Liivihelvetti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Jos kuppikoko on sopiva, ympärys on liian löysä. Ja eipä niistä tietenkään ole pienempää ympärysmittaa saatavilla. Jos ympärysmitta on sopiva, rinnat ei mahdu kuppeihin ja niistä ei ole isompaa kokoa. Ja silloin harvoin kun liivit jopa sopii, niin hups! Olkaimet on aivan liian pitkät. Joka kauppa on kierretty, ja erikoisliikkeissä myyjien tuska näkyy kilometrin päähän kun pitää myydä "eioo"ta kymnenen kertaa. Uusimmat liivit on varmaan n.3v takaa ja nekin mahtuu hyvin kai siksi kun ympärysmitta kutistui pesussa. Aargh. Anteeksi, oli pakko purkautua.

Miksi et vaan sovita sitä omaa kokoasi? Jos ympärysmittasi on 70 niin miksi edes kokeilee 75? Sulla ei nyt vaan taida olla homma halussa eli kun tietää sen oman koon niin ei tarvitse tuskailla.
Täh? En ole ap mutta kyllä minä ymmärrän miksi sopivaa kokoa voi olla vaikea löytää. Esim. Itselläni 70f saattaa olla sopiva joissain liiveissä mutta toisessa liivimerkissä se 70f on joko liian löysä tai kireä, liian pienet kupit tai liian isot kupit. Tätä ongelmaa voi olla vaikea ymmärtää jos löytää itse aina sopivat liivit heti kun astuu kauppaan sisään.

Täh? En ole ap mutta kyllä minä ymmärrän miksi sopivaa kokoa voi olla vaikea löytää. Esim. Itselläni 70f saattaa olla sopiva joissain liiveissä mutta toisessa liivimerkissä se 70f on joko liian löysä tai kireä, liian pienet kupit tai liian isot kupit. Tätä ongelmaa voi olla vaikea ymmärtää jos löytää itse aina sopivat liivit heti kun astuu kauppaan sisään.

Mä käyn changessa ja funky ladyssä, sama koko kummassakin liikkeessä. Muualta ei mun kokoa edes oikein löydä.

Tilaa figleavesilta. Sieltä löytyy lukematon määrä eri valmistajien malleja ja löytyy tuota sun kokoa myös. Niinhän siinä tietysti täytyy tehdä, että tilaa useammat sovitukseen ja palauttaa sitten ne, jotka ei olleet hyviä. Jossain vaiheessa löytyy joku merkki, jonka kokomitoituksen tiedät ja tunnet,niin sitä merkkiä sitten uskaltaa jatkossa enemmänkin tilailla eikä mene kovin isolla todennäköisyydellä metsään.

Tilaa figleavesilta. Sieltä löytyy lukematon määrä eri valmistajien malleja ja löytyy tuota sun kokoa myös. Niinhän siinä tietysti täytyy tehdä, että tilaa useammat sovitukseen ja palauttaa sitten ne, jotka ei olleet hyviä. Jossain vaiheessa löytyy joku merkki, jonka kokomitoituksen tiedät ja tunnet,niin sitä merkkiä sitten uskaltaa jatkossa enemmänkin tilailla eikä mene kovin isolla todennäköisyydellä metsään.
En ollut kuullutkaan tuosta, kiitos! Pitääkin kokeilla!
Ap

Oletko kokeillut Briteissä suosittuja merkkejä, kuten Freya ja Marks & Spenceriltä löytyviä merkkejä? Heiltä oon ainakin itse löytänyt, brittinaisilla kun tuppaa aika usein olemaan toi pieni rinnanympärys/iso kuppikoko -yhdistelmä.

Netistä tilailen minäkin liivini. 70i kuppikokoa ei oikein lindexeiltä yms löydä. Changen liiveissä laatu on huono ja niiden liivien mallit ovat kupeistaan liian laakeita minulle. Kaarituet tökkivät kainaloon. Tuon figleavesin lisäksi käyttämiäni on bravissimo ja brastop. Kaikki nämä siis brittikauppoja. Suomalainen lumingerie on myös hyvä, ja palautukset ilmaisia. Tosin liivit ovat hieman kalliimpia kuin brittikaupoissa samat mallit.

Oletko varma että sovitat oikeaa kokoa?

Niin ja huomioi tilatessasi brittikaupoista, että siellä on eri kokomitoitus, esim minun eu koko 70I on uk koko 32G. Muistaakseni niiden sivuilla on yleensä ollut se muuntotaulukko, mutta googlella löydät myös!

Yhteistyössä