Loka- ja marraskuun IVF/ICSI/PAS

[/url][color=Green3]

Mukana menossa keskiviikkona 12.11.2008:[/color]


Poloinen: 1.IVF, punktio 28.10, siirto 30.10 pp13

Hope79: 2.IVF, punktio 31.10 siirto 3.11 pp9

Tiger: 4.IVF/ICSI, punktio 3.11, siirto 6.11 pp6

milma: 3.IVF, punktio 4.11, siirto 6.11 pp6

RouvaP: 1.IVF, 1.PAS siirto 7.11 pp5

Kauniskuu: IVF/ICSI, punktio, siirto 7.11 pp5

Koivukuusi: 3.IVF, punktio 5.11, siirto 10.11 pp2

nasu29: 1.IVF, 1.PAS, siirto 11.11 pp1

Janniina: 2.IVF/ICSI, punktio 12.11, siirto 14.11 pp--

Mariska75: 3.IVF/ICSI, punktio 12.11, siirto 14.11 pp--

Kukka77: 1.IVF, 1.PAS siirto 17.11 pp--

Tao74: 2.IVF, punktio 17.11, siirto? pp--

kolmisin: 1.IVF?, punktio 17.11 siirto 19.11 pp--

Belle70: PAS siirto vko 46-47 pp--

nippe81: 1.IVF, punktio ja siirto vko 47 pp--

kuumetta: 1.IVF, punktio ja siirto vko 47 pp--

soja: 2.IVF, punktio ja siirto vko 48? pp--

retuli82: 2.IVF, punktio ja siirto vko 48? pp--

himpunpimpula: 1.IVF, punktio ja siirto vko 48 pp--

pohtijatar: IVF, punktio ja siirto vko 48 pp--

tOivO: 1.IVF, punktio vko 48, siirto? pp--

kirsmo: 2.ICSI, 1.PAS siirto vko 48 pp--

karatin: 1.IVF, punktio ja siirto vko 48 pp--

Ronja80: 1.ICSI, punktio vko 48-49, siirto? pp--

Kisuli32: 1.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

Kris: 3.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

Chicken73: 1.IVF/ICSI, 1.PAS siirto marraskuussa pp--

Puuteri: ICSI, 3.PAS siirto marraskuussa pp--

millis1981: 1.IVF/ICSI, puntio ja siirto marraskuu pp--

ciana: 3.ICSI, puntio ja siirto marraskuussa pp--

plasebo: 1.ICSI, 1.PAS, siirto? pp--

lotta08: 1.IVF, 1.PAS siirto 29.10? pp--

[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:
Saara10 1. ICSI
Lion32: 1.IVF pp13
[color=Green3]Plussanneet:[/color]
kk76: 3.ICSI
Martta75: 2.ICSI
Aliisa08: 2.PAS
Miimi78: 2.IVF/ICSI
riepuriia: PAS

[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
Anksu2008
Kris
Alexandria
Pörrikaani
Tuomenmarja
Aitiliini83
Isis
Tahoma
 
[/b]Plasebo: Oysissa jonot ovat kuulemma 6-8 kuukautta ja sanoivat että elokuuhun asti on aika täyttä. Kyselit siitä PAS-siirrosta niin kävin menkkojen jälkeen ultrassa ja sitten antoivat vain ohjeet että bongailet nyt ovista ja mullahan tuli vahva ovisplussa testiin perjantaina. Soitin oysiin ja sanoivat että maanantaina sulatetaan ja tiistaina siirto joten ei kuulemma haittaa mitään se viikonloppu. Ja mulle lääkäri neuvoi että jos bongaan oviksen esim. launataina tai sunnuntaina niin soitan heti maanantaina oysiin ja alkavat heti sulatushommiin. Tuosta sulatusajasta en kyllä tiedä ku ei oo kokemusta vasta kuin tästä yhden ainokaisen sulatuksesta.

