Lesboäiti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mölli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
yritän olla aika neutraali :saint:
ei ole yhtään lesbo tai bi tuttua joten en osaa oikein sanoa mitään mutta ei nyt ainakaan heti tule mieleen muutakuin että miten lapselle selitään jos hän kysyy esim"miksi mulla on kaksi äitiä ja muilla isä+äiti"
:xmas:

Samanlaisia pareja kuin heterotkin ja soveltuvat vanhemmiksi yhtä hyvin/huonosti kuin heterotkin. Hyvä vanhemmuus ei ole mielestäni seksuaalisesta suuntautumisesta kiinni/riippuvainen.

En juuri mitään mieltä lesbopareista...siis ihan sama minulle. Ei siis mitään vastaan ainakaan.
Ketään en halua nyt loukata, mutta olen vakaasti sitä mieltä,että lesbopari ei sovellu lasta kasvattamaan. Kerta on tarkoitettu, että nainen ja mies voivat saada lapsia keskenään niin silloin myös niiden kuuluu yhdessä lapsi kasvattaa. Mielestäni jokainen ihminen tarvitsee kasvaessaan ja kehittyessään molempien sukupuolien mallit.

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Samanlaisia pareja kuin heterotkin ja soveltuvat vanhemmiksi yhtä hyvin/huonosti kuin heterotkin. Hyvä vanhemmuus ei ole mielestäni seksuaalisesta suuntautumisesta kiinni/riippuvainen.

Sanoit niin hyvin että voin olla samaa mieltä =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En juuri mitään mieltä lesbopareista...siis ihan sama minulle. Ei siis mitään vastaan ainakaan.
Ketään en halua nyt loukata, mutta olen vakaasti sitä mieltä,että lesbopari ei sovellu lasta kasvattamaan. Kerta on tarkoitettu, että nainen ja mies voivat saada lapsia keskenään niin silloin myös niiden kuuluu yhdessä lapsi kasvattaa. Mielestäni jokainen ihminen tarvitsee kasvaessaan ja kehittyessään molempien sukupuolien mallit.

No mutta useat vanhemmat eroaa jo lasten ollessa hyvin pieniä ja isä ei ole koko ajan läsnä. Niin eikö tällaisessa lesboäitien tapauksessa voisi olla yhtä hyvin vaikka läheinen eno tai kummisetä miespuolisen kasvattajan roolissa?

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
ei sovellu!
ei ole luonnollista

Tää luonnollista-kommentti olikin odotettavissa :whistle:

no mitäs kysyy jos tietää vastauksen!

Mutta kuka voi väittää, että se olisi luonnollista? eiväthän homoparit voi saada lapsia keskenään luonnollisesti..vai voivatko?

niinpä!peesi tähän!

Kerta on tarkoitettu, että nainen ja mies voivat saada lapsia keskenään niin silloin myös niiden kuuluu yhdessä lapsi kasvattaa..

Entäs useisiin kulttuureihin kuuluva moniavioisuus jossa miehellä on useita vaimoja jotka kasvattavat miehen lapset yhdessä?

Mä tunnen/tiedän kaksi lesboparia, toisella parilla on kaksi lasta ja toisella kolme.

Perheitä siinä missä muutkin perheet, äitejä siinä missä muutkin äidit. Lapsissa en ole havainnut mitään poikkeavaa. Paitsi että muutama mummo oli huolissaan siitä, että tyttölapsikin kasvaa "lesbolaiseksi" kun sille leikattiin lyhyt tukka, ja se tykkää leikkiä pihassa autoilla! :laugh:

En vieläkään käsitä, miksi jotkut hyväksyvät sinkkunaiselle adoption, mutta naispareille ei :o. Ei lapsella kummassakaan tapauksessa olisi isää, mutta eikös olekin lapselle parempi kaksi rakastavaa äitiä kuin vain yksi vanhempi?

