Loka- ja marraskuun IVF/ICSI/PAS

Tämän pinon yli on nyt niin valtava plussa-aalto pyyhkäisemässä, että kaikki vaan imuun. Janniina ja Belle jonossa ensimmäisinä, sekaan vaan. :wave:

Kauniskuu: Valtavasti voimia teille, muuta en osaa sanoa. :hug:

Puuterille onnea perjantaiseen siirtoon. Ei siitä positiivisesta ajattelusta varmaan haittaakaan ole, joten Think Happy Thoughts! :saint:

Meillä meni myös siirto hyvin. Yksi TOP-luokan alkio siirrettiin kohtuun ja kuusi hyvää meni pakkaseen. :heart: Samanlainen tilanne taas kuin sinullakin, pohtijatar. Hassua. Lääkäri oli tosi innoissaan ja sanoi, ettei olisi juuri paremmin voinut mennä. Täytyy kuitenkin pitää jalat maassa. Niistä vippaskonsteista: Olen päättänyt elää vielä normaalia terveellisemmin tämän "esiraskausajan". Ladyvita Plussaa olen syönyt jo muutaman viikon ja alkoholin ajattelin jättää nyt kokonaan pois. Siitä punaviinin lipittämisestä tuntuu olevan niin erilaisia mielipiteitä, etten taida uskaltaa siihen ryhtyä. Verenkierron vilkastuttamiseenhan sillä käsittääkseni pyritään, joten ajattelin sen sijaan juoda ja syödä mahdollisimman paljon lämmintä: mehua, vihreää teetä, keittoja, yms. Ja lenkkipolulle täytyy taas lähteä, parin päivän päästä.. Eiköhän nämäkin keinot verenkiertoa ja aineenvaihduntaa vilkastuta.

Nyt täytyy mennä lepäilemään ja parantelemaan flunssaista oloa. Rentoittavaa iltaa kaikille, CSIlla tai ilman. ;)
 
pikaisesti vaan omaa, sorry

elikkä tänään oli punktio, toimenpide meni melko normaalisti, ei mitään kauheita kipuja. lievää heikotusta heti toimenpiteen jälkeen, kun ilmeisesti verenpaine vähän laski, koska vatsan alueella puhkesi verisuoni ja siitä jonkinverran tuli vuotoa vatsan sisään. Saattaa olla kuulemma vähän arka lähipäivinä. Tämä oli siis toinen punktio ja kipeempi oon kyllä ollu nyt kun viimeksi. mutta kotona rauhassa herkutellen, takkaa lämmitellen ja lueskellen menee ihan ok.

saalis oli vaan pettymys. kerättiin 13 rakkulaa, mutta vain 5 munasolua löytyi :/ toivottavasti nyt sitten päästään pe edes siirtoon asti, pakkaseen tuskin mitään enää jää, oli viimeksikin aika kova karsinta tässä vaiheessa meillä :|

Plussanneille onnea:heart: , piinailijoille kärsivällisyyttä:headwall: , älkää liian aikaisin testatko, kun joutuu kuitenkin uudestaan testaamaan.... ja neganneille jaksamista :hug:

soja
 
Onnea nasu :heart:

Ja nyt vaan omaa napaa: Mulla on ihan hirvee olo ollu eilisestä asti ja helpotusta ei vaan näy... Eilen oli siis tosi kivulias punktio, vieläkin on sisuskalut hellänä eikä juuri suorassa voi seisoa. Ja sitten sain ihan maksimiannoksen sitä huumaavaa ainetta ja nyt mulla on vuosisadan krapula. Oon popsinu särkyläkkeitä ja lepäilly. Luget aloitin eilen illalla ja tissit pamahti samana iltana kipeiksi, ovat sitä yhä. Perjantaina oon menossa alkionsiirtoon ja 11 munasolua oli siis saaliina. Mulle ei muuten sanottu mitään et joku soittaa kuinka monta on hedelmöittynyt, eikä pyydetty soittamaan, eli perjantaina sit vaan kuulee montako niitä on jäljellä. Ilmoittaako ne kaikissa muissa hoitopaikoissa ( meillä tays ) seuraavana päivänä punktiosta sen hedelmöittymistuloksen? Vai olinko mä niin pöllyssä, et en enää muista sanoiko ne siitä mitään.
 
