Loka- ja marraskuun IVF/ICSI/PAS

Sitrus79, mulla oli myös runsaasti ylimääräistä puregonissa.

RouvaP, Onnea ja jeesusteippiä!

Karatin, Ei se määrä vaan se laatu. Pidetään peukkuja, että saat siirrettävää ensi viikolla.

Tinuli71, Onnea plussasta!

Pohtijatar, Hienot munikset sulla jo, hurrrjan isot. Nyt vaan vettä, ettei se hyperi iske.

omanapa: Ultrakuulumisia tältä päivältä, eli mullakin on tulossa ihan hyvä satsi, oli tosin hitaanpuoleisesti kasvanut. Isoimmat oli tänään 16mm. Toisella puolella oli kaksi ja toisella yli kymmenen, joista osa 16mm ja osa pieniä. Jatkan piikitystä lauantaille, sunnuntai-iltana pregnyl ja TIISTAINA PUNKTIOON, jee. Ja ilmeisesti perjantaina siirto. Eli nyt mä sit jäin päivällä jälkeen pohtijattaresta ja sitrus79stä, mutta perässä tullaan.
 
Sitrus mulle sanottiin jo klinikalla, että Puregon ampulleissa on ylimääräistä, ja siellä opetettiin käyttämään se "ylitäyttö".

Sitä kai tää lievä pettymys rakkuloiden pienestä määrästä on, että toivois mahdollisimman hyviä mahiksia. Että vaikka tämä siirto ( jos siihen päästään) päättyisikin negaan, niin olisi pakkasessa jotain, ettei tarttis lähteä ihan alusta taas.

 
RouvaP: Ihana uutinen =) Oon niin onnellinen sun puolestasi :heart: Pidetään peukkuja että viiva vahvistuisi =) haleja :hug: Mitä sulla oli/on oireita?

Onnittelu myöskin Tinuli71...Nää on aina niin ihania uutisia. Oliko sulla mitä oireita ennen testausta?

Pahoittelut pettymyksen kokeneille... iso halaus :hug: ... tää on niin epäreilua välillä ku me jotka joudutaan nämä kaikki hoidot kokemaan ja kärsimään ni meidän kaikkien pitäisi saada se oma nyytti. Tää on niin väärin :(

Nippe81: Muista levätä nyt oikein kunnolla ja te muutkin jotka olette olleet vasta punktiossa ja tietenkin muistakaa kitata sitä vettä tosi paljon :) Antakaa miesten tehdä kotityöt. Mun mies ei antanut mun tehdä kotona mitään muuta kuin makoilla ja rentoutua ja tunsin itseni prinsessaksi :)

).( Täällä alkoi 4 päivää sitten kamalat menkkajuilinnat ja tänäänkin on ollut vähän. Välillä on ollut niin kipeitä juilintoja että olen varma että se täti kaartaa paikalle hetkenä millä hyvänsä joten toivo on nyt täällä kokonaan menetetty :(

Kaikille oikein rentouttavaa viikonloppua :heart:
 
Kiitos nasu29. Oli mulla oireita: vilutti kokoajan sekä lämpö oli noussut pysyvästi puoli astetta, myös sellaisia juilintoja kävi vatsassa et ajattelin kans et täti sieltä tulee kylään minä hetkenä hyvänä, mulla ei ole ollut edes pienintäkään vuotoa ainakaan vielä ja toivottavasti ei tulekkaan etten sit hermostu =) . Lugeja jatkan niin pitkälle ku mahdollistaj viimeks ku plussasin niin lopetin luget ja sit kahden päivän päästä tuli pois, et jotenkin pelkään niiden lopettamista, vaikka tuskin se siitä johtu.

Mul toi veljenpoika pitää ajatukset muualla ja toimintaa täytyy olla
:D . Nyt aamupalan syöntiin ja sit lähtö joulukadun avajaisiin jos vaikka sais pukilta karkin :LOL: Hyvää loppu viikonloppua kaikille ja onnea teille ensviikolla punktioon sekä siirtoon meneville :heart:
 
NPG
omanapa (joka on mustelmilla piikitysten jälkeen..) Olin tänä aamuna punktiossa. Olin ihan turhaan pelänny sitä, ei sattunu paljo ollenkaan, sain ekan rauhottavan tabun+2 kipulääkettä ja sit morfiinia suoneen. Hyvin meni, yllätyin oikein itekin! Löydöksenä edelleen ne 7 follia jotka viimeks ultrassa nähtiin, mutta valitettavasti tuloksena vain 2 munasolua. :( Huomenna sit embryologi soittaa ja kertoo miten hedelmöitymisen kanssa on menny. Jännää... Siirto maanantaina jos niikseen tulee.
 
