LOKA äidit 2008

  • Viestiketjun aloittaja Neepu
  • Ensimmäinen viesti
Hilmis
Varasin muuten sen neuvolan ja ainakin puhelimessa täti tuntui tosi mukavalta. Kyseli kaikenlaista, oliko toivottu raskaus jne. Kerroin meille tehdystä inseminaatiosta ja klinikalla tehtävästä varhaisultrasta, sovittiin sitten, että menen neuvolaankin vasta sen ultran jälkeen. Eli mulla se on jo sitten 10. viikko meneillään!

Lupasi lähettää mulle jotain kirjettä neuvolasta, ainakin esitietolomakkeen. En huomannu kysyä tuleeko sieltä mitään esitettä tmv?!?

Aamupäivällä ei oo muuten tuntunut mitään ihmeoireita, mutta näköjään taas kun oon istunut koneen ääressä (töissä siis) jo muutaman tunnin niin alkaa tuo vatsa taas ilmoitella olemassaolostaan. Ehdin jo miettiä missä vika... Voi miks aika menee näin hitaasti, miks... :)
 
Amilda79
Mä soitin kans sinne neuvolaan, mutta siellä oli tietokanta kaatunut ja ei pystynyt varaamaan aikaa, mutta kertoi puhelimessa, että eka käynti ajoittuisi n. rv 10. Eli menee maaliskuun lopulle. Mullakin kerkee sit tuo varhaisultra oleen ennen sitä, kun meen sinne rv 9+0. joten ehkä sit neuvolaan mennessä tuo raskaus/vauvan saanti on ehtinyt konkretisoituun jo mieleen.
Täällä kanssa ihme turvotusta, vaikkei mitään muita oireita vielä olekaan :( Toivottavsti olis täsät raskaudesta johtuvaa, eikä mitään liiallisia syömisiä vain... Aika puuuuh! -olo.
Ei muuta kun mukavaa viikonloppua kaikille! Mä häviin maisemista ainakin siksi aikaa..
 
*lennu*
Onkohan mulla nyt IHAN EKA raskausoire??? Pitäiskö nauraa vai itkeä... Ihan kauheita, kipeitä finnejä on noussu naamariin. Mulle yleensä ei tule kuin sillon kun alkaa menkat, ja sillonkin vain yks josta tiedän että hilloviikot tulee.. Meinasin aamulla hakea miehen työkalupakista maalipensselin millä vedellä meikkivoidetta nassuun ennen töihinlähtöä. Ja nyt ei uskalla hymyillä ettei lohkee naama :) Siis kääk, iloitsen mikäli toukka on tämän mulle tehny. Odotin kyllä mahakipuja tai suolakurkunhimoa...
 
falsetti
Mahtuuko mukaan vielä?
Olen kirjoitellut aiemmin tuolla lapsettomuus -puolella, sillä lapsettomuutta takana jo yli neljä vuotta. Aika pitkä hoitohistoria siis takanapäin. Olen 28, mies samanikäinen.

Tässä hiljaa on nyt totuteltu tähän suureen uutiseen, jonka saimme 07.02. Tässä olen jo jonkin aikaa miettinyt uskaltaisiko sitä jo tänne päin siirtyä kirjoittamaan vai vieläkö on liian aikaista. No uskaltauduin loppujen lopuksi. Lisäsin nyt itseni tähän listaan.

Meille tehtiin tammikuussa ICSI -hoito., joka ei tuntunut misään vaiheessa menevän oikein suunnitelmien mukaisesti. Hyviä alkioita ei tullut yhtään, joten minuun siirrettiin sitten huonompilaatuisia alkioita kolme kappaletta. Yllätys oli jättimäinen kun raskaudesta kuulimme. IVF -hoitajan mukaan huonompilaatuisista alkioista ei tule sen sairaampia lapsia, mutta nyt jännitämme miehen kanssa montako kyytiläistä on matkassa. Toivemme yhtä, koska useamman kohdalla riskiraskauden todennäköisyys on suurempi. Otamme ilolla vastaan kuitenkin kaiken mitä meille on siunattu.Nyt menossa sitten rv.5+5, la 13.10. Varhaisultra on 29.02.

