Loka- ja marraskuun IVF/ICSI/PAS

Ihanaa, Sini! Onnea! En usko, että lääkkeet enää tuossa vaiheessa vaikuttavat tulokseen. :)

Itsellä menossa pp 12 (luulisin), torstaina verikokeeseen... Ei mitään oireita, paitsi vasemmalla puolella pieni "tuntu" aina välillä. Muut oireet johtunevat Lugeista.
 
sini78 Hieno juttu! Ei varmastikaan johdu enää lääkkeistä tuo plussa. =) Ja kiitos tsempityksestä!

Mulla kans pp12 ja jotenkin en usko positiiviseen tulokseen yhtään. Tuhruvuoto kuitenkin loppui ainakin toistaiseksi... Kai ne menkat jo siellä odottelee ulospääsyä!! :kieh:
 
Mulla neganneella oli tuntemuksia vaikka muille jakaa. Rinnat alyttoman kipeet, on vielakin. Koko ajan knibsaili mahaa ja valilla kouristeli. Mina sanon etta tuntemukset on ihan peesta, huijasi mua taysin kaksi viikkoa. Ma olin niin positiivinen ja lahes varma plussasta noiden tuntemusten perusteella. Nyt en ikina enaa aio miettia yhtaan mitaan tuntemuksia.

Taa on kylla niin epareilu arpapeli ja miksi meille on tama osa annettu? Tiedan etten vastausta loyda ja taisteltava on. Se on kylla yks p#$%^le etta meille on tama osa annettu.

Joka negan jalkeen alkaa tulla enemman epausko. No, yritan muistaa etta monet ovat plussanneet 3. yrityksella tai silleen. Taytyy vaan kai uskoa huomiseen, ei se muu auta.

Me otetaan noin kolmen kuukauden tauko, katsotaan kevalla uudestaan. Mun paa ei kesta nyt ja olisi ihanaa jos voisi olla vaikka tunnin tai paivan ajattelematta asiaa.

Kiitos lohtuhaleista.

Voimia teille. Yritan ollan tulematta tanne kurkkimaan.
 
Janniina ja Kukka77 pahoittelut negoista. :hug:

RouvaP
Voi harmi, toi on niin väärin, kun lapsettomuuden jälkeen joutuu vielä kokemaan keskenmenonkin. Toivotaan, että meille kaikille se oma nyytti vielä joskus suodaan. :hug:

Kolmisin Pidä toivoa vielä yllä! Monilla on pientä tuhrua silloin, kun menkat muka lähestyy, mutta sitte niitä ei tuukkaan. Ja se plussa saattaa tosiaan pärähtää vasta pp14 tai jopa myöhemminkin. Ne hcg-lukemat nousee niin yksilöllisesti, ei ne kaikilla pamahda saman tien kattoon heti kiinnittymisen jälkeen ja silti voi olla raskaana. Samoin Tao74 , hyvin voi olla raskausoireita. Tsemppiä molemmille piinailuun! Ja Kuumeelle myös!

Pohtijatar
Mullakin on ilmassa tuota alakuloisuutta. Sitä ei jotenkin usko, että just itsellä voisi tärpätä, vaikka ihan hyvät mahikset näissä hoidoissa on. Tätä lapsentekoa on tullut harjoiteltua jo niin kauan. Mua niin "harmittaa", kun mulla menee monet kaverit jo toisella kierroksella ohi ja me alotettiin tää yritys paaaaaaljon aiemmin, ku ne niitten ekoja muksuja. Nyt niitten pikkukakkosetkin on jo yli yksivuotiaita pulloposkia. Toivottavasti eivät ehdi kolmansia pyöräyttää ennen mua. Pikkasen masisfiilikset, vai miltä kuulostaa... :LOL:
Ai niin, siitä kiinnittymisestä vielä, eikös se mee niin että yleensä kiinnittyminen tapahtuu silloin, kun alkio on 7pv ikäinen. Jostain luin,että voi olla myös 6-10 pv hedelmöityksestä. Mulla itellä olis nyt tasan viikko punktiosta ja siis hedelmöityksestä, mutta ei mitään kiinnittymistuntemuksia. Jotkuthan sen tuntee, toiset taas ei.