Oon tässä koko päivän pohtinut tätä meidän tilannetta siis että ku joudutaan odottamaan sinne ens vuoteen jos tästä ei nyt tärppää...niin ajateltiin vähän että jos adoptoitais koska en taida enää jaksaa näitä odottamisia ensin hoitoon ja sitten pitkät hoidot päälle. Ehkä mieleni muuttuu mutta nyt tuntuu siltä että ilmottaudumme huomenna adoptio-jonoon halukkaiksi. Oman vauvan kaipuu on niin suuri ja koska tästä lapsettomuudesta ollaan jo kärsitty jo 10vuotta.

Voimia piinailijoille ja onnea plussanneille!
 
Koivukuusi Joo..voin kertoo että omituisintahan tässä on se, että ettii niit oireita ja lukee kaikkia kirjoituksia/artikkeleja asioista..ihanku ne jotenki "takaisi"raskauden :saint:
Sauna..hm..luulempa että jenkit ei tunne moista nautintoa, ovathan ne sitä mieltä että kaikki leipäkin on pahasta (tuskin ruisleivästä kuulleet..) Luulempa että tärkeintä on nauttia asioista ja elämästä, se on varmasti "tärkeämpi" raskautumisen kannalta kun kaiken varominen. Sehän, niinku punaviini ja urheilukin, lisää verenkiertoa ja ainakin yleensä lääkärikunta on sitämieltä että se on hyväksi se :D
Joku jossain pelkäsi, vaikuttaako sexi huonosti siirron jälkeen, ja tutkimus taas tästä oli osoittanu että sexiä harrastavat raskautuvat paljon todennäköisemmin ;) .. eli uskoisin että pointti on siinä että nauttii elämästä ja on positiivisin mielin. :heart:

Ja hei, tuhrutelleet : Ladyt!! Nyt ei vielä vaivuta epätoivoon!! Vasta kun toisin todistetaan! Siihen asti vaan plussalla eteenpäin, naisen raivolla !!! =)
 
Tä nyt on oikein mastertyperyys kytätä tällasia merkkejä..mutta onko kellää tietoo, onko linea negraa tullu jo alkuraskaudella?? .. :whistle:
milloin se kiinnittymine nyt tod.näköisimmin tapahtuu siirron jälkeen?? Pari pvhän se on maljalla..sitten n.4 soluisena sisään.. sit alkaa ppäivät.. eli mikä lienee se ajankohta todennäköisemmin?
 
Virallinen testi sit tehty ja negaa näytti :'( Ja joulusuluista johtuen Passiin päästään varmaan vasta tammi/helmikuussa. Eli jättäydyn nyt tästä ketjusta pois.

Toivotan muille plussatuulia ja plussanneille tarrasukkia!
 
Plasebolle voin kertoa sen miten meillä PAS menee.

Tiistaina illasta (testasin uudestaan sen aamuisen negan jälkeen) sain ovulaatiotestiin plussan. Koska meidän alkiot on pakastettu 2vrk ikäisinä, niin siirto tehdään kolmantena päivänä LH-plussasta. Eli minulle siirto tehdään perjantaina.

Meillä siirto tehdään niin, että alkio otetaan sulamaan aikaisin pe-aamuna ja minulla on iltapäivän viimeinen aika siirtoon. Näin keritään vähän aikaa seuraamaan alkion kehitystä ennen siirtoa.

Itselläni siis siirto huomenna. Ja huomasin että muutamalla muullakin on PAS siirto ihan lähipäivinä. Jännitetään tuloksia sitten yhdessä.

Onnittelut kaikille plussanneille. Se tuo uskoa taas itsellekin.
 
Mulle lääkäri sanoi, että siirron jälkeen voi kyllä saunoa, mutta pitkiä kuumia kylpyjä kannattaa välttää. Siihen luotan. :)

Lionille voimia jatkoon!

Nasu, kannattaa varmaan kysellä sitä adoption neuvontajonotilannetta. Itsekin olen miettinyt adoptiota paljon, mutta koska koko prosessin odotusajat tuntuvat vain venyvän (jonotus neuvontaan + vuoden mittainen neuvonta + puolen vuoden mittainen lupajono... ja siitä, kun paperit lähetetään maailmalle, taitaa kaikilla kontakteilla olla odotusarvio yli vuoden tai paljon pidempään --> yhteensä siis koko hommaan menee ehkä kolmesta viiteen vuotta), päätimme yrittää vielä näitä hoitoja.