Tuo sinun tilanne kuulostaakin aika samalta kun mulla Sitrus 79. Minkäkokosia ne sinun follit oikein oli?Minä ihmettelen, kun mulle eivät ole koskaan sanoneet mitään siitä vedenjuomisesta,vaikka siitä hyperstimulaatiosta vähän sivulauseessa puhuivat. Lääkäri vaan sanoi poislähtiessä, että elä nyt hypi ja juokse hirveesti. No ei kyllä tee tällä hetkellä oikein mielikään. Kävellessä alavatsaa sattuu ja välillä istuessakin..on aika pinkeä olo ja jotenkin pahenee aina iltaa kohti. Velä pitäs jaksaa huominen, mutta ei se taida olo sillon maanantaina punktiossakaan vielä helpottaa, mitä nyt olen teidän kokemuksia lukenut!

Kiva kun Sitrus 79 mennään ihan samoissa aikatauluissa!jotenkin ihan kuin olis joku tuki ja turva, vaikkei nyt samassa operaatiohuoneessa tulla makaamaankaan!Mua on ruvennu vähä jännittämään se maanantain punktio, se on mun elämäni ensimmäinen isompi operaatio....Himpunpimpula, ei sitten ihan samoille päiville päästy punktioitavaksi, mutta hyvinhän sinä sieltä perässä tulet!

Minun täytyis alkaa henkisesti valmistautua pregnyl-piikkiin, joko Soja79 tuikkasit?!?
 
Ensi viikosta näyttää olevan tulossa tosi vilkas punktioiden ja siirtojen suhteen! Tsemppiä kaikille kovasti!

Mua vähän huolestuttaa, eilisen ultran jälkeen mahassa ei oo tuntunut sitä painetta, mikä on ollut maanantaista asti. Ehkä kaikki rakkulat säikähti ultrausta ja päättivät hävitä.

Kaksi päivää vielä Puregonia ja Orgalutrania, sitten tiistaina Pregnyl. Miten paljon te ootte varanneet aikaa tuohon Pregnylin sekoitteluun, että pääsee sitten varmasti tuikkaamaan piikin oikeana ajankohtana? Mä varmaan onnistun kämmäämään niiden ampullien aukaisun kanssa, ja aineet on pitkin pöytiä.
 
Hei, pohtijatar! On tosiaan kiva, kun on piinailukaveri. :wave: Ja meidän follikkelitilanteetkin vaikutti tosi samanlaisilta. Mun follikkelit oli aika erikokoisia kaikki, yli 20 millisistä 11 millisiin. Saa sitten nähdä löytyykö niistä munasoluja ja jos löytyy, ovatko kaikki kypsiä. Mulle sanoi hoitaja siitä veden juonnista jo piikityksiä opettaessaan ja hypervaarasta kuultuani lisäsin veden lipittämistä oma-aloitteisesta. Olen utsinut selville, yllättäen täältä palstalta, että hyperistä kärsiviä kehotetaan juomaan runsaasti. Tee-se-itse-tohtorointia siis harrastelen. :D

Pregnylin pistän klo 22 eli vielä on vähän armonaikaa. ;) Onko sulla samanlainen aikataulu, pohtijatar?