Sini78 onnea plussasta! :flower: ja Belle70 onnea hyvistä hcg-arvoista! :flower:

Mitäs muille samoissa meneville kuuluu? Tuntuuko massuissa mitään? Mulla ei ja nyt siis pp4.
 
Nyt on sitten se kovin odotettu ultra takana ja surullisia uutisia mukana.. Pieni ihmisen alku oli vaipunut ikiuneen 9+4 viikolla eli 3 päivää viimeisen ultrauksen jälkeen. Mieli on surullinen ja sydän tyhjä. Ei halua uskoa tätä todeksi.. Torstaina lääkkeelliseen tyhjennykseen.. Nyt kun vaan saisi jostain voimia jatkaa eteenpäin.. Elämä tuntuu niin kovin epäreilulta...:(
 
Aliisa , olen pahoillani :hug: Ei löydy sanoja, miten murheellista :'( Kovasti voimia ja jaksamisia toivotan.

Himpunpimpula , täällä ei mitään sen kummempia, silloin tällöin joku nippaus tuolla alavatsalla, rinnat on arat ja luge-väsymys jyllää |O
 
Sinille onnittelut plussasta. Jännä miten nämä kuviot on välillä erilaisia. Me olemme hoidossa Helsingin Väestöliitossa ja veritesti on aina kuulunut kuvioon. Ja mitä tuohon varhaisultraan tulee niin ainakin tuolla Hgin VL:ssä suositellaan, että ultraan tultaisiin 5 viikkoa siirrosta. Minulla siis ultra 18.12. ja 19.12 VL menee joulutauolle. Toivottavasti kuitenkin pääsette ultraan, olisihan se ihana ennen joulua varmistua siitä, että kaikki on kunnossa.

Aliisalle iso lohtuhalaus :hug: Jotenkin tuntuu aina NIIN väärältä, kun lapsettomuuden jälkeen joutuu vielä kokemaan keskenmenon.
 
Sinille onnittelut plussasta. Jännä miten nämä kuviot on välillä erilaisia. Me olemme hoidossa Helsingin Väestöliitossa ja veritesti on aina kuulunut kuvioon. Ja mitä tuohon varhaisultraan tulee niin ainakin tuolla Hgin VL:ssä suositellaan, että ultraan tultaisiin 5 viikkoa siirrosta. Minulla siis ultra 18.12. ja 19.12 VL menee joulutauolle. Toivottavasti kuitenkin pääsette ultraan, olisihan se ihana ennen joulua varmistua siitä, että kaikki on kunnossa.

Aliisalle iso lohtuhalaus :hug: Jotenkin tuntuu aina NIIN väärältä, kun lapsettomuuden jälkeen joutuu vielä kokemaan keskenmenon.
 
Moi Belle70! Niinhän siinä sitten kävi, että vasta 29.12. päästään ultraan, kun on tuo joulu välissä. Veritestiä ei kuulemma tehdä jos mitään erityistä ei ilmene. Aika outoa että on noin erilaisia käytäntöjä samassa paikassa, koska Hesan Väestöliitossa ollaan mekin.

Voi Aliisa :'( Jaksamisia!
 
Aliisa08 :hug: ja voimia tosi paljon :heart:

Pitkästä aikaa tulin tähän taustailemaan ja ajattelin jos sinut vielä täältä löydän. Todella ikävissä merkeissä sitten löysinkin :'(
meillähän olisi samat viikot menossa, itsellä se keskenmeno peikko kummittelee joka päivä,
varmaan raskauden loppuun saakka.

kerkesittekö monessa ultrassa käydä?
 
kolmisin: teitkö tänään testin ?

Aliisa08: todella iso lohtuhali :hug: nyt ei varmasti edes mitkään sanatkaan lohduta vaan aika parantaa haavat. Näitä ei toivoisi kenellekkään...varsinkaan meille jotka olemme joutuneet nämä rankat hoidot kestämään. On tää niin väärin...ihan itku tulee sun puolesta.

Sini78: Onnittelut plussasta ja toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti =)

Tsemppiä ja plussatuulia piinailijoille :heart:
 
Kiitos kaikille lohdutuksen sanoista vaikka niinhän se on kuten Nasu29 sanoi: nyt ei sanatkaan lohduta vaan aika parantaa haavat.

