Löytyyköhän mistään poikien Hello Kitty-uikkareita?

Tai edes jotain vaatteita? =)

Mua alkaa kohtaa jo säälittää tuo kuopus, kun yli kaiken toivoo joka kauppareissulta Hello Kitty uimahousuja itselleen. Tää kun on oikeastaan eka asia mitä pikkumies sillee tosissaan on alkanut haluamaan, siis että päivästä toiseen puhuu ja pyytää sellaisia :|
 
kaverilta :D kesällä ostin ite meidän tytölle sellaisen Henkkamaukalta mutta oli väärää kokoa, toiselta kamulta löytyi toiselle passelin kokoinen.

söpöhän se kissa on kuin mikä mutta niin identifoitunut tyttöjen jutuksi ettei tosikaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kylmä nakki:
kaverilta :D kesällä ostin ite meidän tytölle sellaisen Henkkamaukalta mutta oli väärää kokoa, toiselta kamulta löytyi toiselle passelin kokoinen.

söpöhän se kissa on kuin mikä mutta niin identifoitunut tyttöjen jutuksi ettei tosikaan.
Joo, jotenkin hölmön rajoittunutta, kun kyllähän pojatkin voi Hello Kittyä fanittaa :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja hups:
Fenimistit haluaa ettei tytöt ja pojat eroa mitenkään toisistaan.
Sorry, ei ihan auennut mulle?

Sunko mielestä pitäs taaperolle sanoa, että sä nyt et saa tykätä Hello Kittystä, koska olet poika? Miks?

Mä en ainakaan lapsilta varsinaisesti odota tai halua mitään, vaan annan heidän olla sellaisia jollaisia ovat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mere:
viime kesänä oli H&M:llä myynnissä turkooseja hello kitty uikkarien alaosia. Ja harmaita hello kitty housuja löytyy parhaillaankin, missä hello kittyn kuva.
Tietty muuten sellaisen kai vois ite tehdäkin, eli ommella uikkareihin Hello kittyn kuvan =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Alkuperäinen kirjoittaja Mere:
viime kesänä oli H&M:llä myynnissä turkooseja hello kitty uikkarien alaosia. Ja harmaita hello kitty housuja löytyy parhaillaankin, missä hello kittyn kuva.
Tietty muuten sellaisen kai vois ite tehdäkin, eli ommella uikkareihin Hello kittyn kuvan =)
Sillä tavalla vois kans tehdä! Varmastikin ommeltavia hello kitty -kuvia löytyy kangaskaupoista ja tavarataloista.

 
amanta
Kuulkaas, teinini fanittaa myös hello kitty -sarjaa ja miehinen mies silti. Hän kerää maskotteja ja tarroja mopoonsa. Hän tykkää ilmeisesti hurmata niillä tyttöjä:). Hänellä on tyttöystävä.
 
s
Eipä ole tyttöjen osastollakaan turtlesia ja hämistä. Miksi pitäisikään, ne on suunnattu pojille ja tyttöjä on varmastikin aika harvassa jotka haluaisi käyttää....joten äiteen on vaan käytettävä mielikuvitusta ja ommeltava ne kitty-pökät ite :)
 
ei oo enää totta
Hei haloo, pojalle hello kittyä? Joo, anna vaikka barbi sille samantien. Ihan oikeesti, jotain rajaa. Pojat on poikia ja tytöt tyttöjä, vaikka kuinka haluaisitte muuta! Onnea vaan koulutielle, kun muut pojat kiusaa. Tosiaan, mistäkähän niitä koulukiustattuja tulee...?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei oo enää totta:
Hei haloo, pojalle hello kittyä? Joo, anna vaikka barbi sille samantien. Ihan oikeesti, jotain rajaa. Pojat on poikia ja tytöt tyttöjä, vaikka kuinka haluaisitte muuta! Onnea vaan koulutielle, kun muut pojat kiusaa. Tosiaan, mistäkähän niitä koulukiustattuja tulee...?
Homohan siitä tulee :headwall: :headwall: :headwall: Koulukiusaajia tulee, kun äidit/vanhemmat opettaa tuollaisia kaavoihin kangistuneita mielipiteitä.
 
huaah
Mä en taas ymmärrä, miksi ihmeessä pitää edes olla tyttöjen ja poikien lelut ja jopa värit? Eikö kaikkea voisi vaan pistää samaan ja siitä saisi valita ihan mielenkiinnon mukaan. Normitus alkaa jo vauvana. Kaupoissakin on eroteltu tehokkaasti tyttöjen jutut ja poikien jutut, ja jos vahingossa väärä sukupuoli menee väärälle osastolle ja haluaa sieltä jotain niin se se on kamalaa. Sukupuoliroolit on ihan suolesta, suoraan sanottuna. Ei mitään järkeä niissä. Mitä niistä hyötyy? Koulukiusaaminen on huono argumentti pitää sp.rooleja keinotekoisesti yllä, se on kiusaajien kasvattajien ongelma.

