• Palvelimen ylläpitotöiden johdosta Kaksplussan keskustelut ovat pois käytöstä aamulla 8.10. n. klo 6.00-7.00. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

    Kaksplus-toimitus

Löytyyköhän mistään poikien Hello Kitty-uikkareita?

mie
Oikeesti mun 3v fanittaa tosi kovasti tota hello kittyä, oltii luistinradan pukukopissa ja joku tyttö oli jättäny pipon siihen penkille. Kohta huomasin että mun 3v POIKA :D sovittaa sitä pipoa peilin edessä ja totes että ihana :D
Miksi poikien pitäis tykätä vaan kaikesta ärhäkästä? Tykkää ne pehmo nalleistaki, onkohan seki ihan sopimatonta? Tai muumit?
 
Hennesin kesäkuvastossa näytti olevan yöasuissa turkoosi toppi + boxerit, sitä hihatonta toppia voisin kuvitella käyttäväni pojalla ainakin kotioloissa. Muut HK vaatteet näytti olevan rimpsuisia ja melko tyttömäisiä. Kaupasta vois ehkä löytyä jotain, muttei kyllä mitään poikien juttuja.

Ootko sä katsonut jotain ulkomaalaisia nettikauppoja tai ebayta? HK tavaraahan on kaikkea maasta taivaisiin, vois ehkä löytyä pojillekin jotain.

Tai sitten jos jossain kangaskaupassa myydään HK-kangasta tai niitä ompelumerkkejä/silityskuvia mitä vois ommella tavallisiin pojan uimahousuihin?
 
Gluteus maximus
Meidän poika on melkein 5v ja leikkii nukeilla ja barbeilla eikä arastele punaista, eikä vaaleanpunaista vaatteissakaan ja oranssikin on hänen mielestään tosi hieno väri. Meillä miehelläkin on vaaleanpunaisia kauluspaitoja, t-paitoja jne. Hello Kitty on söpö. Paljon söpömpi kuin ne hirviöt joita poikien paidoissa on. Asennevamma tarttuu vanhemmista lapsii, joten koittakaa vaan hyväksyä se, että pojatkin voivat leikkiä nukuilla ja barbeilla ja pukeutua erilaisiin vaatteisiin.
 
H&M:llä on Hello Kitty- silityskuvia/ompelumerkkejä. Muutamalla eurolla saa kolme :)

Meillä on valkoinen t-paita jossa on Hello Kitty kameran kera valokuvaa ottamassa. Tyrkytin sitä pojalle (jäi tytölle pieneksi) mutta sälli sanoi ei. Herra 4 v on niiiiiin valomiekka- ritari- Batman- palomiesvaiheessa ettei tosikaan. Mutta katsoo kyllä just nyt Barbie Tähkäpää-elokuvaa jonka itse hyllystä valitsi :D
 
minä
Puolet vastauksista lukeneena ymmärrän miksi olen kipittänyt lähes kaikki kaupat läpi ja etsinyt pojalleni kirkkaan väristä toppatakkia :(
Toiveena oli punainen / oranssi / keltainen / vihreä - mutta ei mitään kukkakuvioita
Onneksi on urheiluliikkeet jotka sentään myy muutakin kuin mustaa/harmaata/maastonvihreää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja paukkupylly:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja sitten ihmetellään, mistä niitä koulukiusattuja tulee.
en ole ikinä ihmetellyt tuota vaan että, mistä niitä kouluKIUSAAJIA tulee.
Rajoittuneiden vanhempien lapsista jotka eivät opi suvaitsevaisuutta kotonaan.
100% peesi. Niin hyvin kirjoitettu!
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Puolet vastauksista lukeneena ymmärrän miksi olen kipittänyt lähes kaikki kaupat läpi ja etsinyt pojalleni kirkkaan väristä toppatakkia :(
Toiveena oli punainen / oranssi / keltainen / vihreä - mutta ei mitään kukkakuvioita
Onneksi on urheiluliikkeet jotka sentään myy muutakin kuin mustaa/harmaata/maastonvihreää.
sama juttu! Minä yritän aina epätoivoisesti etsiä pojalle värikkäitä vaatteita. Harmaa, musta ja sininen ei ole koskaan iskenyt eikä iske poikaankaan. Jos saa itse valita niin valitsee punaisen tai oranssin.
 
