Loka- ja marraskuun IVF/ICSI/PAS

RouvaP Kuulostaapa kovasti tutulle.. Mietin vaan että lienee noita progesteronin aiheuttamia kepposia, mutta olo on samanlainen ko joskus kun hemoglobiini oli alhaalla.. väsyy ja "hyytyy" hetkessä. Yritin päivällä salillekin..itkuksihan se meni :ashamed: , ihan syyttä alkoi ketuttamaan oma itteni, pirautin pari kyyneltä ja luikin kesken treenin pois. Hyvä että jaksoin raahata luuni autolle. :eek:

Samoin tuo palellus (johtunee taas progen aiheuttamasta lämmönnoususta) että saunassa saa isuu tunnin enneko lämpenee..

Joo.. no, olis niin kätsyy ko olis "kotitesti" jolla ottas HCG veriarvon niinko verensokerimittarilla. .. No, ehkäpä tää piinistely menis "liian helepoks.." :saint:

Tao niin, eipä ne lääkkeiden vaikutukset tunnukaan mitenkään konkreettisina, ja yleensä kirvely yms. pistokohdassa on monesti liuottimen ja aineen "haittavaik./ominaisuus" mutta joka ei automaattisesti tarkoita että kaikki sen tuntee nahkoissaan. Ei ainakaan siten etteikö se vaikuttaisi jos ei kirvele jne =)

Huoh...kaipa vaan peiton alle yritettävä. Väsy, mutta ei "nukuta" .. toisaalta mitä lähemäs virallinen testipv tulee, sitä epätoivoisempi olo. Tavallaan sinne asti voi ainakin hetken ajatella olevansa raskaana pieni ihmisen alku sisällään.. Kaipa se "tuomio" vaan.. pelottaa :/
 
Tsemppiä punktion odotukseen :hug:
Eipä kai voi muuta ko tsempata ajatuksella, että se on aina askel lähemmäs sitä raskautta.. Ja yksilöllisiähän ne punktiot on. Kivun ja kaiken suhteen.. jopa eri kerrat voi vaihdella. Ja mehän naiset kestetään kaikki tämän homman eteen, eikös ;)
Itsellänikin aikoinaan elämäni eka ja viimeiseksi luultu punktio ei tuntunu missään, tälläkertaa koski sen päivän kun hommeli oli tehty. Mutta hyvin se menee!! :flower:
Juomisasiaan en osanne kommentoida, kun mulla ei sitä hyperin "vaaraa" ollut..niin ei tullu ajateltuakaan moista. No, mutta tuskin koskaan tulee liikaa juotua :) Kohtuudella vaan, ja kun muistais päivittäin, pitää vaikka vesipulloa mukana.
 
Heissan!

Täällä alkoi eilen menkkakivut ja jatkuneet tänään, samoin pieni vuoto alkoi... että se siitä :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

Tällä hetkellä mä vihaan kaikkia ja ottaa NIIIIIIIIN aivoon. Mua suoraan V..... kaikki jotka ovat raskaana ja raskautuvat ,kaikki jotka valittavat kun ei saa toista mulle riittäisi edes se YKSI!!!!!!! Joo eihän toisten raskaus ole multa pois, voi V...... sanon mä nyt!!!!! Samoin nyt ottaa aivooon kaikki kakarat jotka napsahtavat heti kun edes pippelin näkevät. Miksi ihmeessä se ei voi onnistua |O |O |O |O !

Meillä on nyt mietinnän paikka, tää tarun loppu tais olla tässä. Mä lähden nuolemaan haavoja ja tekis mieli vetää oikein kunnon kännit.

Ja noista apukeinoista..... niistä ei ole apua, turhaa hömppäää, sorry!!

