Loka- ja marraskuun IVF/ICSI/PAS

Heippa vielä kaikille..
Lueskelen näitä teidän tilanteita vielä taustalla.. Silmään pisti yks asia jota pakko kommentoida..
Ite tein kaikki (3) negatestiä dBestillä. No, huvinvuoks (?) tai sattumalta ne jäi hyllyyn ja katoin niit aina jälkeen päin. Ihan kirkas selkee punainen haamu niissä oli kaikissa.
Itseasiassa ei edes ekakerta, parissa luomukierron huumassa kävi samoin.. Vaikka silloin päätin että noita testejä en tee, tein silti..
Eli rakkaat siskot, älkää (ainakaan sen testin) haamuun luottako, oikeesti. Niin paljon joka sivulla juttua samoista kokemuksista. En olisi itekään uskonu, luulin, että jos hormonia niin vain silloin reagoi. Mut kuivuttuaan kaikissa on näköjää viiva.
En tod.halua kenenkää toiveita latistaa, mut kuten sanottu tulos on luettava testiajan sisällä eikä kahden tunnin päästä..
Mutta plussaonnea kaikille!

Kauniskuu yrittää pitää ittesä jälleen kasassa..
 
Pohtijatar jeps hyvin samoissa mennään, ja tais retulikin (ja joku muukin vielä) olla meidän kaa samassa tahdissa. mie kävin tänään ultrassa, kasvu ollu hidasta, mutta kuulemma varmaa. lääkärin sanoin "on täällä tulossa, mutta on vähän vaiheessa vielä". Näin ollen meen vielä ma ultraan ja varmistetaan tilanne, mutta kuulemma jokatapauksessa punktio "on tehtävä" keskiviikkona. (sanoi siis lääkäri kun kysyin että kerkeekö tämä nyt ensi viikoksi. Piikittelyt jatkuu samalla 150 annoksella (lyhyt kaava) ja la tulee sit orgalutran jarruksi. Eli kai siellä oli kasvua.... meinaa vaan paniikki iskeä, että jos se kasvu vauhti ei riitäkään.... nyt taitaa olla 9.piikkipäivä...

Halauksia kaikille kellä epäonnea matkassa ja hirveen paljon tarrasukkia siirroissa olleille, perässä tullaan!!!

soja, lähtee Housea katsomaan :wave:
 
Kauniskuu Kiitos tiedosta!!! Se oli erittäin tärkeä tieto minulle! En enään sitä testiä tule ostaneeksi, sillä niin paljon harmia se aiheuttaa. HUOM!! Muistakaa rakkaat siskot.

Vuoto lisääntyy, valitettavasti.

RouvaP pp13
 
Eli aina se apteekin halvin testi ei välttämättä ole hyvä ratkaisu!!!

Eka kerran, kun plussasin "haamuna"v. 2003, käytin testinä sitä kallista clearbluen testiä. Se raskaus meni loppuun saakka.

Nyt jätän teidät rauhaan :wave:
 
Kentia: Huomaan tässä itse asiassa pääseväni siis lugejen kanssa aika vähällä. Mitään iho-oireita en ole koskaan havainnut, väsymystä ehkä vähän. Minusta inhottavinta on tuo jatkuva valuva tunne alapäässä. Sen lisäksi minulla tulee usein vatsa kipeäksi lugeista. Mutta kaikenlaista "mukavaa" siis näköjään luget aiheuttaa :LOL:

Kaikille liian aikaisin testanneille negailijoille: Soo Soo. Ei saa masentua negasta joka tulee ennen virallista testipäivää, se voi vielä muuttua.

Itse pohdin menenkö veritestiin ensi perjantaina ihan "kylmiltään" vai tekisinkö aamulla varmuuden vuoksi tikkutestin kotona. Jos se mahdollinen nega olisi helpompi kestää kotona tikkua tuijottaen kuin töissä puhelimessa kuultuna