ON: Tänne ei kuulu oikein mitään. "Raskausoireetkin" hävisivät...
 
Kiitos kaikille lohdutuksista! Kyllä aamulla oli aika tyhjä olo... Apteekin raskaustestin tein siis pissatestin. Ja oli kyl selkee nega :'( Aamulla soittelin polille ja sitten temmikuussa tehdään PAS. Aloitan silloin kun menkat alkaa niin jonkun (zumenon?) lääkityksen eli tehdään vissiin lääkkeelliseen kiertoon. Täytyykö siinä pongailla oviksia vai katsotaanko ultralla? Kiitos jo etukäteen neuvoista!

En mä teitä varmaan kokonaan jätä, koska haluan seurata tilanteitanne =) Tsemppiä piinailijoille, se on niiiiiin raskasta aikaa!
 
Voi Lion.... paljon haleja ja koeta jaksaa :hug: .

Olen itse kanssa sitä mieltä että yritetään elää mahd. normaalia elämää ja nauttia siitä. Kuuluu siihen sitten sauna tai ei. Mulle lääkäri sanoi että ruoista ei saisi syödä raakaa lihaa/kalaa, homejuustoa, tuorejuustoja, yrttiteetä ja korvasienet (ne kaikki perinteiset kielletyt). Näistä ainoita joista pidän on homejuusto ja tuorejuustot niin eipä tee syömättä oleminen vaikeuksia :hug: . Nyt olen täällä ulkomailla ollessa olut kyllä sen verran varovainen että en ole syönyt tuoreita kasviksia toksoplasmaa varoen. Kestän vielä viikon ilman niitä ja jos testi näyttää plussaa niin selvitän lääkäriaseman kautta täkäläiset suositukset. Keski-euroopan maissa maaperässä sijaitsee yleisesti toksoplasma ja se tarttuu sieltä vihanneksiin ja ne pitäis kypsentää ennen käyttöä. Suomessahan tätä vaaraa ei ole kotimaisten kasviksien kohdalla. Saunoista ym. ei ollut puhetta vaan käski tehdä niin kuin hyvälle tuntuu. Hän on kokoajan korostanut sitä omaa hyvänolon tunnetta kun olen kysellyt "poppakonsteista". Nyt naiset meillä on lupa hemmotella itseämme, otetaan siitä kaikki ilo irti. Ollaanhan me paljon kärsittykin =) !

ON: Olo ennallaan, tisut ei ole yhtään sen aremmat kuin eilenkään :| .Illalla kyllä paleli aikaslailla samoin nyt aamusta :/ . Varmaan kuvittelua.....
 
Pahoittelut Lion :hug:

Nasu, en oikein löydä sanoja, mutta älä vielä luovu toivosta. Mahdollisuus raskautumiseen on olemassa!

Kk Tuplasti onnea :heart: :heart:

Tao, kuinka monta päivää sulla pistelyt kestää? Mua vähän jännittää, että kasvaako ne näin vähällä ja pelkään että joudun piikittämään kolme viikkoa... Mikä muuten on orgalutran?

Pohtijatar, mäkin päädyin sit pistelemään illalla. Tosin meinasin eilen UNOHTAA ekan piikin, kun olin nukahtanut sohvalle :LOL:
 
Kiitoksia kaikille myötätunnosta!

itkua olen itekseni vääntänyt eilisestä illasta asti.Yöunet jäi vähän heikoille ja olin takuulla tosi kaunis näky aamulla labrassa.Onneks mieskin tulee työreissultaan illaksi kotiin niin saa käpertyä kainaloon karkuun pahaa maailmaa. :'(

Vuoto on muuttunu ihan selkeeks "menkkavuodoks" päivän aikana,joten lähinnä odottelen tuota soittoaikaa ivf-hoitajalle sillä mielellä et kyselen jatkoista ja PAS:iin pääsystä.Saattaapi vaan joutua odottelemaan tuota PAS aikaa alkuvuoteen joulun ja uudenvuoden seisokkienki takia.

