Loka- ja marraskuun IVF/ICSI/PAS

voi ei kolmisin mitä olet joutunut kokemaan. Mulla tuli ihan kylmänväreitä ja tuskan hiki otsaan, täällä se on "toivon mukaan" vielä edessäpäin...huh huh....ja minä olen kipuherkkä....

Himpunpimpula ja retuli82, teille on määrätty "orgalutran", miksi?Oliko Keratinillekkin? Mihin tarkotukseen niitä määrätään, kun minä en muista kuulleenikaan semmosesta. siis minulle ei ilmeisesti sellasta lääkettä tule.Pelkkä Puregon. Retuli82lla onkin ihan tujut annokset, annokset näköjään vaihtelee eri tyypeillä aika paljokin.

Nippe81, sinulla huomenna jännä päivä. =) Onnea sinne, ja toivottavasti saamme kuulla vähän vähemmän karmivia kommentteja punktiosta kuin Kolmisinin kokemukset :|

Nyt on vaikea keskittyä töihin tai oikeastaan mihinkään muuhun kuin tähän hoitoon. Onneksi täällä voi purkaa sydäntään.

=)
 
Kauniskuu Olen testannut jo eilen.. nega. Negaa pukkaa. En jaksais tätä kidutusta enään. Tämä ottaa oikeasti hermoon... töissäkin pitää ihan toden teolla yrittää kehitellä jotain muuta ajateltavaa. Mun pääkoppa ei taida kestää tätä ja varmaan jo se estää raskaaksi tulemisen. Taidan pitää loppuvuoden taukoa, ainakaan nyt ei haluttais alkaa heti seuraavasta perään yrittämään. Ehkä sitten PAS tammikuussa. Onko teillä pakkasessa alkioita?
 
Omaa napaa pikasesti...
Elikkäs tänään sit aamutuimiin kurvailin Tays:n ja ainoastaan oli hyviä uutisia: 10 (niistä 13:sta) oli lähteny jakautumaan hyvin. 8 näistä 10:stä oli top alkioita (!!!!) ja jäljellejäävät 2 olivat nekin hyviä. Alkioitahan kasvateltiin nyt 5 päivää ja siirrossa ei puhuttukaan enää ?-soluisista alkioista... Eli nyt on kyydissä 2 AA (huippulaatuisia lääkärin mukaan) blastokystaa!!!
Lääkäri kerto et kiinnitymis(oireita)kipuja saattaa tulla nopeammin kuin norm. alkionsiirron jälkeen, koska "alkio" on valmiimpi. Testipäivä on 1.12. vaikkakin hoitaja vinkkaili et saattaa näyttää jo aikaisemminkin... 8 huurunenää jäi sit Tampereen suunnalle odottelemaan. Toivottavasti niiden odotus-aika on hiukka pidempi tällä kertaa ja saatais näistä kahdesta jotain aikaseksi!!!!
Kotimatkalla ajellessani oli jotain tuntemuksia alavatsalla?!?!? Mahtoiko vaan olla mun päästä... =)
Hyvä fiilis kaiken kaikkiaan jäi, nyt on kaikki paheet karsittu pois elintavoista ja toiveet on TODELLA korkealla!! Pitäis olla tietysti hiukka pessimistisempi (=suojella itteensä) mut kumma tämä päävärkki vaan on, toivoa, toivoa on totisesti!!

Tsemppiä ja keskityn huomenna paremmin aik. kirjotteluihinne (jäi muutama päivä väliin...) =)
 
Pohtijatar , sullahan oli pitkä kaava? Eli toi Orgalutran on mukana lyhyessä hoidossa, eli sitä aloitetaan pistämään noin 6. pistospäivä eli se jarruttaa, ettei rakkulat puhkee omia aikojaan.

Mariska , WAU. Siis oikeesti WAU!! Huippuhyvät alkiot =) Onnea matkaan :wave:
 
Ei.. mulla ei saatu tulemaan ko 2 kypsää munista ja niistä 1 jakautui.. joka siirrettii. Joten pakkasee ei mitään.
Mulla tuomio ollut jo aiemmin munasarjojen ennenaikainen hiipuminen (oon 31 v...). Tää yritys oli yksityisellä, julkinen ei tee enää mulle hoitoja, koska stimulaatiollakaan ei saada muniksia tulemaan..
Joten ..seuraavana olis luovutetut munikset..
En vaan haluais millään luopua (VIELÄKÄÄN..n.7 vuoden jälkee..) ajatuksesta biologisesta lapsesta (itsekästä ehkä..) Mutta..näin mennään.
Ja..ps. pakko tunnustaa, tein kans testin. Ja negallahan tuota mennään. Kirkkaalla sellasella.. :headwall:
 
Ja tosta jaksamisesta..
Oon iteki asiakaspalvelussa..vaativassa sellasessa. Ja nykysin EVVK!! Itkettää ja ***AA ihan tosissaan.. Mut työnantaja ei hyväksy sairaslomaa tällasessa "suru"asiassa..joten vara ei oo jäädä pois..vaikka pää hajoten raahaudun aamuisin töihin silmät turvoksissa...
 
