"Lievästi kuumeilevat" eli hieman yleisempää keskustelua vauvakuumeesta.

Jospa mäkin kirjottelisin pitkästä aikaa. Oon koittanu pysytellä täältä pois jonkun aikaa.

Nyytikki onnea menkoista! :)

annimaria93 mulla on samanlaiset oudot menkat! Siteeseen tullu vaan jotain ruskeaa pientä tuhrua ja pyyhkiessä sitte tullu verta. Tosi rasittavaa!

Meillä ei ilmeisesti nyt vieläkään ala yritys. Mies sanoi eilen että jos joskus syksymmällä sitten. Talvella sanoi että alettaisi kuopuksen synttäreiden jälkeen ja ne oli pari viikkoa sitten. Olin ajatellut että tässä kierrossa päästäisi jo yrittämään mutta ei. Sanoi että kun tuo kuopus on niin hankalassa iässä janukkumaanmeno yhtä sirkusta niin odoteltaisi ainakin kesä. Mulla harmittaa niin hirveesti! Mun vauvakuume on niin kamala! Netissä pyörin jatkuvasti katselemassa vaunuja ja muuta vauvajuttuja. Ja monelle kaverille tulossa kesän aikana vauva niin kyllä on inhottavaa lukea koko ajan raskausjuttuja tai mahakuvia :( No jospa kesä menisi äkkiä.
 
Liinar Tervetuloa :). Tärppionnea täältäkin ;).

Nyytikkii Ihanaa että ei ole kipuja tai hirmu runsaat :).

Mä olen miettinyt että sillon ku mulla oli kuparikierukka, niin olisko ne järkyttävän runsaat ja kivuliaat menkat voinu johtua siitä, että munasolu hedelmöitty eikä päässy kunnolla kiinnittymään ja tuli varhainen km? En kyllä enää ikinä ota semmosta uudestaan. Jaksoin vuoden niitä kaikkia kipuja.:unsure:

Eilen tais alkuillasta menkat loppua, eli kesti vaan sen kolme päivää :D. Ihanaa!
 
Nyytikkii voihan se olla joo, jotenkin vaan outoa kun ekoista menkoista asti ( eli 9 vuotta) ollu aina tosi kivuliaat ja runsaat, eikä edes pillerit tai laastari oo auttanu. Pillerit autto vaan siihen ettei menkat tullu 2vko välein :/ ja kun nuo "menkkakivut" on ollu pitkin kiertoa :/
No, eiköhän tää tästä :)

Erica87 tervetuloa taas! Kiva saada tänne lisää porukkaa :D

Tanja12 kiva, että menkat loppu! Toivottavasti sun mies olis nyt tän viimekierron ansiosta vähä miettiny asioita eteenpäin ;)

Meillä ei taida oikeasti olla täälä yhtäkään "lievästi kuumeilevaa" :D

Me taas eilen vähän keskusteltiin vauva-asiasta, mutta ei täs päästä oikeen aiempaa eteenpäin jutuis. Nähtiin eilen se sukulaisen tyttöystävä, joka on raskaana, niin mies kauheasti kyseli, että huomasinko mä näkyykö se raskaus jo.. Jotenki tuntuu pahalta, että se on muiden vauva-asioista noin kiinnostunu ja tuntuu että sitte mun vauvakuumeilu ei kiinnosta ollenkaan :(
 
Hei apua!!! Auttakaa! Tein nyt jostain syystä noi testit pois (apteekin ja pregcheck, joista olin nähnyt sen unen ki, että olis ollu positiivisia ). Nyt vasempaa munasarjaa vihloo (n)
Mutta tässä tulokset :eek: http://aijaa.com/DsYULJ
http://aijaa.com/8l0B3q Molemmat testiajalla
Pregcheck testi sekoili jotain vaikka tein ihan oikein...kastoin sen sit uudestaan että se väri etenis o_O http://aijaa.com/Hc0LR8

