Loka- ja marraskuun IVF/ICSI/PAS

Onnea Milma :heart:
Kunpa itekki joskus sais nähä ne kaks viivaa siinä testisä.. huoh.. Mieluite nyt 11 päivän päästä!

Sitrus; Ymmärrän kyllä panikoinnin Pregnylin suhteen, ku iteläki se meinaa aina paniikkia nostattaa. Lähinnä ampullien aukasu.. Mutta älä turhaan panikoi. Ei se voi parista tipasta olla kiini irtoaako munikset vai ei. Minuthan lääkäri määräs pistämään vain 2/3 Pregnylistä. (Suuren hyperivaaran takia. ) Ja ihan hyvin aine oli tehtävänsä teheny pienemmäläki annoksela. =)

Tsemppiä kovasti punktioon menijöile! Hyvin se mennee!!
 
).( Pelon ja pienen varovaisen onnen sekaisia tunteita.

Lämpimät kiitokset teille Tinuli, Retuli, himpunpimpula, Nasu29, pohtijatar, Nippe81, milma ja kolmisin.

Edelleen testi näyttää positiivista, mutta edelleen se on haaleampana kuin testiviiva. Olen tehnyt testejä perjantaista lähtien joka päivä. Tiedän, mutta se raha voisi mennä turhempaankin. Nasu29 sinä kysyit oireistani, viikko sitten alkoi paleleminen... kunnon vaatetus saanut olla iltaisin ja öisin päällä. Pientä öklötystä jo muutaman päivän ajan. Jo viikon ajan minulla on ollut välillä todella heikko ja väsynyt olo... rinnoista nännit on alkaneet ns. turvota... ja ne on sellaiset "löysät". Mutta siihen mitä Nippe81 kysyin niin muuten voin oikein hyvin. Vuoto ei ole edelleenkään alkanut, pientä ruskeaa tulee edelleen lugejen kanssa ulos, mutta se ei ole verta. Arvatkaas käynkö vessassa tutkimusmatkalla vartin välein. Hulluksi tulee. Toivon ja pelkään kovasti yhtä aikaa. Teen huomenna aamulla vielä yhden testin. Toivotaan, että siinä se viiva vahvistuisi.

milma Onnea!! Olisipa minullakin se testiviiva yhtä tumma. Mutta muistan ensimmäistä lasta odottaessani sen viivan olleen samalla tavalla haaleampi kuin testiviiva. Toivottavasti se vahvistuisi.

Nasu29 Toivottavasti se ei ole täti joka juilii, onko sinulla mitään muita oireita. Toivoisin niin kovasti sinunkin onnistuvan. Teillä on paljon pidempi historia muutenkin näissä hoidoissa, että toivon nyt tärppäävän.

Tavallaan vähän "nolottaa" tämä oma tilanne ja se etten viitsi täällä kovin tästä kirjoitella. Tiedän, että olette iloisia, mutta kyllä tiedän sen, että se saattaa myös harmittaa.

Ensi viikolla tällä palstalla onkin hoitojen puolesta vilkasta, kaikille punktioon meneville ja siirtoihin onnea mukaan ja plussasäteitä!!

RouvaP
 
Onnittelut Milmalle halausten kera :hug: . Ihanaa kun tulee näitä plussiakin tänne =)

RouvaP: Mulla ei ole kyllä ollut mitään muita oireita kuin tuo menkkajuilinta ja ehkä tuo väsymys mutta laitan enimmäkseen sen väsymyksen yötyön piikkiin ja koska mulla on nyt hirveä työputki menossa. Palellut olen myöskin mutta olen muutenkin sellainen vilukissa :) Tuuhan vain kertomaan omasta tilanteesta koska uskon että muutkin haluavat kuulla sinusta :heart: Minusta ainakin on ihana kuulla toisten onnistumisista ja siitä miten odotus etenee =)
 
ONNEKSI OLKOON RouvaP ja Milma!! :heart: Mielettömän hienoa! Nyt vain onnea matkaan ja toivotaan, että kaikki menee hyvin loppuun asti! Nasulle myös tsemppiä, tovottavasti plussa pamahtaa sinullekin!