Sitrus ja Pohtijatar , saitte mukavasti kyllä pakkaseen asti :heart: Hieno juttu =) Niin, ja ennen kaikkea hyvää plussamatkaa siirron jälkeen =) Ja en usko Pohtijatar, että olet millään lailla sössiny onnistumistasi kun söit punktiokipuun Buranaa, kunhan tästä eteenpäin (jos on tarvis kipulääkkeelle) käytät parasetamolia. Itse asiassa siellähän tarjotaan polilla särkyyn joko buranaa tai panadolia... Että elä huoli =)

Soja , samoissa tunnelmissa elelen... sillä meilläkin oli eka hoidossa vain yksi hyvä alkio ja muut meni roskiin. Kun silloin oli 6 hedelmöittynyttä ja nyt vain 4. Mutta huomennahan sen näkee, että miten käy. Toivotaan parasta!

Himpunpimpula , voi harmi, kun punktio oli niin kivulias kokemus. Parantelehan nyt vaan rauhassa itseäsi :hug: Ja tosiaan riippuu varmaan hoitopaikan käytännöistä, että ilmoittelevatko hedelmöittyneiden saldoa jne.
 
himpunpimpula Me kans Taysissa hoidoissa ja eivät tosiaan ilmottele sieltä eli sinne vaan mennään ja katotaan onko siirrettävää. On ollu hirvee jännitys mulla ainakin, et onko siirrettävää. Jotenkin olis hirvee kuulla siellä vasta tulos... Eiköhän kuitenkin siirrettävää teilläkin löydy eli positiivisin mielin vaan perjantaina siirtoon.

sini 78 ja kolmisin Koitetaan malttaa olla testaamatta liian aikaisin, vaikka tiedän itsestäni et kovasti mieli tekis testata etuajassa. :)
 
Minulla ne loppuu jo tänään. Ja tänään olisi 4+6. Onko kenelläkään kokemusta, loppuuko ne aina näin aikaisin? Muistelen ensimmäistä odottaessani käyttäneeni niitä kuukausitolkulla ja nyt ne loppuu melkein heti testaamisen jälkeen. Kävin äsken veritestissä, saan soittaa tulokset iltapäivällä.

Nasu29 Mielellään voimme jatkaa viestittelyä!! Palataan illemmalla asiaan :)
 
Rouva P: Minulla on aina lopetettu luget siihen testipäivään. Eli niissäkin kahdessa PAS-hoidossa, jossa lapsemme ovat saaneet alkunsa on luget jätetty heti pois. Elimistö kuulemma siinä vaiheessa tuottaa tarpeeksi hormonia jo itse. Ja uskottavahan se on, kun kaksi tervettä lasta on tällä systeemillä saatu.

Kovasti pidän peukkuja, että uusintatestin tulos, näyttää arvojen kohoavan hienosti.

En ehtinyt eilen testiä ostamaan. Saas nähdä ehtisinkö ruokatunnillla apteekkiin.

Belle pp13
 
Himpunpimpula: ihan ihanteellinen määrä nuita munasoluja teillä. Koitahan parantua siellä. Mulle ainakin sanoivat siirron yhteydessä että pitäs tehdä muutakin kuin maata, että liikkuminen on hyvästä. Että ei siis pelkkää lepoa. Teillä on siellä aika ikävä systeemi, kun eivät ilmoita niistä hedelmöittyneistä etukäteen, sitähän voi joutua ajamaan sit ihan turhaan pitkien matkojen päästäkin. Ja kyllä se pientä ressiä aiheuttaa, kun miettii onko ne hyt hedelmöittynyt vai ei. Etenkin näin ensikertalaiselle, kun mistäpäs sitä munistensa laadusta mitään tietää.

