Loka- ja marraskuun IVF/ICSI/PAS

RouvaP: kiitos tsempityksestä! Vuoto on sellaista ruskeaa, vähän "limaista". Menkkajuilinta jatkuu. Kauniskuu, kiitos ja arvostan sitä, että jaksat edelleen kannustaa omista vastoinkäymisistä huolimatta! :hug: Toivon niin kovasti, että tämä olisi oikeanlaista vuotoa, mutta pahoin pelkään että se onkin täti joka on hiipimässä paikalle :(

Tsemppiä muille piinailijoille ja onnea huomisiin siirtoihin!
 
Moi
Kauniskuulle vastaan et kyl se oli ihan pissatesti =) Ens viikolla pääsen sit veritestiin ja siellä se sit ratkeaa oikeesti et onko nousussa. Mut oon nyt tehny kaks testiä ja molemmat on ihan kunnolla plussaa :) Olo on vähä heikko ja tuntuu siltä ku vähä rupeis yököttämään, eilen hieman huippas ku menin nukkuun, mut voihan nämä oireet olla sitäkin ku oikein toivoo et olis huono olo tai jotain :LOL: Me kans päätettiin mun miehen kans et tämä on viimeinen kerta jos ei onnistu. Mulla on 16v poika, mut mun uudella miehellä ei oo yhtään omaa lasta vaikka pitää kyl ihan omana mun poikaa, koska pojan isä kuoli pojan ollessa 3 v. Ollaan yritetty yhteistä lasta 3v. Ja miehellä todettiin siittiöiden heikko liikkuvuus, sen takia päädyttiin hoitoihin =) Nyt ei kaduta tällähetkellä yhtään. Toivottavasti Mortti ja Vertti pysyy kyydissä/tai ainakin jompi kumpi :heart: Tsemppiä Kaikille
 
Hei
Kerron pikaiset kuulumiset.
Eilen testi näytti haamuplussaa.... tänä aamuna negaa ja myöhemmin siihen ilmestyi hyvin hailakka "viiva", mutta en millään voi uskoa siihen sillä viimeyön aikana oli alkanut ruskea vuoto, mikä edeltää aina kuukautisia. Enään en testaile. Testin ohjekirjassakin luki, että testi saattaa näyttää väärää positiivista jos on vaikka munasarjakysta tms. Ja minullahan niitä aina on ja se kysta tai endo siellä nyt jälleen vuotaa ennen kuukautisia. Olen ihan rikki. Mietin, että miten taas jaksan seuraavat "piinaviikot". Ei tule olemaan helppoa. Pitää yrittää saada asia mielestä jotenkin pois, onneksi on joulu tulossa, onpahan tekemistä ja järjestelemistä. Minut saa poistaa listalta.

Olin jopa jossain vaiheessa uskonut, että minulla olisikin oireita, pohjaton väsymys ja paleleminen... mutta ei. Pitää vissiin mennä lääkäriin, jos minulla on vaikka jokin puutos.

Soitan tänään iltapäivällä klinikalle, pääsiskö PASsiin heti tähän kiertoon vielä ennen joulua.
 
NPG
Kirjoitan tänne ekaa kertaa, oon muutaman päivän seurannu keskusteluja. Itellä on eka IVF/ICSI menossa, punktio on 22.11. eli nyt lauantaina. Jännittää ihan hirveesti se kuinka paljon se sattuu. Mulla tuskaiset kokemukset munatorvien huuhtelusta...Joka tapauksessa, mukava seurata muiden kokemuksia, ei tarvitse tuntea oloonsa niin yksinäiseksi tällä taipaleella. Tsemppiä kaikille!
 
mulla oli siirto 19.11.08 ja hyvin meni 3 top ja 4 nontop. kaikki oli kunnossa joten yksi toppi siirrettin ja loput pakkaseen eli, jos tää ei onnistu pystyn yrittään viel 5 kertaa. maha on edelleen kipeä. lääkäri kahto ultralla ja sano et ei yhtään ihmettele kun kahtoo noita munasoluja ne on edelleen isot. :/ nyt kai sit ootellaan et ne puhkeis. tai jotain sellaista. :p :hug: kaikille joilla tuli nega. toivo paremmasta huomisesta kumminkin elää.
plussanneet ottakaa iisisti ei turhaa ressiä ja kaiken(melkein) voi jättää huomiseen.... :whistle:
 
Voi kurja, kun täällä on huonoja uutisia! Kaikille suuren suuret halaukset ja todella toivon voimia tästä eteenpäin! :hug:

Tervetuloa uudet mukaan!

kolmisin Sullahan on hyviä kuulumisia siirrosta. Mulla se on edessä toivon mukaan parin tunnin päästä... :)
 
No niin. Siirto on tehty. Yksi alkio on matkassa.

