Loka- ja marraskuun IVF/ICSI/PAS

kuumettaOnnea :flower:
kentia: Voi harmi! :hug: Onneksi teillä vielä alkioita pakkasessa.
retuli: Eipä täällä juuri ole oireita, ainoastaan väsymystä ja rinnat vähän arat. Aika lailla negafiilis. Toivottavasti siellä menee paremmin.

omaa napaa: Täälläkin lähes jatkuvaa tuo oireiden tarkkailu, vaikka ei voi tietää mikä johtuu lugeista ja mikä ei. Mutta voi sanoa, että juuri mitään oireita ei ole, siksi aika negafillis. No viikon päästä ollaan jo viisaampia tässä asiassa.

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!
 
Onnittelut kaikille plussanneille :flower:
ja halaukset kaikille myöhemmin onnistuville :hug:

omaa napaa:
olin ultrassa torstaina 4.12 ja siellä oli yksi alkio ja syke löytyi. laskettu aika 17.7 :heart:

plussatuulia ja voimia kaikille :heart: :heart:
 
Onnea riepuriialle ja vauvalle hienoista ultrakuulumisista. :heart: Voi kun itsekin saisi pian tuon onnen kokea.

Nyt alkoi omassa massussa selvät menkkakivut! Alkaa tuntua aika positiiviselta, koska mulla ei IKINÄ ole menkkakipuja ennen kun menkat alkaa!!! Vai voiko olla niin, että luget siirtää menkkojen alkamista. Mulla on luteaalivaihe 11-14 päivää, joten menkat olis voinu jo alkaa eilen. Itseasiassa noi menkkakivut alkoi lievänä jo eilen illalla. Mitenköhän on: raskausoireita vai lugeista johtuvaa.
 
Riepuriia, onnittelut sinulle, ihanaa kun kaikki on hyvin. Nyt huolet nurkkaan ja nauti odotuksesta =) Helpommin sanottu kuin tehty...

Himpunpimpula, niin ne nämä oireet ja oireettomuudet näkyy vaihtelevan ja mielialat sen mukaan. Kyllä minä olen saanut sen kuvan, että lugejen aikaan ei kovin helposti menkat ala, jos alkaa, niin jossain mättää. Mutta mitäpä tuokaan auttaa, voi olla raskausoireita, voi olla lugeoireita, mutta tuskin kuitenkaan menkkaoireita =)

Ja omaa nassua: Itsellä jotain tuntemuksia ollut melkein siirrosta lähtien. Alussa kivut oli punktiosta johtuvia, alavatsa ja munasarjat oli arat ja koko maha ihan pömppö. Muistaakseni noin viikko sitten kivut alko vihlovina kipuina ihan ala ala mahassa ja niitä on jatkunu tänne saakka. Vihlaisut välillä aika voimakkaita, aina ei pysy naama peruslukemilla. Alaselkää juilii välillä ihan niinkuin menkkojen aikana. Parina yönä oli välillä hirveitä hikoilukohtauksia, jolloin kaikki vaatteet lensi nurkkaan ja aamulla ihan tahmea olo! Päivällä taas välillä vuoroin kylmä ja vuoroin kuuma, välillä jopa yhtä aikaa molempia! Ja rinnat on kyllä niin isot ettei ikinä ja arat, joka onkin varsinkin miehen mieleen...tosi kosketuskiellossa ovat :LOL:

Minä tunnen nämä oireet ihan selvästi, eikä näitä voi kuvitella. Nyt pari päivää olen antanut itselle luvan ajatella, että nämä voivat olla myös onnistumisen merkkejä, eivätkä välttämättä johdu niistä lugeista. Mutta se testihän sen sitten lopulta ratkaisee, ei sitä itse voi tietää, ajattelipa miten tahansa.

Missä vaiheessa työ muut olette aikoneet tehdä testin?Vai odotatteko mahdolliseen verikokeeseen asti? Mulla verikoe on to ja tuloksen tiedän pe. Ajattelin, että jos uskaltaisin niin voisin testata ke, se on pp14...Eiks se oo kuitenkin jo semmonen päivä, että silloin pitäs näkyä jos on onnannu?
 
heippa kaikille.
Täältä sellainen päivitys että mulla oli siirto 27.11. luonnolliseen kiertoon ja tänään alkoi kuukautiset tasan 14 päivää ovulaatiosta eli ei mitään tarttumisyrityksiä.

