Käytätkö SINÄ väärää kuppikokoa liiveissä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Täti neuvoo :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Anne";24029990]Mikä sinun kokosi sitten on? 65 löytyy vielä Changesta ja nettiliikkeistäkin olen löytänyt, en vain ole itse arvannut tilata.[/QUOTE]

Mä inhoan tommosia liikeitä, joissa pitää puhua myyjälle. Eikä ne kupit ole mulle sopivia. Olen käynyt joskus. Ihan hirveitä.
Ostan Lindexiltä yleensä. Mulle sopii ne vähän nuoremmille tarkoitetut, missä ei ole kaaritukia.

mulla on ongelma löytää tarpeeksi iso ympärysmitta kohtuu pieneen kuppikokoon. siis jos on b-kuppi, oletetaan automaattisesti visiin, että ympärysmitta on 75. mulla pitää ympärysmitta olla 80, mutta tuolla ympärysmitalla löytyy tosi harvoin b-kuppia ns. normaalikaupoista. toisinaan tuo 80 tuntuu liian puristavalta. eniten tässä asiassa ärsyttää se, etten ole mitenkään ylipainoinen (164cm, 55kg), mutta olen vain niin epänaisellisen muotoinen ;) siis melko suora, kylkiluut ja rintakehä leveän sorttinen.

olen yrittänyt kokeilla esim 75c kokoa, tuolloin ympärysmitta tuntuu sopialta, mutta kupit on ihan liian isot.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24030024:
Mä inhoan tommosia liikeitä, joissa pitää puhua myyjälle. Eikä ne kupit ole mulle sopivia. Olen käynyt joskus. Ihan hirveitä.
Ostan Lindexiltä yleensä. Mulle sopii ne vähän nuoremmille tarkoitetut, missä ei ole kaaritukia.

Changella ei ainakaan tarvitse puhua myyjille jos ei halua ja onhan niitä liivejä eri mallisia. Itse varmaan menen seuraavaksi tutustumaan Lindexin alusvaatteisiin jos sieltä löytyisi minulle sopivaa. Lumingeriellä näyttää olevan muutama kiva malli joista löytyy kokoa, mutta olen tosiaan hieman arka tilailemaan (siellä on myös kaarituettomia).

Mä olen käynyt erikoisliikkeissäki ja missään ei löydy mulle sopivia liivejä. En jaksa niissä enää käydä kun siellä maksaaki niin paljon.

Se on jännä että kaupoissa löytyy hyvin vähän 65-70 ympärysmittaa. Tai jos löytyy niin a- ja b- kupille. Monissa kaupoissa on liivejä vain niille joilla ei ole rintoja.

100-105 ympärysmittaaki löytyis helpommin mutta en haluais lihoa sen takia että sais hyvät liivit :D

ostan siis kaupasta kokoa 70, kun löytyy vaikka ne on aina liian löysät kireimmässäki hakasessa. Sitten joudun korjaamaan ne itse että ne olisi napakat.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24030107:
Just joo ja mulla on ton mukaan 60 DD. Tuo mittataulukko ei toimi. Olen pitänyt Lindeksin 65 A kokoisia, jotka on mulle hyvät ja sen tuloksen saan muilla laskureilla myös.

Ei niin, minulla on tuon mukaan 65F :D No ei ole, vaan 65DD-E. Ja alushousuiksi 36? No ei ole minulla hyvä ollenkaan, vaan mielummin 38, en pidä siitä että vyötärys puristaa kylki-ihrojani edes pienelle makkaralle.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24030107:
Just joo ja mulla on ton mukaan 60 DD. Tuo mittataulukko ei toimi. Olen pitänyt Lindeksin 65 A kokoisia, jotka on mulle hyvät ja sen tuloksen saan muilla laskureilla myös.

Changella taitaa olla kyllä oma koko-systeeminsä

[QUOTE="vieras";24030080]:D Kävin Changen sivulla "mittaamassa" kokoni ja vastaukseksi tuli ??I, taidan olla luonnonoikku

Rintaliiviopas - Mikä sinun kokosi on? - Change Lingerie[/QUOTE]

65DD, alushousut 36

Onkohan Changen alusvaatteissa oikeastikin eri mitoitus kuin muissa merkeissä? En minä nimittäin saa tavallisen tavaratalon sovituskopissa aina 70-ympärystäkään menemään kiinni, vaan ympärysmitta jää liian lyhyeksi tai on niin armottoman tiukka, että pahaa tekee.

[QUOTE="vieras";24030148]Changella taitaa olla kyllä oma koko-systeeminsä[/QUOTE]

Totta kai. Moni varmaan tykkää ilmoittaa kookseen jonkun DD lukeman. Ja tuosta voi joku tietämätön ajatella, että voi kauhea, eihän tuon kokoisia liivejä myy kuin Change. pakko mennä Changeen ja ostaa heti useammat DD liivit, kun niitä ei saa muualta. Vaikka muualta oikeasti saisikin, niissä vaan lukee A.