Ja eikö kaikki ole kuitenkin ensisijaisesti ihmisiä ennemmin kuin sukupuolia, jotka pitää jakaa erotella tietyllä tavalla?

 
liinu
Alkuperäinen kirjoittaja ei oo enää totta:
Hei haloo, pojalle hello kittyä? Joo, anna vaikka barbi sille samantien. Ihan oikeesti, jotain rajaa. Pojat on poikia ja tytöt tyttöjä, vaikka kuinka haluaisitte muuta! Onnea vaan koulutielle, kun muut pojat kiusaa. Tosiaan, mistäkähän niitä koulukiustattuja tulee...?
Siitä, kun vanhemmat opettaa lapsensa asenteillaan koulukiusaamaan. Eli juuri sinun takiasi.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja ei oo enää totta:
Hei haloo, pojalle hello kittyä? Joo, anna vaikka barbi sille samantien. Ihan oikeesti, jotain rajaa. Pojat on poikia ja tytöt tyttöjä, vaikka kuinka haluaisitte muuta! Onnea vaan koulutielle, kun muut pojat kiusaa. Tosiaan, mistäkähän niitä koulukiustattuja tulee...?
Mulla on kolme poikaa ja tyttö ja kyllä nuo pojat leikkii barbeilla ja bratz-nukeilla siinä missä star wars ukkeleilla :D
Ai kauhee mitähän niistä mahtaa tulla isona :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei oo enää totta:
Hei haloo, pojalle hello kittyä? Joo, anna vaikka barbi sille samantien. Ihan oikeesti, jotain rajaa. Pojat on poikia ja tytöt tyttöjä, vaikka kuinka haluaisitte muuta! Onnea vaan koulutielle, kun muut pojat kiusaa. Tosiaan, mistäkähän niitä koulukiustattuja tulee...?
Miks ihmeessä ei vois antaa barbia? Nyt kyllä hämmästyttää ja todella. Minkä vuoksi lapset pitää kasvattaa johonkin tiettyyn rooliin/ muottiin, niin etteivät he enää edes tunne itseään kaikkien niide roolien alta, joita heihin iskostetaan. Mun mielestä tärkeintä elämässä jokaiselle, on löytää se oma juttu, osata kuunnella sitä mikä itselle on tärkeää eikä vaan mennä väkisin massan mukana, yrittää olla jotain mitä ei ole ja sitten vetää jo teininä masennuspilleriä naamaan ja ihmetellä miks ei ole onnellinen, vaikka aina on tehnyt kaikkensa miellyttääkseen ympäristöä. Näin kärjistäen siis.

Mistä ihmeestä sait päähäsi, että MÄ haluaisin jotain muuta kuin nuo kaksi maailman rakkainta poikaani? Missä mä sanoin, että haluan poikani pitävät Hello Kittystä? En missään, sillä mä olen äiti, joka haluaa tutustua lapsiinsa, ja hyväksyä heidät sellaisina kuin he ovat. Jos mun vajaa 3-vuotiaani pelkää spidermankuvioisia housuja, niin munko pitäis pakottaa hänet käyttämään, niitä koska hän on poika. Se olis siis susta normaalia?!
 
Alkuperäinen kirjoittaja liinu:
Alkuperäinen kirjoittaja ei oo enää totta:
Hei haloo, pojalle hello kittyä? Joo, anna vaikka barbi sille samantien. Ihan oikeesti, jotain rajaa. Pojat on poikia ja tytöt tyttöjä, vaikka kuinka haluaisitte muuta! Onnea vaan koulutielle, kun muut pojat kiusaa. Tosiaan, mistäkähän niitä koulukiustattuja tulee...?
Siitä, kun vanhemmat opettaa lapsensa asenteillaan koulukiusaamaan. Eli juuri sinun takiasi.
Jep, juuri näin. Todella surullista, että vielä 2010-luvulla, jotkut todella opettavat lapsensa näin rajoittuneiksi -kiusaajiksi.

 
---
Musta tyttöjen jutut on niin paljon kivempia kuin poikien, etten yhtään ihmettele että pojatkin kinuaa hello kittyä ja pinkkejä paitoja =)

Mulla on tyttö, varmaan jos olisin saanut pojan, olisin sille ostanut myös barbeja autojen lisäksi ja vienyt sen balettiin ja ratsastamaan, joita perinteisesti on pidetty tyttöjen juttuja. Voi olla että olisin tukahduttanut sen sisäisen machouden...
 

Yhteistyössä