Hoitajan kanssa olen jutustellut, niin epäilevätkin ettei kyytiläisiä olisi kuin yksi, koska raskausoireita ei oikein ole. Ainoastaan rinnat ovat kipeänä. Välillä väsyttää, mutta ei muuta. Tai sitten olen "onnekas" kun ei ole pahoinvointia tai muutakaan vielä ohjelmistossa, vaikka itse toivoisin raskausoireita. Tekisi tästä ihmeellisestä asiasta jotenkin todellisemman.

Hilmis onkin ennestään minulle jo tuttu aiemmalta palstalta. Toivottavasti mukaan mahtuu vielä :)

Tiikeri /kolmas/la 1.10./tyttö 10/97, tyttö 10/06
sweetpearll / la 1.10?
neepu /kakkonen la /tyttö 09/06
Mariella /kakkonen la /tyttö 04/07
stinde79 /kakkonen la /tyttö 04/07
silkkimaki /kakkonen la 8.10
kesä1 /kolmas, la 9.10 /poika 07/05, tyttö 09/06
Lumi81 /kolmas, la /tyttö 03/02, tyttö 10/07
Satu -81 /toinen la 11.10 /poika 08/06
Rosa78 /esikoinen la 11.10
rib /esikoinen la 13.10
*lennu* / esikoinen la 15.10.
Jellybean / kakkonen la 18.10
Hilmaliina / esikoinen la 18.10
eeviliina / esikoinen la 19.10?
Aanu / esikoinen? 19.10.
Amilda 79 / esikoinen 20.10.
falsetti/esikoinen la 13.10.

 
Jellybean
Totta kai mukaan mahtuu, tervetuloa!

Meitä oireettomia on täällä useampiakin. Itselläni vaan välillä vatsaa kouristaa ja se saattaa johtua syömisistäkin. Jos en olisi testiä tehnyt niin en edes tietäisi olevani raskaana kun olo on niin normaali.
 
rib
Tervetuloa mukaan falsetti!

Mulla pyörähti eilen seitsemäs raskausviikko käyntiin ja uskaltauduin nyt viimein kertomaan parille ystävälle tästä raskaudesta. :) Oli ihanaa vihdoin puhua ystävien kanssa tästä ja kaikista tuntemuksista. Vanhemmille myös kutkuttaisi jo kertoa mutta täytyy malttaa että nähdään ne face-to-face.. Kyllä nekin varmasti ilahtuu kun vihdoin kuulevat meiltä tälläisiä uutisia. Mun velillä on jo neljä lasta ja me ollaan oltu mun miehen kanssa kohta 10 -vuotta yhdessä mutta kun vauva-uutisia ei ole kuulunut, niin varmaan suku on jo luopunut toivosta. :)

Toisaalta kokoajan pelottaa että jos joku meneekin mäkeen ja mä tässä fiilistelen ihan täysillä jo ja mietiskelen nimivaihtoehtoja. Taidan sittenkin varata sen varhaisultran niin saan varmuuden että siellä oikeasti on joku..

Viime yö tuli nukuttua huonosti ja aamulla heräsin tosi pahaan oloon.. ja nyt täytyis vielä alkaa kirjottaa lopputyötä. Kiinnostus kymppi. :)
 
Ofelia82
Täälä kans yksi innostunut ilmoittautuisi mukaan =)

Menossa siis tällä hetkellä rv 5+3.
Ehdiin tehdä jo tuskastuneena 3 kotitestiä ennen plussaa. Ensimmäisen tein samana päivänä kun menkkoja odottelin, negaa näytti. Toisen sitten kolmen päivän päästä ja minä näin siinä viivan, mies ei :) Kolmannen tein siitä seuraavana päivänä ja selvä nega. Menkkoja ei kuitenkaan kuulunut ja kun ne oli viikon tasan myöhässä kävin terveyskeskuksessa pissatestissä ja positiivinen tuli!!
Pillerit jätin pois lokakuussa ja tämä oli vasta ensimmäinen varsinainen yrityskerta ja heti tärppäsi!! :)
Esikoinen, tyttö, täyttää 3 vuotta samassa kuussa kun nettilaskurit antaa lasketuksiajaksi eli 16.10.
Parhaalle kaverille olen vasta kertonut, enkä pidä mitään kiirettä asian kanssa. Jotenkin osaa ehkä olla maltillisempi tämän toisen kanssa. Nyt on vaan kova yritys päästä eroon tuosta tupakasta ja se ei helppoa ole :/
Iloista sunnuntaita kaikille!!