Siirrossa oli kaksi yksilöä, toinen täydellinen ja toinen hyvä. Eli ei vaan tartu. Onneksi pakkasessa on 8 jäljellä, aion tutkia jotain poppaskosteja tarttumismahdollisuuksien parantamiseksi ensi kerralla.

Ei tässä paljoa naurata mutta voisi ne asiat huonomminkin olla. Tsemppiä kaikille plussaneille ja vielä enemmän neganneille!
 
Chicken73 pahoitteluni :hug:

Pohtijatar oireet kuullostaa tutulta, annan minäkin itseni uskoa että noi onn hyviä merkkejä... =) pp14 kyllä pitäs jo voida testata, ainakin minä sain sen ohjeen sairaalasta

muillekin tasapuolisesti hyvää toivottaen;

soja pp9

-väsyttää... ei jaksa....-
 
Chicken73 , pahoitteluni :hug: Onneksi teillä on pakkasessa noin hyvin alkioita! Onnea seuraavaan koitokseen =)

Olinpa tänään jouluostoksilla ja sitten eräässä kaupassa satuin eksymään vauvavaatteiden puolelle... arvatkaapa vaan oliko pakko ostaa sellainen pienenpieni body ja karvatumput :x Vaikka ei vielä mitään tietoa vauvasta enkä ikinä oo sortunu tollaseen... Tuolla kaapissa sitten oodottelevat :D
Päänsärkyä oli vielä eilen illallakin. Tänään sitten tuossa illalla hentoinen määrä ruskeaa tuhrua pyyhkiessä. En ole vielä huolissani, sillä viimeksikin sitä oli (pp11 eteenpäin muistaakseni) ja se oli lääkärin mielestä mitä varmimmin implantaatiovuotoa (kesti noin 3vkoa). Uskaltaisikohan testailla kotosalla jo ennen verikoetta... mieli tekis!
 
NPG
Täältä kurjaakin kurjempi päivitys. Menkat alko pp 13 eli eilen, testipäivä ois ollu tänään. Mieli maassa, mutta ajatukset jo seuraavassa yrityksessä, sillä pakkaseenhan emme saaneet mitään. Toivottavasti seuraavalla kerralla stimuloituisin vähä paremmin niin josko pakkaseenkin jotain saatais. Tulevat hoidot eivät kuitenkaan tunnu ylivoimaisilta, koska minulla oli niin vähän sivuoireita hormoneista. (ehkä juuri siksi etten reagoinut niin paljoa...)

Tsemppiä kaikille teille! Minä poistun takavasemmalle.
 
Pohtijatar noi sun oireet kuulostaa tosi lupaavilta! Luulisin, et näkyy jo pp14.

Chicken73 ja NPG :hug: Ja parempaa onnea seuraavaan kiertoon molemmille.

oma: mulla yrittää menkat alkaa!!! Eilen alkoi lievät menkkakivut ja illalla kun laitoin lugen, huomasin että on pientä tuhrua. Tänään kivut ovat olleet asteen voimakkaampia, ihan selviä menkkakipuja ja tuhru on voimistunut. Nyt tulee jo pikkuhousunsuojaan vähän ja aina pyyhkiessä. Taitaa vaan ne luget vielä estää kunnon vuodon alkua. Ajattelin, et uskaltaiskohan sitä huomenna kuitenkin testata? Huomenna olis vasta pp11, mutta sehän on kuitenkin jo 14 päivää hedelmöityksestä...
 
[/b]himpunpimpula Harmi, että menkat meinavat alkaa. Itsellä luget estävät aina menkkojen tulon, mutta menkkakipuja alkaa olla aina siitä lähtien kun kierron mukaan pitäisi menkkojen alkaa. Vai meinasit jo testailla; tulehan sitten heti kertomaan miten kävi.
pohtijatar:Tosi lupaavia oireita, itselläkin ollut juuri tuollaisia oireita silloin kun olen ollut raskaana. Nyt ei ole noita oireita :(
retuli:peukkuja!
soja:Kiva kuulla, etä sielläkin lupaavia oireita. Peukkuja!
chicken ja NPG: Pahoittelut. Tosi kurjaa. :hug:

omaa napaa: Kävin tänään hakemassa vielä lisää lugeja apteekista. Loppuun asti piinaillaan, vaikka aika epätoivoiselta alkaa tuntua, kun ei juuri mitään oireita.

puuteri pp10
 
Iltaa kaikille!