Sitrus79: Jännää, miten meillä menee nää hommat näin samalla tavalla. Tai lääkitykset tais mennä erilailla, mutta lopputulos ihan sama. Olikos sulla nyt se lyhyt vai pitkä kaava, kun en enää muista. Huvitti kun kerroit tosta teidän hedelmöittymistuloksen juhlimisesta, kyllä meilläkin täällä oli riemu aika korkealla, vaikka kippistämättä jäikin ;)

Kiitos retuli82 tuosta burana-kommentista...minä olin jo niin varma että olen sössinyt koko homman, mutta jospa en sitten kuitenkaan. Hoitajahan se siellä käski mua sitä buranaa syömään tai sanoi että jos otat VAIKKA buranaa, niin ota 1,5 kpl. No minähän sitten otin VAIKKA sitä, ja kylläpä se on harmittanu.

Mutta väsyttääkö teitä muita näin punktion ja alkionsiirron jälkeen?Kun minä olen ihan horroksessa, tämä on jotain ihan tajutonta. Voisin varmaan nukkua kellon ympäri, mutta kun se lääkäri kielsi, että ei sais olla koko ajan pitkällään...Kävin äsken kävelylenkillä, mutta tuntuu vaan että ei oo voimia. Vai johtuuko tää kaikki vaan siitä kun olen vähentänyt kahvin juonnin aika radikaalisti vain 1-2 pieneen kuppiin per päivä. Vai mikä mulla on...Ja miten työ muut jakselette?Ja vieläkö teidän masut on kipeinä. Minulla on vielä sekin kuin potkupallo, toivottavasti ei jää tuommoseksi ikuisiksi ajoiksi :ashamed:
 
soittivat äsken sairaalasta, tässä vaiheessa meillä meni sitten onneksi vähän paremmin, eli 5 munasolusta 4 on hedelmöittynyt. nyt vaan ootellaan rauhassa huomiseen (helpommin sanottu kun tehty) ja jos/kun ei mitään kuulu, siirto huomenna 10.30. voi kun päästäs siirtoon ja jäis vaikka ees 1 pakkaseen....

soja, lähtee kampaajalle (veronpalautukset tuhlattu jo etukäteen) :wave:
 
Ei kaikilla tuota sitä hormoonia heti, joillakin se voi olla hitaammin lähtenyt tuottamaan niinkuin mulla esim. ja minä käytän lugeja nyt ainakin siihen asti ku ens viikolla on varhaisultra, voi olla et jatketaan vielä. Täällä meidän naistentautien lääkäri sanoi et voi käyttää jopa kaks kuukautta =) .
Onnea kaikille joilla siirto edessä ja piinapäiville :heart:
 
Punktion tuloksena yksi vaivainen munasolu. Mieli maassa, ei ole juurikaan toiveita huomiselle. Tässä pohditaan, että jaksetaanko heti tammikuussa uusi yritys.

(Sori, ei riitä ajatusta nyt kuin oman pahan mielen ympärille.)
 
karatin eihän niitä tarvitakkaan kuin yksi.... mun kaverilla tuli vaan yksi ja mieli oli maassa mutta tämä yksi toi terveen pojan...... joten nyt nokka pystyyn ja täysillä eteenpäin. huominen on jossain kaukana ei kannata murehtia. :hug:
 
NPG
Kentia, Pohtijatar: Mä en oiekin osaa sanoa omista tuntemuksista yhtään mitään, tai ainakaan päätellä. Välillä nipistelee alamahasta, joskus tuntuu et se ois munasarjojen kohdalla, joskus vähä keskemmällä. Sit mulla on ollu ihme ähkyolo, turvotusta ihan kylkiluitten alapuolella, mut en tiä mistä se johtuu, tuskin siirtoon liittyvää... Väsynyt oon kans ollu, ehkä enemmän kuin yleensä, nukkua voisin paljon enemmänkin. Sit tää henkinen puoli...välillä on tosi toiveikas et jospa se heti ekalla yrittämällä onnituis, välillä suree jo sitä et meillä ei oo mitään pakkasessa jne. Ja joka kerta kun käy vessassa niin vahtii paperia... Että tällasia fiiliksiä täällä!