Hienoa, että punktio meni hyvin, NPG. Onneksi pelkäsit aivan turhaan. Harmi, että tuloksena oli vain 2 munasolua, mutta yksikin riittää. Pidän peukkuja, että molemmat hedelmöittyvät ja lähtevät jakautumaan. Ja ennenkaikkea: pääsevät kohtuusi köllimään yhdeksäksi kuukaudeksi, joko yhdessä tai erikseen. :hug:

Tuttu tunne ja pelko, karatin. Mutta eiköhän ne rakkulat siellä edelleen ole. B) Mulla kyllä olotila vaihtelee aika paljon päivän mittaan. Esim. tänä aamuna alavatsa ei tuntunut juuri ollenkaan pinkeältä ja tällä hetkellä taas on hankala istua suorassa. Mutta ehkä pulleaan vatsaan alkaa jo tottua ja vain lisäpullistumisen huomaa? :kieh: Muakin jännittää Pregnyl-ampullien avaaminen. Olen pessimistisenä luonteena miettinyt etukäteen mikä kaikki voisi mennä hoidoissa pieleen ja noiden ampullien avaaminen on päässyt listan kärkipäähän. Meillä siis ilta huipentuu valtaisaan jännitysspektaakkeliin klo 22... Pitäkää peukkuja! :LOL:
 
karatin ja sitrus79 Kyllä sen pregnylin sekoittaminen on aika nopea juttu, mutta rauhassa kannattaa tehdä. Muistan itse ekan pregnyl-pistoksen, kun kädet tärisi jo ampullia avatessa.. Viikko takaperin pistin itse sen ekan kerran ja hyvin meni! Kai sitä alkaa pakosta tottua näihin piikkeihin. Tsemppiä molemmille! =)
 
voi meitä :) Karatin, minäkin murehdin parhaillaan sydän syrjällään, että minne se paineen tunne ja kipu sieltä alavatsasta hävisi...onko ne rakkulat voinu lörpsähtää tai poksahtaa itsekseen...Voi apua :'( Vai murehditaanko suotta? Mulla se tunne katosi tänä iltana, vihlasee kyllä välillä tietyllä tavalla istuessa....Jotenkin vaan järellä ajateltuna kai ne vois ihan hyvin poksahtaa itekseenkin, kun tarpeeksi isoiksi kasvavat. Äh, en minä tiedä.

Sitrus79, minua huvittaa kun myö mennään näissä hoidoissa niin samoilla aikatauluilla. Sulla on kohtalonhetket vähän aiemmin, minä pistän irrotuspiikin 22.30...olisin ihan kypsä kyllä lähtemään jo nukkumaan, mutta ei nyt voi ennen tuota pistosta.Väsyttää tämä epätoivoinen pohtiminen...

Lueskelin tuossa nuita luge ohjeita. Ymmärsinkö minä nyt ihan oikein että niitä tungetaan sisuksiin ja ihan pakettikaupalla?!? Siinä ohjeessa kun lukee, että 300-600 mg päivässä ja paketissa on vaan 100mg.Siis onko tää totta???Ei tämä olo punktion jälkeen sit taija kovin hekumaaliseksi muuttuakkaan :x
 
Hyvää iltaa arvon naiset! =)

Miten RouvaP jakselee?

Ja Nasu, älä ny missään nimesä vielä heitä kirvestä kaivoon! Peli ei ole menetetty ennen ku se on menetetty ja kouriintuntuvat todisteet asiasta saatu.

Hengisä ollaan ja kotona oloni kans olen selevinny. Kyllä mies oli minua kovasti ensiappuun kärräämäsä yhesä vaiheesa, mutta päätin pysytellä kotona. Olo nyt on helepottunu hieman verrattuna edellisiin päiviin. Turvonnuhan tuo maha on, mutta ei sitä kivistä ennään, vattalihaksiaki kykenee käyttämään. Alavatta tosin on hieman arka. Mutta eiköhän tämä tästä!

Lääkärihän mie en milläänsäkkään ole, mutta häätyy sanoa omasta kokemuksesta kaikile veen kittaajile, että muistakaa jua vissyvettä tai syä jottain misä on suoloja. Mulla nimittäin tais kovasta veen juonnista mennä kehon elektrolyytti-tasapaino aivan sekasin. Sen huomas jatkuvasta ja ihan hirviästä himosta kaikkeen suolaseen. Ja häätyy sanoa, että ku aloin pelekän veen lisäksi juomaan vissyvettä ja jopa urheilujuomaa, jotta nesteen immeytyminen nopeutus, niin olo alako aika äkkiä helepottummaan. Muutenhan en välttämättä olis moista osannu aavistellakkaan, mutta lääkäri mainitti sanan jossain sivulauseesa hyperistä puhuessaan. Ja netistähän piti sitten asiaa vähän tutkailla lissää ku alako kovasti mietityttämmään.