Aivan nolottaa, etten ole saanut aiemmin aikaiseksi naputella tuntemuksia. Lukemassa olen käynyt lähes päivittäin, mutta kommentointi on jäänyt laiskotuksen takia. :ashamed:

Onnittelut plussista Belle, Sini78 ja kuumetta. :heart: Riepuriialle lisäksi :flower: hienoista ultrakuulumisista. Mites sen Nipen haamuviivan kanssa kävi? Saako sinuakin jo onnitella? Entä mikä on Mariskan ja Essiinan tilanne? Ja sitten surullisen pitkä lohtu :hug: lista: karatin, Janniina, RouvaP, Kukka77, Aliisa08, plasebo, Tao74, kolmisin, Kentia, Chicken73 ja NPG. Kaikille teille voimia!

Ja tietenkin kanssapiinailijoille kärsivällisyyttä ja plussaonnea! :wave:

Omat tuntemukset ovat tosi vähäisiä. Kuten mainittua, olen ollut viime viikot tosi väsynyt, mutta se voi johtua joko lugeista, pitkistä työpäivistä, flunssasta kuin ajoittain masentavan harmaasta kelistäkin. Rinnat ovat paisuneet ja pinkeät, mutta sitä nyt ei huomaa kuin itse ja oma mies. :p Lähtökohdat kun ovat niin vaatimattomat, että huimasti paisuneilla rinnoillakin täytän vasta a-kupin. :LOL: Aika rauhallisin mielin olen viime päiviin saakka ollut, mutta testipäivän lähestyessä on hermoilukin alkanut. Välillä uskon vakaasti plussaan, yleensä olen melko epäuskoinen. Mun rauhallisuuteen on varmasti vaikuttanut tämä meidän äkkilähtö hoitoon; vasta vähän reilu kuukausi sitten päätimme mieheni kanssa kokeilla yhden kerran ivf-hoitoa yksityisellä ja nyt jo piinapäivät alkavat käydä vähiin. Eikä itse asiassa ole kuin pari kuukautta laparoskopiasta, josta saatujen huonojen uutisten jälkeen päätimme jo luopua biologisen lapsen haaveestamme. Halusimme kuitenkin vielä kuulla toisen lääkärin mielipiteen ja tässä nyt ollaan. Onko siis ihme, että olen vieläkin hieman hämmentynyt tästä vauhdista? :eek:

Testailen keskiviikkoaamuna, jos tarpeen on. Mieli tekisi ottaa pieni varaslähtö, mutta mieheni on tiukkana. "Jos keskiviikosta on ollut klinikalla puhetta, päivästä ei lipsuta!" :whistle: Onko muita samana päivänä testaajia henkiseksi tueksi? Kisuli, pohtijatar, retuli? Himpunpimpulalle peukutusta huomiseen testailuun! :)
 
Vielä piti noista vauvanvaateostoksista kommentoida. Täällä myös yksi toiveikas potkuhousujen hypistelijä. :wave: Itseasiassa ostin jo vuosi sitten erään lastentarvikeliikkeen loppuunmyynnistä muovikassillisen puolipotkareita ja bodyja. :ashamed: Ja yhdeltä lomareissulta tarttui matkaan suloiset karvatossukat. :heart: Niin, ja joku aika takaperin oli alennusmyynneistä aivan pakko saada farkkumekko ja -haalarit. :whistle: Siis ihan ystävien muksuille vaan shoppailin... Yeah, right! :LOL:
 
NPG , voi kurjuus, olen pahoillani :hug: Teithän kuitenkin testin? Ainakin meidän polilla pitää testata vaikka vuoto alkaisikin.

