"Lievästi kuumeilevat" eli hieman yleisempää keskustelua vauvakuumeesta.

Nyytikille kovasti onnenpotkusia sinne että jotain tapahtuisi <3

Annimaria93: Joo, mulla on siinä Ilmajoen Pojanluomalla se paikka, missä lehmiä ja vuohia lypsin :) Yrttimaan tilalla, nyttemmin Aki ja Heli sitä pitävät kun Anneli ja Matti jättivät homman jälkipolville :) Äitipuolen kotipaikka on siis siellä eli voisi kai sanoa että mun sukulaisia asuu siinä ihan sua liki :D Hassua!

Täällä on laiskapäivä, ei jaksaisi tehdä mitään vaikka ois vaikka mitä touhua...Esikoinen raivoaa legojensa kanssa kun ei mee osat sinne, minne pitäisi :) Kuopus onneksi meni päikkäreille niin ei hetkeen sekota pakkaa ja ryövää legoja isoveikalta! Ah, sitä huudon määrää kun se sotkee toisen legojutskat :D

Tässä sitä taas odotellaan että alkaako menkat tässä kuussa vai ei...Mulla on yleensä aika pitkä kierto niin saa aina viimeseen saakka odotella! Tosin noita sänkyhommeleita ei ihan urakalla tässä härdellissä kerkiä harrastaa mutta 2-3 viikossa nyt kummiskin yleensä :)

Mitäs juhannus suunnitelmia teillä on?? Me ollaan näillä näkymin lähdössä just sen mun parhaan ystävän ja sen tytön kanssa ja tällä köörillä niin Parikkalaan yhden tutun luo! Mun mies on sieltä kotoisin niin käydään samalla haudoilla yms.

Mukavaa ja taas kerran tuulista päivää kaikille :)

Mymmelimamma vitsi noitten pitkien kiertojen kanssa on kyllä niin ärsyttävää odottelua.. Mulla on pco ja viimekierto venyi yli 60 päiväseks (vai oliko peräti 70, käynnistettiin sit primoluteilla)

Mä oon koko juhannuksen töissä.. o_O No, ei kelien puolesta ainakaan haittaa mut olishan se ollut kiva jossain mökillä olla. Ainakin juhlahumusta saan nauttia kun olen Himoksen Juhannusfestareilla. :D Vesilasi kädessä voin seurata muiden bailaamista!

Tervetuloa uusille! :)

Me ollaan pohjois-pohjanmaalta.

Nyytikki lupaavalta kuulostaa. Toivottavasti siellä tapahtuu jotain :)

Pumpulipallero ihana ku aloititte jo yrittämään. Toivottavasti tärppää pian!

Tänne ei mitään erikoisempaa. Esikoinen (6v) on alkanut kans kuumeilemaan vauvaa. Paljon kyselee että koska meille tulee taas vauva. Ei oikein tunnu ymmärtävän ettei ne vauvat taivaalta vaan putoa :) Oon nyt miettiny tätä vauva-asiaa kun mies ilmoitti että odoteltais vielä syksympään. Aloin miettimään että jos odotellaan elokuulle ja tärppäis heti niin kaikilla lapsilla ois synttärit toukokuussa enkä kyllä niin haluais. Tuntuu jo kahden kanssa raskaalta ku toisella alkukuusta ja toisella loppukuusta ja haluavat omat juhlat. Mut en sitte taas siitä syksymmällekään haluais ootella ku en haluais olla viimesilläni kesällä ja kesähelteillä on kamalaa vastasyntyneen kanssa. Yritän vielä miestä suostutella jos aloteltais yritys tässä kesällä jo. Vielä kerettäis maalisvauva tekemään kun ovis vasta reilu viikon päästä :)

Ainiin tein muuten ovistestin huvikseni (mullahan ollut pcon vuoksi ongelma et ne näyttää kokoajan plussaa) ja nyt se ei näyttänyt plussaa! Jee! (haha pystyy tällasestakin iloitsemaan.. :rolleyes:). Eli voin tikuttaakkin ovista tässä kierrossa! Ne hormonitasot on näköjään normalisoituneet sitten. Kivaa! :geek:

Mymmelimamma melkeen sukuahan tässä sitte jo ollaan :D
Kateellisena luen noita juttuja sun lapsista :) ehkä mäkin vielä joskus saan tollasia häseltäjiä pyörimään jalkoihin :) minkäs ikäsiä teillä lapset olikaan? :)