Olin sen verran pöllyissäni lääkkeistä punktiopäivänä, että kuulin vain sen, että talteen saatiin 10 munasolua. No, niistä neljä tai max viisi oli sellaisia, millä lääkäri (jo silloin) arveli olevan mahdollisuuksia. Neljä oli hedelmöittynyt. Yksi ei alkanut jakaantua ja lopuista kolmesta kaksi oli kummallisen mallisia. Yksi oli täydellinen, ja sen sain mukaan :) .

Nyt vain toivotaan! Alkaako piinapäivien alskeminen tästä vai huomisesta:)?
 
Hei Soja[/b], huomasin että meillä aikaslailla samat aikataulut hoidoissa!Kivaa! Onko sinulla pitkä vai lyhyt kaava?Minulla eka hoito kyseessä, ja pitkä kaava. Tänään 9:s päivä piikitystä ja huomenna toinen ultra käynti (tai neljäs itse asiassa, kun jouduin käymään 2x 0-ultrassa.) Punktio toivon mukaan ensi viikolla...Hieman epäileväinen olen.

Täällä kans turvotusta ja ilmavaivoja :) En kyllä ymmärrä miten ilmavaivat liittyy tähän mitenkään, mutta kummasti niitä vain on. Mulla lisäksi paineen tunnetta munasarjoissa, ei kuitenkaan varsinaista kipua. Mutta hyvin täällä jaksellaan muuten, mielikin hyvä.

Kolmisin ja Kuumetta, nyt on aika teidänkin huokasta helpotuksesta, sillä tavallaan yksi lääkitysputki kuitenkin päättyy tuohon siirtoon. Ja hyvin olette selvinneet, nyt vaan onnea paljon mukaan. Teillä kuulostaa varsin lupaavalta tuo homma, joten jospa tämä meidän plussapinkka jatkuisi vielä tiedänkin nimillä!!
 
Oih, kun luen teidän viestejänne, huomaan, että olen tosi noviisi. En ymmärrä kaikkea, mutta kyllä tämä tästä.. :eek: Tässä tilanteessa on tosi hyvä, että on paikka, jonne näistäkin asioista voi kirjoittaa...!

plasebo Kiitos! Ja Miimi78 kiitos, kun lisäsit listalle! :flower:

tinuli71 Kiitos onnistumistarinan jakamisesta. Itse olen vielä jotenkin siinä vaiheessa, että uskon lapsenomaisesti hoitojen onnistumiseen. Toisten onnistuminen vahvistaa uskoa :heart: Pelkään niin sitä vaihetta, jossa usko loppuu. Perässä menee sitten toivokin. No, mun mieheni ei usko näihin hoitoihin ollenkaan, joten onpa "hienoa" lähteä hinaamaan häntä huomenna klinikalle. Olisi ihan kiva saada häneltä edes vähän kannustusta, mutta ei. Pitää kai olla kiitollinen, että edes suostui hoitoihin... :snotty:

RouvaP
En ole kyllä koskaan kuullut, että kysta voisi muuttaa r-testin tulosta? Oudolta kuulostaa. Missä r-testissä lukee niin? Odota pari päivää ja testaa uudelleen! Vaikeaa tietysti näissä oloissa! Eikös se paleleminen ole raskausoire, joten toivottavasti plussaat!

NPG Minulla punktio huomenna, ja arvaa pelottaako! Niin monenlaista juttua on siitäkin operaatiosta tullut luettua. Joillakin karmeat kivut, joillakin ei mitään. |O Olen kuullut että sen saisi kuulemma nukutuksessakin, mutta maksaisi varmaan sikana, niin kuin joka naksahdus tässä touhussa muutenkin. Yksi ystävä jolla takana 2 ivf:ää sanoi, että ei siinä pahemmin mitään kipua tunne, kun ihminen dupataan niin täyteen kipulääkkeitä ja sitä ennen törkätään rauhoittavat. Tiedä sitten. Tsemppiä lauantaille!

Kolmisin ja kuumetta Mukava, että siirto meni hyvin! Muutenkin hienosti saitte alkioita pakkaseenkin. Tuohon kun pääsisi. Ei tosiaan houkuta ajatus joka toinen kuukausi toistuvasta piikittelystä...

Mitä eroa muuten on pitkällä ja lyhyellä kaavalla, josta esim. pohtijatar kirjoitat?

