"Lievästi kuumeilevat" eli hieman yleisempää keskustelua vauvakuumeesta.

tanja joo siis ovistestit on aina negatiivisia eikä tarkoita mitään, jos viiva ei ole yhtä tumma tai tummempi kuin kontrolliviiva. Tosi ärsyttäviä kun ne on niin erilaisia kun raskaustestit, mutta tuo sun testi on kyllä nega.

Muutenkin ovistesti näyttää raskautta yleensä vasta sen jälkeen, kun myös raskaustesti näyttää plussaa. Toisilla taas ovistesti ei näytä ollenkaan raskaanakaan plussaa.

Moikka Kuumeilijat!
Kaipaisin neuvoa: keho kertoo jotenkin mulle että jotain on tekeillä, mutta raskaustestit näyttää negaa. Viime kierron lopulla tuli vuotoa joka sopi menkojen ajankohtaan, mutta vuoto oli määrältään ja kestoltaan alle puolet normaalista, ei ollut myöskään pms tai menkkaoloja joita normaalisti sen verran että niistä jo tietää mitä tuleman pitää.

Mietinkin josko voisi terkkarista pyytää sitä verikoetta (hcg?) jossain kohtaa jos olot ei selkeydy. Tää on vain mulle aivan uutta enkä oikein tiedä otanko yhteyden terkkariin vai neuvolaan ja miten asiani esitän. Toisekseen pelkään jo valmiiksi vähättelevää suhtautumista kun kotitestit olleet negat.

Yksi onnistuminen on taustalla: 2/15 sain kevyen plussan testiin, mutta raskaus meni spontaanisti kesken noin viikolla 5-6. Tämän jälkeen kävin gynellä joka ultrasi kaiken olevan ok. Kierrot myös palautuneet normiin sen jälkeen.

Asuinpaikallani on tk jossa kaikki ajat ovat kivenalla, jollet ole aivan "pääkainalossa" kunnossa. Yksityisille on matkaa reilu 100km ja rahatilannekaan ei oikein yksityisiin anna myöden.

Nyt siis kp 37/28-29, jos taas lasketaan viime vuodosta niin kp8/28-29. Tälläkin hetkellä alavatsalla heikkoa jomotusta, nippailua, aamuisin hetkellistä huonovointisuutta pari tuntia ylösnousun jälkeen. Hetkittäin huimausta, lämmöt 0,4-0,8 astetta koholla koko ajan, vessassa juoksemista. Tuntemukset toki on sellaiasia että sopivat mihin vain ja luultavasti en näitä pistäisi merkille (paitsi kuvotus ja lämmöt) ellen niiiin odottaisi sitä odottamista...

Oudsi ainahan voi soittaa ja kysyä! Luulis että labraan sais ajan helposti, vaikka lääkäriajat olis vähän vaikeampi saada. Ja voithan sä sanoa, että kun sä kerran itse tunnet kehosi parhaiten, että sä tiedät nyt ettei olot oo ihan normaalit :) mun tutulla on tullut valemenkat kahden raskauden ajan, melkein normaalit. Ja hänkin sai raskaustestiin positiivisen aika myöhään.
Soita ihmeessä ja pyydä labraan lähetettä, luulisin että sinne kuitenkin pääsee! :)

• Tykkää
Reactions: oudsi
Eilen kun menin nukkumaan alko kauheet vilunväreet. Oli pakko laittaa lämmintä päälle ja teki mieli ottaa vielä toinen peitto. Emättimessä oli kovaa vihlasevaa paineen tunnetta. Nyt aamulla mittasin lämmöt ja ne oli laskenu normaalille tasolle 36,1 :(. Tänään on kp28/28-29. Menkkoja odotellessa.