Belle pp7
 
mä oon edelleen huonossa kunnossa. maha on niin kipee ettei pysty käveleen kunnolla. joten olen sit maannu vaan sohvalla. alkaa jo ahistaa tää toimettomuus.... maanantaina kyl alkaa taas työt ja loma olisi lusittu. mutta tuntuu silti ettei jaksais lähtä töihin.... pitäs kota laittaa luget sisälle ja sehän tietää taas puolta tuntia paikoillaan..........tylsääääää....... :/
 
kolmisin Mulla ei ole enää kipuja ollu, mut tää älytön turvotus vaan jatkuu ja jatkuu.. Mun pitäis nyt lähtee töihin, joten eiköhän se taas tästä. Oon ainakin ihan väsyny ja mikäs ihme se onkaan, kun on neljä päivää vaan maannu sohvalla! =)
 
Tao74 mulla oli muuten helpon punktion jälkeen kanssa turvotusta pari päivää, ja ihan hirveitä ilmavaivoja. Vatsa kuin ilmapallo ja vaikkei se varsinaisesti sattunut, oli tosi kurja istua töissä kupla otsassa... Tsemppiä ja yritä ottaa rauhallisesti! Samoin kolmisin, toivottavasti vointi kohenee viikonlopun aikana!

ON: nyt on vuoto muuttunut jo kunnolla veriseksi mutta edelleenkään ei vuoda täysillä. Kävin juuri pitkän keskustelun klinikan kanssa ja siellä sanottiin, että vaikka kuulostaa siltä, että menkat ovat todella alkamassa, mun pitäisi sinnitellä ainakin sunnuntaille ja testata uudestaan ja vasta sitten lopettaa luget. AARGGHH! Vaikka luget ylläpitävät limakalvoa ja pitävät pahimmat menkat loitolla, mä vaan TIEDÄN että tää on nyt tässä. Sorry kun mä vatvon ja vatvon tätä täällä päivästä toiseen, mutta tuntuu niin turhauttavalta toivoa plussaa kun KAIKKI merkit viittaavat siihen, että nega tuli jo. Miksi piinata itseään vielä viikonlopunkin yli? Tänään lopetin kahvilakon ja otin kunnon cappuccinon aamulla ja huomenna aino vetäistä punaviinilasillisen, per***e! :headwall: :headwall:

Koivukuusi ja pp11 ja veristä vuotoa=kp1?
 
NPG
Kenta Joo, saahan sitä morfiinia suoraan suoneen, mut jotkut sanoo silti et se on ihan tuskaa. Kerro ihmeessä sun kokemus tältä päivältä jos et ihan tokkuroissas oo.

Kolmisin Jaksamista sulle! Äläkä mieti maanantain töitä, keskity itseesi ja paranemiseen.

Mä otin eilen mun Ovitrelle-piikin, yllättävän kivuttomasti se meni. Tänään ei sitten pistellä eikä sumutella mitään, valmistaudutaan huomiseen koitokseen. Viime ultrassa maanantaina, mulla näky vaan 7 munarakkulaa. Pelottaa pessimistinen ajatus et vaan puolissa ois munasasolu, ja niistä vaan puolet hedelmöittyy ja niistä vaan puolet jakautuu kunnolla........Toivottavasti saatais ees yks kaveri kyytiin.

Mukavaa perjantaita kaikille!
 
Nyt tullee vain ommaa nappaa: Soitinpa tuosa sairaalaan kysyäkseni, että voiko ommaa oloa helepottaa mitenkään kotikonstein ku on eilen todettu se lievä hyperi. Eikä siihen perskule ole muuta konstia ku se veen kittaaminen.. Ja sitä todellaki on kitattu! Nyt vain tuntuu siltä, että olo on vähän pahempi ku eilen, mutta periksi en vielä anna. Jos vattalihaksia joutuu käyttämään niin tuntuu kyllä mahasa. Ja auta armias että oli epämukava tunne äsken ku käytin koiraa ulukona ja jalaka lipes. Pikkusen tärähti mahasa.. Jos tämä tästä vielä pahenee niin kyllä mie sitten kiltisti lähen hiippailemmaan sairaalaa kohti. Lääkäri onneksi kerto mitä sanoa, ettei sielä ensiavusa jou'u oottelemmaan tunteja vaan saa avun heti. Onneksi tuntemuksia ei kuites ole jos vain paikoillaan oleilee.

On täsä tieten yks hyväki puoli (jos niitä nyt ettimälä ettii) Ei nimittäin tule miettinneeksi niitä kahta palleroa tuola kohusa, joten ressi siltä puolen on vähempi. Toivon vain hartaasti, että tämä olo helepottuu iliman ensiavusa käyntiä viikonlopun aikana ku ma pitäs mennä takas töihin..

Nippe ja pallerot pp1 (vettä kittaa ja mittailee mahanympärystä)
 
Apua, olen nyt ihan pihalla. Tein päivällä uuden testin (kotitesti.fi:stä tilatun herkän liuskatestin) ja sain siihen alta kolmen minuutin kuluttua haalean punaisen viivan. Eli plussa se oli.
Eikä se vuoto ole muuttunut veriseksi, sellaista ruskeaa valuu lugejen kanssa ulos. Että Koivukuusi älä vielä koko toivoa heitä nurkkaan. Vaikka täytyy sanoa, että omakin usko alkaa loppumaan, kun en tiedä mitä uskaltaisi ajatella. Pää ihan sekaisin, olin niin varautunut ja jopa surrut sitä negaa.... JOIN jopa pentele puoltoista lasillista punkkua eilen. VOI EI.

No, nyt pitää edetä varoen, mitään varmaa ei vielä ole.

RouvaP pp14
 
Himpunpimpula, miten ultra meni? Onko kaikki kunnossa ja pystyittekö lyömään lukkoon punktiopäivän? Soja, eiköhän se rauhallinen kasvutahti ole ihan paras.

Minulla oli tänään ultra toinen ultra, ja luojan kiitos pääsen siihen punktioon!se on maanantaina, ja onneksi JO silloin. Hyvää tässä on se, että ne rakkulat on kasvanut hyvin ja isompia on nyt oikealla puolella 3, vasemmalla puolella 8. Isoimmat 2 senttisiä. Ja limakalvo on tosi hyvä, muistaakseni 15mm.Huonoa se, että olen reagoinut nuihin lääkkeisiin oletettua herkemmin, vaikka varovaisilla annoksilla mentiin. Eli pieniä rakkuloita oli ilmaantunut aika paljon lisää, vasemmalla puolella ainakin kymmenkunta ja oikealla puolella muutamia. Ei kuulema ihmettele, jos on turvonnut ja tukala olo, eikä sais nyt hyppiä. Eli tuo toinen puoli on jotenkin PCO-tyyppinen ja kai siinä on se hyperstimulaation riski, mikäli ymmärsin oikein.

Jos tällä kertaa ei onnistu, ensi kerralla kokeillaan erilaista hoitoa, ilman sumutteita ja pienemmillä annoksilla. onkohan tämä sitten se lyhyt kaava, mikä teillä monilla kuuluu olevan?

Nyt pistän vielä 100IU tänään ja huomenna irrotuspiikki. Mahaan koskee ja turvottaa. helpotus kuitenkin oli, että se lääkäri kuitenkin sano, että tilanne on loistava =) Että tuli hyvä mieli.

Anteeksi tämä omaan napaan keskittyminen, jotenkin oli vaan pakko saada kertoa tilanne jollekin, kun miestäkään en ole tänään vielä nähnyt!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miimi78:
[/url][color=Green3]

Mukana menossa torstaina 20.11.2008:[/color]