ON: Kiitos RouvaP kannustuksesta. Negahan sieltä tuli. Olisi kyllä ollut maailman kahdeksas ihme jos olisin ollut raskaana tästä verisestä vuodosta huolimatta. Ehdin viikonlopun aikana jo surra tätä ja miettiä asioita ja tänään ei ole niin paha olo kuin kuvittelin. Meillähän on kaksi blastokystaa pakkasessa ja joskus kevättalvella teemme PASin luonnolliseen kiertoon. Jos siitä ei tärppää, mietimme uudestaan mitä tehdä. Siihen saakka yritän nauttia elämäni hyvistä asioista, joita kuitenkin - tyhjästä sylistä huolimatta - on aika paljon.

Hyvää joulunodostusaikaa kaikille, onnea punktioon ja siirtoon menijöille, tsemppiä piinailijoille ja paljon plussatuulia!

t. yllättävän rauhalliseksi itsensä tunteva Koivukuusi
 
Rouva P, Milma ja Tinuli 71: Onnittelut plussasta

Pohtijatar: Yhdessä lugetabletissa on se 100mg (ei paketissa). Eli esim itse laitan aamuin illoin sisuksiini 2 lugea eli yhteensä 400mg/vuorokausi .

Itse olen jokseenkin luovuttanut toivon tämän hoidon suhteen. Kahden plussan kokemuksella tiedän, että tässä vaiheessa tissien pitäisi jo olla arat ja pinkeät, jos sieltä plussa pärähtäisi. Mutta katsotaan nyt loppuun asti.

Belle pp10

 
Lämpimät kiitokset kaikille onnitteluista!

RouvaP - eikös se mene niin, että kaikille ei vain tule testiin vahvaa plussaa, ja silti raskaudet etenevät mallikkaasti? Näin olen ymmärtänyt. Älä ole huolissasi!

Belle ja muut viimeisiä piinapäiviä kärvistelevät: tämän oman ainokaisen plussakokemukseni perusteella ilman kuuluisaa tissikipuakin voi tulla plussa. Omani ovat olleet korkeintaan hitusen arat, jos sitäkään (muistan monta loppukiertoa sekä Lugeilla että ilman, jollon rintavarustus on ollut tosi paljon kipeämpi!). Oikeastaan ainoa tuntemus on kuukautisjuilinta mahassa, ja siinä kaikki. Tämän perusteella siis veikkaisin, että plussia tänne on tulossa - varsinkin nasulle!

Koivukuusi - kaikkea hyvää sinulle! Mahtavaa, että teillä on pakastimessa siirrettävää. Vuoden päästä olet sitten viimeisilläsi raskaana. :hug:

Nyt töihin...
 
Belle70, kiistos tuosta tiedosta, vähän tuntukin uskomattomalta, että voiko olla niin...

Tässäpä tulee minun punktiokuulumiset. Kerrohan Sitrus79kin, miten meni. Minun pelko rakkuloitten lörpsähtämisestä oli onneksi väärä, hoitaja sanoi ,että munasarjat vaan on jo venynyt ja että olen tottunut kipuun. Minulta punktioitiin 23 rakkulaa, eli niitä oli tullu huimasti lisää toisen ultran jälkeen. Itse asiassa munasarjat oli kai aika täynnä niitä rakkuloita, olivat ylireagoineet. Tästä syystä keräys oli vaikea tehdä ja vuosin verta jonkin verran.
Näistä 23 rakkulasta löytyi 17 munasolua joten tilanne on mielestäni paremmin kuin hyvin. Olo tosin tuntuu kipeältä ja iltaa kohden kivut oletettavasti lisääntyy kun lääkkeiden teho lakkaa. Sain sairaslomaa koko viikoksi. Rehkimistä ja nostelua pitää välttää, mutta hoitajan mielestä vettä ei tarvii normaalia enemmän juoda.