Meillä kans mies ei tosi pitkään halunnu lasta ja itellä vauvakuume ollu 5 vuotta. Sainpa kerran kunnon menkkaraivarit ja ukko tuumasi että "sie taas tyhjää kärtyät ku menkat on" no tuumasinki tähän että "niin kärtyän v*tuttaa tämä takapuolen vuotaminen ja oliski vuotamatta" ukko vissii ymmärsi vihjeen ja 2 viikkoa tästä sodasta se ehdotti että jätetään ehkäisy kokonaan pois. Ei oo sen jälkee menkka kärtyä ollu vaan menkka itkut kun vauvaa ei vielä tulekkaa :(

Nyytikkii Eipä ole vielä näkynyt :rolleyes:. Vähän semmoinen olo että kohta ne alkaa. Hmm jos ei ole huomen aamuna alkanu niin pitäiskö tehä testi (y) (kuitenkin ne alkaa heti testin teon jälkeen :D. Toivottavasti sulla nyt pian lähtis se kierto käyntiin että pääsisitte yrittämään ;). Oudon kauan on kyllä poissa sulla ne ollu :(

Moikka kaikki! Jännittää jo pelkästään kirjottaa tänne. Mulla on vauvakuume hiipiny viimesen vuoden aikana vähitellen, välillä sitä on enemmän ja välillä vähemmän. Oon aika järkiperänen ihminen ja pyrkiny koko ajan miettimään että onko tää ohimenevää ja onko varmasti oikee aika vielä. Noh, oon päätyny sitten odottelemaan enkä miehellekään oo ottanu puheeks asiaa. Lähinnä ollaan yhdessä puhuttu, että halutaan "sitten joskus".

Nyt on sitten jännä tilanne! Kun mulla on viime aikoina menkat ollu säännölliset, kierron pituus n. 35vrk. Oviksen tunnistan yleensä selvästi kivuista, halujen lisääntymisestä sekä pienestä määrästä verta, oviksesta kuukautiset alkaa mulla 14vrk sisällä. No tässä kierrossa oli mun mielestä selvä ovis kp20, oltiin ilman ehkäisyä kp26. Tosta parin päivän päästä (ehkä kp29) rinnat kipeyty ja erityisesti nännit on ollu tosi arat! Lisäks alavatsassa sellanen normaali tunne et menkat ois alkamassa. Näitä mulla joskus normaalistikin ennen kuukautisia enkä muuten ihmettelis mitään, MUT nyt on jo kp36. Ei tota rintojen arkuutta oo koskaan ollu näin pitkään. Ja oviksestakin jo se 16vrk.. Oon ihan hermona, tavallaan salaa toivoo ja samalla pelkää! Piti päästä johonki purkamaan tää olo, miehelle en oo uskaltanu sanoa yhtään mitään.

seepratyttö tervetuloa (y) Jos oot täysin varma, että ovis oli kp20 niin olis kyllä valitettavasti aika mahdotonta, että kp26 olisi tärpännyt. Kun munasolu irtoaa, on se hedelmöittymiskykyinen vaan 12-24h. Eli kaikista paras mahis on raskaaksi tulla ennen ovista tapahtuneista yhdynnöistä koska simpat voi elää 1-5 päivääkin. Mutta jos taas ovis olisikin ollut kp25 toisin kuin luulit, voi olla mahdollista hyvinkin et oot raskaana! Munasolun hedelmöittymisen jälkeen menee yleensä 5-6 päivää, että munasolu kiinnittyy kohtuun ja yleensä vasta tämän jälkeen voi tulla raskausoireita. Asiasta ollaan kuitenkin montaa mieltä ja jotkut sanovat jopa tunteneensa munasolun hedelmöittymisen! ( itse olen kyllä aika skeptinen tuon suhteen..)

Toivotaan kuitenkin parasta.:rolleyes:

Kiitos Nyytikki vastauksesta! :) Mä tiedän kyllä et ois mahotonta tulla raskaaks jos kaikki meni niinku oletin, sen takia ilman ehkäisyä uskallettiinkin olla kun ei pitäny olla mitään riskiä. Tuntuu vaan että jotain outoa tässä on, jos ovis ois ollu kp20, niin johan nyt siitä on jo 16pvää.. Että pian pitäis menkat alkaa. Eiks se niin oo et ovis voi myöhästyä mut jos se tapahtuu, niin siitä menkat pitäis alkaa suht vakiosti kuitenkin? Vai sekoileekohan mun kroppa tästä pähkäilystä vaan.. En ees tiedä mitä lopputulosta toivon, kun ei mistään yrittämisestä kuitenkaan ollu sovittu ja mun alotteesta oltiin ilman ehkäsyä kun oli "varmat päivät"..