milma: 3.IVF, punktio 4.11, siirto 6.11 pp14

RouvaP: 1.IVF, 1.PAS siirto 7.11 pp13

Koivukuusi: 3.IVF, punktio 5.11, siirto 10.11 pp10

nasu29: 1.IVF, 1.PAS, siirto 11.11 pp9

Janniina: 2.IVF/ICSI, punktio 12.11, siirto 14.11 pp6

Belle70: PAS siirto 14.11 pp6

Mariska75: 3.IVF/ICSI, punktio 12.11, siirto 17.11 pp3

Kukka77: 1.IVF, 1.PAS siirto 17.11 pp3

kolmisin: 1.IVF?, punktio 17.11 siirto 19.11 pp1

plasebo: 1.ICSI, 1.PAS, siirto 19.11 pp1

Tao74: 2.IVF, punktio 17.11, siirto 20.11 pp0

nippe81: 1.IVF, punktio 18.11, siirto 20.11 pp0

kuumetta: 1.IVF, punktio 18.11, siirto 20.11 pp0

Kentia: 1.IVF, punktio 21.11 siirto ? pp--

NPG: 1.IVF/ICSI, punktio 22.11, siirto ? pp--

soja: 2.IVF, punktio ja siirto vko 48? pp--

Sitrus79: 1.IVF/ICSI, punktio ja siirto vko 48 pp--

retuli82: 2.IVF, punktio ja siirto vko 48? pp--

himpunpimpula: 1.IVF, punktio ja siirto vko 48 pp--

pohtijatar: IVF, punktio 24.11 ja siirto vko 48 pp--

kirsmo: 2.ICSI, 1.PAS siirto vko 48 pp--

karatin: 1.IVF, punktio ja siirto vko 48 pp--

Puuteri: ICSI, 3.PAS siirto vko 48 pp--

Kisuli32: 1.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

Kris: 3.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

Chicken73: 1.IVF/ICSI, 1.PAS siirto marraskuussa pp--

millis1981: 1.IVF/ICSI, puntio ja siirto marraskuu pp--

ciana: 3.ICSI, puntio ja siirto marraskuussa pp--

[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:
Saara10 1. ICSI
[color=Green3]Plussanneet:[/color]
kk76: 3.ICSI
Martta75: 2.ICSI
Aliisa08: 2.PAS
Miimi78: 2.IVF/ICSI
riepuriia: PAS
tinuli71: 3.ICSI

[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
Anksu2008
Kris
Alexandria
Pörrikaani
Tuomenmarja
Aitiliini83
Isis
Tahoma
Lion32
Poloinen
Hope79
Kauniskuu

Toivosta luopuneet: :'(
Tiger


 
Mahtavaa RouvaP!!! Piän peukkuja pystysä edelleen :heart: Kuten lääkäri mulle sano ja moni saanu näilä palstoila itekki henkilökohtasesti todeta, niin ei se vähänen vuoto mittään pahhaa välttämättä tarkota. Lykkyä tykö!
 
Iltaa!

Olin muutaman päivän reissussa + nettipimennossa ja sinä aikana on taas tullut tekstiä melkoisesti. Yritän päästä jälleen tapahtumien tasalle.

Isot onnittelut plussista, tinuli71 ja RouvaP. :flower: Ja aivan yhtä isot lohtu :hug: tällä kertaa pettyneille. On se niin pirun väärin! Voimia Tiger, Kauniskuu, Hope79 ja tOivO.

Piinailijoille pidän peukkuja ja toivotan mielenrauhaa. Pitäkäähän testit lukkojen takana varsinaiseen testipäivään saakka. :whistle:

Kiitos kaikille Puregon-vastauksista. Tulin huomaamaan, ettei se kirvely ollut mitään verrattuna Orgalutranin pistämisen jälkeisiin tuntemuksiin. Kyllä voikin kuumottaa ja kutittaa! Ja se neula! Mutta ilmeisesti Pregnyl on taas sitten oma lukunsa?

Ihan samoissa mennään, pohtijatar. :wave: Ensimmäisessä ja viimeisessä ultrassa kävin eilen. Munasarjat olivat reagoineet vähän turhan hyvin, vaikka Puregon-annos olikin pieni (125 UI). Molemmilla puolilla oli tulollaan sellaiset kymmenen isompaa follikkelia ja lukuisia pieniä. Kohdun limiskin oli ihan ok, 10 mm. Eilen en sitten saanut (pahus, sehän onkin niin nautinnollista :x ) pistää kuin jarrupiikin ja tänäänkin menee Puregonia vain 75 UI. Lauantaina Pregnyl ja maanantaiaamulla punktio. Hyperin vaara on olemassa, joten olen yrittänyt jo etukäteen lipittää vettä ahkerasti. Vähän mietityttää, kun lääkärin mukaan follikkelit voivat ottaa nokkiinsa yhdestä piikittömästä päivästä. Lääkärin mielestä oli kuitenkin varmempaa toimia näin, etteivät kaikki 20 munarakkulaa jatkaisi kasvuaan. Nyt sitten pelkään, että follikkelit ovat surkastuneet eikä maanantaina ole mitään punktoitavaa. :ashamed: Olosta tosin voisi päätellä, ettei niin ole käynyt... Vatsa on kuin ilmapallo ja istuminen on suht tukalaa. Mutta tällaisen pienen epämukavuuden kestää hyvin, kun pitää mielessä millainen "palkinto" lopussa voi odottaa. Punktio jännittää aika tavalla, varsinkin kun olen lukenut teidän muiden kokemuksia. Mutta eiköhän siitä hengissä selvitä.