Nyytikkii nyt on kp12, kalenterin mukaan ovis ois ollut eilen, mutta tuntemuksien perusteella vasta tulossa :) ei mitään uutta tällä suunnalla, mies eilen sanoi, että voidaan taas keskustella asiasta, mutta eipä keskusteltu :D

Kiitos kiitos kaikille :) saa nyt nahda miten tama yritys alkaa mutta tosi janna tunne kun nyt sita oikeasti yritetaan eika siis enaa vain ajatella etta millonka sita rupeis yrittamaan.
Ei sita oikeen viela edes tajua :) Ei tuota miesta ole hankala taivutella, silla varmaan kovempi kuume kuin minulla :D
MymmeliMamma ihanaa etta noin positiivisena olet ja haluat lisaa lapsia, vaikka onhan niissa aiemmissakin varmasti hommaa. Uskon, etta joka iassa on jotain hommaa. Miehen siskon lapsi (melk 2v.) kuulemma nyt on todella itsepainen eika kuuntele. Onkohan tama nyt sitten se ika, jolloin uhma alkaa?

Meinasin pakata matkalle mukaan raskaustesteja ihan varmuuden vuoksi :D eihan sita koskaan tieda :)

Muuten te, jotka jo yritatte, oletteko miehillenne kertoneet esim milloin ovis ym? Kun en tieda haluanko hanta nailla asioilla stressata, ettei sitten tule semmoista yrittamisen makua siihen. Viela kumminkin haluisin suht "rennosti" taman asian kanssa ottaa (niin varmaan joo :D).

Ihanaa paivaa kaikille :)

Juu, mä oon kyllä kertonut miehelle kaiken, kun en osaa olla kertomatta :LOL:

Mulla kuitenkin ovis menee osittain arvelulla, vaikka testasinkin tässä kierrossa.

Dpo 8 ( tai dpo 7? ) ja navan alle tuikkii. Aamulla testi oli kuitenkin nega.

Nyytikille jaksamista töihin juhannuksen ajalle!

Erica87: Nyt puhut sen ukkos ympäri ja alatte hommiin siellä ;)

Annimaria93: Joo, melkein sukua kuumeilijalle :D Voi, sä kerkeet vielä kun oletan että toi 93 on sun syntymävuosi? Onhan nuo vaan valloittavan ihania mutta hommaa on kyllä, sitä en tosiaan kiellä :D Ja aina ei edes naurata mutta useimmiten! Lapset on siis poika 8 wee, tyttö 3 wee ja poika 1,5 wee ja sitten
on se miehen 15-vuotias tytteli :)

Pumpulipallero: Kiitos <3 Joo, näin se on että joka iässä on joku haaste :) Ja 1,5 ween jälkeen toi uhma on tosi tyypillistä, se on se eka uhma ja meillä on ollu tolla kuopuksella jo 1-vuotiaasta saakka HYVINKIN voimakkaana ja haastellisinta on se kun ei ole vielä mitään itsesuojeluvaistoa eikä järkeä, on vaan se MINÄ HALUAN :D

Meillä ei ainakaan keskustella mistään oviksista tai ajankohdista just ton takia ettei siihen tuu sitä "tekemisen" tunnetta ja kun on vaan se että tulee jos tulee niin mies ei varmasti ainakaan mieti että mikä aika on, minä kyllä salaa tarkkailen ovisoireita ja kinuan silloin jos mahdollista :) Vähänkö oon ketku, hyi mua :D

Ärsyttäviä tälläset päivät kun aika ei kulu ja mitään et jaksa tehdäkkään! Ja arvaatkaapa muuten vaan, miten ahdistavaa oli eilen siellä jumbossa, niiden kymmenten ja kymmenten pallomahojen seassa...Tuli taas ihan järkky ikävä sitä pötsiä vaikka aina raskaana ollessani oon kironnut oloni maanrakoon ja vannonut että nyt se lapsiluku on kyllä aivan satavarmasti täysi! Mutta tässä sitä taas ollaan ;) On se vaan niin upeeta ja ainutlaatuista että haluaisin kokea sen VIELÄ kerran <3 Siis jopa sen synnytyksenkin, haluan tuntea sen tuskan ja saada syliini sen maailman ihanimman ja parhaan palkinnon siitä!! Johan meni tunteelliseksi, sori kamut :D