Himpunpimpula , juu, tänään on taas tuhrutellu. Lähinnä rusehtavaa lugemössöä noin pari tuntia lugen laiton jälkeen. Todellakin ihan samanlailla kuin viime plussassa. Siis nou hätä =)

Ja puuteri , tsemppiä matkaan! Plussata voi oireettomanakin ;) että älä siitä huolehdi.

Sitrus , en ole vieläkään päättäny että testaanko kotona ennen verikoetta. Keskiviikkona olis siis verikoe, jonka tuloksen sais tietää viimeistään torstaiaamuna. Tänään oli kyllä lähellä, etten töistä kantanu testiä kotiin, mutta sainpas maltettua mieleni... kun oisin kummiskii jo tänään tikkuun pissiny :whistle: Täytyy harkita vielä...

Kuumetta :hug: Vuodot ovat yleisiä raskauden aikanakin. Onko sulla mahdollisesti ajallisesti normi kuukautisten aika? Toivotaan parasta, että vuoto olis vaaratonta :hug:

Tänään ollu muuten normi olotila, suht levollinen mieli on. Jo tuossa piinispäivien alussa ajattelin, että jos tuhruttelua ei tule niin varmaan huolestuisin... toivon täydestä sydämestäni, että se merkkais myös tällä kertaa raskautta. Äsken iski kaamea vilukohtaus, piti etsiä hupparia niskaan.
 
retuli82 ja himpunpimpula, voi miten rauhallisesti työ osaatte ottaa tuhruttelut...
Sitrus79, kiva kun kirjoitit kuulumisia, olenkin kaipaillut sinua :)

Omaa napaa: menkat taitaa alkaa....Eli parin päivän toiveikas olo on kääntymässsä epätoivoon. Alaselkää ja alavatsaa jomottaa ja pari pientä rusehtavaa limaklönttiä, tosi pieniä tosin, tarttui paperiin pyyhkiessä. En osaa ajatella positiivisesti vaan uskon että ne muuttuu menkoiksi. Lämmöt ollu 37,1, mutta äsken vaan 36,87, eli alaspäin ehkä tulossa jos nyt noista voi päätellä jotain. Mutta eipä tälle mitään voi. Itkettää vaa, :snotty:
 
Himpunpimpula , joko sie testailet tänään? Hitsi, mä en taida uskaltaa ollenkaan... :|

Pohtijatar , jaksuja! Ja ennenkaikkea plussaa toivomme :hug: Niistä lämmöistä ei kannata hirveesti stressata (joopa joo!) , nehän nyt voi vaihdella tilanteen mukaan. Onneksi meidän mittarista on loppunu patterit :whistle: Ja noi tuhrut sun muut on todella yleisiä raskauden alussa näissä hoidoissa. Mulla on muuten verikoe jo pp13 (oli muuten viimeksikin) eli huomenna!! Onpas nämä piinispäivät menny loppujen lopuksi melko sutjakkaan. Ja pp14 kyllä jo näkyy pissitestissäkin tulos eli eikun testaamaan :D
 
Voi, kuumetta. :hug: Minäkin toivon, että vuoto on vain vaaratonta alkuraskauden vuotoa ja pikkuinen on edelleen tiukasti matkassa mukana.

Älä sinäkään vielä luovuta, pohtijatar. Kuten retuli kirjoittikin, tuhruttelu voi olla ihan hyvä merkki. Ja lämpöihin voi vaikuttaa vaikka huonosti nukuttu yö, joten älä sitä murehdi. Pidän peukkuja! :hug:

Uskalsitko testata, himpunpimpula? Toivottavasti tuloksena oli kaksi vahvaa viivaa. :heart:

Aiotko pysyä tiukkana testaamisen suhteen, retuli? :D Tietämättömyydessäkin on puolensa. Oireesi kyllä vaikuttavat hyviltä. Toivotaan, toivotaan!

(.) Menkkakouristelut alkoivat viime yönä. Lisäksi pms-oireista vierailulle ovat saapuneet Äreys ja Suklaanhimo. Olo on kuumeinen ja etova, kuten aina kuukautisten aikaan. Nämä on näitä endon ihanuuksia. Eli taitaa peli olla tältä erää pelattu. Täytyy kuitenkin nähdä hyvät puolet: hedelmöittyminen tapahtui ja solut lähtivät hyvin jakautumaan. Eli ongelma taitaa olla kiinnittymisessä. Mitä lääkkeitä siihen on, lugejen lisäksi?