Nyt glögiä lämmittelemään. Talvista viikonloppua! :xmas:
 
RouvaP, tuskin parista viinilasista haittaa on. Mieti vaan kaikkia juhannuksen aikaan alkaneita raskauksia :D Ja eihän nykyään edes sanota, että pitäisi raskausaika olla ihan tipatta, lasi viiniä silloin tällöin ei ole pahaksi.

Noista testauksista... Eikö kaikissa raskaus- ja ovulaatiotesteissä sanota, että tulos pitäisi lukea välittömästi, eikä tuntien päästä. Se ei mielestäni tee testistä epäluotettavaa, jos siihen roskisvaiheessa ilmestyy viivoja.

Plaah, tänään oli ultra. Osa rakkuloista oli kadonnut, eli määrä onkin nyt pienempi kuin alkuviikon ultrassa. Hitaasti näyttävät kasvavan eli punktio on vasta torstaina. Jotenkin pettynyt olo. Pelottaa, että jos ei olekaan käyttökelpoisia munasoluja kuin 1 tai 2, ja jos ne eivät hedelmöity tai jakaannu tai tai tai...
 
Moikkelis koikkelis
onnea RouvaP niinhän ne sanoo et jotain siellä on tapahtunut jos edes haamu plussa tulee, mut suosittelen vielä testaamaan parin päivän päästä jos vaikka vahvistuis :heart:
Minä testasin vielä tänään ku oli niin kiva se plussa siinä edellisessä testissä :D .Ja edeleen plussaa näytti yhtä vahvana kuin edellis kerrallakin. Nyt odotan sit jännityksellä ens keskiviikon veritestiä et mitähän se näyttää =) puhallan plussia kaikille piinaajille ++++++ :whistle:
 
Ihan lyhyesti kirjoitan nyt, olo on sen verran höntti. NPG Sullahan on se punktio huomenna, joten onnea ja rohkeutta matkaan! Mähän pelkäsin sitä ihan sikana! Mutta niin siinä kävi, ettei punktoiminen sattunut yhtään. Kipulääkitys ja rauhoittavat oli kai sen verran tuhtia tavaraa! Joten sitä puolta ei kyllä tosiaan tarvi pelätä! Mutta se on pakko myöntää, että kanyylin laittaminen sattui mulla aika lailla. Mutta sekin on niin yksilöllinen juttu, sattuuko vai ei.
Punktoimisen jälkeen olikin sitten puolisen tuntia tosi sekava olo, huippas ja horjutti. NYt näin illasta on ollut semmoista "täristyskipua", eli kävellessäkin sattuu. Vatsa on arka, mutta kipulääkitystä olen napsinut. NPG tuo sinun punktoitava saalis on oikein hyvä! Sitäpaitsi ei se määrä, vaan se laatu :).

Sitrus79 Myös sulla on hyvä määrä folleja muhimassa :)! Älä turhaan pelkää punktiota, se ei tosiaan sattunut. Kyllä ne mömmöt niin tehokkaita on! Eivätkä ne follit sieltä mihinkään surkastu :)! Vaikka täytyy myöntää, että itsekin pelkäsin, että ne lähtee sieltä karkailemaan ennen aikojaan, kun punktiota edeltävänä iltana munasarjoissa tuntui siltä, kuin olisi puukolla hierretty :eek:. OLin tosi kipeä siinä vaiheessa. Onnea matkaan sinulle myös, kyllä se hyvin menee! Pregnylistä... Ainakin mulla pistoskohtaa kirveli hetken, mutta mun mielestä Orgalutranin pistäminen oli sen tylppäkärkisen piikin takia ikävämpi kokemus....

karatin Ihan varmasti ne follit siellä kypsyy! Hyvähän se on, että niille annetaan aikaa. Jos olisin itse saanut päättää omista folleista, niin olisin kypsyttänyt niitä vielä. Nyt punktoitujen 13 follin joukossa oli niin pieniä, esim. 15 mm., etten usko niiden hedelmöityvän. Suurin oli hieman päälle 21 mm. Vai miten tuo koko nyt vaikuttaa hedelmöitymiseen, tietääkö kukaan...?

pohtijatar Sinullakin tilanne kuulostaa hyvältä! Follit ovat muhevan kokoisia, joten kyllä tuosta vielä hyvää tulee :)!

RouvaP Varovainen onnittelu plussasta! :heart:

Mutta nyt on kyllä pakko mennä soffalle makaamaan, sen verran räytynyt on olo...! Hyvää viikonloppua vain kaikille! Lunta on jo hiukkasen kertynyt, jospa se pysyisi hetken verran valoa antamassa :)

 
NPG: älähän vielä hätäile sitä munisten määrää! Mulla ultrattiin viimesessä ultrassa joku kymmenkunta ( 8-11), mutta punktiosaalis oli 17!! |O

Nippe81: Muista, et jos meet ensiapuun, niin pitää sanoa ettei mahan päältä saa painella, voipi munasarjat kiertyä! Näin mulle ainakin sanottiin.

RouvaP: tuohan alkaa kuulostaa hyvältä ja toivottavasi on loppuun asti!

ON: eikös mulla ole jo pp2, kun siirto oli keskiviikkona?? Vai muistanko nuo pp:t ihan väärin? Eilen tuntui alamahassa viiltelyä parin minuutin ajan, eli täälläkin ollaan niitä vainoharhaisia oireen kyttääjiä! :LOL:
 
Tulinkin vielä piipahtamaan, kun kävi pari sattumusta...

Eli pari pikakysymystä lääkkeistä. Onko kenellekään sattunut niin, että Puregon-ampullissa olisikin ollut enemmän kuin piti? Piikitin viikon 125 UI, käytössä oli 900 UI:n ampulli. Tänään piti pistää vielä 75 UI. Mun laskelmien mukaan vanhasta ampullista olisi pitänyt tulla 25 UI ja sitten olisi pitänyt vaihtaa uusi ampulli loppuannoksen pistämiseksi. Mies mittasi oikean annoksen ja painoi männän pohjaan. Siltikin vanhaan ampulliin jäi vielä ainetta. Meniköhän kaikki nyt niin kuin piti?

Ja Orgalutranista. Hain viimeisen jarrupiikin tänään apteekista ja jätin sen puoleksi tunniksi auton takapenkille, kun kävin kaupassa. Kotona avasin pakkauksen ja aine piikissä oli hyytelömäistä. Siinä miehen kanssa sitä ihmeteltiin ja minuutin sisällä se muuttui taas juoksevaksi. Käytettiin se sitten kuitenkin. Jälkeenpäin tuli mieleen, että olikohan se edes käyttökelpoista? Samalla tavalla se ainakin kirveli kuin aikaisemmatkin annokset. Ei sen kaiken järjen mukaan olisi pitänyt ehtiä jäätyä, kun autossa oli varmaan kokoajan vähintään 15 astetta. Perjantai-illan jännitysmomentit, jei.

Kiitos, Kentia, tsemppauksesta. :flower: Eiköhän se punktio varmaan lääketokkurassa ihan hyvin mene ja jos ei mene, onhan se operaatio kuitenkin aika nopea. Siis toivottavasti. Hienoa, että sinulla punktio meni noin hyvin ja follikkeleitakin oli sopivasti. Toivotaan, että niissä kaikissa oli kypsiä munasoluja.

Vetäydyn takaisin olohuoneen sohvalle hämmästelemään. :wave:
 
RouvaP , varovaiset onnittelut plussasta =) Ja kun ne vuodot on oikeesti niin yleisiä näissä hoidossa!

Ja muita sen enempiä kommentoimatta, punktio ens viikon tiistaina, munikset oli kasvanu vallan hienosti sitten maanantaisen ultran. Siirretään sit 1-2 riippuen alkioiden laadusta. Mutta nyt pakko lähtee koisaa, et jaksaa lähtee aamulla töihin... alkaa olla rättiväsyny olo, kun viimekin vkloppu meni työnmerkeissä... Ens viikolla sit joutaa/pittää vapailla :whistle:
 

Yhteistyössä