Ehkä mä oon vaan sekoamassa ja nään omiani :D
 
Viimeksi muokattu:
Tanja12 alkoikos ne sun menkat ihan ajallaan? Ja oliko ihan normaalit? Vaikka onhan monilla valemenkat raskaana ollessakin. Testaa vaikka viikonlopun jälkeen digillä. Mäki puhelimen näytöltä yritän tiirailla, niin saattaa näyttääkki mitä sattuu :D mutta testaa maanantaina digillä niin luulis näyttävän :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tanja12
No siis joo kyllä ne alko niinku ihan sinä päivänä mitä yleensäkin..Ainoa että mulla on yleensä alkanu aamupäivällä mut nyt alko kasilta illalla. Ei ollu mitään kipuja, ei hirveesti hyytymiäkään, punasta kuitenkin mutta jotenkin mitään sanomattomat. Ehkä vähän niukemmat ku yleensä ja loppu aikasemmin mitä olis pitäny o_O. Ja ovulaatio oli varmasti ku tuli niin selkee hyppäys lämmöissä
 
Tein äsken raskauslaskurin et jos tässä kuussa tärppäisi niin milloin olis meillä vauva. Maaliskuulle se ennusti laskettua aikaa :) Vähän tyhmää katsella noita kun ei tiiä yhtään kauan vielä joutuu yrittämään, mutta voi että olis kyllä ihanaa!

Toivon tosi kovasti, että vihdoin meitäkin onni suosisi <3 Oon paljon lukenut tosta lääkkeestä minkä huomenna aloitan ja sitä kuulemma määrätään yleensä vaan yksityisillä klinikoilla (samalla millä mä nyt käyn). Kunnallisella yleensä määrätään clomeja (jos ootte joskus kuulleet puhuttavan). Toi lääke mitä mä alotan syömään on kuulemma tosi tehokas ja luin hirveesti keskusteluja missä monet sanoi et ekalla on tärpännyt vuosien yrittämisen jälkeen! :rolleyes:

Niin vaikea kuvitella, et olis oikeasti raskaana ja oma keho olis ihan oikeasti pystynyt tekemään jotain niin ihmeellistä! Ei enää viivanpaikkojen tiirailua tai itkemistä menkkojen ja negojen takia vaan vois oikeasti nauttia siitä että on pystynyt oman rakkaan kanssa luomaan jotain niin ihanaa :love: !
 
Nyytikkii oi kui ihanaa :love:. Kuulostaa ainakin tosi hyvältä, et se tuottaa tulosta niin nopsaan :love:.

Mut jos nyt joku pian tulee raskaaks niin on pakko tulla tänne kertomaan oireistaan, ja pysyä täällä kertomassa kuulumisistaan! :D :LOL:

Nyt vaan alkaa tuntua siltä, että saan joka testiin jonkun viivanpaikan/haaaaaaalean haaalean haamun...mikä mun pissassa on vikana :cautious:, tosi ärsyttävää ku eikös ollu niin että viivanpaikasta ei oikeen saa kuvaakaan otettua?
 
Viimeksi muokattu:
En mä nyt tehny mitään mutta kattelin noita vanhoja ja tän päiväsi :D. Kyl toi tänään tehty viivanpaikka pregcheckissä on näkyvämpi ku edellisissä..ja ne cb plus testeissä näkyy vieläkin ne haamut :unsure:. Sydän kyllä pomppas tänään ku tein sen pregcheck testin. Se ei vaan edennyt se aine siinä testissä testiviivaa pitemmälle ja ilmesty selkee viiva mut ku kastelin sitä vielä lisää että se menis sinne kontrolliviivaan asti niin se himmeni melkein olemattomaks
 
Hmm no joo kyllä luulis että näkyis jo jotain sitten :/ Usein kun ihmisillä haamuja saattaa tulla jo dpo10 jälkeen. Toisaalta onhan niitäkin, kenellä tulee plussa vasta kun menkat on pari viikkoa myöhässä mutta sulla kuitenkin tuli menkat niin olis aika lottovoitto jos vielä olis se plussa tulossa.. Mutta pianhan sulla on taas uusi ovis niin toivotaan et pääsisitte miehen kanssa sen taas hyödyntämään ;) !

Meillähän muuten on varmaan ovikset sun kaa aika samoihin aikoihin, voidaan toivottavasti (jos te pääsette yrittämään ja jos mulla folleja kypsyy) jännäillä parin viikon päästä yhdessä!
 
