uskon
"olla vl"? Sekö on pääasia? Eikö Jeesuksen sovitustyö on ole SE juttu, ei se, mihin lahkoon kuulutaan. Se on tärkeintä, että olet ELÄVÄSSÄ uskossa, syntynyt uudesti, ylhäältä, ja että Jeesuksen veri on sinut puhtaaksi pessyt. Se ei tapahdu kuulumalla mihinkään. Sn voi vain Jeesus tehdä.Alkuperäinen kirjoittaja jossu:En yleensä jaksa alkaa kommentoimaan näitä vl-juttuja tälläkään palstalla. se on ihan sama, mitä sanoo, niin joku vääntää sen tyyliin "järjen käyttö on sallittu" ja saa asian kuulostamaan ihan eriltä mitä itse on tarkoittanut.
usko on uskon ei järjen asia. niin vanhoillislestadiolaisille, mormoneille , jehoville, hinduille, ihan kaikille. jos jollain tavalla uskoo, sitä on muiden turha tulla perustelemaan järjellä. ei minunkaan järkeen käy monikaan muiden uskntojen edustajien tavat toimia ja elää. Mutta en minä lähde heille tuputtamaan omaa tietouttani tai "jäjen käyttö on sallitu"-teesiäni.
En ymmärrä, mistä edellinen kirjoittaja on vetäissyt nuo jutut, ettei vl:t saa käyttää synnytyksissä kivunlievitystä jne. haloo!! ja sitten viimeisimpänä, mutta ei vähäisimpänä: jokainen uskoo kuten haluaa, ketään ei pakoteta mihinkään uskoon. (ja joku alkaa kirjoittaa, että hänenkin sukulainen painostettiin olemaan vl jne jne. minä en tuommosta oikeasti usko. en ole tavannut vielä yhtään sellaista vl-ihmistä, joka olisi painostettu olemaan vl. ja näitä em. uskovaisia olen elämäni aikana tavannut aika muutamia...)