oivan lapsenlikan :saint: Mun isoveli on ihan höpönä Essiin, asuu vaan niin kaukana ettei se kovin usein käy kylässä. Miehen serkku asuu taas jenkeissä eikä ollut kastajaisissakaan, mutta kesällä varmaan tulee käymään Suomessa.

Vettä oon antanut soseitten syönnin yhteydessä ihan vähän, sen verran että Essi saa huuhtoa suun välillä. Määrä on varmaan jotain 10-15ml yhteensä. Se kyllä jois sitä enemmänkin, mutta turhaan kai se sillä mahaansa täyttää?

Tyyny oottaa vaatekomerossa, en ole uskaltanut vielä laittaa sitä, vaikka ihan lituska onkin... Vaikka tuskin siitä mitään haittaakaan olisi, josko hyötyäkään meille.

Nan on meillä vaihtunut isojen tyttöjen versioon, ihan vaan siksi, että mies osti sitä aiemmin vahingossa ja sitä oli kaapissa, kun ykkösnanni loppui viime viikolla. Ei ole ollut eroa :)

toivotaan miekään en oo saanu kuvia laitettuun kerhoon...miljoona kertaa oon kokeillu ja aina ne on liian isoja "tiedostoja" sinne :( Kunhan mies ehtii neuvoo niin saan miekin sit laitettuu kuvia sinne joku päivä.

Vettä ollaan annettu ihan vähän kun annoin Ellalle leikkeihin mukaan tuttipullon jotta oppisi juomaan siitä.Maidon sijaan pullossa oli vettä.

Tyyny on kaapissa ja en näe tarvetta kaivaa esille sitä.

Nan nyt kun Ella vihdoin oppi pullolle niin alas on mennyt sempperi2.

Alkuperäinen kirjoittaja vip1:
Semmonen kysymys tuli mieleen että Mitä odotuksia/toiveita teillä on lapsienne kummeilta ja miten itse pidätte suhdetta yllä kummilapsiinne? Minuu v-ketuttaa ihan hirveesti miun kummilapsen äiti.En tajua miksi oon suostunu aikoinaan edes lapsen kummiksi kun hänen äitinsä kanssa ei hirveästi olla tekemisissä.Minä yritän jo ihan kummilapseni takia pitää yhteyttä mut lapsen äiti ei pidä minuun mitään yhteyttä.Hän ei esim.kiitä lahjoista,korteista,ei kysy minun kuulumisia eikä kerro kummi lapseni kuulumisia ellen tenttaa.Eivät käy koskaan meillä kylässä,itse matkustan n.3 kertaa vuodessa heille. (400km välimatka) Nykyisin ei vastaa edes puheluihini tai viesteihin,tai harvoin jos vastaa saattaa kestää 2 viikkoakin.No joo,en ees jaksa kirjata kaikkia esimerkkejä.Oonko ihan tollo vai enkö tajua että kummilapseni äiti ei halua olla enää tekemisissä??Harmittaa vain kummilapseni puolesta :'(
Tiedän tunteen. Mun kummityttö asuu täältä aika kaukana (keminmaassa). Koulukuvaa olen nyt jo muutaman vuoden pyydellyt, mutta eipä ole koskaan kuulunut. Kortit ja lahjat laitan ja yritän soitella silloin tällöin. Mutta mitään ei sieltä vapaaehtoisesti kuulu. Oltiin äidin kanssa aikoinaan kavereita, mutta nyt hädin tuskin jutellaan. Yritän tytön takia silloin tällöin edes yhteyksiä pitää. Meillä ovat käyneet kerran. Mä olen viimeksi lapsen nähnyt 2 tai 3 vuotta sitten... ja silloinkin tosi pikaseen.

Alkuperäinen kirjoittaja vip1:
toivotaan miekään en oo saanu kuvia laitettuun kerhoon...miljoona kertaa oon kokeillu ja aina ne on liian isoja "tiedostoja" sinne :( Kunhan mies ehtii neuvoo niin saan miekin sit laitettuu kuvia sinne joku päivä.
ootkos kokeillut pienentää niitä kuvia esim. paintin kanssa?