Plussia puhallan kaikille! +++++++ :whistle:
 
Siirto takana täälläkin!

Yksi top alkio siirrettiin ja 2 toppia pakkaseen. Loput 7 hedelmöitynyttä jatkoviljellään ja ensi viikolla saan tiedon, et saatiinko niistä vielä jotain pakkaseen. Ei síis muuta voi kuin olla tyytyväinen tilanteeseen!

kuumetta Huominen on meillä pp 1! Tänään vielä nautitaan onnistuneesta siirrosta ja aletaan huomenna vasta jännittään. =)
 
Hei

Tao74, kiva, kun olet tismalleen samassa veneessä :). Onnea onnistuneesta siirrosta! Ainakin nyt on jotain mukana kummallakin :). Minut pyydettiin veriraskaustestiin 4.12., entä sinut?

Meillä ei yhtään alkiota selvinnyt pakkaseen, mutta tämä yksikin riittää, jos hyvin käy :) .

kantia ja pohtijatar, kiitos onnitteluista :) .
 
RouvaP - kovasti toivon, että se plussa palaisi! Voimia sinne! Samoin Koivukuuselle. Onko siellä vuoto loppunut tai muuttunut?

Tao, kuumetta ja kolmisin - hienoa, että siirrot onnistuivat! Nyt teillä lienee hieno mahdollisuus triplaplussaamiseen parin viikon päästä :) Niin, ja onnittelut tietenkin tinulille!

Kentia, pitkän ja lyhyen kaavan ero ivf:ssä on siinä, että lyhyellä kaavalla aletaan piikittää follikkelinkasvatushormonia (Puregon, Menopur yms.) luonnolliseen kiertoon heti kierron alusta. Keräys on siitä parin viikon päästä. Pitkällä kaavalla taas ensin rauhoitetaan munasarjojen oma toimina (esim. Synarelalla), ikään kuin luodaan keinotekoiset vaihdevuodet, ja sitten kun munasarjoissa on hiljaista, aloitetaan piikitys. Tällöin yleensä saadaan enemmän munasoluja kerralla (joskaan laatu ei ihan aina ole kaikissa top-luokkaa). Korjatkaa viisaammat, jos olen väärässä! Mulle on siis aina vaan tehty lyhyen kaavan mukaisia hoitoja.

Milma (edelleen epätietoisena ja aika jännittyneenä...)
 
Olinkin jo unohtanut miten inhoan näitä lugeja. Koko ajan on sellainen olo, että valuu. Ja jotenkin epähygieninen olo, vaikka bidee-suihku on kovassa käytössä.

Paljon tsemppiä piinapäiviin kaikille juuri siirrossa olleille.

Kyllä nämä piinapäivät ovat pitkiä

Belle pp6
 
Pohtijatar, hengissä ollaan, mutta pää hajoo... Mulla ei oo mitään tuntemuksia munasarjossa, eli epäilyttää suuresti onko kasvu pysähtynyt sitten maanantain. No, huomenna se selviää ultrassa. Tai oikeastaan mä en oo ihan varma, et tuntuuko miltään, ku oon niin huono lukeen omaa ruumistani. Kun ei oo niin selkeetä painontunnetta, että jos jotain lievää tuntuukin, niin sit alan epäillä kuitenkin et kuvittelinkohan mä vaan. Eli pää hajoo pohtiessa ollakko vai eikö olla. Onnea sullekin huomiselle ultralle!

Täällä oli tullu paljon huonoja uutisia, mutta paljon niitä hyviäkin, joten sen enempiä erittelemättä halit kaikille!
 
Milma sullahan oli sama punktio ja siirtopäivä ku mulla, Milloin saat tehä testin vai tehäänkö sulle veritesti. Kyl se pitäis jo näkyä kotitestissä sillä mä tein jo tiistaina ja se näky niin selvästi ettei ollu mitään epäselvää =) Ei muutako rohkeesti vaan testaamaan
puhallan plussia +++++++ :whistle: Ja onnea
 
kuumetta Anteeksi, luin huonosti! Paljon niitä kuuluisia tarrasukkia reissuun!

Tao74
Onnea matkaan sinulle myös!

milma Kiitos tuosta tyhjentävästä selvityksestä! :) Tuo ei olisi pälkähtänytkään päähäni. Olenkin ihmetellyt, mitä tarkoitetaan mm. sumuttelulla. Se liittynee tuohon Synarelaan... Aikamoiseksi matematiikaksi kyllä menee...

Belle70 Pahinta Lugeissa on mun mielestä ne sivuvaikutukset :$ Saan niistä älytöntä väsymystä, nukun melkein pystyyn. Ja sitten iho alkaa kukkia kuin kesäinen mansikkamaa! :ashamed: Mutta ei se töhnäkään ihan vähäinen haitta ole!

himpunpimpula Noista tuntemuksista... Ei mullakaan juuri mitään tuntunut, pientä kivistystä vatsassa vain, silti follit olivat kasvaneet, Mäkin luulin, ettei siellä mitään toimintaa ole! Joten kyllä ihan varmasti sullakin siellä follit muhii! :)
 
kuumetta Mulla kans testipäivä 4.12. ja ihan kotona testailen. Se taitaa käytäntö olla Taysissa lähes aina.

Onko teillä muilla ollu tukilääkkeenä lugesteronin lisäks zumenonia? Mullahan se nyt on myös käytössä eli otan kaks tablettia päivässä. Tänään otin aamulla ekan ja ihan etova olo on ollu... :|
 
RouvaP; Tiän, että usko sulla on varmaan lopusa plussan suhteen, mutta mie kuiten yritän sulle piettää peukkuja pystysä jotta josko kuitenki.. Jaksamista!

:hug: Kaikile sitä tarvittevile!

(.) No niin, siirrosa on tännään käyty. Jännitti ihan kamalasti, ku mulla on inssit aina ollu aikasta kivuliaita tapauksia. Ukko pelekäski, että se vielä joutuu juokseen minut kiini ja kampittaan, että en karkaa ennen siirtoa ku olin niin jännittyny. Helepotus oli kuites suuri ku siirto oli ohi ja mittään en tuntenu! :D Lääkäri kerto punktion saaliina olleen tosiaan se 16 munasolua, joista 14 oli ollu kypsiä. Puolele oli tehty icsi ja toisele puolele ivf. Vähän katoa kuite hedelmöittyneitten kohala oli tapahtunu ja hyviä alakioita oli lääkärin puheitten mukkaan 8, ei top luokkaa, mutta hyviä kuulemma. Ihimettelen kyllä vähä ku se lääkäri puhu 8 alakiosta, mutta papereisa oli merkittynä 6.. (Siis että 2 siirretty ja 4 pakastettu)Noh, pääasia, että oli jotaki siirrettävvää. Elikkästä lääkäri tahto laittaa meile kaks alakiota mukkaan ja meilehän se tieten sopi. Näytti sitten vielä ultrala, että alakiot oli oikiasa paikasa. Parin viikon päästä sitten pitäs tehä kotitesti jos vuoto ei ole alakanu ennen sitä. Ja tietes täsä välisä on sitä Lugepalleroitten pyörittelyä.. jee.. Ultrasa näky erittäi suuret munasariat ja lievä hyperi. Jatkan edellee siis sitä veen kittausta, ettei se ainakkaan pääse pahenemmaan. Mutta muuten kaikki kunnosa. Kotio päin ajellesa tuntu ihan pöliältä ajatella, että nyt sitä on mahasa sitten kaks ihimisen alakua! B) Kuha ne sitten vain jatkaa sitä kasvua sielä ja tarttuu mammaan tiukasti kiini! Vähän harmittaa näin jäläkikätteen, että en siltä minun jännitykseltä saanu kysyttyä kaikkia niitä minun milijoonia kysymyksiä siltä lääkäriltä. Mutta toisaalta se voi olla ihan hyväki, eipähän ole liikaa tietoa tilanteesta, jote voi ehkä piinailla vähän neutraaleimmin ajatuksin. Ihanko tuo nyt paikkaansa pitäs.. :LOL: Ja saanhan mie sitten tietää asioita enempi jos sielä Oysisa pittää vielä toistekki vierailla..

Nippe ja pallerot pp0
 
Hienoja siirtoja teillä! Nyt vain onnea matkaan ja paljon tarrasukkia!!

Milma, oletko jo testannut? En huomannut muistia virkistää katsomalla listaa taaksepäin, eli sorry jos jo kerroit aikaisemmin!!

Rouva P: millaista se sun vuoto on? Oletko varma, että nega vai menetkö veritestiin? Toivottavasti se haamu olisikin oikea plussa!