Sit yks kysymys: Mä en yhtään tajua mitkä nää Luget on. Mut oon käsittäny et ne on ilmeisesti jotain kapseleita joissa progesteronia?? Kun mä teen mun hoidot Tukholmassa ja mä käytän Crinone-geeliä, kerran päivässä. Ja se auttaa tässä kiinnittymisessä. Ja jos/kun (!) tulee plussa niin käytän viä 6 päivää.

Soja: Onnea huomiseen siirtoon!
Karatin: Mä pidän peukkuja et se ykskin riittää!!! :hug:
 
Kiitokset Belle70, pohtijatar, kolmisin ja tinuli lugeihin liittyvistä kommenteistanne.

Soitin labrasta vastaukset... eli nyt pp 20 ja hcg oli noussut siitä maanantain 214:stä 576:een. Jospa se nousisi hitaasti mutta varmasti. Sain avoimen lähetteen vielä ensi viikolle labraan.

Tinuli71 Tarkoitatko hcg:n nousua, vai mitä? Olisiko niin, että minun kannattaisi jatkaa niitä lugeja koska arvo noussut hitaasti?

Pitää alkaa soittamaan klinikalle iltapäivästä.

Karatin Saitte onneksi sentään yhden. Toivotaan, että siitä tulisi todellinen TOP-alkio ja saat sen masuusi.

:hug: :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miimi78:
[/url][color=Green3]

Mukana menossa torstaina 27.11.2008:[/color]


Janniina: 2.IVF/ICSI, punktio 12.11, siirto 14.11 pp13

Belle70: PAS siirto 14.11 pp13

Mariska75: 3.IVF/ICSI, punktio 12.11, siirto 17.11 pp10

Kukka77: 1.IVF, 1.PAS siirto 17.11 pp10

kolmisin: 1.IVF/ICSI, punktio 17.11 siirto 19.11 pp8

plasebo: 1.ICSI, 1.PAS, siirto 19.11 pp8

Tao74: 2.IVF, punktio 17.11, siirto 20.11 pp7

nippe81: 1.IVF, punktio 18.11, siirto 20.11 pp7

kuumetta: 1.IVF, punktio 18.11, siirto 20.11 pp7

Kentia: 1.IVF, punktio 21.11 siirto 24.11 pp3

NPG: 1.ICSI, punktio 22.11, siirto 24.11 pp3

Kisuli32: 1.IVF, 1.PAS, siirto 25.11 pp2

Sitrus79: 1.IVF/ICSI, punktio, siirto 26.11 pp1

pohtijatar: IVF, punktio 24.11 ja siirto 26.11 pp1

soja: 2.IVF, punktio 26.11 ja siirto? pp--

retuli82: 2.IVF, punktio ja siirto vko 48? pp--

himpunpimpula: 1.IVF, punktio ja siirto vko 48 pp--

kirsmo: 2.ICSI, 1.PAS siirto vko 48 pp--

karatin: 1.IVF, punktio 27.11 siirto 28.11 pp--

Puuteri: ICSI, 3.PAS siirto vko 48 pp--

Kris: 3.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

Chicken73: 1.IVF/ICSI, 1.PAS siirto marraskuussa pp--

millis1981: 1.IVF/ICSI, puntio ja siirto marraskuu pp--

ciana: 3.ICSI, puntio ja siirto marraskuussa pp--

[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:
Saara10 1. ICSI

[color=Green3]Plussanneet:[/color]
kk76: 3.ICSI
Martta75: 2.ICSI
Aliisa08: 2.PAS
Miimi78: 2.IVF/ICSI
riepuriia: PAS
tinuli71: 3.ICSI
Milma: 3.IVF
RouvaP: 1.PAS
nasu29: 1.IVF, 1.PAS
Belle70: PAS