Näin siis täällä tänään. Olo on onnellinen, mutta kipeä =)
 
NPG
kolmisin, plasebo, Tao74, nippe81, kuumetta, Kentia: Perässä tullaan! :) Mulla tänään onnistunut siirto takana, nähtiin jopa meidän pieni embryo suurennettuna ennen siirtoa. Aika ihmeellistä tää ihmisen alkutaival! Nyt vain täytyy yrittää kehitellä paljon ajankulua kahdelle tulevalle viikolle, ettei ehdi liikoja miettimään kun ei siihen kuitenkaan voi mitenkään itse vaikuttaa. Täällä peukut ja isot varpaat pystyssä ihan jokaiselle teille!
PS. Ehkä vähän tyhmä kysymys...Mikäs lyhenne toi pp on?
 
Koivukuusi Olen pahoillani :hug: Ainakin teillä on hyvät alut pakasteessa. Jospa niistä keväällä sitten lähtisi.

Nasu29 Sullahan nuo oireet kuulostaa hyvin samalta kuin minulla piinatessa. Sulla alkaa testipäivä lähestymään. Menee jännäksi =)

).( Kävin veritestissä tänään. Soittivat puoli tuntia sitten tuloksesta. Hcg 214. Viitearvo olisi 5, että olisi raskaana?? En ymmärtänyt kyllä hoitajan puheesta yhtään mitään. Tarkoittiko se että pitäisi olla 500? Hän ei sitä alkanut minulle tulkitsemaan, mutta kävi kuitenkin päivystävältä lääkäriltä kysymässä ja hän oli sanonut, että raskaana. Kuitenkin huolestuttaa tuo noin alhainen arvo. Paljonkohan sen pitäisi olla, tänään minulla pp 17. Oireet ainakin viittaisivat raskauteen, nimittäin niin etova olo ollut koko päivän, eikä äsleinen syöntikään hyvää tehnyt.

NPG mukavia piinapäiviä ja plussasäteitä (pp= piinapäivät). Eli sulla tänään pp0 ja huomenna pp1 jne. Ei yhtään tyhmä kysymys =)
 
Voi, ihania uutisia täällä! Onnea ja peukutuksia Milma ja RouvaP. Peukutuksia myös kaikille punktioiduille ja jo siirrossa olleille. Voi kun nuo plussatuulet kantais nyt kaikkia.

Pohtijatar, melkoinen saalis sulla, tosi hienoa! Lohduttaa kuulla tuo, että ne ei välttämättä sieltä ole mihinkään kadonneet, vaikka ei olekaan turvonnut/paineinen olo. Mua koko ajan pelottaa, että siellä ei ole enää yhtään mitään, kun ei ole juuri mitään tuntemuksia.

ON: Tänään laitoin viimeiset pistokset, huomenna sitten Pregyl (joo, edelleen paniikissa sen saamisesta ruiskuun oikeaoppisesti). Punktio torstaina, siirto (jos on jotain siirrettävää) pe. Jotenkin on vain tosi skeptinen olo tällä hetkellä. Tuntuu, että ei siellä mitään ole, kun oli rakkulat vähentyneet 1. ja 2. ultran välillä. Ja kun olivat kasvaneetkin niin hitaasti. Jospa ne ei kypsy ollenkaan tarpeeksi, tai jos ei ole käyttökelpoisia muniksia, tai eivät hedelmöity, jakaudu.... Ihan liikaa jännitettävää ja pelättävää.
 