Kauniskuu Voi ei, tuosta testaamisesta... ollaan me sitten hätähousuja :p Mutta minkäs itselleen teet... :LOL:
Olin itsekin tänään aamusta hajota työpöytäni äärelle, että miten taas jaksan itseni kasata jotta voin ottaa vastaan asiakkaita. Pitää kyllä joka kerta totaalisesti unohtaa omat asiat ja onneksi asiakkaiden kanssa menee helposti aina parikin tuntia ja sekinhän on aina eteenpäin tässä kahden viikon ajalla. Mulla taas työnantaja hyväksyy, varmaan lähinnä vain siksi, kun lähin esimies on nainen ja niin ihanan empaattinen. Yritä jaksaa, onneksi me ei olla yksin. Mennään yhdessä eteenpäin luottavaisin mielin! Harmi, se teidän muniksien tilanne. Onneksi sentään jotain olette saaneet aikaiseksi, että edes yritykseen pääsette. Mutta onhan se varmaan rankkaa taas suunnitella seuraavaa hoitoa, hormonien kera. Ei ole varmasti helppoa. Toivon todella, että teillä tärppäisi! Ja ehkä se matkan varrella se luovutettujen muniksien käyttöön se ratkaisu löytyy, joko suuntaan tai toiseen. Oletko ajatellut adoptiota? Itse olen, eikä meillä olisi suuri kynnys siihen. Lähinnä se prosessin kestäminen harmittaa ja mietityttää... kamalaa se odottaminen, kun haluaisi heti jakaa sitä rakkautta ja hellyyttä jollekin pienelle viattomalle ihmiselle!!
Jaksuja!
 
Tämä luupää-super-idiootti-aivoton-epätoivo ei taas nukkunu yössä kolmea tuntia. No.. testin tein ja kirkkaan kaunis neiti-negatiivinen siellä taas tuijotteli takaisin.. :'( No, enää ei nukuta senkään vertaa..
 
Mariska75 Onnea erinomaisesta "tuloksesta" :flower: Ymmärsinkö oikein, et sulle siirrettiin kaksi top alkiota? Käydään kans Taysissa ja lääkäri puheli, et yksi siirretään jos top alkio ja kaksi vaan siinä tapauksessa, jos on huonolaatuisia. Siirron piti olla meillä alunperin jo keskiviikkona, mut eilen se siirtyikin torstaille. Tsemppiä sulle piinailuun! Hyvältähän tuo nyt vaikuttaa! =)

Kolmisin Oliko teillä hyvä saalis eilen? Mites teidän siirto. meneekö keskiviikolle?

(.) Maha turvoksissa edelleen ja melkoista mummokävelyä mennään eteenpäin. Eilen illalla jouduin halaileen vessanpönttöä aika tehokkaasti.. Kipee en onneks enää ollu illalla. Nyt sitten taas tungetaan lugeja iloisin mielen!!
 
tao74 saalis oli 8 munasolua. siirto ois ke. päivällä. just soitin oys:n ja ja varattua piippaa... :headwall:
pohtijatar se hoitava lääkäri kyl sano et lääkkeet on yleensä auttanut ettei oo käyny kipeää, et älä turhaa pelkää. mä vaan oon poikkeus......... ilmoittelen sit kun saan puhelin yhteyden et mikä on tilanne....
:wave:
 
just sain yhteyden oys:n 7 munasolua oli hedelmöittynyt yksi oli kelvoton. nyt pitäs vielä oottaa huomiseen et näkis rupeeko ne jakautumaan. tota jakautumista mä en ymmärrä mitä se tarkoittaa.....voisiko joku viisaampi kertoa.....? :D nyt on jo hyvä olo eilisen kokemuksen jälkeen. tosin kyl mietin ettei ikinä enää........... ainoot yritykset mitä me tehään on nyt ja ne pakastetut sen jälkeen mä luovutan tai mieheni luovuttaa ainakin......... joten toivon hartaasti tärppiä.... mua vaan pelottaa et jos se ei ole terve..... miten pitkällä voi keskeyttää jos näkee et on jotain vialla. :ashamed:
 
Hei!

