Liian vanhako?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä sain esikoiseni kuukautta ennen, kuin täytin 39. Aikaisemmin ei ollut oikea aika... tai oikeammin puoliso... Nyt 7 kk:n ikäinen äidin ja isän aurinko vetelee sikeitä :heart:

Toki se on rohkeaa että laittaa elämänsä ylösalaisin, mihin on tähän saakka tottunut. Mutta kyllä se uusi elämä asettuu ja vanhaa aikaa ei muistakaan. Tyttö täytti juuri vuoden ja mä täytän kesällä 35vuotta. Mutta mitä siinä uhkarohkeaa olisi?

Et tosiaankaan ole liian vanha. Joskus voi olla parempi aloittaa lapsen teko vasta "hieman" teinejä vanhempana. Sain ensimmäiseni 34v. Toinen tulee kun olen 35v. Kun on elämää hieman nähnyt ja maistellut niin sitä osaa rauhoittua perhe-elämää varten paremmin (ainakin minä) kuin jos olisi ne 10-15v sitten tullut tehtyä.
Siitä vai sitten kokeilemaan josko tärppäisi :) :flower:

Niin vaikea sanoa milloin on vanha? Biologisesti naisen hedelmällisyys laskee koko ajan. 35-vuotias ensisynnyttäjä on riskisynnyttäjä. Minusta asiaa on turha miettiä vaan heti tosi toimiin ja antaa luonnon päättää miten käy. Koko ajan mahdollisuus tulla raskaaksi pienenee. Tiedän kyllä naisia, jotka eivät ole tulleet raskaaksi kaksikymppisenä ja ovat luulleet etteivät lapsia saakkaan ja sitten nelikymppisenä ovatkin saaneet yllättäen vauvan. Eli ei nämä yleiset läketieteelliset faktat ole yleistettävissä yksilötasolla.

siehän olet "nuori" vielä mitä tässä lähipiiriä seuraillut niin monet innostuu, huomaa, haluaa ...lapsen vasta n. nelikymppisenä.
Minä tosin järkytin kaikki ja tein esikoisen 28vee ja nyt tuli toinen 33vee.
Ja eikun tuumasta toimeen, se "tekeminen" vasta mukavaa puuhaa onkin B)

Hei !

Et ole todellakaan liian vanha, itse jätin ehkäisyn pois 34-vuotiaana. Yhtään plussaa ei vielä ole meidän kohdalle osunut, josta olen tosi surullinen ! Silloin ajattelin, että voisin tehdä kaksi lasta, nyt olisin tyytyväinen yhteenkin !!!!!!!!!!!
Ja täytän tänä vuonna 37. Olemme hoidossa ja viime kuussa minulle tehtiin ensimmäinen koeputkihedelmöitys, 5 alkoita jäi pakkaseen.
Joita sieltä sitten siirrellään kunhan saamme taas finanssi puolen kuntoon.(kauheaa ajatella et se on rahasta kiinni, mutta näin se vain on kun on hoidossa yksityisellä)
Onnea yritykseen B)

T:maariaa :heart:

Yhteistyössä