Rouva P: Minä kävin tuon toisen lapsen kanssa aikoinani veritestissä pp16. Arvo oli silloin 137 joka oli VL.n mukaan hieman alle viitearvojen. Testi otettiin uudestaan muutaman päivän kuluttua ja hcg-arvo oli noussut oikein hyvin ja terve tyttöhän siitä tuli. Eli jos ajatellaan, että hcg-arvo kaksinkertaistuu n 36 tunnissa, niin siihen nähden tuo hcg-arvo 214 pp17 tuntuu minusta ihan hyvältä. Tsemppiä vaan tulevalle 9 kuukauden matkalle.

Belle pp11

 
Rouva P: Minä kävin tuon toisen lapsen kanssa aikoinani veritestissä pp16. Arvo oli silloin 137 joka oli VL.n mukaan hieman alle viitearvojen. Testi otettiin uudestaan muutaman päivän kuluttua ja hcg-arvo oli noussut oikein hyvin ja terve tyttöhän siitä tuli. Eli jos ajatellaan, että hcg-arvo kaksinkertaistuu n 36 tunnissa, niin siihen nähden tuo hcg-arvo 214 pp17 tuntuu minusta ihan hyvältä. Tsemppiä vaan tulevalle 9 kuukauden matkalle.

Belle pp11

 
Voi soja ja Belle70, kiitos teille kannustuksesta ja tiedoista. Jospa se arvo jatkaisi nousua. Taidan soittaa ja käydä loppuviikosta uudestaan, mikäli asia jää huolestuttamaan.

Mietityttää vain tuo pieni ruskea vuoto, mitä on edelleen. Minullahan on paha endo, ja aina se on sellaista se vuoto ennen kuukautisia. Jospa se raskaus vain "hävittäisi" sitä endon pirulaista kohdusta tieltään.

Tsempityksiä kaikille.

Nasu29 Ajattelen sinua! :heart:
 
Onnittelu plussasta RouvaP:lle!!! Onnittelut myös muille plussanneille! Ihanaa kun tulee plussia, olen niin onnellinen puolestanne!

Olen takapiruna seurannut vielä tilanteitanne, itse olen nyt siirtynyt tuonne PAS tammi-helmikuussa. Toivotaan, että minäkin saisin silloin plussan :)

Alla hieman tietoja HCG-arvoista:
Aika hedelmöityksestä / Aika viimeisistä kuukautisista / HCG:n määrä mIU/ml
1 viikko / 3 viikkoa / 0-5
2 viikkoa / 4 viikkoa / 3-426
3 viikkoa / 5 viikkoa / 18-7340
4 viikkoa / 6 viikkoa / 1080-56500
5-6 viikkoa / 7-8 viikkoa / 7650-229000
6-9 viikkoa / 8-11 viikkoa / 25700-288000
8-11 viikkoa / 10-13 viikkoa / 13000-253000
17-24 viikkoa / 2. kolmannes / 4060-65400
>25 viikkoa / 3. kolmannes /3640-117000
 
Hei!
ONNEA plussasta RouvaP ja Milma! ja tietty muutkin joita en ole vielä onnitellut!

Karatin: Tsemppiä loppuviikolle!! Meillä siirto sitten samana päivänä jos hyvin käy.

Täällä käyty viime perjantaina ultrassa ja kaikki oli ok passia varten. Ovista olen tikutellut viikonlopusta lähtien ja luulin, että tänään olisi ollut positiivinen testi, mutta ei vieläkään. Ennen ollut aina kp 13. Toivottavasti sitten huomenna olisi, jotta pääsis perjantaina siirtoon.
Peukkuja vielä piinaileville ja siirtoon meneville!!

Puuteri kp 13
 
Terveiset punktiosta! Oli helpompi juttu, kuin ekassa hoidossa ja saaliiksikin saatiin 9 munasolua (ekasta 8). Eli hyvillä mielin eteenpäin, huomenna soittelevat sitten miten moni on hedelmöittyny. Ja torstaina siirtoon. Nyt täytyy varmaan lähtee päikkäreille... :wave:
 
Onnittelut retuli82 hyvin menneestä punktiosta, nyt vain lepäilyä niin huomenna tuntuu jo paremmalle.
Karatin, ei tosiaan kannata murehtia siitä, jos paineen tunne hävinnyt. elimistö tottuu paineeseen ja munasarjat venyy, joten on ihan normaalia, ettei kipua, painetta yms välttämättä enää punktioo lähestyessä tunne.