No, negahan sieltä tuli niinkuin jo tiesin. :'( Mä poistun nyt teidän seurasta nuolemaan niitä SYVIÄ SYVIÄ SYVIÄ haavoja :'( :'( :'( :'( .

Mies kyllä mietti josko vielä kokeiltaisi keväällä mutta en nyt oikein jaksa ajatella sinne asti. Voi olla että sen mieli muuttuu jos ei saadakaan enään kela-korvausta. Niin että meidän kohtaloksi jäi selvittämätön. Ja se niistä tilastoista.
 
Liityn negatiivisten joukkoon. Tänään olisi ollut testauspäivä, mutta kävi niin että menkat alkoi viimeviikolla enkä kiduttanut itseäni enää testaamalla. Menin aivan sekaisin menkkojen johdosta, kaksi päivää meni ihan sumussa. Kai se jonkinlainen shokki aina on. Meillä tämä oli toinen IVF eikä kummassakaan mitään pakkasessa. Kokeillaan ensikeväänä sitten kolmannen kerran.

Isot halit kaikille samoja uutisia saaneille, mä tiedän miltä teistä tuntuu. Ja toki kaikille muille tsemppiä piinailuun ja onnittelut plussaajille. Hope79 lähtee keräilemään lisää toivoa keväälle -09.
 
Alkuperäinen kirjoittaja plasebo:
Alkuperäinen kirjoittaja Miimi78:
[/url][color=Green3]

Mukana menossa keskiviikkona 19.11.2008:[/color]



milma: 3.IVF, punktio 4.11, siirto 6.11 pp11

RouvaP: 1.IVF, 1.PAS siirto 7.11 pp10

Kauniskuu: IVF/ICSI, punktio, siirto 7.11 pp10

Koivukuusi: 3.IVF, punktio 5.11, siirto 10.11 pp7

nasu29: 1.IVF, 1.PAS, siirto 11.11 pp6

Janniina: 2.IVF/ICSI, punktio 12.11, siirto 14.11 pp3

Belle70: PAS siirto 14.11 pp3

Mariska75: 3.IVF/ICSI, punktio 12.11, siirto 17.11 pp-0

Kukka77: 1.IVF, 1.PAS siirto 17.11 pp0

Tao74: 2.IVF, punktio 17.11, siirto 19.11 pp--

kolmisin: 1.IVF?, punktio 17.11 siirto 19.11 pp--

nippe81: 1.IVF, punktio 18.11, siirto pp--

kuumetta: 1.IVF, punktio ja siirto vko 47 pp--

soja: 2.IVF, punktio ja siirto vko 48? pp--

Sitrus79: 1.IVF/ICSI, punktio ja siirto vko 48 pp--

retuli82: 2.IVF, punktio ja siirto vko 48? pp--

himpunpimpula: 1.IVF, punktio ja siirto vko 48 pp--

pohtijatar: IVF, punktio ja siirto vko 48 pp--

tOivO: 1.IVF, punktio vko 48, siirto? pp--

kirsmo: 2.ICSI, 1.PAS siirto vko 48 pp--

karatin: 1.IVF, punktio ja siirto vko 48 pp--

Ronja80: 1.ICSI, punktio vko 48-49, siirto? pp--

Kisuli32: 1.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

Kris: 3.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

Chicken73: 1.IVF/ICSI, 1.PAS siirto marraskuussa pp--

Puuteri: ICSI, 3.PAS siirto marraskuussa pp--

millis1981: 1.IVF/ICSI, puntio ja siirto marraskuu pp--

ciana: 3.ICSI, puntio ja siirto marraskuussa pp--

plasebo: 1.ICSI, 1.PAS, siirto19.11 pp--

lotta08: 1.IVF, 1.PAS siirto 29.10? pp--

[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:
Saara10 1. ICSI
[color=Green3]Plussanneet:[/color]
kk76: 3.ICSI
Martta75: 2.ICSI
Aliisa08: 2.PAS
Miimi78: 2.IVF/ICSI
riepuriia: PAS

[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
Anksu2008
Kris
Alexandria
Pörrikaani
Tuomenmarja
Aitiliini83
Isis
Tahoma
Lion32
Poloinen
Hope79


Toivosta luopuneet: :'(

Tiger
 
Tiger ja Hope79 PALJON HALEJA :hug: :hug: :hug: Sanat eivät riitä kertomaan miten pahoillani olen puolestanne :'(

Kauniskuu ja RouvaP voi ei! Toivottavasti nega vielä muuttuisi virallisena testipäivänä! Pidän peukkuja!