Sorry, taisin nyt loukata aika monta mutta tunteet on nyt nää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miimi78:
[/url][color=Green3]

Mukana menossa maanantaina 17.11.2008:[/color]


Hope79: 2.IVF, punktio 31.10 siirto 3.11 pp14

Tiger: 4.IVF/ICSI, punktio 3.11, siirto 6.11 pp11

milma: 3.IVF, punktio 4.11, siirto 6.11 pp11

RouvaP: 1.IVF, 1.PAS siirto 7.11 pp10

Kauniskuu: IVF/ICSI, punktio, siirto 7.11 pp10

Koivukuusi: 3.IVF, punktio 5.11, siirto 10.11 pp7

nasu29: 1.IVF, 1.PAS, siirto 11.11 pp6

Janniina: 2.IVF/ICSI, punktio 12.11, siirto 14.11 pp3

Belle70: PAS siirto 14.11 pp3

Mariska75: 3.IVF/ICSI, punktio 12.11, siirto 17.11 pp-0

Kukka77: 1.IVF, 1.PAS siirto 17.11 pp0

Tao74: 2.IVF, punktio 17.11, siirto 19.11 pp--

kolmisin: 1.IVF?, punktio 17.11 siirto 19.11 pp--

nippe81: 1.IVF, punktio 18.11, siirto pp--

kuumetta: 1.IVF, punktio ja siirto vko 47 pp--

soja: 2.IVF, punktio ja siirto vko 48? pp--

Sitrus79: 1.IVF/ICSI, punktio ja siirto vko 48 pp--

retuli82: 2.IVF, punktio ja siirto vko 48? pp--

himpunpimpula: 1.IVF, punktio ja siirto vko 48 pp--

pohtijatar: IVF, punktio ja siirto vko 48 pp--

tOivO: 1.IVF, punktio vko 48, siirto? pp--

kirsmo: 2.ICSI, 1.PAS siirto vko 48 pp--

karatin: 1.IVF, punktio ja siirto vko 48 pp--

Ronja80: 1.ICSI, punktio vko 48-49, siirto? pp--

Kisuli32: 1.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

Kris: 3.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

Chicken73: 1.IVF/ICSI, 1.PAS siirto marraskuussa pp--

Puuteri: ICSI, 3.PAS siirto marraskuussa pp--

millis1981: 1.IVF/ICSI, puntio ja siirto marraskuu pp--

ciana: 3.ICSI, puntio ja siirto marraskuussa pp--

plasebo: 1.ICSI, 1.PAS, siirto19.11 pp--

lotta08: 1.IVF, 1.PAS siirto 29.10? pp--

[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:
Saara10 1. ICSI
[color=Green3]Plussanneet:[/color]
kk76: 3.ICSI
Martta75: 2.ICSI
Aliisa08: 2.PAS
Miimi78: 2.IVF/ICSI
riepuriia: PAS

[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
Anksu2008
Kris
Alexandria
Pörrikaani
Tuomenmarja
Aitiliini83
Isis
Tahoma
Lion32
Poloinen
 
päivitin..toivottavasti meni oikein! Eli mulla siirto sovittuna keskiviikolle :D
Tiger: toivottavasti on asiaan kuuluvaa vuotoa ja kyllähän täällä saa paineitaan purkaa ihan rauhassa jos sille tunnustaa :hug:
RouvaP: saitko siirrosta sairaslomaa?
 
Aivan mahtavaa, että plussia on tullut näin paljon. Kaikkia en ole onnitellut, joten nyt SUUREN SUURET yhteisonisttelut kk76, Martta75, Aliisa08, Miimi78 ja Riepuliina.

On ihanaa nähdä, että näin monen kohdalla, hoidot ovat tuoneet toivotun tuloksen.

Itselläni toiveet tämän hoidon suhteen eivät ole kovin korkealla. Molemmat siirretyistä alkioista oli niin huonokuntoisia, että taitaisi olla pieni ihme jos niillä onnistuisi. Mutta ihmeitähän tapahtuu... joten sitä pientä ihmettä odotellessa

Sen olin unohtanut, miten inhottavia nuo luget on. YÖKS

Hantta pp3
 
Tiger testasitko jo varmuuden vuoksi? Oon tosi pahoillani ja ymmärrän täysin miltä tuntuu!!! Antaa palaa vaan, kyllä me kestetään! :hug: Tää on niin epäoikeudenmukaista!