Mymmelimamma joo, 22 täytän tänä vuonna :) onhan täs aikaa, mutta vauvakuumehan ei sitä kuuntele :D ja jos nuorena sais lapset niin sais olla eläkkeellä rauhas ;)
Mulla kans tänään tuntunu että minuutit matelee. Vielä kun joudun olla töis vähä normaalista poiketen illas, tai ollu jo viikon verran, niin muutenki vuorokausirytmi sekasin, kun ei oo pariin vuoteen tarvinnu tehä ku aamuvuoroa :)
Mä kans aina kateellisena kattelen muiden vauvamahoja :( mun mielestä ne on niin ihania <3 ja naiset näyttää aina niin kauniilta ja jotenki hehkuu kun ne on raskaana :) en malta odottaa että saan itselle sellaisen :) nyt on vaan tää ruoalla kasvatettu pötsi :D

• Tykkää
Reactions: MymmeliMamma
Annimaria: Oot samanikänen kun mun pikkusisko :) Se on kanssa ollu ajoissa liikkeellä ja odottaa nyt jo toista, arvioitu laskeutumisaika syyskuussa! Oon niin onnellinen sen puolesta ja samalla kadehdin sen mahaa ja tilaa ja sitä sen hehkumista! Toi on niin totta, mustakin on aina tuntunut niin paljon hehkeemmältä kun on ollut asukki matkassa <3 Se on aivan hullaannuttava fiilis :) Ja nyt ei taas viiti paljon peiliin katella, argh! Eikä jaksa panostaa kun aika on niin kortilla koko aika ja aina lapset eka ja sit jos jotain aikaa joskus jäis niin ei enää jaksa mut silti vaan nää pikkuset on mulle ilma jota hengitän <3

Niin,annanpa muuten näille lapsosille niiden nimet niin ei tarvii aina kirjottaa että esikoinen tai kuopus yms.
Elikkäs: Esikoiseni on Akseli ja 8 wee siis. Keskimmäiseni on Alisa ja 3 wee ja kolmonen on Eino ja 1,5 wee. Niin ja sitten on vielä miehen esikoinen Annika 15 wee! Noin :) Kesäsin ja lomilla kun Annikakin on täällä niin on kyllä sellanen hulina että alta pois :D

Semmosta taas ( ^_^ )/~~拜拜

pumpulipallero no meillä mies on hyvinkin perillä oviksen ajankohdasta, se itse kokoajan kyselee että ainiin milloinkas se olikaan. Musta tuntuu että sillä on mennyt vähän ylikin tää yrittäminen jo, viime kerralla petipuuhissa se oli ihan huolissaan että miten päin mun pitää olla että ne simpat siellä pysyy.. :ROFLMAO: Sanoin kyllä et ei ne nyt sieltä herranjumala tipu.. :rolleyes:

Toukokuinen tuohan vois olla vaikka kiinnittymiskipua ;) Aikaisissa oot testailun aloittanut joten vielä on hyvät mahikset plussaksi muuttua!

Mymmelimamma kiitos!:giggle: Ainakin se hyvä puoli noissa juhannustöissä on et nyt kun on eka kierto missä yritetään näitten hoitojen kanssa niin ei tuu juhannuksena juotua viiniä tai mitään. Ehkä se vois vähän auttaa et saatais joku pikkunen pian mylläämään masuun! :rolleyes:

• Tykkää
Reactions: pumpulipallero
Nyyttikii : Oi vitsi, oikein kouraisi masua ja sydämessä läikähti lämpimästi kun kirjotit niin ihanasti että pikkunen masuun mylläämään <3 Oih ja voih ja syvä huokaus miten voi ikävöidä sitä tunnetta ja tilaa kun sydämen alla kasvaa pieni ihmisen alku, oma ihana lapsi! Kaunein asia, minkä tiiän :) Nyyh...Ehkä sen sais kokea vielä kerran, ainakin kovasti toivon ja halajan sitä <3

• Tykkää
Reactions: pumpulipallero
Annimaria93 oon kuusamosta (toivottavasti kukaan tuttu ei tunnista)

Mä oon kans alottanu lasten tekemisen nuorena. Olin 22 ku esikoinen syntyi. Alettiin yrittämään vauvaa heti kun valmistuin koulusta mutta siinä menikin reilu vuosi ennen ku tärppäs. Tämä kolmas nyt luultavasti olisi meidän viimeinen ja jos nyt vuoden sisällä tärppää olisi laapset tehty alle 30 :)

Me ei tehdä mitään erityistä juhannuksena. Oon aattona töissä ja illalla mennään anoppilaan niinku yleensä. Sitten la tullaan kotiin ja tulee vieraita.

Mä kans kattelen kateellisena vauvamasuja ja pieniä vauvoja. Oon kaupassa töissä ja nään työssä paljon ihmisiä. Varmaan pitävät omituisena ku aina raskaana olevien masuja kattelen ja pienille lapsille hymyilen ja vilkuttelen :)

Noniin eli huomenna pitas olla ovis laskujen mukaan.. ehka sita testailee sitten myos :p tanaan talleteltiin joten jospa sita jotain tapahtuisi.. tosi jannaa taa :D kun ei tiia jos parin viikon paasta nayttas plussaa??
Me lahdetaan huomenna reissuun 3vk ja mennaan siis ensi viikolla naimisiin :) Joten en varmaan taalla kerkee kaymaan mutta pitaa sitten perehtya tarkemmin kun ollaan kotosalla taas :) uusi tyopaikkakin tiedossa kun takas tullaan :D olispa kylla aika yllari jos vauva ilmottelis tulostaan kanssa :) ainahan sita voi unelmoida ;)
oon jo miettinyt miten ilmottas perheelle sitten kun raskaana ollaan.. olis kiva jotenkin mukavasti asiasta ilmoittaa :) onhan tassa aikaa viela mietiskella :D te, jotka olette aiemmin raskaana olleet, mihinka aikaan "paljastitte" lahiperheelle etta olette raskaana?

Mukavaa Juhannusta :)

Pumpulipallero kivaa reissua ja tsemppiä häihin!! Toivotaan että joku jo tarrais matkaan :)

Mä oon miettiny kyllä kaikenmaailman keinoja kertoa sitten joskus perheelle. Haluan tehdä sen jotenkin yllätyslahjan tai jonkun arvoituksen muodossa! :D
Mun veli ei kuulu kirkkoon, mutta haluan sen lapsen kummiksi, ja se on sitte luvannu liittyä kirkkoon takaisin, kun tarttee. Ajattelin sille ainakin jotenkin sitä kautta asian paljastaa :) ja äidille haluaisin ostaa jonkun mummojen ohjekirjan :D

• Tykkää
Reactions: Toukokuinen
pumpulipallero voi että, ihania häitä teille. <3 Toivottavasti tämän päivän tallettelut tuottaa tulosta!

Mä oon ostanut mun anopille ja omalle äidille jo sellaiset vanhanaikaiset koristekyltit mitkä voi laittaa oveen ja niissä lukee mummola ja ajattelin, että sitten kun joskus raskaaksi tuun niin voidaan ne tuleville mummoille viedä ja sanoa että nyt voi kyltit laittaa oveen! ;) Toivottavasti pian tärppäisi.

Toukokuinen oho onnea kovasti! :love:

Mulla ollut kovin työntäyteinen ja kiireinen juhannus. Kivaa kun on ollut muuta ajateltavaa, tää aika on mennyt ihan hirveen nopeasti! Ylihuomenna aamulla on jo se seurantaultra ja siitä sit toivottavasti parin päivän sisään olis ovis. :p Alavatsa on välillä vähän kipuillut, tänään nipisteli vasenta munasarjaa joten toivotaan että se folli siellä kasvaisi.:rolleyes:

Nyytikkii hih, ei täällä vielä omalla kohdilla paistella muuta kuin jännitystä :LOL: nuo oli vaan esimerkkejä, siitä miten vois kertoa tuleville isovanhemmille tai ottaa asiaa esiin.

Eli tosiaan, tänään iltatestin pääsen tekemään. Aiemmin on näyttänyt negaa tai hailakkaa tihruhaamua. Huomenna tätipäivä ja fiilikset nyt: tavallista vähemmän finnejä kasvoissa, poskia kuumottaa, hengästyttää, tuntuu että vv valahtais ja mulla aina yks kuiva päivä ennen monsuunia. Alaselkä vähän kipuilee. Hieman huonoa oloa aamupalalla.

Pumpulipallero ihania häitä teille! Ja kivaa reissua!

Toukokuinen miltäs testi näytti?

Meillä juhannus menny rauhallisesti. Eilen tosiaan töiden jälkeen miehen vanhemmille missä oli myös miehen sisarukset perheineen. Ja kummastelua sain kun en juonut alkoholia. Kyllähän multa kysyttiin että onko tähän joku syy kenties. Mulla vaan ei ole tapana lasten ollessa paikalla ottaa alkoholia. Joskus tosi harvoin yhen tai pari saunasidukkaa saatan ottaa.
Tänään sitten tultiin kotiin ja kävi vieraita ja grillattiin .

Yhteistyössä