Luin muutaman kommentin ja useimmat olivat jo vanhoja kommentteja... Mutta. Minun äidilläni on 12 lasta, mennyt naimisiin 26-v eli ei ihan nuorena. Nuorimmaisen sai 42v ja hän kärsi siitä ettei saanut enempää lapsia! Minä 10. lapsena syntynyt olen onnellinen siitä, että olen syntynyt rakkauslapsena, toivottuna. Nimittäin muistan aina, kun äitini puhui että toivoisi vielä lapsia lisää, että näki unesssaan saaneen kaksospojat... Minäkin rukoilin, että meille syntyisi vielä lisää lapsia. Äiti on uskovainen, vaikka heikko sellainen niin kuin minäkin. Ei vanhoillislestadiolaisuus tarkoita suoraan että on uskovainen, usko on sydämen asia, Pyhän Hengen työtä. Ei meillä ole sääntöjä, mitä saa ja mitä ei saa tehdä. Pyhä Henki opettaa, miten tulee elää. Jos tekee väärin, tämä valkoinen kyyhky neuvoo tekemään parannuksen. Siltikään, kukaan ei ole täydellinen.
Nyt itse olen kahden pienen lapsen äiti. Toivon enemmän lapsia, mutta en tiedä minkä verran on hyvä. On ihana luottaa Jumalaan, hän antaa lapsia sen verran kuin on hyvä ja niin usein kuin tahtoo (ensimmäistä jouduimme odottamaan, niin että tiedän tasan ettei lapset ole mikään itsestään selvyys!!!). Jumalan tahtoon tyytyminen on tietenkin usein vaikeaa - joskus ei ymmärrä esim. miksi nuori ihminen kuolee. vaikka lääketiede onkin kehittynyt, ihmiset kuolevat joskus myös kovin nuorina tai jopa lapsina. Jumalan käsissä on kuolema ja syntymä - siksi me vl haluamme kuulla Pyhän Hengen neuvoja, emme halua leikkiä Jumalaa.
Niin, mitä tulee eri huoneissa nukkumisiin jne minä en kyllä ole kuullut että ne olisivat väärin. Luonto vetää puoleensa aviopuolisoita, seksiä voidaan harrastaa päivällä tai yöllä - ei ole mitään sääntöjä olemassa tällaisissa asioissa. Kyllä pidättäytyä saa, jos se molemmille osapuolille on ok, eli parisuhde pysyy elävänä ja terveenä. Toivottavasti kaikki ymmärtää mitä yritän sanoa... Voimia teille vl-äidit, jotka painitte ehkäisyn kanssa! Jumala pitää omistaan huolen.