Kauniskuu ja RouvaP: täällä rupeaa olemaan jo lievä tappiomieliala. Rinnoissa ei tunnu enää mitään ja on aika selkeitä menkkaoireita. Jotenkin vain tuntuu siltä, että kohtu valmistautuu heittämään ulos siellä olijat :( No, en vielä heitä kirvestä kaivoon, mutta vaikea uskoa positiiviseen tulokseen.

Mariska, miten siirto meni ja millaiset testausohjeet sait? Tervetuloa piinailemaan..!
 
Olo alkaa vähän helpottaa kun saa oikein purkaa. Mieskin lähti työmatkalle, parempi ehkä niin ettei tule sanottua mitään mitä ei tarkoita. Mutta anteeksi, tällä hetkellä en kyllä jaksa toivotella edes plussia muille :(.

En testannut vielä mutta NIIN kipeä olen ollut että muita vaihtoehtoja en usko. Teen huomenna testin niinkuin lääkäri ohjeisti. Nyt taidan lähteä kaupungille shoppailemaan ja nostattamaan joulufiilistä. Onneksi täällä sentään aurinko paistaa... niin paistaahan se risukasaankin :LOL: .
 
Tiger - olen tosi pahoillani kuulla surustasi. Jos jollekin niin sulle olis pitanyt se vauva antaa, siis tietty kaikille, mutta sina olet niiiiiin liian monta IVF'aa joutunut lapi kaymaan! :hug: Maailma osoittaa sita pirun epaoikeudenmukaisuuttaan oikein olan takaa, sita on vaikea kasittaa. Harmin harmin harmin harmi. Tottakai taalla saa valittaa, jos ei taalla niin missas. Hyva etta purat taalla, toivotaan etta se edes jotenkin vahan helpottaisi. Tsemppia!

Sitten vahan omia juttujani. Nyt on kaksi kaveria kyydissa. Olo on iloinen ja toiveikas. Meilla sulatettiin koko pakasteellinen, eli viisi alkiota. Kaksi niista ei selvinnyt sulatuksesta, yksi ei lahtenyt jakautumaan ja onneksi nama meidan kaksoset sitten lahti jakaantumaan. Hieman hitaasti tosin mutta varmasti. Elikka nyt sitten korotellaan pikku kaksoset mahassa kaksi viikkoa taasen ja katsotaan miten akan kay! Olen siis tanaan tosi positiivisella mielella, toivotaan etta ei aani kellossa muutu kun piinikset etenevat!
 
Tiger: Saa täällä purkautua ja se vain tekee hyvää. Ei sun tartte pyydellä anteeksi koska kyllä me ymmärretään mitä käyt läpi ja tiedän että se koskee ja tuntuu aivan sairaan pahalta. Juuri samoja ajatuksia mullekin on tullut aina pettymyksien kohdatessa. Pidän nyt kuitenkin sulle peukkuja että nuo oireet eivät olisi merkki tulevista menkoista vaan että saisit sen plussan. Sinä olet sen ansainnut (siis sen plussan) koska olet läpikäynyt jo kamalan hoitoruljanssin. Ja tottakai toivon teille muillekin sitä omaa nyyttiä mutta nyt oon sitä mieltä että Tikrun vuoro ois plussata ja me voitais tulla perässä =) paljon lohtuhaleja :hug:

).( täällä sitä samaa eli ei mitään oireita eiku nyt taisin valehdella ku eilen tuntui pientä nippailua vatsassa ja tuli vessa käynnillä pyyhittäessä 2 tippaa verta. Pelästyin tosissaan että menkatko ne alkaa mutta onneksi jäi siihen kahteen tippaan. Kovin ei ole suuret odotukset :(

Toivotan kaikille oikein aurinkoista päivää :heart:
 
Plasebo; Täältä joulupukin läheisyyestä minut löytää..

