se vaan että sitten en voi olla oikealla tavalla uskovainen,
[/quote]
Kuka määrittää "oikean" tavan olla uskovainen?niin no, lahkon johtaja yleensä, joka sitten itse tekee niin kuin itse tahtoo(omien seiniensä sisäpuolella) ja muut eli seuraajat niin kuin hän käskee..
no itse en ole lesta, joten en ehkä voi sitä ymmärtää muuta kuin sen kautta, että isovanhempani ovat asuneet lestojen keskellä..minä kun olen sitä mieltä, että minun ja Luojani väliin en tarvitse kirkkoja, pappeja tai mitään ryhmiä, vaan "keskustelen" Hänen kanssaan kaksistaan...
minun ymmärtääkseni Jumala antaa anteeksi niille, jotka vilpittömästi tekemiään syntejä katuvat, eli jos käytätte ehkäisyä ja myöhemmin sitten vilpittömästi kadut sitä niin saat kyllä sen anteeksi ennen viimeistä tuomiota. ethän ole toiminut täysin itkekkäästi, vaan perheesi parasta ajatellen.
jos miehesi ymmärtää asian, niin teette keskenänne niin kuin tahdotte. ehkäisyvälineet voitte tilata jopa netistä suoraan postilaatikkoonne, joten kenenekään ulkopuolisen ei koskaan tarvitse asiasta tietää.
ja jos mennään raamatun mukaan, niin mieshän on vaimon pää, joten jos mies "päättää" että käytätte ehkäisyä, niin sinunhan täytyy kuuliaisena vaimona totella häntä, joten "ongelma" on ratkaistu.
tuskin haluat(tai miehesi) siihen tilanteeseen, että esim. teet lapsen toisensa perään niin kauan, että uuvut ja mahd kuolet(sekin kun on mahdollista, valitettavasti), vaikka..no..ymmärtääkseni lestoillahan se menee niin, että Jumala antaa kyllä miehellesi uuden vaimon jos sinut otetaan pois eli hän ei jäisi kuitenkaan lapsilaumanne kanssa yksin..aika karua minusta, mutta se nyt ei ole pointti, koska kukin tavallaan..
pointtinani siis, että jos olette miehesi kanssa samalla puolella niin teette niin kuin keskenänne sovitte.
tsemppiä!!