Liian kiltti mies,mitä mieltä olette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jaksaako
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
...tekstiä mitä oon ettiny.Taidan olla samanlainen kuin kirjoittajan Ukko!Rakastan Puolisoani ja Tytärtämme ylikaiken,kuten myös Tyttäriäni edellisestä suuhteesta.Ja saavat saman huomion ja rakkauden kuin muutkin.Vaikka ovat vielä suht nuoria 7 ja 9v on heille selvää,että Isä pitää huolen myös heistä,kuin myös välittävät Äitipuolestaan ja tämä heistä.Oman käsitykseni mukaan mies huolehtii perheen hyvinvoinnista ja turvallisuudesta,ei se ole hösäämistä tai tossun alla olemista,vaan just sitä RAKKAUTTA,välittämistä,kunnioitusta ja arvostusta.Olen kiltti,kysyn toisen mielipiteitä,toiveita,ajatuksia...mutta osaan pitää turpani kiinni myös,jos tarvii...Puolisoni eli pitkään,juuri päinvastaisessa suhteessa,eikä ole todellakaan ole tottunut suhteeseen,missä mies välittää ja nainenkin tuleee kuulluksi.Teen kaiken pyytteettä,vilpittömästi,en odota edes kiitosta,mutta jos sen joskus kuulisi,tietäisin tehneeni jotain,mikä tuo toiselle hyvän mielen.Asioista on puhuttu ja ymmärrän miksi on vaikeaa hänelle ne kaksi sanaa,kiitos ja anteeksi.Mutta se,että ruvetaan solvaamaan ja haukkumaan ja vittuilemaan asiasta"Osta huora uus essu,eihän sua voi muuten katella"tyyliin,loukkaamaan sanoilla,millä en ikinä vois puhua hänelle,pistää miettimään että,mix helvetissä teen tätä.Puolison ex-mieshän nyt ei tietenkään ole asiasta kauheasti mua kehunut ja aluksi kaupungille meno oli hänelle vaikeaa,kun pelkäsi ex:n tulevan jurrissa vastaan.Itse halusin tavata"SUOMALAISEN MIEHEN"vedetään huppu himmeex,pannaan kaikki kanoista tikapuihin ja lopux hakataan muija-tyypin.Ja koittihan se päivä ja ukkohan sekos sen takia kun mulla ei löysät valahtanutkaan pöksyihin.Vaan alotti MIEHEN lailla seläntakana paskan puhumisen.Muutama viikko myöhemmin puoliso ihmetteli,kun ex:n käytös oli muuttunut asialliseksi ja ystävälliseksi häntä kohtaan ja mua tohvelia pakoili.Sitä hymyä kukaan ei sisälläni nähnyt"Jaa-a,enpä tiedä"Miksi käyttää fyysistä väkivaltaa,kun tietää mihin kykenee,puhuminen auttaa :)Tällä esimerkillä tarkoitan sitä,kuinka paljon välitän perheeni hyvinnoista.Mutta miksi pitää kostaa vielä se paha mieli minulle,mikä on jäänyt??Hakemalla haetaan typerä riidan aihe,että saataisiin kaivettua joku VANHA heikkokohta esiin,jolla yritetään päästä käsiksi itsetuntoon ja vielä pelkästään sillä tarkoituksella,että saadaan mahdollisimman paha mieli toiselle.Kun se on saatu,mennään hymyillen nukkumaan ja asia on unohdettu.Kaikki muu onnistuu,mutta onneksi se kuuluisa itsetunto vaan on kiinni tässä kropassa :) Miksi silti rakastan ja jatkan,en tee sitä pelkästään lapsen takia,niinkuin edellisessä suhteessa??Hänen kaverit ovat kateellisia,ovat sen itse kertoneet,mutta miksi he kehuvat ja puoliso ei noteeraa kehuja mitenkään??En halua sitä päivää ikinä tulevan,että sanon hyvästi,koska en koskaan sano pahasti...mutta hyvästi tarkoittaa minulle myös sitä.Mutta,itse olen tieni valinnut,enkä ruikuta.Ihmettelen.Naiset,ette ymmärrä kuinka tärkeää suukko poskelle on miehelle tärkeää,se saa miehen siivoamaan toisenkin kerran ja se korvaa hyvän Seksin,jos se tulee sydämestä ja rakkaudesta :) Kaikille tosi MIEHILLE,tää sukkanauhavirsi oli just teille. :)

Helvetti kun naiset valittaa ettei mies huolehdi välitä ole kiinnostunut, mutta kun huolehtii niin ei sekään kelpaa, sitten on nynny nössö liian kiltti hinttari, eli mitä helvettiä tässä pitäisi tehdä?! Että vaimo olisi TYYTYVÄINEN?!

Ollos huoleton: ei nainen osaa olla mihinkään tyytyväinen, koska tyytymättömyys on naisen perusominaisuus, eli mies voi olla naistenhakkaaja tai ap:n kuvailema huolehtija ja nainen on molempiin miestyyppeihin yhtä tyytymätön.

Helvetti kun naiset valittaa ettei mies huolehdi välitä ole kiinnostunut, mutta kun huolehtii niin ei sekään kelpaa, sitten on nynny nössö liian kiltti

Niinpä! Opetelkaa arvostamaan kiltteyttä. Jos teille tulee vaivaantunut olo koska mies on mielestänne liian kiltti kun huolehtii liikaa, suostuu jokaiseen pyyntöönne tai tekee liikaa kotitöitä, niin sanokaa suoraan "älä turhaa huolehdi", "voi kiitos, ei sun olis tarvinnu" tai "kiitos, mutta mä haluan hoitaa tämän." tai älkää pyytäkö vaan tehkää asioita itse.

Joskus myös puhutaan että kiltti mies olisi rauhallisuutensa takia huono sängyssä kun nainen kaipaa toimintaa. Mutta kyllä mä ainakin kilttinä miehenä haluaisin naiseni nauttivan, ja varmana paukutan kuin viimeistä päivää jos sellainen tahto selkeästi ilmaistaan.

Eikä se että joku on (liian) kiltti sulle välttämättä tarkoita että olisi sitä kaikille. Itse ainakin oon valmis tarvittaessa puolustamaan puolisoa ja perhettä viimeiseen asti.

Miettikääpä jos olisit ollut edellisessä suhteessa 12vuotta ja sinulle ei koskaan oltais sanottu että oletpa ihana vaimo,äiti ja että miten tärkeä ja rakas olet ja huomioitu mitenkään ja sitten kun tapaat uuden miehen niin hän on aivan toisenlainen,huomioiva jne...Totta kait se hetken kestää että kun olet itse tottunut siihen että et saa huomiota ja sitten tulee kukkia,teetättämällä tehtyjä,miehen itse suunniteltuja korvakoruja,suklaata ja täyttä palvelua niin totta kait se tuntuu uskomattomalta. Tuntuu niin uskomattomalta että voiko joku mies oikeasti olla niin ihana ja aidosti näyttää tunteensa miten paljon se välittää ja raskastaa minua.

Kyllä! Väkivaltaiset juopot, pelimiehet, pettäjät, raiskaajat, hyväksikäyttäjät ym. kusipäät ovat varmasti ainakin joissain tapauksissa nostaneet kynnystä uskoa kilttiin mieheen! Ja se kyllä suututtaa vaikka normaalisti olis kuinka kiltti!