Kyllähän tuo eilinen oli niin rankka kokemus. Vaikka etukäteen tiesinkin syvällä tajunnassani että kaikki ei ole hyvin.. sanoin sen ääneen vkl:na miehellenikin. Mulla oli koko ajan niin normaali olo.. tosin niin oli kyllä sinne 9+4 viikollekkin asti.. mies kuitenkin jaksoi uskoa siihen, että kaikki on hyvin kun oli siihenkin asti mennyt. Ennen eilistä ultraa meille kaksi eri lääkäriä sanoi että on enää vain 5%:n keskenmenon riski kun on sydämen syke näkynyt, alkio kasvanut normaalisti ultrien välissä ja kaikenlisäksi alkio liikkuikin jo sitä edeltävässä ultrassa.. Mutta pitihän meidän sitten kuulua siihen pirun 5 %:ttiin... :( On se niin väärin..

Viime yö meni itkiessä.. Miettien kysymyksiä miksi se otettiin meiltä pois, se mitä me kaivattiin niin paljon elämään, mitä pahaa me ollaan tehty jotta näin kävi, ei oo reilua, ei oo oikein, miksi pirussa se sattuu näin paljon.. ja ainoa lohdutus on se, että ainakaan sen pienen ei tarvitse kärsiä.. jos sen oli paha olla.. Kyyneleet vaan virtaa taas poskia pitkin eikä tiedä kuinka olla. Pitäisi vaan saada kerättyä voimia siihen lääkkeelliseen tyhjennykseen.. toiv ei joudu olla pitkää aikaa sairaalassa.. mulle iskee aina niin heikko olo siellä.. ja toiv kaikki tyhjenee lääkkeiden avulla.

On vaan jotenkin niin tyhjä olo, sydän itkee jatkuvasti.. Välillä on vaan niin turta että tuijottaa jonnekkin kaukaisuuteen eikä tajua mistään mitään. Toivon koko sydämestäni että te kaikki raskautuneet ette joudu kokemaan samaa. Toiv teillä menee kaikki hyvin. Tää oli nyt toinen keskenmeno puolenvuoden sisään..:( Lujille ottaa henkisesti. Ja joskus ensi vuonna kun viimeiseen yritykseen lähdemme, niin tiedän että se tulee olemaan yhtä helvettiä.. tosin sitä on turha miettiä vielä.. kun emme todellakaan ole vielä tätä asiaa saattaneet päätökseen.. joskus ensi vuonna sitten..

Martta75, oletko sinä käynyt jo np ultrassa? Onko sinulla raskausoireita? Miten muuten voit. Me kävimme neljässä ultrassa ennen tuota eilistä. JOka kerralla näkyi sydämen syke ja alkio oli kasvanut normaalisti.. mutta n. viikko sitten oli tosiaan vaipunut ikiuneen:( Toivon sinulle koko sydämestäni onnea raskauteesi ja että sinulla menisi kaikki hyvin. Tiedän miltä tuntuu elää tuon pelon kanssa.. valitettavasti minun pelkoni oli sitten todellinen..

Hyviä jatkoja kaikille! Ja onnea plussanneille.. mm.Sini78 ja Belle70.. en muista kaikki ulkoa enkä yksinkertaisesti nyt kykene alkaa lukemaankaan.. Palailen jossain vaiheessa vielä, mutta nyt en osaa sanoa koska. Toisia ehkä "tapaamme" jossain ensi vuoden ketjussa... Voimia ja jaksamisia kaikille omiin eri vaiheisiinsa!
 
Aliisa08 18.päivä on Oys:lla lääkäriaika, tod.näk. silloin kattovat myös sen np:n,
en halunnut siihen veriseulaan. jotenkin tuntuu että se asia on nyt ihan toisarvoinen.
Yleisvointini on ihan jees, töistä pois liki koko ajan vatsakipujen takia. onneksi ovat ymmärtäväisiä neuvolassa :)
En tiedä kuinka kauan töissä riittää ymmärrystä, esimiehelle kylläkin kerroin tilanteen.
Fyysisestä rasituksesta alkaa ns.menkkakivut jotka ovat tosi huolestuttavia ja pelottavia.
minullahan oli sitä ruskeaa tuhruvuotoa reilu pariviikkoa (hematooma kohdussa),
onneksi edes se vuoto on toistaiseksi loppunut.
jatkuva väsymys on riesana, muihin oireisiin varmaan jo tottunut ku niitä ei enää huomaa (kipeät rinnat, kuvotus/yökkäily ym.)
maanantain neuvolassa sydänäänet oli tosi selkeät ja normaalit.
Mutta edelleen mennään päivä kerrallaan hyvin varovasti.
Kellekään ei olla vielä uskallettu kertoa raskaudesta,
eikä ole uskallusta myöskään hiippailla lastenvaateosastoilla jne.