Kyllästyttävä tuo "ei ole luonnollista"-argumentti. Sillä on huono lähteä perustelemaan, koska harva asia muutenkaan on luonnollista, ei ole tämä tietokoneen käyttökään :whistle:. Ei ole lääketiedekään luonnollista, mutta minä ainakin hyväksyn myös jotkin epäluonnolliset asiat :). Luonnollisuus ei ole aina paras vaihtoehto asioissa.

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
En vieläkään käsitä, miksi jotkut hyväksyvät sinkkunaiselle adoption, mutta naispareille ei :o. Ei lapsella kummassakaan tapauksessa olisi isää, mutta eikös olekin lapselle parempi kaksi rakastavaa äitiä kuin vain yksi vanhempi?

Kyllästyttävä tuo "ei ole luonnollista"-argumentti. Sillä on huono lähteä perustelemaan, koska harva asia muutenkaan on luonnollista, ei ole tämä tietokoneen käyttökään :whistle:. Ei ole lääketiedekään luonnollista, mutta minä ainakin hyväksyn myös jotkin epäluonnolliset asiat :). Luonnollisuus ei ole aina paras vaihtoehto asioissa.

Sekö on huonompi et on yksin saanut lapsen jostain syystä?

Tai sitten jos vanhemmat on eronnu ja isällä uusi nainen joka on myös "äiti" Silloinkin on kaksi äitiä.. Ja isä. Ihan niinkuin lesboparillakin saattaa olla tää biologinen isä mukana kuvioissa..

No mitä jos niitä malleja ei ole muutenkaan jos on vaikka jäänyt yh:ksi ja toista ei lapset kiinnosta eikä lapsiansa tapaa..eiks silloinkaan sovellu huoltajaksi. Niin ja voihan olla että esim.naisparista toinen on bi ja on aikaisemmin ollut miehen kanssa ja saanut lapsia eronnut ja mennyt yhteen naisen kanssa eikö lapsilla ole silloin molemmat mallit. Mutta ihan noin yleisesti musta vanhemmiksi sopivat kaikki jotka lapsiansa rakastavat ei ole väliä onko sateenkaariperhe tai äiti-isä perhe tai yh-perhe tai uusioperhe..... jos lapsilla vaan on hyvä olla ja rakastava koti se on mun mielestä tärkeintä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rusty:

No mutta useat vanhemmat eroaa jo lasten ollessa hyvin pieniä ja isä ei ole koko ajan läsnä. Niin eikö tällaisessa lesboäitien tapauksessa voisi olla yhtä hyvin vaikka läheinen eno tai kummisetä miespuolisen kasvattajan roolissa?

Niin toisaalta kun miettii yksinhuoltajia ja erotapauksia niin eihän niissäkään se miehen malli (tai naisen) ole siinä lähettyvillä ja jokapäiväisessä elämässä niinkuin se ydinperheessä olisi. Mutta siltikin tuntuu, että lapselle voi olla vaikeaa ymmärtä miksi ei ole isää. Voisiko jokin muu mies kehittyä koskaan yhtä läheiseksi kuin mitä oma isä on..? Lesbopari äitinä vain tuntuu luonnottomalta. Syynä saattaa olla kyllä ahdasmielinen kasvatukseni...

Eikö mielestäsi ole hieman konservatiivista ajatella ettei kaksi naista sovellu kasvattamaan lasta vain koska he ovat molemmat naisia? Ja miten voit olla sitä mieltä että lesboparit ovat ok mutta vakaasti toteat ettei heidän kuulu perustaa perhettä?

Miksi mielestäsi lapsen elämässä ei voi olla ketään muuta merkittävää miestä kuin hänen biologinen isänsä? Läheinen kummisetä voi todella tarjota lapselle kaiken saman minkä biologinen isäkin mahdollisesti tarjoaisi. Tällöin "molempien sukupuolien malli" olisi edustettuina. Enkä todellakaan tiedä mitä tarkoitat toteamalla että nainen ja mies ovat tarkoitetut toisilleen, Raamatustako?