Lion32:Voin ihan rehellisesti sanoa tietäväni miltä susta tuntuu.Paljon,paljon :hug: ja :heart::siä ajatuksia!Life goes on...kunhan pettymyksen itkut on ensin itketty.

Nyt on takki melkolailla tyhjä ja pakenen paikalta ainakin joksikin aikaa haavojani nuolemaan:headwall:,mut ihan hirmusesti onnea ja jaksamisia teille kaikille! :heart:
 
Lohtuhaleja myös sinulle Poloinen :hug: . Tiedän miltä tuntuu, olen sen itse niiiiiiin monta kertaa käynyt läpi (13 siirtoa).

Nyt tässä taas aletaan pelätä pahinta ja yritetään kasata ajatuksia ensi viikolle. Pelottaa jo toi testin vastaus valmiiksi. Mies kyllä eilen vähän lupaili että ensi (ei tulevana) talvena lähdettäisi Thaimaaha lomalle kun hänen komentonsa täällä päättyy. Ilmeisesti yritti piristää mun mieltä ja saada ajatukset muualle ja onnistuikin =) !
 
jaksamista kaikille jotka ovat saaneet huonoja uutisia :hug:
Mutta älkää luopuko toivosta!

(.) Ultrassa näkyi sydämensyke reippaana ja voimakkaana :heart: :heart:
Itkuhan siinä pääsi!
tuhruvuodon ja kipujen takia olen kuitenkin saikulla pari viikkoa.
Huoli on siis mukana koko ajan.
Ei tämä piinailu vissiin heti lopu ;)
Odotan kovasti sitä päivää että voin avoimesti ja pelkäämättä olla raskaana!

Tsemppiä ja vauvaliimaa paljon mukaan teille
:heart:

Toivottaa Martta & toukka 7+2
 
Onnea Martta, ihanaa! :heart: Minkälaisia kipuja sinulla on ja minkälaista vuotoa? Ihmettelen suuresti kun minua ei sairaslomalle ole määrätty kun kuitenkin melko fyysisessä työssä olen..

Lähden tästä 18:30 Gynekologille kuulemaan viimeisen tuomion. Verta on tullut aina vaan enempi ja enempi.. ei kuitenkaan niin paljoa kuin kk:sissa tulisi.. Olo on silti niin semmoinen, että ei tässä raskaana enää olla. Ei kai sitä voi näin vuotaa, jos kaikki olis hyvin..?? EN usko. Eikä mitään tuntemuksia muutoinkaan missään. Tuo verenvuoto alkaa aina aamuisin kun olen töissä.. puran aamukuormaa pari tuntia.. sen jälkeen housuihin lorisee verta.. tunnin sisään se sitten kyllä muuttuu ruskeaksi.. En vaan enää jaksa tätä epätietoisuutta. Kaikki ei ole hyvin, tunnen vaan sen.. :(
 
riepuriia Isot, isot onnittelut plussasta!!! Samaten Martta75 ja toukka ONNEA MATKAAN!!!!! =)

himpunpimpula Mulla alotettiin puregon annoksella 250 IU ja nostettiin sit vielä huonon vasteen takia 300 IU!! Taitaa vedellä mun munasarjat viimesiään ku noin kammo-annoksella meni!!! :D Mä mietin pistoajan sen mukaan et kuinka oon kotona iltasin, eli pistin klo 20.

Lohtu :hug: lion ja poloinen. Olen niin pahoillani! Aina joka kerran yhtä raastavaa se nega, eikä siihen totu vaikka pettymyksiä oliski useita... Voimia tuhannesti teille!

Aliisa08 Toivotaan kuitenkin vielä parasta!!!! :hug:

ON: Eilen oli sit keräys Tays:ssa ja se meni paremmin ku hyvin!! Lähtöön lääkäri oli UÄ:ssä laskenut 12 rakkulaa joista osa niin eri kokoisia et epäili että niissä ei munasolua ole ollenkaan... Saaliina oli kuitenkin lopulta 13 munasolua!!!! En tiedä mistä taikoivat loput !! Mutta enpä valita!!
Lugesteronit alkas sit eilen illalla. Siirto on kuitenkin vasta maanantaina. Lääkäri kertoi tämän olevan joku uusi"kikka". Eli kasvatellaan alkiota vanhan 2 päivän sijaan 5 päivää. Kertoi että tätä kokeillaan jos alkioiden tulo ja kasvamaan lähtö ei ole ongelma, vaan ongelma on selkeästi kiinnittymisessä. Eli olen nyt sitten saikulla maanantaihin saakka.
Alavatsa on nyt sitten eilisen ollut todella arka, on kuitenkin jo tämän päivän aikaan ollut helpottamaan päin. Toimenpiteen jälkeen oli myös hieman rusehtavaa vuotoa.
Jännityksellä nyt sitten vaan odotellaan montako alkiota saadaan kasvateltua. Maanantaina siirretään 2 alkiota, lääkäri kertoi olevan käytäntö kun on kyse 3 IVF:stä. =)
 
Saanko liittyä seuraanne? :wave: Meillä on ensimmäinen IVF/ICSI edessä tässä kuussa, jos siis kaikki menee käsikirjoituksen mukaan, ja olisikin mukava vaihtaa ajatuksia samassa tilanteessa olevien kanssa. Listan mukaan näyttäisi olevan montakin, jotka menevät aika samoissa aikatauluissa kuin minä.

Meidän historia lyhyesti: Vauvahaaveita takana kohta 2,5 vuotta ja tutkimuksissa ollaan juostu lähes 2 vuotta. Mulla on PCO ja endometrioosi, miehellä laiskanlaiset simpat. Mitään hoitoja meidän kohdalla ei ole aikaisemmin kokeiltu, vaikka lapsettomuustaustaa on jo näinkin pitkälti. Mutta se onkin niin pitkä ja polveileva tarina, etten teitä sillä pitkästytä. :whistle: Nyt ollaan kuitenkin julkisella IVF-jonossa ja päätimme odotellessa kokeilla yhtä hoitoa yksityisellä. Tampereen VL on meidän "hoitopaikka".

Olimme siis eilen Treella ensikäynnillä. Olin itse kalenterista laskeskellut, että hoito menee tammikuulle ja keskusteluissa lääkärin kanssa kävi ilmi, että hän oli kaavaillut ihan samaa. Jutustelun jälkeen lääkäri halusi kuitenkin vielä ultrata ja nähdä omin silmin tilanteen sisuksissani. Ultratessaan lääkäri yhtäkkiä vähän hämmentyi ja sanoi: "Niin. Tämä tilanne munasarjoissa on nyt sellainen kuin ajattelin sen tammikuussa olevan, joten mitä jos aloittaisit piikittelyn huomenna?" :eek: Kiireellä siis apteekkiin ja tänä iltana alkaa neulatyynyn elämä. Lyhyellä kaavalla tietenkin mennään: Puregonia pistän tästä päivästä alkaen 125 yksikköä, ensi viikolla alkaa Orgalutran jarruna ja torstaina on ensimmäinen ultra. Punktio ja siirto on sunnitteilla viikolle 48. Pikkasen jännittää, mutta yllättävän tyyni on olo tällä hetkellä. Ehkä en ole vain vielä ehtinyt sisäistää, että se on menoa nyt! Varmasti tyyneys häviää hoidon edetessä. Miesparka taas on ollut tosi hermostunut eikä saanut viime yönä juuri nukuttua. Hän oli pohtinut mm. sitä, saako mun vatsamakkarasta edes sellaista otetta, että siihen voi piikillä tuikata. :LOL: Hassu. :heart:

Pahoittelen, etten osaa vielä oikein kommentoida muiden kuulumisia. Lueskelen paremmin aikaisempia viestejä, että pääsen paremmin kärryille kaikkien tilanteesta. Nyt täytyy ainoastaan toivottaa: Tsemppiä kaikille tasapuolisesti! :hug:
 
Hoitaja varmisti tuossa iltapäivällä sen mitä toki vahvasti jo valmiiksi epäilin,eli negatiivinen oli veritestin tulos. :headwall: Siitä lähtien olen vaan itkeny kotona ja taivas tuntuu kaatuvan päälle.:'(En osannu odottaa näin rajua reaktiota,vaikka tunneihminen olenki.Vaikka nyt tuntuukin siltä että kaikki kaatuu päälle,ni onneks meillä on ne kuus hyvää huurulaista pakkasessa ja saatiin PAS:n suunnitteluaika heti joulukuulle.Etenpäin siis kulkee elämä...kunhan nämä itkuhanat ensin saadaan suljettua tältäerää.