En enää tiedä mitä sinulle sanoisin ja kuinka lohduttaisin, ahdistus ja suru on
varmasti todella suuri

:hug:

Martta rv10+1
 
Aliisa08 Suunnattoman suuri :hug: Todella ikävä juttu. Niin pitkälle kaikki meni hyvin, ja sitten mattoa vedetään jalkojen alta... Eihän tuossa enää huonommin olisi voinut käydä. Itsellä ollut vuoden sisään yksi tuulimuna, ja toinen km. ihan alussa. On siis tuoreessa muistissa, miltä tuntuu... :( Tuo on niin kamalan epäreilua! Mutta mikä tässä maailmassa reilua olisi. Nousette kumminkin tuosta vielä, ja vielä jonain kauniina kertana raskaus etenee onnekkaasti, yrittäkää vain jaksaa uskoa siihen! :hug: Toivottavasti nää sanat ei tunnu loukkaavilta juuri nyt, kyllähän surullekin täytyy antaa oma aikansa. Aika taitaakin tosiaan olla ainoa, mikä lopulta auttaa...

Martta Kun näin tuon sanan hematooma, oli pakko tulla kommentoimaan sinulle myös. Tuttavalla oli raskausaikana hematooma, joka aiheutti aika vuolaitakin, pelottavia vuotoja. Ne siis johtuivat tuosta hematoomasta. Vauvaan ne eivät vaikuttaneet, ja terve tyttö syntyi, vaikka raskausaika oli ollut äidille pelottavaa aikaa. Hän ei siinä vaiheessa nimittäin hematoomasta vielä tiennyt ja luuli parikin kertaa keskenmenoksi. Hän käytti Lugesteronia, koska takana oli pari keskenmenoa. -- Sit vielä noista alavatsakivuista, ne voi johtua Lugeista. Mulla ainakin vatsaa alkoi särkeä menkkamaisesti melkein heti sen jälkeen kun aloitin Luget. Iltaisin menkkakipuilua on enemmän kuin aamulla. Joten en usko, että on syytä huoleen! Kaikkea hyvää odotusaikaan!

Sini
Onnenhalaus! :flower:

kuumetta
Jännittääkö jo...? Mulla veritesti perjantaina, pelottaa p***ti. Pelottaa se pettymisen mahdollisuus, olen jo ennakkoon yrittänyt sitäkin puida, etten tippuisi liian korkealta.
kolmisin Jokos testailit...? peukutan!
Kukka Älkää luovuttako, olette vielä nuoria, aikaa on! :hug: Tiedän, että tämä kuulostaa laimealta lohdulta, mutta tätä tosiaan tarkoitan! Kyllä te vielä onnistutte!
himpunpimpula Koetin kiinnittymisestä etsiä tietoa, mutta en oikein mitään luotettavaa löytynyt. Klinikalta sanottiin, että kiinnittyminen tapahtuu, jos tapahtuu, "muutaman päivän päästä" alkionsiirrosta, mutta jostain luin, että voi tosiaan mennä viikkokin. Eli ota tuosta selvää. Itsellä oli jos jonkinlaista vihlontaa ja menkkakipuilua niihin aikoihin, mutta ei niistä "tuntemuksista" voi tietää, mikä johtui lääkkeistä ja mikä oli punktion ja siirron jälkeistä kropan protestia. Höh. :eek:

Vähän alavireisissä tunnelmissa nyt, mutta kaikille plussia ja voimia puhallellen ++++ :whistle:

Kentia
 
Ai niin, Essiina! Kiitos tuosta tiedosta, ettei työpaikalle kirjoitettu siis "sairaslappua", jossa olisi ollut klinikan/hoitopaikan logo tai nimi! rauhoittava tieto! Mitenkäs muuten...? Sinusta ei ole kuulunut, toivottavasti se tarkoittaa, että kuuluu hyvää! :heart:
 
soitin tänään oys:n ja kerroin et mä luovun toivosta pp13 tuli nega. tänään en oo testannu huomenna yritän saaha lähetteen veritestiin. ruskea tuhru oli poissa päivän mutta alko taas tänään. oikea puoli on vähän vihlova. luget meinasin lopettaa aamulla mutta laitoin nyt kumminkin. vaikka turhaahan se on. joten olo on aika tyhjä. koitan tässä vielä sairastaa samalla oon ollu koko viikon pois töistä. flunssa ja kuumetta 38-39. :snotty:
 
Moikkelis
Tulin kertoileen ultra kuulumisia, tosiaan eka ultra takana ja ihan hyvältä siellä näytti vaikkei vielä sydänääntä kuulunukkaan,mut noita viikkojahan on vasta 5+6 takana. Seuraava ultra on sit 16 päivä jolloin pitäis sit lopullisesti varmistua =) . Mut on niin epävarma olo ja kun vielä lukee täältä miten on joillekkin käynyt, nii ei oikein taho uskoa et vauva sieltä vielä joku kaunis päivä syntyy. Pahoittelen Aliisan puolesta ei tosiaan mitkään sanat pysty lohduttamaan vaan aika niinkuin itse sanoit.
 
Hei kaikille!
Olen jotenkin väsähtänyt sen siirron jälkeen enkä ole saanut kirjoitettua kuulumisiakaan pitkään aikaan, tänään siis pp7. olo on tosi alakuloinen ja epätoivonen. Vaikka siirto meni hyvin, tuntuu, että olen ollut niin masentunut ja stressaantunut koko viikon, että ei se voi tämmöseen pöpipäähän kiinnittyä. Jostain luin vielä että rakastelukin ehkäisis sen kiinnittymisen, kun kohtu supistelee ja tuli sitten tehtyä sekin virhe...voi masennus sentään!

Alamahaa vihlasee välillä ja nippailee oudosti. Rinnat turvoksissa ja kipeät. Mutta nämähän johtuu tietenkin niistä lugesta eikä mistään muusta. Ja minä kun kuvittelin että nämä piinaviikot olis jotenkin helpot, mutta hulluksihan tässä tulee meikäläinenki |O
 
NPG
Halit kaikille pettymyksen kokeneille! :hug:

Ja halit myös kaikille jotka ovat saaneet ilouutisia!

Piinapäiväilijät: Nyt alkaa kyllä tosissaan jännittää kaikkien teidän kuin myös itsenkin puolesta...! Kertokaas onko teillä tuntemuksia suuntaan tai toiseen?

).( Mulla ei mitään selviä tuntemuksia, välillä mahasta vähän nipistää, valkovuoto on nyt lisääntynyt noin pp7 alkaen, rinnat arat mut johtuu luultavasti hormoneista. Joten en kyllä usaklla arvailla mitään...täytyy vaan jaksaa odottaa maanantaille...huoh!

PLUSSATUULIAAAAAAAAA!!! +++++++++++++++++++++++++
 
kolmisin Vähän samat tuntemukset täälläkin eli toivosta oon luopunu kokonaan tän hoidon suhteen.

Aamulla alko ruskea vuoto lisääntymään eli kyllä tää menee niin samalla kaavalla kuin edelliset hoidot, et ei toiveita plussasta. Tulen huomenna kuittaamaan negan ja alan perehtyä tohon pas-asiaan seuraavaksi. Tota aliisan juttua lukiessa nää omat pettymykset tuntuu niin pieniltä.
 
tossa laskin että seuraava yritys olisi jo tammikuun lopussa. kun nämä menkat on ohi tulee viel joulukuun lopussa toiset ja sit kolmannet tammikuun lopussa eli pääsisin siirtoon helmikuun alussa... pitää aatella jo seuraavaa kertaa ku tää meni mehtään. onnex on joulu välissä ja se pitää kiireisenä........sit tammikuu se onkin piinaa.....luget aattelin lopettaa tänään niitä jäi sit 39kpl seuraavaan kertaan..........onneksi pakkasessa on vielä 2 toppia ja 4 nontoppia.
 

Yhteistyössä