Tilastollisestikin alkaa olla seuraavan plussan aika eli pitäkää lippu korkealla, naiset! :heart:
 
sitrus:Tsemppiä huomiseen testiin! Toivotaan vielä pms oireista huolimatta!
pohtijatar sitrusta peesaten, älä vielä luovuta. Ne sun aiemmat oireet kuulostivat niin lupaavilta. Millon aiot testata? Peukkuja!
kuumetta Toivotaan vielä, että olisi vaaratonta vuotoa! Varmasti huolestuttaa :hug:
[/b]retuliKiitos tsempeistä. Tuntuu vaan oudolta, että nyt plussaisin ilman oireita, kun aiemmissa raskauksissa kyllä jo oireista tiennyt ennen plussatestiä. Mutta toivotaan :) Sielläkin jännät paikat, joko huomenna testaat?

omaa napaa: oireettomana edelleen. Tai no ainoastaan lämpö oli koholla 37.1 kun sen nyt menin mittaamaan, jos sitä nyt oireeksi voi sanoa. Täällä ei klinikalla oteta veritestejä eikä tarkkaa testipäivääkään sanottu, vaan että kahden viikon päästä siirrosta. Se olisi sitten perjantaina pp 14. Jos malttais sinne asti. Vois tietty sitä ennen testailla kaapissa lojuvilla ovistesteillä, niille kun ei enään tule käyttöä muutenkaan. Jostain nimittäin luin, että ovis testikin näyttäis plussaa jos raskautunut, onko kellään kokemusta?

puuteri pp11
 
Tulin ihan pikasesti kertomaan, että testasin negan tänä aamuna. Vuoto on myös tänään ollut jo oikein veristäkin, mutta silti hieman niukempaa kuin normimenkoissa, mutta kuitenkin aika runsasta. Ajattelin kuitenkin vielä jatkaa lugeja perjantaihin asti ja testata sit viel uudestaan, jos vaikka ihme olisikin tapahtunut.
 
heipparallaa kaikille!
Tuo aloitus olikin vähän liian ponteva tähän mielentilaan. Tuhruttaa edelleen, mutta kunnon menkat ei ole alkanut(huh, sentäs).Menkkakivut vähentyneet, mutta niin myös muut oireet, joita kuvittelin raskaudesta johtuviksi. Ei tunnu oikeen miltään. Lämmöt, vaikka niillä ei kai merkitystä 36,86-37,01...mitattu noin sata kertaa tänä iltana! Voi piru kun mua hermostuttaa! Tällä hetkellä tuntuu että mahdollisuus olla raskaana on noin 0-5% mielentilasta riippuen.

Himpunpimpula, sinä osaat suhtautua näköjään niin fiksun rauhallisesti negaan-täällä varmaan huomenna fiilis kaikki menetetty-millään ei oo mitään väliä-minä en ikinä sitä lasta saa-enkä jaksa enää ikinä yrittääkkään!!! Mutta voihan se tosiaan muuttua vielä positiiviseksi, mutta minä vaan oon tällanen :ashamed: Oletteko työ muuten yrittäneet jo kuinka kauan?

Sitrus79
, mitkä siellä väliaikatiedot?Ovatko kouristelut jatkuneet? Meillä onkin huomenna sitten molemmilla testipäivät!Voi apua....

Retuli82, aika jännä että sulla verikoe päivää aikasemmin vaikka siirto oli päivää myöhemmin kuin miulla..Joko sorruit testin ostoon vai oletko tosiaan niin kestävähermoinen tapaus, että maltat odottaa siihen verikokeeseen??Vieläkö se sinun vuoto jatkuu?

Täällä aika oireeton olo siis jatkuu. Taisin vetää vesiperän, mutta elämäni eka ivf tässä vasta kysymyksessä olikin...huokaus
 
Himpunpimpula uskomme hartaasti että nega vielä plussaksi muuttuu =) Sullahan kuitenkin on vasta pp11 eli vielä kerkee tapahtua vaiks mitä!!