Karatin; Mie olen alakanu juomaan vettä sen 3 litraa/ päivä viime viikon keskiviikosta lähtien, johon mennesä olin pistelly siis viikon verran. En toki välttämättä muuten olis alottanu tuota veen kittausta niin aikaste, mutta lääkäri sano sen hyperin riskin olevan mulla aika korkia. Ja häätyy myöntää, että olo on huomattavasti helepottunu veen juomisen alotettua. Maha ei tunnu ennään läheskään yhtä pahalta.

(.) Juu'u, punktio olis sitten huomena.. Pikkuse alakaa jännittää. Ja voin taata, että jännitys vain kasvaa ku huomena lähen Oulua kohti ajelemmaan ukon kans! Toivottavasti on malttia ajella rauhallisesti ku ei ne kovin hyvvää ajokeliä ole huomiseksi luvannu. Ja toivon, että antavat mulle kunnon tropit punktiota varten! Kipukynnys ei ole kovinkaan matala mulla, mutta silti se punktio kammoksuttaa.

Täsä oli porukala puhetta lääkkeitten pistämisestä ja sen lääkkeen vaikuttamisesta. Häätyy sanoa, että minuaki vähän mietityttää tuon pregnylin vaikutus.. Ensimmäistä kertaa jouvuin pistämmään vain 2/3 pregnylistä, ja meinasi se minua vähän mietiyttää. Muutenki aina ne lääkeampullien aukasemiset jännittää, ku ne ei aina ole kovinkaan heleposti tuntunu aukiavan. Ei siis ole tekniikka kohillaan..

 
Hei vaan!

Ihan pikasesti omaa napaa: Tänään oli siis ultra viiden pistelypäivän jälkeen ja ihan hyvältä kai näytti. Molemmiilla puolilla näkyi noin kymmenen rakkulaa, suurimmat olivat 10 mm. Kaikki eivät ilmeisesti lähde kasvuun mukaan, osa oli niin pieniäkin, mutta niiden isompien kasvattelua jatkan nyt vielä ainakin neljä päivää pienemmällä puregonannoksella, eli nyt 100 IU päivässä. Keskiviikkona alkaa sitten lisänä se orgalutran. Kohdun limakalvo oli kans kuulemma ihan hyvä. Perjantaina on seuraava ultra, eli sitä odotellessa...

Mites muilla samoissa menevillä? Joko tuntuu miltään, mä en oo ihan varma vielä, et tuntuuko mulla massussa miltään, eipä kai. Kertokaapa ultrakuulumiset, niin saa vähän vertailla omaa napaa.
 
Tigerille voimahaleja. Saa kiukutella, olla vihainen, surullinen, pettynyt.

ON: Neljäs Pure-päivä ja ultraus. Pieniä rakkuloita löytyi 11. Toivottavasti kasvavat hyvin tuosta. Ja toivottavasti niissä on sisältöäkin.
 
Hei kaikki, oon ollu aika hissukseen täällä taustalla, kun odottelen että homma etenee. Mun käskettiin napsia e-pillereitä alkuun, ettei vaan osu hoidot sille viikolle kun TAYS on kiinni. Kornia jotenkin, aloittaa elämänsä ekat lapsettomuushoidot e-pillereillä...

Tähän asti on ollut aikataulu aika epämääräinen, mutta tänään sain vihdoin hoitajan kiinni puhelimella ja varmistelin, sanoi että menee joulukuulle punktiot ja muut. Joten siirryn täältä tuonne joulukuun pinoon.

Oikein paljon voimia ja jaksamista ja onnea matkaan kaikille tasapuolisesti!

 
Tolpillaan ollaan täällä. Punktio oli kyllä ikävämpi kokemus kuin viimeksi.. En päässy kävellen toimenpidehuoneesta pois, vaan mut kyytättiin sängyllä sieltä lepohuoneeseen. Sen jälkeen alko helkkarinmoiset kivut vasemmalla puolen selkää ja mahaa eli sain kaikki mahdolliset kipulääkkeet... Onneks sitten joku niistä lääkkeistä tehos ja kivut loppu! 13 kypsää munasolua sieltä nyt saaliiksi saatiin eli voin olla tyytyväinen.
Siirtopäivä muuttuikin nyt sitten torstaille, kun haluavat viljellä niitä kauemmin.