Tiikeri /kolmas/la 1.10./tyttö 10/97, tyttö 10/06
sweetpearll / la 1.10?
neepu /kakkonen la /tyttö 09/06
Mariella /kakkonen la /tyttö 04/07
stinde79 /kakkonen la /tyttö 04/07
silkkimaki /kakkonen la 8.10
kesä1 /kolmas, la 9.10 /poika 07/05, tyttö 09/06
Lumi81 /kolmas, la /tyttö 03/02, tyttö 10/07
Satu -81 /toinen la 11.10 /poika 08/06
Rosa78 /esikoinen la 11.10
rib /esikoinen la 13.10
*lennu* / esikoinen la 15.10.
Jellybean / kakkonen la 18.10
Hilmaliina / esikoinen la 18.10
eeviliina / esikoinen la 19.10?
Aanu / esikoinen? 19.10.
Amilda 79 / esikoinen 20.10.
falsetti/esikoinen la 13.10.
Ofelia82 kakkonen la / Tyttö 10/05
 
falsetti
Juhlin liian aikaisen eilen siirtymistä tälle puolelle. Eilen alkoi todella kovat vatsakivut ja runsas vuoto, joka edelleen jatkuu. Yön vietimme miehen kanssa sairaalassa. Keskenmeno. Tämä on kova isku, koska luonnollisesti emme lasta koskaan saa ja uusiin hoitoihin en ole halukas enää. Ei jaksa, ja olemme julkisella annetavat hoidot jo käyttäneet loppuun. On ryhdyttävä tutkimaan muita tapoja siihen, että perheeseemme siunaantuisi lapsi.

Tiikeri /kolmas/la 1.10./tyttö 10/97, tyttö 10/06
sweetpearll / la 1.10?
neepu /kakkonen la /tyttö 09/06
Mariella /kakkonen la /tyttö 04/07
stinde79 /kakkonen la /tyttö 04/07
silkkimaki /kakkonen la 8.10
kesä1 /kolmas, la 9.10 /poika 07/05, tyttö 09/06
Lumi81 /kolmas, la /tyttö 03/02, tyttö 10/07
Satu -81 /toinen la 11.10 /poika 08/06
Rosa78 /esikoinen la 11.10
rib /esikoinen la 13.10
*lennu* / esikoinen la 15.10.
Jellybean / kakkonen la 18.10
Hilmaliina / esikoinen la 18.10
eeviliina / esikoinen la 19.10?
Aanu / esikoinen? 19.10.
Amilda 79 / esikoinen 20.10.
Ofelia82 kakkonen la / Tyttö 10/05
 
*lennu*
falsetti,
olen tosi pahoillani puolestanne :'( :'( Jouduitte kokemaan sen kaikkein kauheimman.
En osaa muuta sanoa kuin voimia. Pitäkää miehesi kanssa huolta toisistanne. Lähetän sulle kyyneleet silmissä lujan rutistuksen :'(

 
Amilda79
Voi ei Falsetti! Olen todella pahollani puolestanne. Kovasti paljon voimia ja jaksamista teille. Kyllä elämä on vaan välillä niin todella epäreilu!!!!

Muille ihan hirmusti peukut pystyssä, et kyytiläiset pysyis mukana!

Täällä 5+0, eikä vieläkään mitään oireita!
 
Piupaupou77
Jos mukaan mahtuu, tässä yksi lokamamma. Tänään tein raskaustestin, joka näytti plussaa. Parilla eri nettilaskurilla sain la:ksi 25.10. Tämä on meidän esikoinen.

Kirjoittelinkin tuossa vauvahaaveilijoiden puolella pari päivää sitten kun olin tehnyt negan testin. Nyt se sitten pätkähti plussaksi ja onnellinen olen, samoin mies. Vauvaa on yritetty 06/07 alkaen ja nyt sitten onnisti. Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun saakka.