  • Tykkää
Reactions: Tanja12
En usko että päästään yrittämään, mutta ei sitä tiedä jos vaikka juhannuksena vois taas sattua "vahinko" ;). Mutta ovislaskureiden mukaan mulla pitäis olla ovis viimeistään 22.6. Olis kyllä niin ihanaa jos sille tarttuis tää kuume :love:.

Ja Nyytikkii Olis kyllä ihana jännäillä yhdessä! :love:<3
 
Tanja niinpä, ei sitä tiedä mitä kesä tuo tullessaan ;) Meidän pitäs usuttaa meidän miehet johonkin yhteiseen keskusteluun ja mun mies vois hehkuttaa teidän miehille tätä vauvajuttua ja tartuttaa sen niihin! :D Voi kun vois vaan jotain nappia painamalla saada sen vauvakuumeen tulemaan niin voitais kaikki hehkutella yhdessä.. Mutta eiköhän se sieltä pian tuu, teidän tarina ainakin tällä hetkellä kuulostaa kovasti siltä et tuutte ihan meidän jalanjälkiä. Meilläkin nimittäin oli tota et välillä se ehkäisy jäi pois eikä asiasta oikeestaan ees puhuttu sen kummemmin muuta kuin että raskaus on nyt sit mahdollinen. Välillä taas käytettin kortsua, lopulta vaan keskeytettyä yhdyntää ja pian mies ilmoittikin et nyt saa kyllä vauva tulla! Nyt meillä ollaan jo tosi malttamattomia, mieskin välillä kertoo juttuja tyyliin että "Voi että näin tänään töissä niin söpön vauvan! Se oli just oppinu kävelemään ja se vaan juoksi ympäriinsä ihan innoissaan, oli kyllä tosi hassu"
 
Täälähän on ollu kunnon keskustelun ku hetken aikaa keskittyy töihinsä :D kannatan ajatusta että saatais meidän miehet keskustelemaan keskenään :D
Tanja koita muokata siitä kuvasta värit käänteiseksi, sillä luulis selviävän onko siinä väriä, vai vaan viivanpaikka :)

Mulla menos nyt kp7, ihme menkkakipuja :eek: mutta se patti on ihan minimaalisen pieni enää. Mun mies sanoi tos vähän aikaa sitten, että hänelle olis ok, jos annettais vauvan tulla, jos on tullakseen. No, meillähän oli sitten taas eri käsitys siitä, mitä se tarkoittaa. Mun mielestä sillon harrastetaan seksiä, kun huvittaa, ilman minkäänlaista ehkäisyä tai keskeytyksiä, miehen mielestä taas se tarkoittaa että mentäis keskeytetyllä "ehkäisynä". Mä en vaan tiedä, oonko mä valmis siihenkään. Jotenkin ahdistaa vaan enemmän, kun tietää, että on mahdollisuus tulla raskaaksi, mutta se on pieni mahdollisuus, ja sitten jotenkin vaivaa vaan enemmän. Niin lähellä mutta niin kaukana :( mutta en tosiaan tiedä onko se nyt parissa päivässä jo kerinnyt muuttaa mieltään. Toisaalta, tuosta ei oo enää pitkä matka siihen kunnolla yrittämiseen :) täytyis varmaan sellanen keskustelu pitää tänään, että sais nyt selvyyden asioihin. Ahdistaa ihan hirveesti, ja tuntuu että parisuhdekin meinaa reistailla, kun tällänen asia hiertää :/ ja kun mä oon ahdistunu, niin muhun ei oikeen meinaa saada mitään kontaktia, silloin ahdistaa kosketus ja kysely myös :(
 
  • Tykkää
Reactions: Tanja12
annimaria hmm meilläkin mies välillä sanoi että "tulee jos on tullakseen" vaikka mentiin keskeytetyllä yhdynnällä.. Vaikkei se tietenkään mikään ehkäisykeino ole, niin on se vaan oikein käytettynä monilla toiminut (luin paljon asiasta keskusteluja ja monet menneet sillä vuosia.. toisilla taas on "vahinko" tapahtunut). Meilläkin se toimi sen neljä kuukautta, mutta toisaalta ollaan nyt niissä lapsettomuushoidoissa joten sen takia se varmaan toimi etten ees ovuloi :LOL:

Mutta jos sulla on itsellä olo ettet tiedä vielä oletko valmis niin kannatta varmaan se koittaa selvittää ennen yrittämistä.. Mulla itsellä ainakin meni pitkään se vauvakuume vähän siihen tahtiin et oviksen aikoihin se nosti päätään ja kun menkat alkoi niin se meni vähän pois.

