Lettutaikinaan sämpyläjauhoja... onnistuuko?

  • Viestiketjun aloittaja "tohelo"
  • Ensimmäinen viesti
"tohelo"
Tuossa huomasin laittaneeni jauhot väärästä pussista lettutaikinaan, eli tämmönen sämpyläjauhosekoitushan se oli. Vieraita tulossa ja meinasin lettuja tehä. Tuleeko tarjoomiskelpoisia vai pitääkö unohtaa letut kun kananmuniakaan ei ole enempää?
 
viersa
Laita vähän lisäksi vielä tavallisia vehnäjauhoja.
Siis jos ohjeess on vaik 3 dl ehnäjauhoja. Ja nyt oot laittanu 3 dl sämpyjauhoja, niin lisää vaiks puoli desiä vielä vehnäjauhoja.
Anna taikinan turvota ainakin puoli tuntia, mielummin ihan koko tunti.
 
"vieras"
No voi jösses. Suuri osahan siitäkin on vehnäjauhoja. Liian suuri osa.

Mä en ikinä tee pelkästä valkoisesta vehnäjauhosta mitään. Lätyt on paljon paremmat kun on vaikka niistä sämpyläjauhoista tehtyjä.
 
aloittanut tohelo
Google tiesi kertoa, että jotkut lettutaikinat on sämpyläjauhoista. Jatkan siis taikinaa tavallisilla jauhoilla ja katotaan kuinka käy. Makeita näistä ei taida saada tai ainakaan hyviä sellaisia. Toisaalta mikä vaan on hyvää hillon ja jäätelön kanssa. ;)
 
"vieras"
Siis kokeilkaa nyt hyvät ihmiset ennen kuin päätätte, että pahaa siitä tulee. Miksi siitä tulisi pahaa, sämpyläjauhohan on suureksi osaksi vehnäjauhoa, mukana ehkä vähän täysjyvää, kaurajauhoa, kauraleseitä tms. Kokeileminen kannattaa. Itse teen kaikki piirakat, pullat, pikkuleivät, kakut, kaikki muusta kuin valkoisesta vehnästä.
 
vierailija
Siis kokeilkaa nyt hyvät ihmiset ennen kuin päätätte, että pahaa siitä tulee. Miksi siitä tulisi pahaa, sämpyläjauhohan on suureksi osaksi vehnäjauhoa, mukana ehkä vähän täysjyvää, kaurajauhoa, kauraleseitä tms. Kokeileminen kannattaa. Itse teen kaikki piirakat, pullat, pikkuleivät, kakut, kaikki muusta kuin valkoisesta vehnästä.
Minä otan sihvilällö pois isoimmat kokkareet sämpyläjauhoista ja lisään banaanin niin hyviä tulloo🥰
 

Yhteistyössä