Juurikaan mitään oireita ei ole kuukautisten pois jäämisen lisäksi. Aikasemmissa kierroissa koin ties millaiset (kuvitellut) raskausoireet ennen tätiä. Täti sitten tuli joka kerta ajallaan. Nyt ei ole ollut mitään oireita ja täti jätti tulematta. Ja tuloskin on sitä mitä ollaan odotettu. Ihmeellinen on ihmisen mieli :)

Lisään itseni tähän listaan:

Tiikeri /kolmas/la 1.10./tyttö 10/97, tyttö 10/06
sweetpearll / la 1.10?
neepu /kakkonen la /tyttö 09/06
Mariella /kakkonen la /tyttö 04/07
stinde79 /kakkonen la /tyttö 04/07
silkkimaki /kakkonen la 8.10
kesä1 /kolmas, la 9.10 /poika 07/05, tyttö 09/06
Lumi81 /kolmas, la /tyttö 03/02, tyttö 10/07
Satu -81 /toinen la 11.10 /poika 08/06
Rosa78 /esikoinen la 11.10
rib /esikoinen la 13.10
*lennu* / esikoinen la 15.10.
Jellybean / kakkonen la 18.10
Hilmaliina / esikoinen la 18.10
eeviliina / esikoinen la 19.10?
Aanu / esikoinen? 19.10.
Amilda 79 / esikoinen 20.10.
falsetti/esikoinen la 13.10.
Ofelia82 kakkonen la / Tyttö 10/05
Piupaupou77/ esikoinen la 25.10.
 
Tiikeri.
Pahoittelut falsetille!
Tervetuloa piupaupou!

Ei mullakaan aluksi mitään suuria oireita ollut. Joka raskaudessa aluksi koviakin vatsakipuja, rinnat kipeät ja mielialamuutoksia. Pahoinvointia ja yleistä saamattomuutta on ollut n rv6+ lähtien, ja väsymys! se on kauhea! Aiemmissa raskauksissa pahoinvointi on loppunut jo ennen rv12, saa nähdä miten nyt käy. Nyt ei tee mieli mitään ruokaa vaikka nälkä kyllä on. Yritän sitten väkisin syödä jotain ettei pahoinvointi pahene.
 
*lennu*
Hei kaikille ja erityisesti kaikille uusille lokamameille tervetuloa!

Kuinkas kaikki voitte tänä aamuna? Tiikeri, mulla sitten vissiin alkaa se pahoinvointi kun sulla loppuu.. Kun nyt on niin hyvä (normaali)olo. Aiemmin raskaana olleet kaverit, joille olen uskaltanut kertoa, varoittelevat koko ajan että kohta se alkaa.

Rinnat kipeytyivät kovasti viikonlopun aikana. Ei kestä edes pyykkiä oikeen narulle "ravistaa" auki. Illalla kun riisun liivit käy ihan tuskaa.

Mulla olis sarjassa ekakertalaisen tyhmiä kysymyksiä; tuleeko raskauden aikana yleensä normaalia valkovuotoa? Minusta kun tuntuu että olen "kuivunut" ihan kokonaan, ei siis vuoda mitään tai sit jotain ihan olematonta. Miten teillä muilla? (sori ällö kysymys :)

Mukavaa pakkaspäivää! Mun täytyy lähteä käymään pomon luona... :p
Ai niin, kohta taidan joutua lähtemään housuostoksille. Siis nyt jo...? Turvottaa niin.
 
Hilmis
Täällä Lennu on samanlaisia tuntemuksia... etumus on niin hirmusen kipeä ja nimenomaan just kun ottaa liivit pois niin eilenkin parahdin tuskasta. Mitä vielä onkaan luvassa kun näin alussa on jo noin kipeät :) Pahoinvointia ei mullakaan vielä ole ollut, tavallaan sitä jo haluaisin, tulis odottamisesta konkreettisempaa. Jännittää ihan hirveesti välillä tää raskaus ja välillä oon ihan superrauhallinen, heh :)

Ai niin, mä mietin kans housujen vaihtoa reilumpiin. Varsinkin iltaa kohden puristaa ja turvottaa!
 
Hilmis
Koska muuten aiotte kertoa töissä työkavereille? Entäs pomolle?

Itselläni on määräaikainen työ ja parille työkaverille kerroin heti, he kun tiesivät jo lapsettomuushoidoistakin. Pomollekin oli jo "pakko" kertoa viime viikolla kun mulle meinattiin antaa tehtäväksi projekti joka kestäisi vuoden loppuun ja siinä olisi hyvä kun yksi tekisi sen alusta loppuun. Onneksi minulla on ihana ja ymmärtäväinen pomo :) Tuntui olevan vilpittömästi onnellinen puolestani!
 
