Loka- ja marraskuun IVF/ICSI/PAS

Janniina Sanaton :hug: :'( En osaa sanoa mitään, koska pettymyksen tunne on niin tuttu. Tiedän sen tyhjyyden, toivottomuuden... jota jo etukäteen alitajuisesti pelkää. Miten siitä sitten pääsee ylös... Jotenkin vain rämpimällä, itseään hemmottelemalla, suuntaamalla ajatukset ihan muualle! Toivotan kauheasti voimia ja energiaa sulle! :heart:
 
Janniina Pahoittelut negasta ja voimia eteenpäin :hug:

Kentia Eli kaksi ensimmäistä meni pakkaseen kolmantena päivänä ja jatkoviljellyt viidentenä päivänä. Mulle siirrettiin siis yksi kahdeksansoluinen alkio. Edellisessä ivf-hoidossa siirrettiin kaksi nelisoluista eli nämä huomattavasti parempilaatuisia.
 
Janniina , suuret pahoitteluni ja osanottoni negasta :hug: On se niin raastavaa ja tuntuu niin epäoikeudenmukaiselta. Jaksuja :hug:

Mua väsyttää taas noi luget ihan älyttömästi... vois nukkua koko ajan ja joka paikassa |O Taidan kohta vääntäytyä lenkille koiruuksien kanssa, josko sitä virkistyis... Palataan :wave:
 
Hei
Lyhyesti kerron huonot uutiset. Kävin eilen päivystyksessä kipujen ja vuodon vuoksi. Lääkäri ei löytänyt raskautta, pitäisi olla 5+2. Epäili kohdunulkoista, koska se hcg nousee hitaasti. Eilenkin vasta 763. Raskautta kohdusta ei löytynyt, eikä tosin muualtakaan. Oireet kadonneet ja tänään alkoi kunnon ja selkeä kuukautisvuoto ja kuukautiskivut.

Tämä oli sitten tässä. Pettynyt ja voimaton olo. Nyt pidämme muutaman kuukauden tauon ja kokeillaan myöhemmin uudestaan jos pää kestää. Alkiota kuitenkin se 8 pakkasessa. Mutta toiveet kariutui kyllä. Vaikea tämän jälkeen uskoa seuraavaan raskauteen tai sen onnistumiseen.

Nasu29 Toivon sinulle parempaa onnea, sinä olet sen paremmin ansainnut kuin minä. Mehän tässä vasta alkumatkalla yritetään. Laitan sulle viestiä kunhan jaksan puida asiaa.

RouvaP km 5+2
 
Tosi iso halaus pettymyksen kokeneille :hug: . Tiedän ettei nuihin pettymyksiin mitkään sanat auta vaan aika ja mulla on nuo halaukset aina auttaneet. Mulla on ollut monia keskenmenoja ja viimeisten vuosien aikana en ole edes tullut raskaaksi ja nyt sulatettiin yksi ja ainut alkio pakkasesta ja siitä tärppäsi heti joten älkää menettäkö toiveitanne. Olemme mieheni kanssa haaveilleet esikoisesta jo kymmenen vuotta joten toivoa on teilläkin :)

RouvaP: Mulla meinasi tulla itku sun puolesta :( iso halaus sullekin :hug:

).( oltiin eilen miehen kanssa yhdynnässä ja sen jälkeen tuli muutama tippa verta ja sen jälkeen on tullut vain tuhrua mutta olen ihan paniikissa täällä. Huomenna soitan neuvolaan että oliko mullakin tämä sitten taas keskenmeno :( en oo nukkunut koko yönä kunnolla kun käyn aina tarkistamassa että onko kunnon vuoto alkanut... Onko kenelläkään mitään tietoa että onko toivo menetetty...

Sanokaa jos tämä haittaa kun kerroin tämän tänne koska ymmärrän että tämä lapsettomuus on tosi arka paikka ja tää ei varmaan ketään tällä hetkellä kiinnosta. En vain uskalla vielä siirtyä tuonne odotus puolelle ja kun tunnen olevani täällä niin kuin "kotonani".