Pohtijatar , en sortunu vieläkään testin ostoon :p Eli mennään taas ihan verikokeitten perusteella eteenpäin! Mulla oli viimeksikin pp13 testipäivä eli kyllä se näkkyy jo silloinkin jos on näkyäkseen. Ja oikeestaan toi mun vuoto ei varsinaisesti oo vuotoa... noitten lugemössöjen kaa tulee aina sellasta ruskeeta mönjää/tuhrua. Mutta oikeesti, oireettomanakin voit plussata :D

Onnea kaikille huomiseen testaukseen ja tehdään oikein joukkoplussaus :p :wave:
 
Huomenet kaikille,
Täällä testattu ihan puhdas nega tänä aamuna ilman minkäänlaista haamua. Ja luget loppuu nyt! En tiedä, en osaa olla tällä hetkellä kovin pahoillaan ehkes, kai ne tuhrut palautti minut niin maan pinnalle. Pasiin päästään ilmeisesti helmikuussa, kun hoitopaikassa joku remonttipäällä. Ja eikös tässä joku välikiertokin pitänyt odotella?
noh, eipä niihin oireisiin siis todellakaan voi luottaa, tosin kaikki oireet hävisi minulta 3 päivää sitten. Nyt vaan odottelen että menkat kunnolla alkaa.
Toivottavasti teillä muilla tärppäisi!
 
Aamupäivää,

:hug: pohtijattarelle ja himpunpimpulalle. On tämä niin epäreilua. :'( Voimia molemmille!

Kiitos Puuterille tsemppauksesta. :flower: Pidän peukkuja sinullekin. Oireet tai oireettomuus ei taida juuri kertoa onnistumisesta, joten kaikki on vielä mahdollista. :)

Onnea myös retulille verikokeeseen. Saatko jo iltapäivällä tulokset vai meneekö huomiseen?

Mikä on muiden piinailijoiden tilanne? Vieläkö väsymys painaa, soja? :wave:

Tänä aamuna testailin ja kai se nega oli. Joku tositositosi himmeä viiva testiin tuli ja mun mielestä se tuli lisäksi aivan väärään kohtaan testi-ikkunaa. Tämä tulos taitaa mennä samaan sarjaan kuin se kerta, kun sain r-testiin pystyviivan sijaan vaakaviivan. :LOL: Mun kohdalle taitaa sattua pelkästään viallisia testejä. :headwall: Eihän niistä vielä yksikään ole näyttänyt plussaa... ;)

Mä olen surrut tämän tuloksen jo etukäteen, joten nyt olo on jotenkin turta. Yritän saada verikoeaikaa vielä tälle päivälle, että saamme tietää oliko edes mitään kiinnittymisyrityksiä.

Voima :hug: kaikille. :heart:
 
pohtijatar :hug: jaksamista, onneksi PAS jo häämöttää.... vaikkei se nyt tietty paljoa lohduta

sitrus79
:hug: kurjaa... kyllähän se aina sattuu vaikka kuinka koittaa varautua... oliko sulla jo virallinen testipäivä? eli onko mitään jakoja enää?

kiitos kysymästä, väsymys painaa, ja yleinen haluttomuus. mieskin on aivan maissa ja häntä olen koittanut tukea.... unet on ihan perseestä, pelottaa että tulee samanlainen unettomuus kierre kun viime talvena oli.... en oo kahteen viikkoon nyt yhtään kunnon yötä nukkuna ja olo on sen mukainen, mikään ei kiinnosta... :/ vaikka oikeesti oon kyllä iloinen ja reipas ja kaikesta innostuva... nyt ei vaan jaksais... taitas pitää käydä tonne kiukku ketjuun avautumassa, sen verta P*%¤#le AHISTAA! :headwall:

mutta aina jotain hyvääkin pitää loppuun laittaa: meillä oli eilen kiva ilta tehtiin miehen kanssa muumitalon mallinen piparkakkutalo (miehen idea)! siitä tuli oikeesti ihana, ja ihmeen helppo oli tehä, vaikka en oo vuosikausiin tehny mitään piparkakkkutaloa :xmas: toki muuten aika paljon puuhailen keittiössä, että joku näppituntuma hommiin on =)

jaksamista meille kaikille,

Soja pp12
 

Yhteistyössä