Ja omaa napaa: Eilinen kipu ja kolotus alkaa helpottaa ja olen pärjännyt tänään jo ilman särkylääkkeitä. Aika tuntuu käyvän pitkäksi tällä elämäni ensimmäisellä sairaslomalla. Yleensä lomat olen käyttänyt lähinnä liikkuen ja nyt se on vähän niinkuin kieltolistalla. Taidan lähteä kirjastoon etsimään jotain lukemista.

Ja ne munasolut. Eilen siis kerättiin 17, joista äsken tuli puhelinsoitto ja 10 on hedelmöittynyt. Osa oli ollut raakoja, oli lääkäri kerännyt aika pieniäkin. Huomenna minä saan ENSIMMÄISTÄ KERTAA ELÄMÄSSÄNI SELLAISEN MAHAAN!! Vitsi , kun olen innoissani =)
 
retuli82 ja pohtijatar teillähän on molemmilla edennyt homma varsin mukavasti. perästä tullaan... mie kävin siis eilen vielä ultrassa, hyvältä kuulemma näytti, "hyvän matkaa toistakymmentä" on lääkärin sanojen muniksia tulossa. huomenna on punktio 8.30, saa nähdä miten käy. massu on ollu ehkä nyt kipeempi kun ekassa hoidossa... mutta tiedä häntä...

ja muita mukavia kuulumisia: olen tänään leiponut ja käynyt vähän ystävän kanssa jouluostoksille, illalla tulee ystäviä nimipäivä kahville. sitten on päivään mahtunut epäonnea ja surua: miehen mummo on saanut aivoverenvuodon ja kuume noussut, ei ole eilisen jälkeen ollut tajuissaan, annettu aikaa enää muutamia päiviä. lähden kohta häntä katsomaan :'( ja oma äitini on sairaalassa, kaatui ja jalka murtui, odottaa leikkaukseen pääsyä :(

lohdullista huomata, että vaikka välillä tuntuu kaikki pyörivän vain hoitojen ja ennen kaikkea epäonnistuneiden hoitojen ympärillä, niin on tässä elämässä niin paljon muutakin... muistetaanhan kaikki tämä, nyt kun joulukin on tulossa. Nautitaan siitä hyvästä mitä meilä on :heart:

soja, (myöskin kaipaisi kunnon lenkille tai hiihtämään tai jotain!!!! :headwall: )
 
Alkuperäinen kirjoittaja plasebo:
Alkuperäinen kirjoittaja pohtijatar:
Alkuperäinen kirjoittaja Miimi78:
[/url][color=Green3]

Mukana menossa tiistaina 25.11.2008:[/color]