Tartutan kaikille plussasäteitä ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
 
Voi ei RouvaP oon tosi pahoillani :hug: Mitkään sanat ei kuitenkaan helpota tämän hetkistä tunnetta. Myös Janniinalle ja kolmisille voimia ja älkää lannistuko kyl se vielä tärppää :heart:
Itellä on menossa vasta 5+3 ja ens viikon ultra jännittää, mut nyt täytyy ottaa rennosti. Koko ajan kuitenkin pelko et milloin vuoto alkaa ja varsinkin ku käy lukemassa näitä viestejä ja sit tulee noita pettymyksiä nii jotenki sitä pelkää ettei se meille suoda.
Nasu29 en oo uskaltanu vielä olla mieheni kans yhdynnässä sama pelko et vuoto alkaa. Ollaan puhuttu asiasta ja odotetaan siihen ultraan asti. Mut tiedän ettei se vaikuta asiaan mut sitä on jotenkin nii arka. Uskon et se vuoto on vaan jotain muuta, yhdynnässä voi pieniä verisuonia katketa ja tuhru johtuu siitä. En itsekkään oo uskaltanu vielä siirtyä tonne odottajien puolelle =)
Voimia kaikille ja varsinkin ens viikon punktioon ja siirtoon menijöille++++++ :whistle:
 
RouvaP Suuren suuret lohtuhalaukset ja voimia! :hug:

kolmisin Älä vielä kuitenkaan heitä kirvestä kaivoon. Toivotaan vielä kovasti plussaa sulle!

nasu29 Mä ainakin haluan lueskella kuulumisia. Oon itse huomannut näiden hoitojen aikana, et sitä jotenkin tulee kauhean varovaiseksi kaikkien asioiden suhteen, ettei vaan pilais hoitoja. Kuitenkin tässä pitäis yrittää elää normaalia elämää mihin mun mielestä myös kuuluu seksi. Onko sulla ollu mitään kipuja tänään?
 
:hug: rouvaP :hug: olen pahoillani

piinailijoille vielä tsemppiä!

sitten tyhmä kysymys: siis kuinka te kestätte ilman seksiä noin kauan??? meillä oli punktio ke ja siirto pe. muistelen että seksiä tais olla ma viimeksi.... ja kyllä ois jo haaveissa tänään vähän päästä makuun, kun ei oo enää vatsa ihan kauheen kipee.. tai lähipäivinä ainakin. lähinnä noitten lugejen/progejen takia on aiemmin ollu vähän halut alamaissa, mutta muuten kyllä mie haluun miestäni.... ja vaikkei se ihan huippuhekumallista aina ookkaan, kyllä myös fyysinen läheisyys on tärkeetä näissä raskaissa jutuissa.... :ashamed:
 
voi itku kun täällä on paljon surullisia uutisia. :hug: kaikille. Nasu29, sinuna en kyllä vielä murehtisi kauheasti tuosta vuodosta, eikös se keskenmeno tulisi kunnon verisenä vuotona...Mutta hyvä kun soitat huomenna viisaammille.

RouvaP, kyllä sinäkin sen lapsen ihan yhtälailla ansaitset kuin muut. Niinpä ne kohdunulkoiset raskaudet näkyy vaan olevan kovinm yleisiä näissä hoidoissa.

ja omaa nassua: Täällä kanssa ollut tod. näk. lugejen aiheuttamaa alakuloa, tuntuu että ei jaksa kiinnostaa oikein mikään. Ei ole oikein mitään odotuksia tämän hoidon suhteen, vaikka kaikki pitäs järjen mukaan olla hyvin. onneksi turvotus alkaa olla ohi, samoin kivut ja liikuntapuolellekkin jaksaa taas panostaa. Ja se siirron jälkeinen väsymys taisi sitten johtua minun kahvinjuonnin vähentämisestä, nyt pari päivää olo ollut jo ihan pirteä ;)

Ainiin, tietääkö teistä kukaan, voiko sen alkion kiinnittymisen tuntea jossain ja miten pian siirron jälkeen se kiinnittyy?. Mulle lääkäri sanoi että sen pitäisi kiinnittyä parin päivän sisällä siirrosta, onko näin? minulla on tänään ollut vähän kuin viiltävää kipua ihan "alapään" yläpuolella, luulen, että kohtu kai se siinä on :D Voisko sen kiinnittymisen tuntea ja voisko se kiinnittyä vasta nyt, kun siirto oli 4 päivää sitten...Onko teillä kellään tietoa?
 
Ensiksikin RouvaP:lle suuret pahoitteluni välitän. Raskaus kuitenkin on mahdollinen ja teillähän oli hyvä määrä alkioita pakkasessa. Eli uutta yritystä kohti vaan rohkeasti, kunhan olette siihen fyysisesti ja henkisesti valmiita :hug:

Soja , ei täälläkään kestetä kauaa ilman seksia :p Eka hoidossa taidettiin sekstailla jo toisena päivänä siirrosta, nyt ollaan vielä odoteltu, josko tässä parin päivän sisään! Ruppee jo tulemaan ihan levottomia ajatuksia :LOL:

Pohtijatar , mä en ainaskaan plussatessani ekasta hoidosta tuntenu kiinnittymistä. Vasta loppupiinispäivillä ja siitä eteenpäin alkoi mietoja menkkakivun tapaisia, paineen tuntua alavatsalla jne.