Tilli
Varsinaiseen kysymykseen en osaa vastata, mutta ainakin h&m on saanu kitty silityskuvia. Ja tosiaan, kannattais enempi kiinnittää huomiota niihin kiusaajiin & asenteisiin, eikä yksittäisen lapsen lempiväriin tai -hahmoon!
Oma tyttö 4v pitää jussipaitaa (lempipaitansa), just ilmotti et poliisileikki on kivoin, halus joululahjaks kauko-ohjattavan auton jne. Pitäskö täs ihan huolestua :D vai kompensoiko se että hän myös rakastaa prinsessa-asuja ja kaikkea kimaltelevaa?
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Puolet vastauksista lukeneena ymmärrän miksi olen kipittänyt lähes kaikki kaupat läpi ja etsinyt pojalleni kirkkaan väristä toppatakkia :(
Toiveena oli punainen / oranssi / keltainen / vihreä - mutta ei mitään kukkakuvioita
Onneksi on urheiluliikkeet jotka sentään myy muutakin kuin mustaa/harmaata/maastonvihreää.
sama juttu! Minä yritän aina epätoivoisesti etsiä pojalle värikkäitä vaatteita. Harmaa, musta ja sininen ei ole koskaan iskenyt eikä iske poikaankaan. Jos saa itse valita niin valitsee punaisen tai oranssin.
näin meilläkin, nyt on kirkas keltainen uusin lemppari. H&M:ltä muuten löytyi kuin löytyikin POIKIEN osastolta keltainen huppari :) ja niitä oli punaisenakin
 
Mitä väärää siinä on, jos vanhemmat antaa pojalleen Hello Kitty-vaatteita (vieläpä lapsen toiveesta ) tai vaikka barbien.
Kyllä minunkin tytöt saavat leikkiä autoilla, turteseilla jne enkä ole koskaan tajunnut että se on jotenkin väärin koska kyseiset leluthan on poikien leluja :eek: :headwall:
 
nohomppelinkasvattaja
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Alkuperäinen kirjoittaja hups:
Fenimistit haluaa ettei tytöt ja pojat eroa mitenkään toisistaan.
Sorry, ei ihan auennut mulle?

Sunko mielestä pitäs taaperolle sanoa, että sä nyt et saa tykätä Hello Kittystä, koska olet poika? Miks?

Mä en ainakaan lapsilta varsinaisesti odota tai halua mitään, vaan annan heidän olla sellaisia jollaisia ovat.
Tätä pitää hieman selittää. Vanhempien tehtävänä on myös opettaa lapsille sukupuoliroolit. Jos poika ei ymmärrä, että hän ei voi pitää vaaleanpunaisia, kukikkaita, tms. tyttöjen vaatteita tai vaikkapa leikkiä Barbeilla, vanhempien pitää lasta suojellakseen kertoa ettei tuollainen ole sallittua.

Laittakaapa pojalle tarhaan tyttöjen Hello-Kitty vaatteet, niin poikanne saa kärsiä kiusaamisesta vielä lukiossakin. Ja tämä on täysin teidän syytänne. Oletteko sitä mieltä, että sukuolet ovat turhia ja että kaikkien pitäisi olla täysin samanlaisia, eikä sukupuolirooleja tarvita?
 
Mun pitää nyt varmaan muuten sanoa mun miehellekin, että ruuanlaitto, siivous ja lastenhoito ei ole sallittua sille enää, eikä vaaleanpunaisten paitojen käyttö. Siitähän tulee muuten homo 34-vuotiaana!!! Apua.
 
öö
Kyllä se poika on homo, jos on ollakseen, vaikka siltä kieltäisi pinkit paidat ja kukkakuviot. Jos noin pienellä, kuin antamalla pojan pitää tykkäämäänsä juttua, tekee lapsen onnelliseksi, niin miksi kieltää? Mitä vahinkoa joku hello kitty-kuva tekee pikkupójalle?
 
Mimmi
Alkuperäinen kirjoittaja nohomppelinkasvattaja:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Alkuperäinen kirjoittaja hups:
Fenimistit haluaa ettei tytöt ja pojat eroa mitenkään toisistaan.
Sorry, ei ihan auennut mulle?

Sunko mielestä pitäs taaperolle sanoa, että sä nyt et saa tykätä Hello Kittystä, koska olet poika? Miks?