ON: vuoto jatkuu ja pahenee, nyt ei enää pikkuhousunsuoja riitä. Edelleen sellaista ruskeaa. Tein hädissäni kaikista lupauksista huolimatta testin tänä aamuna (pp10) ja puhdas negahan sieltä tuli. Nyt illalla kävin juuri kaivamassa testin roskiksesta ja siihen oli ilmestynyt piste. Ei viiva mutta jokin ihme piste. Roskishaamu? Turha tässä on liikaa kuvitella, koska vuoto on sen verran runsasta jo. Luulen, että luget pitävät varsinaiset menkat loitolla. Tietääkö kukaan voiko missään Helsingissä käydä veritestissä ja saada tulokset samana päivänä? Klinikalla vastaukset viipyvät seuraavaan päivään eikä siellä olla auki viikonloppuna. En millään haluaisi odotella maanantaille, haluaisin varmuuden tähän asiaan ja sitten rauhassa surra viikonlopun aikana :'(
 
Kentia Muistaakseni testi oli jokin D-Best, herkkä testi. Apteekista saatava. Hinta n. 5e. Siinä ohessa olevassa ohjekirjasessa lukee niin. Lukee jopa niin, että väärän positiivisen tuloksen saatata aiheuttaa munasarjakysta tai muu gynekologinen sairaus, jotkin lääkkeet ja jopa keuhko- tai rintasyöpä. Kiitos sulle kuitenkin ymmärryksestä. En ainakaan tällä hetkellä aio testata, odottelen sitä kunnon vuotoa.

milma Kiitos sanoistasi! Oletko testannut vielä ollenkaan? Toivon kovasti onnea sulle!

nippe81 Kiitos, aika osuvasti sanottu. Onnea sulle matkaan...pitkät piinaviikot edessä, mutta kaikki on sulla nyt mahdollista. Plussapuhuria :whistle:
 
Koivukuusi
Se vuoto on tällä hetkellä sellaista endovuotoa... ruskeaa. Yleensä aina menkat mulla näin alkaa. Ensin alkaa kystat vuotamaan tai endo ja sitten vasta verta. Mutta vielä se sitä endovuotoa on, mutta menkkajuolinta niin selvää... että tulossa on. Haamu ilmestyi testiin puolen tunnin päästä ja on niin hailakka, että hyvä että edes näkyy. Voi olla jopa että kuvittelen sen.

Sulla vasta pp10, joten älä vielä heitä toivoa nurkkaan. Itse uskon, että verinen vuoto alkaa ensi yönä. Kiitos sinulle kuitenkin!

).( Soitin oysiin ja päästään uuteen PASsiin heti tästä kierrosta ennen joulutaukoa. Eli seuraava ultra jo varattu LKS:aan 2.12. klo 12... Pas ajoittuisi n. viikolle 49-50 joulukuun alkupuolelle.

RouvaP pp13 ja testi nega (ja myöhemmin haamu)
 
Rouva P: tässä on usko koetuksella, mutta pitää vaan vielä jaksaa toivoa parasta. Jatkat varmaan vielä lugeja? Mulle annettiin ukaasit klinikalla kun viimeksi lopetin luget negatiivisen testin (pp13) jälkeen ja sanottiin, että vasta pp14 saisi testata ja silloin lopettaa luget jos tulos negatiivinen. Olen tulossa hulluksi tän kanssa, tuntuu niin turhauttavalta kun vuoto vaan jatkuu ja tässä ollaan kuin mitään ei tapahtuisi ja pitäisi maanantaille muka odotella!!! Haluaisin veritestiin että saisi negan kerralla varmistettua, ettei tarvitse kärvistellä koko viikonloppua...
 
Rouva P: Mentiin vähän ristiin :) Kiitos kannustuksesta :hug: Mahtavaa, että saitte PAS-ajan noin nopsaan! Nyt peukut pystyyn seuraavaan yritykseen, toivon sydämestäni, että silloin onnistaisi! Me varmaan mennään PASiin vasta keväällä. Kaksi IVF-kierrosta on tehty putkeen yhdellä välikierroksella ja nyt tuntuu, että olisi tauon ja itsensä keräämisen paikka.
 
Kiitos kysymästä - en ole vielä testannut kertaakaan. Meilläpäin lääkärin antamat testipäivät ovat tooooodella myöhään, ja ajattelin muutenkin testailla vasta viikonloppuna. (Työni on sellainen, etten voi yhtään vetäytyä omiin oloihini nuolemaan haavoja, joten senkin vuoksi mielelläni odotan viikonloppuun.) Tekisi kyllä mieli jo katsoa, mitä tikku sanoo, mutta ehkä kuitenkin maltan mieleni... Ei ole kyllä helppoa, kuten kaikki tiedämme. :whistle:

Koivukuusi - minustakin kuulostaa siltä, että tuo vuoto voisi olla myöhäistä kiinnittymisvuotoa. Pidän peukkuja sille!

Mukavaa torstai-illan jatkoa, naiset!
 

Yhteistyössä