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;24030153:
65DD, alushousut 36

Onkohan Changen alusvaatteissa oikeastikin eri mitoitus kuin muissa merkeissä? En minä nimittäin saa tavallisen tavaratalon sovituskopissa aina 70-ympärystäkään menemään kiinni, vaan ympärysmitta jää liian lyhyeksi tai on niin armottoman tiukka, että pahaa tekee.

On varmasti... Mulla on vyötärö jotain 60, ja toi tarjoo mulle kuuttakytä senttiä rinnan alle...? Ihan hölmöä.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24030189:
Totta kai. Moni varmaan tykkää ilmoittaa kookseen jonkun DD lukeman. Ja tuosta voi joku tietämätön ajatella, että voi kauhea, eihän tuon kokoisia liivejä myy kuin Change. pakko mennä Changeen ja ostaa heti useammat DD liivit, kun niitä ei saa muualta. Vaikka muualta oikeasti saisikin, niissä vaan lukee A.

Kyllä niillä jotenkin pieni mitoitus taitaa olla. Uskoisin että ehkä ympärys 70 olisi muualla ihan hyvä, kupista en sitten osaa sanoa tosin. Tykkään ostaa sieltä ihan muista syistä kuin numeroiden tai kirjaimien takia.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24030209:
On varmasti... Mulla on vyötärö jotain 60, ja toi tarjoo mulle kuuttakytä senttiä rinnan alle...? Ihan hölmöä.

Mulla on rinnan alta mitattu mitta 69-70 ja tuo tarjoaa 65. No 65 on heidän liiveissään ihan ok kylläkin.

Mulla ei ole ongelmana tietää oikeaa kokoa, ongelmana on löytää kaupoista sitä kokoa. Jos ympärysmitta on oikea eli 70, niin kuppikoot ovat lähes poikkeuksetta silloin korkeintaan C:hen asti eli kokoa 70D tai 70E ei tahdo löytyä. Liiviliikkeistä löytyy, mutta sieltäkin oikean mallisia nihkeästi, edellisellä käyntikerralla löysin tasan yhden mallin :-(

[QUOTE="Anne";24030241]Mulla on rinnan alta mitattu mitta 69-70 ja tuo tarjoaa 65. No 65 on heidän liiveissään ihan ok kylläkin.[/QUOTE]

Niin eli niillä on vaan tehty mitoitus kuulostamaan enemmän imartelevalta.

Changessa on juu ihan eri mitoitukset kuin normaaliliikkeissä. Kasvattaa myyntiä, kun pienitissisille A-kuppisille ihmisillekin saadaan uskoteltua, että heillä on D-kupit - ja isorintaisille ja lihavammille sitten vastaavasti, että heidän ympäryksensä on jotain 70 sentin luokkaa, vaikka kiloja on lähemmäs 100.

[QUOTE="eee";24030408]Changessa on juu ihan eri mitoitukset kuin normaaliliikkeissä. Kasvattaa myyntiä, kun pienitissisille A-kuppisille ihmisillekin saadaan uskoteltua, että heillä on D-kupit - ja isorintaisille ja lihavammille sitten vastaavasti, että heidän ympäryksensä on jotain 70 sentin luokkaa, vaikka kiloja on lähemmäs 100.[/QUOTE]

Voi elämä ai että lihavalla jollakin olisi muka 70cm HAHAHA :D
Olet ymmärt'nyt aika pahasti pieleen. Se että on esim d70 ei todella tunnu isolta jos vaan tietää asiasta toisin kuin sinä. ;)
Vai mitenkäs selität että käytin aina ennen b:tä ja kokeilin vaikka mitä eikä koskaan mikään istunu kunnolla mutta sitten 70d istui, en kyllä kuvitellut mitään tisseistäni vaikka olisi ollut a70. Joten olet väärässä. :)

Voi elämä ai että lihavalla jollakin olisi muka 70cm HAHAHA :D
Olet ymmärt'nyt aika pahasti pieleen. Se että on esim d70 ei todella tunnu isolta jos vaan tietää asiasta toisin kuin sinä. ;)
Vai mitenkäs selität että käytin aina ennen b:tä ja kokeilin vaikka mitä eikä koskaan mikään istunu kunnolla mutta sitten 70d istui, en kyllä kuvitellut mitään tisseistäni vaikka olisi ollut a70. Joten olet väärässä. :)

Missä kohtaa sanoin, että D70 olisi iso kuppi? En missään. En nyt ihan ymmärtänyt viestiäsi, mahdoitkohan käsittää minut väärin. Sanoin vaan, että Changen liivien mitoitus poikkeaa normaalimitoituksesta.

[QUOTE="eee";24030408]Changessa on juu ihan eri mitoitukset kuin normaaliliikkeissä. Kasvattaa myyntiä, kun pienitissisille A-kuppisille ihmisillekin saadaan uskoteltua, että heillä on D-kupit - ja isorintaisille ja lihavammille sitten vastaavasti, että heidän ympäryksensä on jotain 70 sentin luokkaa, vaikka kiloja on lähemmäs 100.[/QUOTE]

Juuh, sain tuolla Changen laskurilla liivikooksi 75D, vaikka muut taulukot tarjoavat A- tai peräti AA-kuppia :D Todellisuus on siltä väliltä, sopiva koko on 80B tai 75C.

Yhteistyössä