Rinnat on kyllä täällä pikkuhiljaa tullu kipeemmiksi... näitä ihania lugevaikutuksia taasen. Mukavaa viikonalkua kaikille ja tsemppiä matkaan jokaikiselle =)
 
Voi RouvaP: Olen niin hirveän pahoillani. Tuntuu jotenkin NIIN väärältä.

Pahoittelut myös kaikille neganneille tai muita huonoja uutisia saaneille.

).( Itse kävin vasta tänään veritestissä, kun nuorempi lapsi oli kuumeessa perjantaina ja jouduin olemaan hänen kanssaan kotona. Nyt siis iltapäivästä saan vihdoin veritestin tulokset.
 
eiköhän tää ala olla menetetty peli kun on pp12 ja negaa näytti... :headwall: ja pikkusen jatkuu toi ruskee vuoto.... tai ei se edelleenkään tuu ku paperiin... olisi ollut niin mahtavaa saada joululahjaksi plussa, mut ei. tässä asiassa on vielä se et mä saan ruveta ruinaan alusta et voisin yrittää uudestaan, mieheni kun ei oo kovin innokas.... hitto et mä hajoon. :ashamed:
 
Tao74: Ei oo onneksi ollut mitään kipuja ja äsken soitin neuvolan tätille ja kysyin asiasta ja sanoi että limakalvot ovat vain niin herkät nyt joten ei huolta koska ei oo mitään kipuja eikä runsaampaa vuotoa =)

Tiinuli71: Kiitos tuesta kun panikoin :) Nyt mullakin tuli yhdyntäpelko vaikka nyt tiedän ettei se aiheuta sitä keskenmenoa mutta se pienikin verimäärä pelästytti minut ja mieheni ihan totaalisesti. Saa nähdä milloin uskallan harrastaa sexiä. Nyt ei kyllä pahemmin tee edes mieli ku väsyttää koko ajan.

Pohtijatar: Kiitos tsemppauksesta mun hädän keskellä =) Mä olin ainakin tuntevinani kiinnittymisen eli mulla oli siirron jälkeen (en muista enää oliko pp2 vai pp4) pientä menkkajuilimista ja pientä pistelyä jonka ajattelin liittyvän siihen kiinnittymiseen ja sitähän se varmasti oli. Toivotaan että se olis sitä sullakin.

Toivon niin kovasti teille kaikille piinailijoille että teilläkin onnistuu :heart: ja paljon jaksamisia hoitojen keskellä !
 
Puuterille vielä tsempitykset. 2-soluisilla voi hyvin onnistua. Minä olen siitä elävä esimerkki.

Tässä hoidossahan minulla oli kanssa niin, että siirretyistä alkioista toinen (alunperin 4-soluinen) oli kärsinyt sulatuksessa ja oli enää 2-soluinen. Toinen taas oli pahasti fragmentoitunut. Ja silti plussasin.

Samoin aikoinaan esikoisen kanssa minulle siirrettiin kaksi alkiota, jotka molemmat oli puoliksi kuollut sulatuksessa oli olivat siirrettäessä 2-soluisia. Siitä hoidosta kuitenkin sai alkunsa esikoisemme.

ELI 2-soluisilla todellakin voi onnistua!

Belle
 
Kiitokset lämpimästä vastaanotosta pinoon :)

Mulla kyllä on tullut yhteensä 5 päivää poissaoloa töistä. Menkkojen siirron aiheuttamien mielenmullistusten vuoksi olin 3 päivää saikulla, koska sattui yksi sairastelukin siihen samaan syssyyn. Punktiopäivän olin myös poissa ja sen jälkeisen päivän myös. Meidän klinikalta sai Kelan sairauslomakaavakkeen, johon ei tullut mitään klinikan nimeä tai leimaa. Lääkärin nimi toki tuli, mutta luotin siihen, ettei pomo ala sitä googlailemaan. Eikä kukaan töissä onneksi ole kysellyt syytä noille 2 päivälle.

Punktion jälkeisestä väsystä piti vielä mainita, että mua kyllä kanssa väsytti ihan hirmuisesti ja nukuinkin paljon. Ehkä tosiaan osittain oli kyse jostain jännityksen purkautumisesta, mutta voihan punktio varmaan olla kehollekin rankka juttu, ja väsymyksellä sitten viestittää, että lepoa, kiitos.