milma: 3.IVF, punktio 4.11, siirto 6.11 pp19

RouvaP: 1.IVF, 1.PAS siirto 7.11 pp18

Koivukuusi: 3.IVF, punktio 5.11, siirto 10.11 pp15

nasu29: 1.IVF, 1.PAS, siirto 11.11 pp14

Janniina: 2.IVF/ICSI, punktio 12.11, siirto 14.11 pp11

Belle70: PAS siirto 14.11 pp11

Mariska75: 3.IVF/ICSI, punktio 12.11, siirto 17.11 pp8

Kukka77: 1.IVF, 1.PAS siirto 17.11 pp8

kolmisin: 1.IVF?, punktio 17.11 siirto 19.11 pp6

plasebo: 1.ICSI, 1.PAS, siirto 19.11 pp6

Tao74: 2.IVF, punktio 17.11, siirto 20.11 pp5

nippe81: 1.IVF, punktio 18.11, siirto 20.11 pp5

kuumetta: 1.IVF, punktio 18.11, siirto 20.11 pp5

Kentia: 1.IVF, punktio 21.11 siirto ? pp--

NPG: 1.ICSI, punktio 22.11, siirto 24.11 pp1

soja: 2.IVF, punktio 26.11 ja siirto? pp--

Sitrus79: 1.IVF/ICSI, punktio ja siirto vko 48 pp--

retuli82: 2.IVF, punktio ja siirto vko 48? pp--

himpunpimpula: 1.IVF, punktio ja siirto vko 48 pp--

pohtijatar: IVF, punktio 24.11 ja siirto 26.11 pp--

kirsmo: 2.ICSI, 1.PAS siirto vko 48 pp--

karatin: 1.IVF, punktio 27.11 siirto 28.11 pp--

Puuteri: ICSI, 3.PAS siirto vko 48 pp--

Kisuli32: 1.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

Kris: 3.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

Chicken73: 1.IVF/ICSI, 1.PAS siirto marraskuussa pp--

millis1981: 1.IVF/ICSI, puntio ja siirto marraskuu pp--

ciana: 3.ICSI, puntio ja siirto marraskuussa pp--


[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:
Saara10 1. ICSI

[color=Green3]Plussanneet:[/color]
kk76: 3.ICSI
Martta75: 2.ICSI
Aliisa08: 2.PAS
Miimi78: 2.IVF/ICSI
riepuriia: PAS
tinuli71: 3.ICSI
Milma: 3.IVF
RouvaP: 1.PAS

[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
Anksu2008
Kris
Alexandria
Pörrikaani
Tuomenmarja
Aitiliini83
Isis
Tahoma
Lion32
Poloinen
Hope79
Kauniskuu
Koivukuusi

Toivosta luopuneet: :'(
Tiger






 
Tuossa päivittäessä huomasin, et alkaa olla ihanan pitkä plussajono, kun vaan ite pääsis jatkoksi. Nasu29: No kerro jo miten kävi?!?! :/

Täälläei vieläkään mitään oireita, muttei sen puoleen vuotoakaan. Ihan olemattoman pieni paineen tunne almahassa kolikon kokoisella alueella. :| Ja en ole päivistä perillä ja nyt huomasin et on vasta pp6!!!!!! :eek: Minä kun luulin et oon jo pitemmällä!
 
RouvaP: kiitos tsempityksistä ja kun olen ollut sinun ajatuksissasi :heart: nuo pienet sanat lämmittää.

Milma: Hyvin veikkasit että plussa tulee...kiitos

Koivukuusi: kiitos sullekin tsempityksistä. Jaksamisia todella paljon halausten kera :hug:

).( Tein sitten testin aamulla ja se oli plussa vaikkakin oli haaleampi viiva kuin se testiviiva mutta kuitenkin viiva tuli =) olin yövuorossa ja pissa ei ehtinyt olla rakossa kuin vajaa pari tuntia ja tein testin todella herkällä testillä jonka olen netistä tilannut ja viiva tuli 2 minuutissa. Ultrankin varasin jo eli 18.12 :) välillä pelottaa ettei kaikki mene hyvin ja välillä olen onneni kukkuloilla.
 
Taalla Kukka on piinaillut jo toista viikkoa. Olen teidan kuulumisia kylla lukenut, mutta eipa tassa piinassa mitaan tuntemuksia kauheasti ole ja mita on en uskalla uskoa!

Tosi hieno homma noi teidan plussat!!!! Onnea!!! Voi etta se on varmaan ihan alyttoman hienoa, mika fiilis kun sen viivan nakee. Se on mun suurin unelma talla hetkella.

Piinaan viela ensi MA asti! Ma olen kauhean positiivinen nyt ja siis odotan sita plussaa. Saas nahda miten akan kay. Ei kai tassa muu auta kuin karvistella vain viela viisi paivaa!
 

Yhteistyössä