Siis jos ovis myöhästyy ja normaalisti kierroissa luteaalivaihe (eli aika oviksesta menkkoihin) on vaikka oppikirjamaisesti 14 päivää, niin yleensä menkat alkaa sit sen myöhästyneen oviksen jälkeen neljäntoista päivän päästä. Mutta toki luteaalivaihekkin voi jonkun verran vaihdella, yleensä se kuitenkin on jokaisella aika lailla joka kierrossa sama. :)

Tanja12 höh :( no, toivottavasti miehes tämän johdosta vähä muuttais mieltän parempaan suuntaan :)

Nyytikkii oon käyny tuola himotestaajissa tulkitsees itekseni testikuvia (mitenniin haluaisin itekki testailla :D) niin katoin että olit sielä maca-jauheesta puhunu, ja sen vaikutuksista esim. Kuukautiskipuihin. Mä ajattelin kans tilata, on nimittäin joka kuukausi ihan sietämättömät menkkakivut :( haluaisikko kertoa mulle enemmän vielä siitä? :)

Tervetuloa seepratyttö :).

Ööö oon nyt ihan sekasin (n). Lämmöt on taas ylhäällä. Eilen vielä oli se 36,1 ja sängystä nousun jälkeen 36,4. Nyt 36,6 ja emättimestä aivan sama kuin ovulaation jälkeen on vähintään ollut eli 37,0 :confused:. Ja menkat on tooosi niukat mutta kuitenkin ihan punaista tulee. Yön aikana ei oikeen mitään tullut. Oon varmaan tulossa kipeeks tai hormonit totaalisen sekasin :unsure:. Mutta sanokaa nyt etten voi enää olla raskaana.:D

Tanja oho onpas outoa! Kyllähän joillain tulee alkuraskaudessa vuotoa että periaatteessa voihan sekin olla, luulis kyllä nyt viimeistään näkyvän testissä!

Mä en jaksa oottaa et ne menkat alkaa.. Ei oo yhtään sellanen olokaan et ne alkais :( Milloinkahan mun pitäs soittaa lääkäriin jos ne ei vieläkään niillä primoluteilla ala..? Ja mitä tässä enää voi ees tehdä tuskin ne mulle toista semmosta kuuria antaa..

Nyytikkii eli tänään pitäis alkaa vai? Mutta onko siinä jotain aikarajaa milloin viimeistään alkais ton kuurin jälkeen?

Tuli lievä migreenikohtaus eikä Burana enää auttanut ja oksettaa. Otin vissiin liian myöhään :(. Verta tulee nyt vaan pyyhittäessä vähän.o_O Ja kivuttomasti. Tein vajaan neljän h pidätyksestä tän http://aijaa.com/TaZwtz
en oikeen testiajalla pystyny tota tiirailemaan kun silmiin sattuu. Mut ainakin testiajan jälkeen tuli ehkä taas viivanpaikka. Veikkaan negaa

Yleinen kysymys, onks teillä toi vauvakuume sellanen miehen kans yhteinen juttu, joka on syntyny yhteisestä päätöksestä yrittää lasta? Vai onko jompi kumpi ollu se kuumeilija ja toista pitäny sitten suostutella? :)

Mulla nyt niitten omien laskujen pohjalta dpo 17 (jos nyt osaan laskea ja hallitsen nää termit oikein), ei vielä menkkoja näy.. Tosin tänään alavatsassa ollu sellasta paineen tunnetta, et vois hyvin tänään/huomenna alkaa.

Seepratyttö meillä miehen kanssa nyt kuumeillaan esikoista mutta mä kuumeilin jo monta vuotta ennen miestä :) Tai hän halusi odottaa janyt pari kuukautta sitten halusi myös aloittaa aktiivisen yrittämisen.

Ja noista laskemisista sitä että ovispäivä on kuulemma dpo0 ja ovisplussapäivä dpo-1 ja oviksesta seuraava dpo1 :)

Yhteistyössä