Mä en ainakaan lapsilta varsinaisesti odota tai halua mitään, vaan annan heidän olla sellaisia jollaisia ovat.
Tätä pitää hieman selittää. Vanhempien tehtävänä on myös opettaa lapsille sukupuoliroolit. Jos poika ei ymmärrä, että hän ei voi pitää vaaleanpunaisia, kukikkaita, tms. tyttöjen vaatteita tai vaikkapa leikkiä Barbeilla, vanhempien pitää lasta suojellakseen kertoa ettei tuollainen ole sallittua.

Laittakaapa pojalle tarhaan tyttöjen Hello-Kitty vaatteet, niin poikanne saa kärsiä kiusaamisesta vielä lukiossakin. Ja tämä on täysin teidän syytänne. Oletteko sitä mieltä, että sukuolet ovat turhia ja että kaikkien pitäisi olla täysin samanlaisia, eikä sukupuolirooleja tarvita?
Hm... muistan omasta lapsuudestani, että koulussa kiusaamisen syitä oli mm. vanhempien uskonto tai siis se että vaan kävi kirkossa, vanhempien ulkonäkö, vanhempien lihavuus... Pitäisikö siis myös vanhempien leikkauttaa naamansa, laihduttaa liikakilot, lopettaa kirkossakäynti jne. koska lasta kiusataan sen takia?

Se on tasan jokaikisen vanhemman velvollisuus takoa sen jälkikasvun päähän, että KETÄÄN EI KIUSATA.

Sukupuoliroolit tuskin katoaa mihinkään, jos poika leikkii joskus nukeilla tai tyttö länkkäriä. :)

 
-
Tän yhden logiikan mukaan musta ja mun kaverista olisi vissiin pitänyt tulla koulukiusattuja ja lesboja, kun leikimme he-mania ja turtlesia poikien kanssa lapsina, ja pidimme sinisiä housuja.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nohomppelinkasvattaja:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Alkuperäinen kirjoittaja hups:
Fenimistit haluaa ettei tytöt ja pojat eroa mitenkään toisistaan.
Sorry, ei ihan auennut mulle?

Sunko mielestä pitäs taaperolle sanoa, että sä nyt et saa tykätä Hello Kittystä, koska olet poika? Miks?

Mä en ainakaan lapsilta varsinaisesti odota tai halua mitään, vaan annan heidän olla sellaisia jollaisia ovat.
Tätä pitää hieman selittää. Vanhempien tehtävänä on myös opettaa lapsille sukupuoliroolit. Jos poika ei ymmärrä, että hän ei voi pitää vaaleanpunaisia, kukikkaita, tms. tyttöjen vaatteita tai vaikkapa leikkiä Barbeilla, vanhempien pitää lasta suojellakseen kertoa ettei tuollainen ole sallittua.

Laittakaapa pojalle tarhaan tyttöjen Hello-Kitty vaatteet, niin poikanne saa kärsiä kiusaamisesta vielä lukiossakin. Ja tämä on täysin teidän syytänne. Oletteko sitä mieltä, että sukuolet ovat turhia ja että kaikkien pitäisi olla täysin samanlaisia, eikä sukupuolirooleja tarvita?
Sukupuoliroolit (mitä sillä sitten tarkoitetaankin) on minusta ihan jotain muuta kuin mitä värejä sopii käyttää. Minusta pitäisi sukupuolesta välittämättä opettaa lapsille suvaitsevaisuutta ja vättää kaikkia lokerointeja. Saa kertoa et on tyttö tai poika, mut ei se tarkoita automaattisesti liutaa muita määritelmiä, varsinkaan mitään niin turhaa kuin värien rajoittaminen.
 
MariaS
Alkuperäinen kirjoittaja ei oo enää totta:
Hei haloo, pojalle hello kittyä? Joo, anna vaikka barbi sille samantien. Ihan oikeesti, jotain rajaa. Pojat on poikia ja tytöt tyttöjä, vaikka kuinka haluaisitte muuta! Onnea vaan koulutielle, kun muut pojat kiusaa. Tosiaan, mistäkähän niitä koulukiustattuja tulee...?
Kiusaajia ainakin tulee sinunkaltaistesi ihmisten lapsista=)
 
Jaa, mitäköhän tuosta 3v3kk pojastakin tulee? Leikkii kotia, vaihtaa nukelle vaippaa, laittaa leikkiruokaa jne ja kaiken lisäksi käyttää SUKKAHOUSUJA! :eek:
Muoks. sitä paitsi HK on paljon nätimpi, ku kaiken maailman örkit ja robotit.
 

Yhteistyössä