Mies on kyllä pitäny minut tiukasti sohovasa kiini. Ruoka on tuotu sylliin tariottimen kans ja kaupasta se on mulle sitä vissyä kuskannu. Koiriakkaan ei minun ole tarvinnu pihala käyttää. Kiva, että huolehtii :heart: Luulen kyllä, että tuntemukset mahasa oliski kovin erilaiset jos olis pitäny liikuskella enempi. Muistisa on kuiten se periantainen ulukona käyminen, jalan lipiäminen liukkaala ja ne sen jäläkeiset kovat tuntemukset mahasa..

Mutta edelleenkään en ole kovin kerenny miettiä sitä, mitä ne pallerot tuola kohusa touhuaa. Toivottavasti kuiten vetävät ittiäsä parsinneulala ja paksula langala kiini kohun seinään..
 
Mukava kuulla, että olosi on helpottanut, nippe. :) Ja kiitos tuosta nesteytysvinkistä. Toivotaan, että pikkuiset tarrautuvat parhaillaan kohtuusi tiukasti kiinni. Joko neulalla ja lankalla tai jotenkin muuten. ;)

Eilinen Pregnyl-pistos ei sitten mennyt ihan kuin elokuvissa... Onnistuin pudottamaan toisen ampullin ja se aukesi. Meillä oli miehen kanssa hetken täysi paniikki päällä, mutta sitten huomattiin, ettei pudonneesta ampullista ollut tullut ulos juuri mitään. Ja se oli lisäksi liuotusaine, joten tipan puuttuminen ei varmaan haittaa mitään. Miten voikin koheltaa noin, vaikka yrittää olla huolellinen?! :headwall: Toivottavasti pistoksesi meni mallikelpoisesti, pohtijatar. :wave:

Tänään on kiireinen päivä jouluostosten parissa, joten palaan linjoille vasta huomenillalla kertomaan punktiokuulumiset. Lykkyä tykö sinullekin punktioon, pohtijatar! Ja NPGlle siirtoon. Ja tsemppiä kaikille muillekin, joilla maanantaina on tapahtumarikas päivä. :heart:
 
Sitrus79, kyllä mullekkin eilen pregnylin pistäminen aiheutti lievää verenpaineen nousua! Varmaan kun luin teidän juttuja täältä, niin tajusin, että tosiaan jos jotain sattuu ja pullo hajoaa käsiin, niin se on sitte siinä. Minä sain kyllä aukastua ne ihan kunnolla(mulla oli menopur ajoilta ihan kunnollinen muovinen aukaisija) mutta en meinannu millään saada pistosneulasta sitä suojaa pois...Siinä olis sitte ollu mahollista tyriä ihan kunnolla. Jostain syystä mulla jäi siihen seokseen aikapaljon ilmakuplia ja kun yritin niitä saada pois ruiskua koputtelemalla, tuli sieltä monta tippaa myös pregnyliä ulos. Lopulta pistin pregnylin vaikka siinä olikin niitä ilmakuplia, ajattelin että se on kuitenkin pienempi paha kuin että jos sitä ainetta menee kovin paljon hukkaan.

Joten ei täydellisesti menny, mutta eiköhän kuitenkin ihan hyvin. Tänään on taas ollu tuntemuksia munasarjoissa, joten jospa ne olisi siellä vielä elossa.

Minä toivotan sulle Sitrus79 hurjasti onnea huomiseen punktioon.!Vaihdetaan huomenillalla kuulumiset ja toivotaan että molemmilla menee hyvin. Tuo joululahjaostoksille lähtö olisikin ihan hyvä idea, saisi muuta ajateltavaa. Minulla täällä yksi kaapin entisöintiprojekti päällä, joten taidan lähteä hiomishommiin.
Hyvää sunnuntai päivän jatkoa kaikille.Himpunpimpula, Retuli82 ja muut samoilla aikatauluilla etenevät. Mitkäs ne on fiilikset?!?
 
Pohtijatar , toivotinkin sulle jo onnea huomiseen punktioon tuolla toisessa pinossa. Mutta toivotellaan vielä toiseen kertaan :D Fiilikset täällä hyvät, illalla klo 21 Pregnyl mahamakkaraan ja sitä rataa. Tiistaita odotellessa!! Talviset sunnuntain jatkot kaikille :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pohtijatar:
Alkuperäinen kirjoittaja Miimi78:
[/url][color=Green3]

Mukana menossa sunnuntaina 23.11.2008:[/color]


milma: 3.IVF, punktio 4.11, siirto 6.11 pp17

RouvaP: 1.IVF, 1.PAS siirto 7.11 pp16

Koivukuusi: 3.IVF, punktio 5.11, siirto 10.11 pp13

nasu29: 1.IVF, 1.PAS, siirto 11.11 pp12

Janniina: 2.IVF/ICSI, punktio 12.11, siirto 14.11 pp9

Belle70: PAS siirto 14.11 pp9

Mariska75: 3.IVF/ICSI, punktio 12.11, siirto 17.11 pp6

Kukka77: 1.IVF, 1.PAS siirto 17.11 pp6

kolmisin: 1.IVF?, punktio 17.11 siirto 19.11 pp4

plasebo: 1.ICSI, 1.PAS, siirto 19.11 pp4

Tao74: 2.IVF, punktio 17.11, siirto 20.11 pp3

nippe81: 1.IVF, punktio 18.11, siirto 20.11 pp3

kuumetta: 1.IVF, punktio 18.11, siirto 20.11 pp3

Kentia: 1.IVF, punktio 21.11 siirto ? pp--

NPG: 1.IVF/ICSI, punktio 22.11, siirto ? pp--

soja: 2.IVF, punktio ja siirto vko 48? pp--

Sitrus79: 1.IVF/ICSI, punktio ja siirto vko 48 pp--

retuli82: 2.IVF, punktio ja siirto vko 48? pp--

himpunpimpula: 1.IVF, punktio ja siirto vko 48 pp--

pohtijatar: IVF, punktio 24.11 ja siirto vko 48 pp--

kirsmo: 2.ICSI, 1.PAS siirto vko 48 pp--

karatin: 1.IVF, punktio ja siirto vko 48 pp--

Puuteri: ICSI, 3.PAS siirto vko 48 pp--

Kisuli32: 1.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

Kris: 3.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

Chicken73: 1.IVF/ICSI, 1.PAS siirto marraskuussa pp--

millis1981: 1.IVF/ICSI, puntio ja siirto marraskuu pp--

ciana: 3.ICSI, puntio ja siirto marraskuussa pp--

[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:
Saara10 1. ICSI
[color=Green3]Plussanneet:[/color]
kk76: 3.ICSI
Martta75: 2.ICSI
Aliisa08: 2.PAS
Miimi78: 2.IVF/ICSI
riepuriia: PAS
tinuli71: 3.ICSI

[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
Anksu2008
Kris
Alexandria
Pörrikaani
Tuomenmarja
Aitiliini83
Isis
Tahoma
Lion32
Poloinen
Hope79
Kauniskuu

Toivosta luopuneet: :'(
Tiger






Päivitin listaa..sekoilin vähän välillä, et toivottavasti meni oikein..laskutaito petti, ku edellinen päivitys oli torstaina.

ON: Tänä aamuna vihloi mahaa parikymmentä minuuttia, mutta eikö se pitäs vihloa vähän pitempään jos oli kiinnittymiskipua? Tosin normi kierrossa menkat alkas huomenna. Onko kellään muulla ollut siirto näin lähellä menkkoja, ku mulla siis pitäs alkaa menkat pp5? Miten kävi? Ja toinen..jos nyt tulee täti kylään, niin voiko olla et se toinen alkio kuitenkin ois jääny viel matkaan?
 
mulla on kokoajan ollu alavatsa kipeenä vihlovia kipuja. mitään vuotoja ei ole ollut lugeista. mulla oli menkat viimex 2.11 joten seuraavat "normaalit" alkasivat 29.11.
ivf vai icsi en oo ihan varma mutta luulen et mulla oli icsi eli siittiö tökättiin neulalla munasoluun... aattelin vaan tota listaa..... milma joko oot testannu.? miten se oli se virallinen testauspäivä? 2,5vk vai ? siirrosta. mulle sanottiin ettei kannata mennä veritesteihin. :x
 