Jaa vai olitte te taas saaneet pinon kaatumisen aikaan :D Mut nyt en pääse kattoon mitä päivällä ootte kirjotelleet :'(
No mutta ihan ensteks huomiselle mukavaa tapaamista, ketkä sinne nyt olikaan menossa :) laittakaas kuvia sit meille ja :)
Hei kukas se sanoi menevänsä edullisille lastenvaatekutsuille????? Jäi kiinnostamaan kovasti toi...antakaas infoa jos joku tietää et mikä firma oli ja millasii vaatteita?
Onkos monikin käynyt jonathan-lastenvaatekutsuilla? Mä olen pari kertaa käynyt...ne sisävaatesarjat siel on aika hömelöitä, mutta ulkovaatteet hyviä ja kivoja. Jos joku tän merkin tietää niin tiedoks vaan et siel on ihanat keväthaalarit vauvoille myynnis :p Ja nyt juuri pähkäilen ostaako vai eikö sitä tuolle poitsulle? Siin on se kosteussuoja, eli sitä en välttämättä nyt vielä kaipais, mutta oli niiiiin ihan väri et :heart: :p Hinta oli muistaakseni 49,-
Miehistä sen verran, et yksäiti, tääl myös välillä ollaan sulle kadeja kun "saat" yksin pyörittää sitä arkea..Mut hei, tehäänks vaihtarit..mä voisin olla hetken yksin ja sä tuu vaan hakee täältä tää mun mies lainaan, luulen kyl et laitat sen paluupostissa vähän äkkiä takas.. :LOL:
Joo mut varmaan siin yksinolossa alkaa sitä toista kaipaamaan rinnalle pidemmän päälle. En mäkään varmaan yksineläjä tyyppiä ois, mutta ain sillo ku mies jossai reissus tms niin tuntuu et saan tän arjen sujumaan paljon paremmin ja rauhallisemmin. Silloin kun toinen on täs kotona niin kai mä odotan siltä sitä osallistumista y.m. ja sit kaikki hommat takkuaa kun odotan ja odotan et sekin tekis...sillon ku oon yksin, tiedän et hommat on tehtävä myös yksin, niin silloin ne sujuukin. Äh, monimutkaista. Vaikka onhan tosta ukosta kuitenkin suuri apu, aina tulee vähäteltyynkin...pitäs olla vaan kiitollinen siitäkin (vähästä?) mitä tekee :) Välil vaan tuntuu et yksin ois monesti parempi :ashamed: vaik tuskin oikeesti yksin haluisin...
Yhtään en siis yksäiti vähättele tai mitään noita sun tuntoja, vaan ymmärrän sua kyl taysin... Kyllä se sullekkin onni hymyilee pian taas varmasti :heart:
Kyselin aiemmin siintä piitulin ja tuutilullan tapaamisesta et kuinkas se sujui...ei ainakaan silmiin sattunut vastauksia :)
Kaikille sairastelijoille paljon voimahaleja :hug: Ja tildallako koira nukkui ikiuneen... :'( Otan osaa... :'( :hug: Kaikille muillekkin haleja ja voimia tarvitsijoille(mm.miesten kanssa hermonsa menettäville äideille y.m.) paljon voimia ja jaksuja :hug: :heart:
Tääl voi aina purkaa sydäntään :heart: =)

ainiin, tuutis ja muut kruunu-fanit :D eikun langan ostoon ja puikot suhisemaan

http://www.ullaneule.net/0207/ohjeet_kruunupipo.html

http://evab.vuodatus.net/blog/category/Yleinen

:wave:

Niin joo meidän eemelin kummeista
Yks on mun vanha asuntolatoveri. Soitellaan melkein viikottain, nähdään silloin kun jompikumpi saa kyytiä johonkin suuntaan. Ollaan ensi viikon aikana menossa kummitätiä kattomaan Turkuun. Laitan eemelin nimissä joulu-, ystävänpäivä- yms kortit ja lahjat kaikille kummeille. Valokuvia jaan netin kautta koko ajan.
Toinen kummitäti on mun pikkuserkku, mun kummitädin tytär. Soittelen niin usein kun vaan pystyn, kyselen kuulumisia. Talvella vähemmän nähdään, mutta heillä mökki täällä joten eiköhän joudu neiti lastenhoitajaksi kesällä :LOL:
Kummisetä on isännän vanha koulukaveri (ja dirlittankin tuntee :D ). Kummisetä ja isukki soittelee aika paljon. Ei kyllä ole nähnyt poikaa ristiäisten jälkeen, mutta saa valokuvia välillä ja toivon mukaan kesän tullessa ukot taa ryyppäävät yhdessä vähän useammin...

[quote="YOdottaja66VESI - juotatteko vaaveille vettä? Miten paljon ja milloin ? Mie en oo Viulle tuputtanut vielä...

TYYNY - onko teillä tyynyjä käytössä ? Mä panin nyt kokeeksi ohuemman peiton ja ohuen tyynyn - toisaalta että pysyis paikallaan, mutta meän Viu aina kastelee yläpään, eli hikoilee pää , aattelin että josko tyyny ois mukavemman tuntuinen, siis kuivemman ... yöhaalari&peitto on vaan päällä yöllä.

NAN2 - kuka antaa ja onko ollut masuongelmia tms ? Mulla on purkit vasta kaapissa, iän puolestahan sitä vois jo antaa [/quote]

Vettä annan välillä, varsinkin hikkaan yritän juottaa.
Tyyny on ollut nyt nuhasta lähtien käytössä, ei mitään hyötyä nukkumiseen.
Nan2 on ainut, jossa oli täällä tarjolla isompia kuin niitä pikku tetroja, joten ollaan juotu sitä. Ei mun mielestä ole mitään oireita.

käsitöissä oon tumpelo :ashamed: pitääkin kysästä mummilta haluaisko tehdä tuon ekan hatun kiialla :whistle:

tapaaminen meil meni kylmän kahvin merkeissä :D toinen kun istui niin toinen melkein pomppas ylös... ei myö neljän tunnin aikana kauheasti ehditty kumminkaan jutella... tää oli yleistä hälinää :D

mutta meillä oli kruunukakku. Tuolla kuva
http://tuutilulla.vuodatus.net/blog/1120069

mileko
oli kyllä katkera kun ei saanut kakkua :whistle:

Täällä kans ootellaan kovasti infoa niistä lastenvaatekutsuista! Selailin tossa sivuja toisesta pinosta taaksepäin niin tais olla Vilma-Onni joka siellä vieraili...Tunnustan olevani hivenen vaate-hullu...Ku noille tytöille on kauheesti aina kaikkee kivaa... :ashamed: :saint:

Mulla ei oo kummilapsia siunaantunu,eikä kyl tiedossakaan et tulis :ashamed: :(
Ja mä ootan poikien kummeilta lähinnä sitä että viettävät poikien kans aikaa ja että nuo kummisedät olisivat vähän miehen mallina.Peetun kummitäti on mun lapsuuden kaveri ja hän onkin Peetu vieny sirkukseen,särkänniemeen jne..kaikkee tollasta kivaa ja peetun kummisetä on hänen isänsä veli ja hää on aiemmin Peetua yökylässä pitäny jne..nyt tosin jääny se jostain kumman syystä... Pessin kummit on mun toinen lapsuuden kaveri,koulukaveri ja mun pikkuveli.
Nää nyt ei oo vielä mitenkään ollut osallisina mutta toivottavasti tulevat oleen...

Mä yritän saada hiljennettyä tota Peetua et pääsisin nukkuun... :kieh:

Yhteistyössä