Jaksamisia kaikille! :hug:
 
Tao74: sullahan on ollut hyvä saalis mutta ikävää että olet joutunut kokemaan kamalan kipeän punktion.

Nippe81: Ei kannata pelätä etukäteen vaan ajattele että olet lähempänä tavoitettasi. Oysissa ainakin oli niin ihania hoitajia että ne kyllä koko ajan oli tukena toimenpiteen ajan ja silitti päätä ja kyseli että koskeeko ja jos sanoi että koskee niin laittoivat lisää kipulääkettä. Joten kyllä kaikki menee hyvin. Olemme täällä huomenna hengessä mukana =) Tervetuloa Ouluun :D

Koivukuusi: ei vielä luovuteta! Vaikka pakko myöntää että itse olen mielessäni jo luovuttanut monta kertaa koska tosiaan niitä oireita ei ole suuntaan tai toiseen tai sitten yritän vain jo etukäteen suojella itseäni siltä hirveältä pettymykseltä. Ja täältä teiltä olen saanut voimia piinailuihin. Voimia loppuun asti piinailussa meille kaikille.

Haleja kaikille :hug:
 
Sinullahan Himpunpimpula on hyvin rakkuloita lähtenyt kasvamaan!keräät kunno potin! Karatin, sinulla ja minulla on rakkuloita sama määrä, ovatko sinulla tasaisesti molemmilla puolilla vai vaan toisella?
Eli minullakin oli tänään ultra(takana 5 päivää puregonia), ja suht. hyvltä näytti kai. Toisella puolella 8, toisella 3 munarakkulaa. Kooltaan 11mm isoimmat. on kuulema luonnollista, että toinen puoli aktivoituu, mutta sano, että mulla olis jotenkin PCO-tyyppiset munasarjat(siis toinen puoli). Tuo tuntu vähän oudolta, koska en ole koskaan ennen kuullut kenenkään niistä sellaista kommenttia sanovan...onko mulla joku alkava PCO???Minä kun luulin olevani ihan terve, mitä nyt kuukautiskierto epäsäännöllinen!


Annostus jatkuu torstaihin asti 150 iu, tosin lääkäri mietti myös 200, mutta päätyi pienempään. Minua niin pelottaa, että jos ne lurpsahtaa siellä koko rakkulat. Ja perjantaina taas ultrataan, ja JOS hyvin menee punktio ma, ti tai ke. Oireita ei sen kummempia, kuin vähän nipistelee välillä munasarjojen kohdalta. Olo on ihanan virkeä...kyllä tästä nyt nauttii, niiden sumupäivien jälkeen.
 
onnex se on ohi, punktio nääs. sori vaan kaikille jotka oottavat siihen menoa. älkää lukeko tätä.
oli nääs pikkusen hirvee kokemus... sattu aivan hirveest. kipulääkkeet ei auttanut eikä puudutus. kyyneleet valu silmistä. ja tulihan sitä huuettuakin. nyt on kipeet paikat. ei oo kiva istuu.....pikkuhiljaa selvitään elävien kirjoihin........... :LOL:
 
Kolmisin , auts. Onpas ollu ikävää, kun on niin paljon sattunu. Nyt sit vaan lepäilet ja otat iisisti =) Minkälaisen saalit saitte?

Ja Taolle onnea hyvän munissaaliin johdosta =) Siitä se sitten taas etenee!

No niin, ultrassa myös käyty täällä. Eli toisella puolella 5 ja toisella 8 rakkulaa, mutta vielä suht pieniä (7-8 mm) eli gonalin annos nostetaan nyt 300 yksikköön (aikasemmin 225). Ja Orgalutranin aloitan huomenna tiistaina. Limis oli 9 mm eli erittäin hyvä. Eiköhän se taas siitä suttaannu, perjantaina katsastellaan tilanne.
 