Amilda79
Paljon onnea piupaupoulle! Ja tervetuloa mukaan...

Otetaankos falsetti pois roikkumasta, ettei tule ikäviä muistoja ja pahaa mieltä, jos meitä tulee kurkkimaan...

Tiikeri /kolmas/la 1.10./tyttö 10/97, tyttö 10/06
sweetpearll / la 1.10?
neepu /kakkonen la /tyttö 09/06
Mariella /kakkonen la /tyttö 04/07
stinde79 /kakkonen la /tyttö 04/07
silkkimaki /kakkonen la 8.10
kesä1 /kolmas, la 9.10 /poika 07/05, tyttö 09/06
Lumi81 /kolmas, la /tyttö 03/02, tyttö 10/07
Satu -81 /toinen la 11.10 /poika 08/06
Rosa78 /esikoinen la 11.10
rib /esikoinen la 13.10
*lennu* / esikoinen la 15.10.
Jellybean / kakkonen la 18.10
Hilmaliina / esikoinen la 18.10
eeviliina / esikoinen la 19.10?
Aanu / esikoinen? 19.10.
Amilda 79 / esikoinen 20.10.
Ofelia82 kakkonen la / Tyttö 10/05
Piupaupou77/ esikoinen la 25.10.

Juu ja sit olitte puhuneet niistä tuntemuksista ja oireista... mulla puuttuu edelleen kaikki! Turvotusta siis on, mutta voihan sitä muutenkin olla... Tää on kyllä jotenkin niin spookya, kun ei yhtään tunnu siltä, et olis raskaana. Jotenkin kun on kuunnellut muita raskaana olevia, kun niistä heti jo tyyliin ennen plussaa on tuntunut, että nyt on tärpännyt ja et nyt on kyllä vahva tunne raskudesta, et kyllä sen vaan tietää.. jne. Ja kun mulla ei oo mitään!!! Ei tunnetta, eikä oireita :( Paitsi tietty niitä menkkoja ei oo tullut ja plussa tikkuun saatu.. Kait tässä pitäis olla onnellinen, kun ei niitä oireita ole, mutta jotenkin toivois edes jotain pientä...
No, mutta mullahan tässä on vasta hurjat viikot 5+0, niin eiköhän tässä voi vielä vaikka ja mitä oireita tulla ja jos ei tule ja kaikki kuitenkin hyvin menee, niin eiköhän viimestään puolen vuoden päästä ihan VARMASTI tunnu siltä, et raskaana ollaan!

 
Jellybean
Tiikeri /kolmas/la 1.10./tyttö 10/97, tyttö 10/06
sweetpearll / la 1.10?
neepu /kakkonen la /tyttö 09/06
Mariella /kakkonen la /tyttö 04/07
stinde79 /kakkonen la /tyttö 04/07
silkkimaki /kakkonen la 8.10
kesä1 /kolmas, la 9.10 /poika 07/05, tyttö 09/06
Lumi81 /kolmas, la /tyttö 03/02, tyttö 10/07
Satu -81 /toinen la 11.10 /poika 08/06
Rosa78 /esikoinen la 11.10
rib /esikoinen la 13.10
*lennu* / esikoinen la 15.10.
Hilmaliina / esikoinen la 18.10
eeviliina / esikoinen la 19.10?
Aanu / esikoinen? 19.10.
Amilda 79 / esikoinen 20.10.
Ofelia82 kakkonen la / Tyttö 10/05
Piupaupou77/ esikoinen la 25.10.


Otanpa itseni pois listalta. Tänä aamuna alkoi sen verran suuri verenvuoto, ettei arvailuille hirveästi jää sijaa. Falsetille pahoitteluni.
 
Neepu
Vielä kaksi päivää varhaisultraan.. kyllä jännittää. Täällä kyllä oireitkin on. Jatkuva ällö olo ja mieletön palellus ja väsy. voisin vaan nukkua koko ajan,mut töissä on käytävä ja kotona esikoisen kanssa leikittävä. Viikkoja siis 7+3. Jos joku viitsii lisätä lasketun ajan tuohon kohdalleni 3.10. kun en itse osaa, enkä jaksa harjoitella. Muutellaan sit jos ulrta antaa eri tiedon..
 

Yhteistyössä