Voi harmistus, ei tainnut meilläkään tärpätä tällä ekalla kiekalla. Vaikuttaa siltä, että menkat alkamassa. On ollut ihan sellainen olokin - jopa alamahakipuja vähän - ja nyt jo tulee vähän vuotoa. Ylihuomennahan niiden "pitäisikin" alkaa, jos tavallisella tahdilla tulisivat. Mulle on ihan tyypillistä, että käynnistyvät silleen hitaasti, että eka vähän tiputtelee.

Mitähän nyt sitten? Pitäiskö tässä olla haukkana soittelemassa klinikalle? Voihan jotain sellaista läpäisyvuotoakin tulla tietty. Ehkä nyt jatkan progesteronia ja katson, mihin tilanne kehittyy. Varmaan pian selviää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miimi78:
[/url][color=Green3]

Mukana menossa maanantaina 01.12.2008:[/color]


Janniina: 2.IVF/ICSI, punktio 12.11, siirto 14.11 pp17

Mariska75: 3.IVF/ICSI, punktio 12.11, siirto 17.11 pp14

Kukka77: 1.IVF, 1.PAS siirto 17.11 pp14

kolmisin: 1.IVF/ICSI, punktio 17.11 siirto 19.11 pp12

plasebo: 1.ICSI, 1.PAS, siirto 19.11 pp12

Tao74: 2.IVF, punktio 17.11, siirto 20.11 pp11

nippe81: 1.IVF, punktio 18.11, siirto 20.11 pp11

kuumetta: 1.IVF, punktio 18.11, siirto 20.11 pp11

Essiina: 1.ICSI, punktio, siirto 21.11 pp10

Kentia: 1.IVF, punktio 21.11 siirto 24.11 pp7

NPG: 1.ICSI, punktio 22.11, siirto 24.11 pp7

Kisuli32: 1.IVF, 1.PAS, siirto 25.11 pp6

Sitrus79: 1.IVF/ICSI, punktio, siirto 26.11 pp5

pohtijatar: IVF, punktio 24.11 ja siirto 26.11 pp5

retuli82: 2.IVF, punktio, siirto 27.11 pp4

soja: 2.IVF, punktio 26.11 ja siirto 28.11 pp3

himpunpimpula: 1.IVF, punktio, siirto 28.11 pp3

Puuteri: ICSI, 3.PAS siirto 28.11 pp3

kirsmo: 2.ICSI, 1.PAS siirto vko 48 pp--

Kris: 3.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

Chicken73: 1.IVF/ICSI, 1.PAS siirto marraskuussa pp--

millis1981: 1.IVF/ICSI, puntio ja siirto marraskuu pp--

ciana: 3.ICSI, puntio ja siirto marraskuussa pp--

[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:
Saara10 1. ICSI

[color=Green3]Plussanneet:[/color]
kk76: 3.ICSI
Martta75: 2.ICSI
Aliisa08: 2.PAS
Miimi78: 2.IVF/ICSI
riepuriia: PAS
tinuli71: 3.ICSI
Milma: 3.IVF
RouvaP: 1.PAS
nasu29: 1.IVF, 1.PAS
Belle70: PAS

[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
Anksu2008
Kris
Alexandria
Pörrikaani
Tuomenmarja
Aitiliini83
Isis
Tahoma
Lion32
Poloinen
Hope79
Kauniskuu
Koivukuusi
karatin

Toivosta luopuneet: :'(
Tiger


 
himpunpimpula:Kiitos ja onnittelut sinnekin hyvin menneestä siirrosta! Samoissa mennään!
retuli ja soja:sielläkin piinailukavereita samalla päivällä :) Tsemppiä!
kentia:Kiitos rohkaisevista sanoista. Voihan sitä tosiaan huonommillakin alkioilla onnistua, eivätkä ne huippualkiotkaan täällä tuoneet tulosta kahdella aiemmalla kerralla. Siellä onkin piinailu jo puolivälissä, tsemppiä kovasti!
BelleKiitos elävästä esimerkistä :) Antaa toivoa. Onnea tosi paljon plussasta :flower:
kolmisin No voi harmi jos nyt käy niin, että nega tulee. :hug: Olen tainnut jo aiemmin kirjoittaa, että mulla pp 11 nega muuttui pp14 plussaksi. Mutta pp 12 ja pp 13 en tainnut silloin testata.
RouvaP: suuret pahoittelut! On se niin väärin, että ensin annetaan ja sitten otetaan pois. :hug: Mun puolesta ainakin voi tänne kirjoitella kaikki plussanneetkin, yhdessähän tässä on nyt hoitokierrostakin eletty.
soja: Mekin aiotaan olla ilman seksiä testiin asti ja jos plussa niin vähän kauemminkin. Tuntuu helpolta (ainakin vielä :p ), kun on asia yhdessä päätetty. Siksi näin, että ei tarvitse ainakaan sitä miettiä, että ehkäisikö seksi kiinnittymisen. Viimeksi kävi nimittäin niin, että seksin jälkeisenä päivänä alkoi vuoto. Tosin ei varmaan ollut mitään tekemistä asian kanssa, kun negaa näytti testikin. Mutta silti tässä viimeisessä hoidossa tekee nyt kaiken sen mitä joskus miettinyt, että olisiko pitänyt tehdä toisin.
Pohtijatar:Voi varmaan olla kiinnittymiskipuja. Toivotaan niin. Itse en ole tuntenut kiinnittymiskipuja koskaan.