ON: samoissa tuntemuksissa mennään täälläkin. Pahoin pelkään, että perässä tullaan. Lugemömmö on edelleen rusehtavaa ja menkkaoireet jatkuvat. Ja testata saisi vasta ensi maanantaina :eek: Vielä tietty toivon ihmettä.

Voimia kaikille! :heart:
 
RouvaP: Älähän vielä heitä lusikkaa nurkkaan..kaikki on vielä mahdollista!! Ja samapa tuo sille sairaslomalle, kun ei sitä kuitenkaan makseta..otin palkattoman vapaan huomiselle.

Nippe81: Niin vähän ajattelinkin, kun itsekin olen melkein 20 vuotta joulupukin selän takana asunut..voi jees jos sieltä pitäis oysiin kulkea hoitoihin..matkaa tulis varmaan 700km yhteen suuntaan..nyt VAIN 200 ;) Tuli siellä roissa aikanaan aika paljonkin käytyä..siis jos ymmärsin asuinpaikkasi oikein.

Nasu29: Ei niitä kaikille kuulemma tule niitä oireita..älä vielä hätäänny!!

ON: täällä toivotaan ettei puhelin soi tänään, et pääsee reissuun huomenna.

Niin ja suuret lohtuhalit Tigerille ja hope79lle
 
Kolmisin: Yritän selvittää sinulle tuota "jakautumisasiaa"

- Eli vaihe1 on se, että munasolujen pitää hedelmöityä (se teillä on tapahtunut)
- Vaihe 2 on se, että hedelmöittyneiden munasolujen pitää alkaa jakautua, eli alkiosta tulee ensin kaksi soluinen, jakautuu sitten nelisoluiseksi, sitten kahdeksan soluiseksi jne. Joskus kehitys keskeytyy siihen, että hedelmöityminen tapahtuu, mutta homma pysähtyy siihen
- Vaihe 3 on se, että hedelmöitymisen pitää tapahtua "normaalisti". Eli alkio ei saisi fragmentoitua (minkä takia meillä on mennyt monta hedelmöitynyttä alkiota roskiin), tumia saisi olla vain yksi jne.

Meillä, vaikka ns selittämätön tapaus olemmekin, on tuossa vaiheessa 3 jotain ongelmaa, eli meillä on aina lähes kaikki munasolut hedelmöittynyt ja ovat lähteneet jakautumaan, mutta sitten ihan siinä alkion alkukehityksessä menee jotain pieleen ja suuri osa alkioista ei ole siirtokelpoisia.

Teillä toivottavasti kaikki 7 lähtevät jakautumaan.
 
Kauniskuu Olen pahoillani, mutta odota vielä. Itse en edes viitsinyt tuhlata testejä tekemällä sitä. Eilen oli niin selkeä nega eikä mitään oireita. Odottelen vuotoa, jotain pientä rusehtavaa jo tullutkin. Et se siitä.

Tiger ja Hope79 Olen syvästi pahoillani.

:hug:

Tästä tulikin masentava viesti. Yritetään jaksaa.

RouvaP pp 11 (rusehtavaa vuotoa ja testi nega)
 
Hei pitkästä aikaa! Jäänyt kirjoittelu vähälle alkuesittelyn jälkeen, kun aloitin työtkin pitkän tauon jälkeen taas. Mutta pian alkaa hoitorintamalla taas tapahtua. Perjantaina tsekkaus ultra kp 9 ja jos hyvin käy niin ensi viikolla siirto. Hui! Meillähän siis 1 ICSI:n 3. ja viimeinen pas. Alkio on jo yhteen kertaan sulatettu ja pakastettu uudestaan. Mutta kovasti silti toiveet korkealla. Pakko olla kun vihoviimeinen hoito.

Kolmisin: Mullakin oli aikoinaan punktiot kamalia kokemuksia. Sattui aivan sairaasti. Eka kerralla sain tosin kipulääkkeeksi vain Voltarenia suun kautta, ei siis mitään tippaa laitettu. Sanottiin, että ei juuri satu kun vaan kaksi munasolua punktoitiin, kun inssiä varten oli tullut liikaa muniksia. No kyllä sattui.

Yritän jatkossa olla vähän aktiivisempi ja perehtyä palstan tapahtumiin. Nyt kaikille neganneille suuret pahoittelut :hug:
Plussanneille paljon onnea!!