Tiger Nyt ei vielä hätäillä !! Häntä pystyyn ja homppu-pomppu! :hug: Ihan asiasta purkauduit.. voin kertoa miten monesti töissä olis tehny mieli räjähtää, kun "äidit" tulee masu pystyssä itkemään elämäänsä, kun jo viides lapsi tulossa ja 4 otettu huostaan. Silloin tuntuu ettei maailmassa oo kaikki kohdallaan. Oikeesti.
Ite en jaksa oikeen enää uskoa..välillä on pakko hyväksyy että usko loppuu.. Niin monta vuotta tahkottu ja rämmitty.. plus että vaikka raskaus alkaisi, vielä on otettava kromosomikokeet ja jos sairas sikiö niin.. sitten.. No....niin.. no, mitäs mä tässä itken. Kaikkihan me ollaan samassa veneessä. :attn:

Koivukuusi Kuulostaa tutulle.. mutta hei, luvataanko, ettei luovuteta vielä
:p !!!!

Tao Hienoa!! Onnea punktion jälkeisiin olotiloihin :flower: !! Loistava "saalis" !! Aivan mahtava juttu
 
Nasu29 ja Kauniskuu sydämellinen :heart:kiitos tsempityksistä! Mä en kestäisi tätä ilman teitä. Oikeasti on usko loppumassa ja katkeruus valtaamassa mielen. Vatsaa kivistää ja reisiä pakottaa menkkamaisesti ja äsken lugemömmö oli muuttunut rusehtavaksi. Viime kerralla tuhruttelu alkoi tasan kanssa kp24 eli juuri näillä tietämillä. Mutta joo, ei vielä luovuteta! Ehkä huomenna sitten... Tsemppiä meille!

Ja kaikille punktiossa käyneille paranemisia ja olkaahan iisisti!
 
Pohtijatar, mulla oli toisella puolella 5, toisella 6. Loppuviikosta taas ultrataan.

Ihan käy kateeksi kaikkia, joilla on punktio ohi. Kauhistuttaa kyllä aika lailla :eek: vaikka kyllä sen varmasti kestää. Mulle on tehty munasarjojen aukiolotutkimus, ja se oli silloin todella kivulias. Lisäks tässä on parikymmentä vuotta harjoiteltu todella kovilla kuukautiskivuilla, keskenmenolla ja kaavinnan jälkeisellä tulehduksella, kun oli istukkakudosta jäänyt sisään. Eiköhän tuo punktio mee samaan piikkiin.
 
Tiger Olen pahoillani ja harmitti todella se, että olet niin rikki. Kannattaa kuitenkin vielä testata huomenna. Toivotaan vielä kuitenkin.

plasebo Hei, tarkoitatko tätä PAS siirtoa, siitä en saanut sairaslomaa ainoastaan sen siirtopäivän, koska matkustin sitä varten oysiin enkä olisi mitenkään ehtinyt töihin samalle päivälle. Mahtavaa, sulla siirto ylihuomenna!! Onnea kovasti siirtoon!!

Koivukuusi Samoin, tappiomieliala täälläkin... ei mitään oireita, rinnatkaan ei yhtään arat. Tänään jo tutkin lugevuotoani, että taitaa endometrioosi alkaa taas vuotamaan sllä vähän oli sellaista rusehtavaa se valkoinen luge vuoto... pastilli. Tässä se tais olla.

Kukka77... Plussatuulia ja kasvun säteitä maha-asukeillesi!

nippe81 Täältä joulupukin läheisyydestä minäkin!!! Ymmärsinkö oikein! Käytkö oysissa hoidossa?

RouvaP pp10... ja negaa pukkaa täälläkin
 
Koivukuusi Mut hei.. mullaha vuoti kans ruskeaa about samoilla pv kun sulla!! Joten ei vielä kirvestä kaivoon. :hug: Jookos!? Ite en enää osaa erottaa menkkaoireita/progesteronioireita tai muutakaan.. noh.. ainoo et itkettää koko ajan.. *****TTAA suorastaan.. joten se on kyl tasan menkkaoire :|
peekele.. Tekis mieli kaivautua peiton alle ja nukkua puol vuotta..
 

Yhteistyössä