:heart: :llä surusilmäinen Poloinen,joka samalla kiittää kaikkia myötäelämisestä ja taapertaa toistaiseksi takavasemmalle!
 
Mariska75: meillä olikin punktio samana päivänä. onnea maanantain siirtoon :)
Lion32 ja Poloinen: jaksamista :hug:
onnea Martta75 :flower:

ON: punktio oli eilen, saalis oli 14 munasolua.

toimenpide oli kyl paljon kivuliaampi kuin ekalla kerralla. ne etukäteistoimenpiteet (pesu, puudutepiikkien laitto) koski kanssa aika tavalla. oikeaa puolta punktoitaessa ei sattunut kovin paljoa, mutta vasen puoli oli to-del-la kipeä ja sainkin pari kertaa lisää lääkettä vasenta puolta punktoitaessa. lääkäri sanoi että se vasen munasarja on jotenkin sellasessa asennossa ja lähellä kohtua, että siksi koskee niin kovasti.

ehdin jo iloita tuosta munasolujen määrästä, sillä ekassa hoidossa muniksia oli puolet vähemmän. aamulla sitten hoitaja soitti hedelmöittyneiden munasolujen määrän ja vain 4 oli hedelmöittynyt :(
 
Aliisa08 voi sua, toivottavasti kaikki on ok!
kerroithan lääkärille että rasituksessa vuoto pahenee?

minulla kipu on menkkamaista jomotusta, alkaa työpäivän päätteeksi ja rauhoittuu sitten ku itse rauhoitun aloilleni.
Kohdusta kyllä löytyi jokin pieni hematooma (?) mikä saattaa hieman vuotaa, vissiin ihan vaaraton. lääkäri sanoi että varmuutta ei ole mistä kipu ja vuoto johtuu niin otetaan varman päälle koska vuotoa on.

 
lion32 ja poloinen Jaksamisia ja voimia teille! :hug:

himpunpimpula Aloitin pistämisen viime viikon torstaina ja huomenna todennäköisesti viimeinen puregon. Mulla oli jo tiistaina kasvaneet munasolut hyvin eli sen takia ei nostettu annosta. Tsemppiä sullekin kasvatteluihin! :)

Orgalutranin pistäminen sujui eilen mallikkaasti eikä ollu ollenkaan paha se neula. Turhaa siis jännitin etukäteen!
 
[/b]koivukuusi me mennään näköjään samoilla piinapäivillä melkein. Onko sulla ollut mitään oireita?

[/b]Lion32 ja poloinen minullakin tulee aina niin paha mieli kun muilla ei onnistu koska tiedän mitä käytte tällä hetkellä läpi ja että kuinka paha mieli teillä on. Kunpa voisinkin viedä teidän pahan mielen pois pelkän ajatuksen voimalla mutta nyt en voi muuta kuin halata teitä kumpaakin tosi paljon :hug:

[/b]Aliisa08 Tuuhan kertomaan sitten että mitä se gynekologi sanoi. Olemme hengessä mukana ja sinun tukenasi.

[/b]Martta75 Ihania uutisia ja paljon vauvaliimaa matkalla mukaan! Ihanaa ja toivon että kaikki menee loppuun asti hyvin :heart:

[/b]himpunpimpula kiitos tsempityksistä :)

Onneksi tämä keskustelupalsta on keksitty ku tulisin varmaan muuten hulluksi kun yksin miettisin näitä juttuja ja eikä tuo mieskään jaksa näitä mun höpinöitä kuunnella. Mulla ei ole minkäänlaisia oireita joten alkaa jo tosi paljon epäilyttää että joko peli on menetetty :( Onko muilla minkäänlaisia oireita ? Puhallan teille kaikille hirveästi plussatuulia +++++++
 

Yhteistyössä