Käytätkö SINÄ väärää kuppikokoa liiveissä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Täti neuvoo :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Täti neuvoo :)

Vieras
Tuli vain mieleen tuosta liivien koko ketjusta, että suurin osa suomalaisista naisista käyttää väärän kokosia rintaliivejä. Monella hoikan oloisella oli 75B/C/D, joka mielletään, ns. peruskooksi. Itse käytin sitä myös ja vuosia ihmettelin, kun en koskaan löytänyt istuvia rintaliivejä, vaikka ne ihan kunnon liivikaupoista ostinkin. Vihdoin törmäsin osaavaan myyjään, joka kertoi, että kokoni on aivan pielessä. Oikea koko oli 70E! Ja jo alkoi mallissa kun mallissa liivit istumaan. :)

Yleisin virhe on se, että ympärysmitta on aivan liian iso ja kuppikoko liian pieni. Seuraavan kerran kun olette ostamassa rintaliivejä, kokeilkaapa rohkeasti yhtä kokoa pienempää ympärysmittaa ja sitten vastaavasti yhtä tai kahta kokoa isompaa kuppikokoa. Saatatte yllättyä iloisesti. :) Ja muistakaa, että liivejä ostaessa ympärysmitan pitää olla napakka, kun se on uloimmassa hakasessa kiinni. Käytön myötä liivien kangas alkaa joustaa enemmän ja sitten aletaan käyttää niitä sisempiä hakasia.

Mäkin käytin vuosia kokoo 75B, kunnes menin oikeeseen liivikauppaan ja siellä sitten yllätykseks olinkin kokoo 65DD :D
Tosin myyjäkin sano että ranskalaiset on pienempää mitotusta, mutta kyllä mulle tuplaDee käy mainiosti. Eroo on kun yöllä ja päivällä kun käyttää oikeen kokosia liivejä.

• Tykkää
Reactions: Hoodrat
Ja tosiaan kun mittaa rintojen alta ja tulee joku 73, se ei ole koko 75 vaan 70.

Ja täti voi neuvoa minua etsimään oikean kokoiset liivit: koossa 70B toinen kuppi on vajaa ja toisesta pursuaa yli.. :D

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";24027737]Jos mittaa rintojen alapuolelta ja sen perusteella ostaa liivit, niin miten voi olla väärä koko.[/QUOTE]

Sen takia, että jos kuppikoko on väärä niin liivi ei istu vaikka ympärys olisi oikea.

Alkuperäinen kirjoittaja ärvee;24027827:
Ja tosiaan kun mittaa rintojen alta ja tulee joku 73, se ei ole koko 75 vaan 70.

Ja täti voi neuvoa minua etsimään oikean kokoiset liivit: koossa 70B toinen kuppi on vajaa ja toisesta pursuaa yli.. :D

Pitää etsiä topatut liivit niin, että toinen kuppi on toppauksen kanssa sopiva ja toisesta otetaan sitten toppaus pois, jos on vielä eri kokoisemmat rinnat niin kai se toinen toppaus pitää työntää sinne toisen kanssa samaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ärvee;24027827:

Pumpuli tyttö, pumpulia toiseen kuppiin. :D :D

No vakavasti puhuen, eräällä ystävälläni oli sama ongelma. Hän ratkaisi asian ostamalla sellaisia liivejä, joissa oli irroitettava ns. täytetyyny. Sitten vain toisesta kupista täyte pois ja toiseen jätät sen. :) Ja isomman rinnan mukaan oikea koko lienee sulla 70C.

[QUOTE="vieras";24027864]No mutta eikö silloin heti tule mieleen, että kuppikoko on väärä.[/QUOTE]

Ei, koska väärän kuppikoon takia myös ympärysmitta kiristää.

Ympärysmitta mullakin varmaan väärä (80cm) koska tunnen miten ne nousee "pois paikoiltaan" ja ennen oli kuppikoko liian pieni, nyt olen älynnyt sentään että ei auta tunkea näitä tisuja mihinkään b-kuppiin, saatikka edes c-hen :)

joo väärän kokosia käytin, ennenku suunnistin oikeeseen tissiliivi kauppaan. Ennen ite ostin 80B ja ei oikeen istunu.. Ennen raskautta oikee koko oli 75C ja nyt imetyksen jälkeen 70C tai 75B mallista riippuen. En enää osta tissiliivejä mistään muualta ku evelacelta! Ne on vaan niin parhaita mulle :P

JEP! Käytin kunnes menin itäkeskuksen funky lady liikkeeseen ja siellä myyjä totesi (juurikin kuvaamasi nainen, hoikka ja rintoja on) minulla olevan 65E! ja olen AINA käyttänyt 75C:tä! Ihanaa kun vihdoin liivit istuu eikä tissit tursu!

[QUOTE="vieras";24027979]JEP! Käytin kunnes menin itäkeskuksen funky lady liikkeeseen ja siellä myyjä totesi (juurikin kuvaamasi nainen, hoikka ja rintoja on) minulla olevan 65E! ja olen AINA käyttänyt 75C:tä! Ihanaa kun vihdoin liivit istuu eikä tissit tursu![/QUOTE]

No jos tissit kupeista on tursunneet niin eikö se ole ollut selvä merkki, että liivit on liian pienet?!

[QUOTE="Musta";24027841]on hyvä laskuri Rintaliivien kokolaskuri - Koot ja kokotaulukko - Ohjeita rintaliivien sovitukseen ja pesuun Alusasut ja rintaliivit kurvikkaille D-kupista alkaen löydät Lumingerie-verkkokaupasta - Osta netistä, sovita kotona![/QUOTE]

Tuo laskuri nyt on aika naurettava - sivuahan mainostetaan mainoslauseella "kurvikkaille D-kupista alkaen". Ja kuten taulukostakin näkyy, pienin mahdollinen kuppikoko tuolla on D... Mielenkiintoista, että jos esim. mitta rinnan alta on 73 cm ja rinnan päältä 83 cm, niin kooksi tulee 65D!

Ennen käytin väärän kokoisia (liian suuri ympärysmitta) kunnes minäkin menin kunnon liivi liikkeeseen ja myyjä mittasi oikean koon. Nykyään käytän sopivia tissiliivejä.
Käyttäisin varmaan vieläkin vääränkokoisia ellei tissit olisi paisuneet ensimäisen raskauden/imetyksen myötä.

Yhteistyössä