Onhan vauvan saaminen tosi iso asia. Vaikka kovasti kuumeilen, on mullakin välillä olo että miten ihmeessä sellaisesta voi selvitä! Että hoitaa toista ihmistä ja pitäisi osata tietää mitä toinen tarvitsee ja miten sitä kuuluu kasvattaa. Toisaalta vaikka mäkin olen nuori vielä ja asia välillä pelottaa, en usko että raskaaksi tuloon ja lapsen saamiseen voi ikinä olla valmis ekalla kerralla. Eihän kukaan voi tietää miltä se tuntuu saada se oma lapsi vaikka olisi 40v tai vaikka olisi 16v. Aina se on uusi asia ja pelottavaa ja jännittävää.

Onneksi raskaus on ihmisillä suunniteltu kestämään niin hirmuisen kauan, siinä ajassa ehtii varmasti hyvin totutella asiaan ja hankkimaan kaiken tarvittavan tiedon ja tarvikkeet. :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Toukokuinen
Kyllä mä siis siihen lapseen oon enemmänki ku valmis, mutta en tiedä oonko valmis siihen keskeyttelyyn. Se kun saa ahdistuksen nousemaan. Mulla tulee sellanen olo, että aivan kuin "leikkis" asialla. Ja kun mulle tää on niin tärkeä asia, niin jotenkin ahdistaa, että mies ei oo valmis kunnolla yrittämään, mutta on valmis kumminkin ottamaan riskin, että se lapsi tulisi kumminkin. Oon vähän kummallinen ihminen :D

Ootko nyytikki sun perheelle tai läheisille kuinka puhunut näistä vauvahaaveista ja hoidoista? :)
 
Annimaria aa aivan. Joo munkin mielestä oli ihan sairaan ärsyttävää se keskeytetty yhdyntä ja se et välillä mies sit kuitenkin vei sen loppuun, mutta ei aina.. Sit laskin ovista ja ärsytti niin paljon jos se just sillon sit sen keskeytti! :D Enkä uskaltanut sit siitä sanoa kun pelkäsin et sit se ahdistuu eikä enää ikinä vie sitä loppuun.. Hah.

Mä oikeestaan just eilen kerroin mun isosiskolle tästä. Hänen lisäksi anoppi tietää (ollaan tosi hyvissä väleissä ja soitellaan useita kertoja viikossa niin oli vaikea salata :D). Siskolle kerroin eilen kun hänellä on itsellä lapsia ja joskus keväällä se puhu mulle kaikkea et "vähän ihanaa jos teilläkin olis vauva, mietippä sitä!" Mut en kehdannut sanoa et joo en päivässä oikein muuta mietikkään! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Tanja12
Annimaria93 kokeilin muokata noita kuvia enkä nähny mitään :D. Äh tyhmä olo. Ehkä mä säästän ton digitestin johonki toiseen kiertoon :).

Nyytikkii Ihanaa että ootte noin läheisiä :). Mä en oo hirveen läheinen mun anopin kaa, joskus ollaan kyllä kangaskaupoilla käyty kun molemmat ollaan käsityöihmisiä :LOL:.

Mä ymmärrän että teitä ärsyttää toi keskeytetyn käyttäminen. Niin muakin! Aina varmoilla päivillä mies päästää sisään ja noin 7 pv ennen ovista keskeytetyllä ja just oviksen aikaan sillon tällöin kumi käytössä ja sit taas oviksen jälkeen mies päästää sisään. Mutta kyllä mä mielummin keskeytetyn haluan kuin kumin. Kumin kaa ei tunnu niin hyvältä :(. Toisaalta joka ikinen kuu odottaa menkkoja :whistle:. Silleen vähän ikävä "ehkäisy". Yhtä hyvin vois mennä aina loppuun, koska tossakin on riskit :unsure:.

Niin ja eilen alko taas tuhruttaan ja vähän yölläkin...toivottavasti nää nyt loppuisi :cautious:

Otin muuten käyttöön ton womanlog kalenteri sovelluksen (y). Vaikuttaa ihan hyvältä :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä