Käytätkö SINÄ väärää kuppikokoa liiveissä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Täti neuvoo :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voih, minulla on näköjään väärin päin: käytän liian isoa kuppikokoa. Ainakin parin taulukon mukaan minun pitäisi käyttää A-kuppia, kun rinnanympäryksen ja rinnanalusmitan erotus on vain 10 cm. Ellei peräti AA:ta.

Kokoni on 75DD, se istuu hyvin ja rinnat ei pursuile kupeista ulos. Annoin liivikaupan myyjän puhua minut ostamaan 70DD mutta juhlissa meinas järki lähteä kun veri ei kiertänyt yhtään ja puolikas selkä särki ja tulessa. Mut ihan hyvä pointti tosiaan et ihmiset taitaa ostella turhan isoja liivejä ympärysmitaltaan. en usko et kukaan päältäpäin uskoisi et käytän DD-liivejä.

Varmaan käytän joo. Evelace:n konsulentti muka mittasi että pitäisi käyttää kokoa 60B. Mistähän tuollaista kokoa oikein löytäisi, ei edes liiviliikkeistä saa. Toisaalta nykyisissa 70B liiveissä ei ole kupeissa yhtään ylimääräistä tilaa, joten enpä usko että kuppi riittäisi tuossa 60B- koossa. En tosin ole koskaan ymmärtäny tuota, että pitäisi ostaa leveys niin, että yltää uloimpiin hakasiin. Siinä vaiheessa kun livien ympärys on venynyt sen kaksi senttiä että tarvisi siirtää hakasia sisemmäs, on liivit yleensä jo muutenkin niin rähjäiset että voi heittää suorilta roskiin.

Aivan varmasti käytän, sillä on hirmu vaikeaa löytää hyvinistuvia liivejä ja kaarituet posahtaa ulos alta aikayksikön...:ashamed: En tosin ole koskaan edes käynyt missään varsinaisessa rintaliivikaupassa, ostan aina jostain marketista...:xmas:

[QUOTE="Musta";24027841]on hyvä laskuri Rintaliivien kokolaskuri - Koot ja kokotaulukko - Ohjeita rintaliivien sovitukseen ja pesuun Alusasut ja rintaliivit kurvikkaille D-kupista alkaen löydät Lumingerie-verkkokaupasta - Osta netistä, sovita kotona![/QUOTE]

Tällä laskurilla taitaa olla ilmeisen kaupalliset tarkoitusperät! Ehdotti mulle kokoa 65E. :whistle: Eipä kävele sellaista kokoa missään tavaratalossa vastaan, joten laskuriin kritiikittömästi luottava on satavarma nykyinen tai tuleva erikoisliikkeen asiakas.. Oikeasti käytän 70B/70C/75B mallista riippuen enkä ole huomannut niittenkään nousevan ylös selästä tai muuten käyttäytyneen jotenkin oudosti.

Käytin pitkään ihan väärää kokoa 75A tai 70A-B, oikea kokoni on 65C. Ero on kuin yöllä ja päivällä. Ikävää tietty, että oikean kokoisia liivejä ei löydy mistään kaupoista.

[QUOTE="mutsi";24028258]Aivan varmasti käytän, sillä on hirmu vaikeaa löytää hyvinistuvia liivejä ja kaarituet posahtaa ulos alta aikayksikön...:ashamed: En tosin ole koskaan edes käynyt missään varsinaisessa rintaliivikaupassa, ostan aina jostain marketista...:xmas:[/QUOTE]

Tuollon kuppi on liian pieni

Mä koin valaistumisen viime viikolla. Just tyypillinen asenne ollu aiemmin, "no tää 75B on ihan hyvä" ja sit oon ihmetelly et miksei se kuitenkaan tunnu/näytä ihan oikealta. Liiviliikkeessä selvis et 70D tai - nyt raskaana - DD on kurantti koko. Mahtavaa. Liiviliikkeeseen naiset, nyt! Ei ne niin kalliit ole jos kerran ostaa kunnolliset. Mulla maksoi liivit + pikkarit n. 40 egee ja on aika hemaisevatkin vielä.

Mä oon todennut että ei siihen mittanauhaankaan voi luottaa (tai sitten mitään väärästä paikasta, vaikka kaikki kohdat olen koittanut), koska vaikka mä kuinkapäin mittaisin niin saan ympäris mitaksi 90, mutta silti liiveistä 80-85 ovat sopivat, 90 todellakin pyörii päällä...
On muuten yllättävän haastavaa löytää "topattuja" liivejä koossa 85E mikä nyt pitäis olla...

Mä menin ihan oikeeseen liivikauppaan ja myyjä hämmästeli, kuinka täydellisen oikeat liivit mulla oli valmiiksi päällä eli 80B. Sanoi, että suurimmalla osalla on pielessä rintaliivit. Mä taas hämmästelin sitä, miten voi olla mahdollista, että jengi ei osaa ostaa oikeankokoisia liivejä.

No olen yksi väärän koon käyttäjä. Luulin kauan olevani A-kuppia, vaikka nännit vähän tursuilivatkin ulos liiveistä. Rinnat näytti silti terhakoilta niissä... Kokeilin huvikseni B-kuppia, koska rupesi ketuttamaan tuo nännien vilkkuminen, ei ne peittynyt B-kupillakaan.
Viimein menin ja ostin C:tä ja kappas nännit peittyivät ja rinnoilla on tukeva ja turvallinen olo, näyttävät myös terhakoilta näissä kupeissa ja rinnat kuitenkin täyttää koko kupit! MIKSI OLEN ÄNKÄYTYNYT A-KUPPIIN???

Luulin et mul on pikkutissit, mut mullapa onkin ceet! :D

Mulla on nyt pelkästään liian pieniä liivejä, kun hinkit kasvaa kasvamistaan koska olen raskaana. Uusia en voi mennä muutamaan viikkoon ostamaan, koska ei ole rahaa. Onneksi ystävä lupasi lähettää omat raskausajan hehtaariliivinsä mulle - toivottavasti ovat sopivat!

[QUOTE="eee";24028138]Tuo laskuri nyt on aika naurettava - sivuahan mainostetaan mainoslauseella "kurvikkaille D-kupista alkaen". Ja kuten taulukostakin näkyy, pienin mahdollinen kuppikoko tuolla on D... Mielenkiintoista, että jos esim. mitta rinnan alta on 73 cm ja rinnan päältä 83 cm, niin kooksi tulee 65D![/QUOTE]

Mä ilmoitin just näin ja voi herra jeesus...olen kyllä C-kuppiakin kokeillut, eikä se todellakaan ole oikea koko. Hitto, B-kuppikin on usein liian iso! Äärettömän "hyödyllinen" laskuri.

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;24028604:
Tällä laskurilla taitaa olla ilmeisen kaupalliset tarkoitusperät! Ehdotti mulle kokoa 65E. :whistle: Eipä kävele sellaista kokoa missään tavaratalossa vastaan, joten laskuriin kritiikittömästi luottava on satavarma nykyinen tai tuleva erikoisliikkeen asiakas.. Oikeasti käytän 70B/70C/75B mallista riippuen enkä ole huomannut niittenkään nousevan ylös selästä tai muuten käyttäytyneen jotenkin oudosti.

Minulle näytti ihan omaa kokoani, ei voi minkään jos on pieni ympärys. Joka tapauksessa liiviliikkeessä pitää asioida sen sijaan että ostaisin esim. Seppälästä kuten ennen. Oikea ympärys liiveissäni on 65-70 ja 70ympärykselläkään ei löydy perus vaatekaupasta kuin jotain b/c jotka ovat ihan liian pienet. En tosin ole käynyt Lindex:in alusvaateosastolla vielä kertaakaan joten otantani on aika pieni.

[QUOTE="vieras";24029013]Mä menin ihan oikeeseen liivikauppaan ja myyjä hämmästeli, kuinka täydellisen oikeat liivit mulla oli valmiiksi päällä eli 80B. Sanoi, että suurimmalla osalla on pielessä rintaliivit. Mä taas hämmästelin sitä, miten voi olla mahdollista, että jengi ei osaa ostaa oikeankokoisia liivejä.[/QUOTE]

Hyvinkin mahdollista vaikka minun tapauksessa, kun ainut malli oli se, että rintsikat Seppälästä halvalla ja liiviliikkeet on rahastusta. Seppälän pienin on 70 ja niistä isoin kuppi b tai c.. ei todellakaan minulle sopiva koko, kun kuppia on tarpeeksi on ympärys huono..

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24029507:
Joo joo, osaan kyllä ostaa liivit, kunhan jossain myydään mun kokoa.

Mikä sinun kokosi sitten on? 65 löytyy vielä Changesta ja nettiliikkeistäkin olen löytänyt, en vain ole itse arvannut tilata.

Yhteistyössä