Täälläkin luget väsyttävät kauheasti ja aiheuttavat myös palelua ja jonkinlaista rintojen arkuutta. Eipä voi siis oireistakaan mitään päätellä, kun luget aiheuttavat niin raskausoireiden tapaisia oireita. Kyllä tämä piinailu tuntuu pitkältä jo nyt :headwall:

puuteri pp 3
 
Vielä kerran omaa napaa...

Soitin äsken veritestin tulokset. Siirrosta on nyt siis 17 päivää ja hcg-arvo oli 1191.
Erittäin vahvasti raskaana siis ollaan.

Toivottavasti vaan molemmat eivät ole kiinnittyneet. Kaksoset taitaisivat tähän elämäntilanteeseen olla jo vähän liikaa.
 
Tiedoksi kaikille tämän ketsun plussanneille. Avasin juuri ketjun "Vastikään plussanneet lapsettomat", jonne olisi mukava saada mukaan keskustelemaan teitä muita lapsettomuustaustaisia raskauden alkumetreillä kulkevia.
 
Kukka77 Suuret pahoittelut negasta :hug:

kolmisin Tiedän tuttavia, jotka testanneet virallisena testipäivänä negan ja parin päivän päästä plussan. Kaikki on siis mahdollista... :)

(.) Tänään siis pp 11 ja edellisten hoitojen jälkeen vuoto on alkanu aina tässä vaiheessa. Tänään vessapaperissa näkyi pienen pientä tuhrua, mutta perhana en anna vielä periksi!! Eilen ja tänään melkoisen pinkeää oloa mahassa ja lisäks nipistelyitä. Kävin tänään ostaa testin valmiiks ja yritän nyt "piilottaa" sen kaappiin, etten alkais testaileen ennen aikojaan...

:attn: Muut pp 11 hujakoilla pyörivät, onko mitä tuntemuksia?
 
Hei Tao74 ja muut! En ole "virallisesti" tässä ketjussa, mutta olen taustaillut kyllä aktiivisesti. Mulla tänään pp13, ja eilen sain elämäni ensimmäisen plussan raskaustestiin, melkein neljän vuoden yrittämisen jälkeen! Vähän varovaisesti kyllä vielä suhtaudun tuohon plussaan, vaikka se kyllä ihan vahva oli. Huomenna on varsinainen testipäivä, aion tehdä vielä uuden testin aamulla ja jos plussaa edelleen niin sitten soitan Väestöliittoon. Olo on jotenkin todella epätodellinen. Oireita ei ole muuta kuin välillä tuntuu alaselässä ja vatsassa nipistelee. Eihän lääkkeet, esim. Pregnyl, voi enää vaikuttaa testitulokseen? Siitähän on kyllä jo 17 päivää. Tämä oli meillä siis 2. IVF/ICSI, takana kolme vuotta hoitoja, alkaen Clomeista ja nyt viimeisimpänä siis ICSI, josta tuloksena 11 alkiota, joista yksi siirrettiin.

Tao74 ja kolmisin, toivoa on vielä plussaan, täällä on peukut ja varpaatkin pystyssä!

Kukka77, :hug:

Belle70, tulen varmasti mukaan avaamaasi ketjuun, kunhan vielä testaan uudemman kerran. Väestöliitossa eivät ole puhuneet veritestistä mitään, eli ilmeisesti luotetaan vaan siihen kotitestiin. Ja ultra on sitten jossakin vaiheessa. Milloin sulla on varhaisultra? Mä toivon että ehtisin siihen vielä ennen joulua, että sais varmuuden raskaudesta ennen joulunpyhiä...Pelottaa, että jos kaikki ei olekaan kunnossa...Kun ei ole oikein mitään oireitakaan.

Tsemppiä kaikille pettymyksen kokeneille :hug:
 

Yhteistyössä