Puuteri kp6
 
Voi ei, onpa täällä paljon huonoja uutisia! Tiger ja Hope, olen hirmu pahoillani. Erityisesti toivon Tigerille kaikkea hyvää! Oliko teille adoptio- tai sijaisperheeksi ryhtyminen vaihtoehto?

RouvaP ja Kauniskuu - ei testejä, jotka tehdään noin varhain, minun mielestäni lasketa. :)

Rutkasti onnea kaikkiin uusiin siirtoihin!

ON: Onko mulla tosiaan pp 11 menossa? Ei kun itse asiassa pp 12! (Ja tänäänhän on tiistai, eikö olekin?) Olen ollut niin tolkuttoman kiireinen, etten ole juuri ehtinyt miettiä piinapäiviä - aika lohdullista siis. Kovin toiveikas en ole tämän projektin suhteen, sillä minkäänsorttisia raskausoireita ei ole, sen sijaan alamahassa on jotain kuukautistyyppisiä tuntemuksia. Veikkaan, että mulla kuukautiset eivät vain ala ennen kuin lopetan Luget - niin on nimittäin käynyt ennenkin.
 
Minut voi poistaa listalta.
Tänään kävin ultrassa ja limakalvo 4mm ja vain yksi rakkula tulossa ja sekin kovin pieni, joten hoito keskeytettiin.(piikittelin kuitenkin annoksella 150 yksikköä gonal-f jo 5 päivää...) Eivät ole ennen tällaiseen tapaukseen törmänneet, aikovat kysyä oys:ista apua ja katsellaan sitten joskus ensi vuonna uudelleen.
Tosin nyt niin epätoivoinen olo että...
(hoitopaikkana jkl:n julkinen) :'(
 
Hei

Onpa kurja kuulla, että täällä on aika paljon ikäviä uutisia :( .

Meillä oli tänään punktio, siirto torstaina. Punktio oli aika helppo ja kivuton kokemus, turhaan jännitin etukäteen. 10 munasolua saatiin talteen. Nyt jännittää, hedelmöittyvätkö munasolut.

Punktio oli minulla hyvin helppo. Eniten jännitin kanyylin laittoa käteen, mutta sekään ei paljoa tuntunut. Itse toimenpiteessä sain niin hyvät lääkkeet etten jaksanut välittää neljästä pienestä nipistyksestä, jotka johtuivat puudutuspiikeistä. Jälkikäteen otin yhden Buranan ennen kotiinlähtöä. Vatsassa tuntuu hiukan, mutta ei satu.

Olimme klinikalla pari tuntia punktion jälkeen. Olisimme päässeet varmaan aiemminkin, mutta odottelin rauhassa pissahätää. Meillä oli sitäpaitsi oikein hyvät eväät mukana :) . Se oli kaikkein kivoin osuus. Siinä maatessa ja istuessa tuntui, että voidaan ihan hyvin tulla ratikalla kotiin. Onneksi kysyin hoitajalta, joka suositteli taksia. Täristys olisikin varmaan tuntunut aika kurjalle.

Noista Puregon/ Pregnyl/ Orgalutran-pistoksista omat kokemukseni ovat aika hyviä. Puregon on ihan helppo homma jo, se ei paljoa kirpaise. Olen huomannut, että se menee helpoiten, kun alussa puristaa ihon (rasvamakkaran) kireälle ja heti neulan mentyä sisään hellittää vähän. Itselläni lisäksi oikealle puolelle pistäminen tuntuu jostain syystä olevan helpompaa kuin vasemmalle. Orgalutranissa on aika tylsä neula, joka ei meinaa mennä kovin helposti läpi, mutta ei sekään satu. Siinä jännitän vähän sitä alkua, että miten männän saa liikkeelle ilman että aine ruiskahtaa ulos (ennen kuin neulan pistää ihoon). Pregnylissä jännitän eniten ampullien avaamista, onneksi mies tekee sen mielellään. Itse pistäminen on helpompaa kuin Orgalutranin pistäminen, mutta pistoskohtaa kirvelee vähän aikaa. Minä, oikeasti tosi neulakammoinen, koen nuo pistämiset aika helppoina, etenkin Puregonin.
 
tOivO Voi ei! Miten noin voi käydä. Voimia ja jaksamisia! :hug:

kuumetta Hieno juttu, et punktio meni hyvin ja mukavan saaliinkin saitte! Meilläkin siirto suunniteltu torstaille eli nyt vaan peukut pystyyn sitten!! =)

Nippe81 Mites punktio meni?
 

Yhteistyössä