No moi taas kaikille.
Mites milma joko oot testaillu, tulehan kertomaan kuulumisia. Käytin just veljenpoikaa päivystyksessä, molemmat silmät tulehtunu, toisessa on verenpurkautumia sekä korvat pahasti tulehtunu, saatiin lääkkeet haettua ja nyt toivotaan että nukkuu ens yön hyvin. Vielä olis kolme yötä ennekuin pojan vanhemmat tulevat ulkomailta :hug: Mulla on alkanut pientä etovaa oloa =) ja väsymystä on aika paljon, tekis koko ajan mieli mennä nukkuun. Eilenki vaikka oli lauantai nii klo 8 illalla jo sängyyn :D en kyl oo sitä tehny miesmuistiin et noin aikaisin oon petiin menny varsinkaan viikonloppuna :)
Plaesbo mun tutulla on käynyt nii et kaks siirrettiin ja kans luuli et ei onnistunu ku rupes vuotaan aika runsaasti, mut sit kävi varhaisultrassa niin toinen oli vielä kyydissä et kaikki on mahdollista :heart:
 
Onnea RouvaP! :flower: Mulla oli virallinen testauspäivä reilun pari viikkoa siirrosta, ja sain nyt viimein sunnuntain kunniaksi tehtyä testin. Lykkäsin hommaa vähän vielä siitä virallisesta päivästä, sillä suoraan sanottuna pelotti ihan tajuttomasti. Ekaa kertaa koskaan sain kaksi viivaa raskaustestiin, ja vieläpä heti. Testiviiva oli ihan kirkkaanpunainen. En pysty vieläkään uskomaan...
 
Voi että milma ja RouvaP!!! Onnea ihan mahottomasti!!!Tuotte meillekin toivoa. On varmaan mima ihan sanoinkuvaamaton olo, minäkään en ole ikinä saanu siihen testiin ehkes haamua. Ja että ihan kirkkaanpunainen! Minä olen onnellinen sinun puolesta.

omaa nassua taas: maha ihan pömppö ja olo levoton. Huomenna punktio, mutta pelottaa että jos ne tosiaan ne rakkulat onkin puhjenneet jo itekseen tai lurpsahtaneet.Tänään ei ole saanut oikein mitään aikaseksi, melkein on päivä mennyt netissä roikkuessa. Täälläkin on ollut tänään aika hiljasta, joten Hop ihmiset, kuulumisia kertomaan!
 
Onnea milma. :flower: :flower:
Sama täällä heti se plussa sieltä pärähti ja tein varmuudenvuoks vielä perjantaina eikä se tulos siitä mikskään muuttunu :D aivan mahtavaa et saadaan tonne plussa jonoon lisää porukkaa :heart:
 
Onnea plussanneille! :flower: Perässä yritetään kovasti tulla...

[/b]kolmisin Mulle annettiin ohjeeksi testata kahden viikon päästä siirrosta ja kotitestillä.

Maha ei enää tänään ole ollu kovin turvoksissa eli olo alkaa helpottaa. Pientä vihlontaa on tänään tuntunu alamahassa niinkuin viime siirronkin jälkeen. Oon yrittäny pitää pään kylmänä, etten lähtis ainakaan vielä tässä vaiheessa hermoilemaan! Se aika on kumminki vielä tulossa... Onneks on ens viikolla sen verran tekemistä, et on jotain muutakin mielessä.
 
NPG
LÄMPIMÄT ONNITTELUT KAIKILLE PLUSSANNEILLE!!!

Ja kaikille "piina-aikoja" viettäville erityisen paljon tsemppiä! Hiljaa hyvä tulee...! Kenties maailman paras joululahja tulossa... :xmas:

ON: Ite sain puhelun tänään embryologilta, joka kertoi että munasoluista toinen oli epäkypsä mutta että toinen on hedelmöittynyt ja huomenna on siirto. Iik, jännää! Toivon että Hannu Hanhi tulee kylään ja kaikki kääntyy parhain päin... ;)

Ite en taida osata päivittää listaa vielä, mutta mulla siis ICSI menossa ja siirto 24.11.
:xmas:
 

Yhteistyössä