[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
Anksu2008
Kris
Alexandria
Pörrikaani
Tuomenmarja
Aitiliini83
Isis
Tahoma
Lion32
Poloinen
Hope79
Kauniskuu
Koivukuusi

Toivosta luopuneet: :'(
Tiger


 
Belle70 hurjan paljon onnea :heart: :flower: Ihanaa :heart:

Karatin :hug: Älähän vielä lannistu. Ei tarvita kuin vain se yksi alkio onnistumiseen.

Sitten omaa napaa: Täällä otettu päivällä kyytiin yksi top-alkio, ja iloksemme saatiin 2 top-alkiota pakkaseen. Jänskätti ihan kaameesti odotella siirtoa ja kuulla tulosta, mutta hyvinhän tässä kävikin =) Paremmin kuin uskalsin toivoakkaan! Nyt sitten vaan piinaillaan :xmas:
 
Niin ja Pohtijatar , mua ainakin väsytti viime hoidossa ihan älyttömästi ja koko ajan. Luulenpa, että hormonit sen tekee ja osakseen myös se kahvinjuonnin vähentäminen vaikuttaa. Ja maha mulla on kyl vielä kipeä, lähinnä liikkuessa. Mutta ultrassa munasarjat oli tänään jo ihan ok. Eiköhän se siitä =)
 
Retuli: kiitos onnitteluista. En vielä meinaa uskoa, että minä voin oikeasti olla niiden kohteena.

Siis tää on oikeasti uskomatonta. Toinen alkio oli sulatuksen jäljiltä puoliksi kuollut, toinen pahasti fragmentoitunut. Ja tällaisilla alkioilla sitten minä plussaan.

Koko ajan on toiveet tämän hoidon osalta olleet olemattomat. Olen elänyt ihan normaalisti, juonut n litran kahvia päivässä jne. Ja sitten plussaan.

Ainakin tämän pitäisi todistaa kaikille se, että alkioiden ei tarvitse olla top-luokkaisia voidakseen toimia.

Huomenna menen vielä veritestiin saadakseni tarkan hcg-lukeman, mutta kyllä tuo kotitestin tulos täysin selkeä oli.

Ihan uskomatonta. 11 vuotta ja lukemattoman monta hoitoa se on vienyt, mutta 9 kuukauden kuluttua me saatamme olla 3-lapsinen perhe.
 
Belle70 Lämpimät onnittelut! Kaikki tuo mitä viimeisessä viestissäsi kerroit, on ihan uskomatonta, ja tekee ihan tyhjiksi nämä hassut varotoimenpiteet kahvinlipityksen suhteen :heart: Litra kahvia päivässä kuulostaa ihanalta ;) ONNEA!


karatin Kuten moni muukin on jo sanonut, niin YKSI munishan siihen hedelmöitymiseen tarvitaan! :hug: Älä luovuta!

Sitrus ja retuli82 Hienoa, että siirto meni hyvin, ja pakkaseenkin jäi alkioita! :heart:

soja
4 hedelmöitynyttähän on HYVIN! Onnea siirtoon! :heart:

NPG Mulla oli eilen maha kireä kuin potkupallo. Jostain luin, en muista mistä, että kannattais juoda vesijohtoveden/lähdeveden lisäksi myös kivennäisvettä, jossa on suoloja. Ihme juttu, mutta mulla se tehosi turvotukseen, eikä nyt ole enää alavatsanseudun kivistyksestä tietoakaan. Mutta munasarjoista on nipistellyt edelleen, ja hetki sitten vihlaisi oikein kunnolla. Sama vihlaisu toistui ikäänkuin heijastuskipuna alavatsan yläosassa :/

:wave:
 

Yhteistyössä