"lensinpäs" eilen miehen sukulaisten mökiltä ulos

  • Viestiketjun aloittaja kasvisten voimalla
  • Ensimmäinen viesti
kasvisten voimalla
oltiin iltaa istumassa. he kävivät grillaamaan.
minulle tarjottiin makkaraa ja jotain varrasta. kieltäydyin kohteliaasti ottamasta. johon mies ,että miksi?

kerroin syyn joka on ,että lihaa en ole kohta 8v syönyt
ja perustelin miksi,kun sitä kysyttiin.

mies siinä sitten haukkui minut alimpaan helvettiin ja sanoi ,että tuossa on ovi!!
niinpä lähdin sitten pois!!

tuli vaan tosi paska olo,että miksi ihmisten tarvii olla jonkun kanssa samaa mieltä . jos minä en syö lihaa ,niin se pitäisi olla häneltä pois????

aaarg ,kun vituttaa ja kovin.
 
vieras
kyllähän mieheni tietää että lihaa en syö. kyse olikin mieheni serkun mies joka heiti minut ulos koska olen viherpiipertäjä joka ei ymmärrä mitään joka on ihan paska jnejne
 
millaiset ne perustelut oli ja liittyikö jollakin tapaa miehen sukulaisiin?
Ajattelin vaan että jos karjankasvattajia ja siellä sitten olisi alkanut paatostamaan karjan kehnosta kohtelusta yms (ja niillä rahoilla on miehesi koulutettu ja lapsenlapsille joululahjat ostettu). Ei kuulostaisi minustakaan kivalta jos minun elämäntyötäni joku alkaisi halventamaan isoon ääneen.
tuo oli siis kysymys ei olettamus mutta mietin mistä syystä ei-lihansyöjä saisi perusteluidensa jälkeen lähteä
 
No tuota saataisko me se sun perustelu kuulla?
Meinaan sillä on aika paljon eroa, että sanoitko vain, että en tahdo tai että tulen kipeäksi siitä vai haukuitko kaikki lihansyöjät hirviömäisiksi eläinrääkkääjiksi ja pidit puolentunnin luennon tehokasvatuksen kaameuksista?

Enkä nyt oo sitte ihan vakavissani, huumörillä ja vähän uteliaana vaan...

Ja kuten äiti40++ kysyi, oliko ko mies lihantuottaja?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kyllähän mieheni tietää että lihaa en syö. kyse olikin mieheni serkun mies joka heiti minut ulos koska olen viherpiipertäjä joka ei ymmärrä mitään joka on ihan paska jnejne
no eikö sun miehes puolustanut sua :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Molly Weasley:
no miks et syö lihaa? oli kyllä tosi törkeetä käytöstä, sen takia laittaa toinen meneen, kun ei syö lihaa.. :/
Miksi se olisi törkeää? Jos toinen ei syö lihaa, niin miksi pitäis pakottautua?

Toki olisi pitäny ottaa huomioon se, että mukana voi olla myös kasvissyöjiäkin. Ap olisi voinu sanoa kyllä asiasta tai vastaavasti grillaajat kysyä.
 
ap
kait se on mun asia jos mä en syä lihaa ,kun mua vaan etoo se niin kovin!!!! ei ole kyse mistään kohtelusta no osaksi ehkä ,mutta se on päällimmainen syy,että mä en pidä lihasta!
 
Viblsp
Alkuperäinen kirjoittaja AnnClaire:
Alkuperäinen kirjoittaja Molly Weasley:
no miks et syö lihaa? oli kyllä tosi törkeetä käytöstä, sen takia laittaa toinen meneen, kun ei syö lihaa.. :/
Miksi se olisi törkeää? Jos toinen ei syö lihaa, niin miksi pitäis pakottautua?

Toki olisi pitäny ottaa huomioon se, että mukana voi olla myös kasvissyöjiäkin. Ap olisi voinu sanoa kyllä asiasta tai vastaavasti grillaajat kysyä.
Mie käsitin tuon niin, että on törkeää passittaa toinen pois kasvissyönnin takia.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
No tuota saataisko me se sun perustelu kuulla?
Meinaan sillä on aika paljon eroa, että sanoitko vain, että en tahdo tai että tulen kipeäksi siitä vai haukuitko kaikki lihansyöjät hirviömäisiksi eläinrääkkääjiksi ja pidit puolentunnin luennon tehokasvatuksen kaameuksista?

Enkä nyt oo sitte ihan vakavissani, huumörillä ja vähän uteliaana vaan...

Ja kuten äiti40++ kysyi, oliko ko mies lihantuottaja?
no tuskin. on ihan muulla alalla töissä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kait se on mun asia jos mä en syä lihaa ,kun mua vaan etoo se niin kovin!!!! ei ole kyse mistään kohtelusta no osaksi ehkä ,mutta se on päällimmainen syy,että mä en pidä lihasta!
eikös jokainen pistä suuhunsa mitä tahtoo :D
yksi tuttu ei syö mitään eläinkunnan tuotteita, ei edes esim liivatetta, minä taas syön kaikkea paitsi en kalaa...
kaikki tavallaan B)
 
kai siellä jotakin salaattia tai vaikka perunoita oli tarjolla. Minä olen allergikkoperheen äitinä tottunut siihen että me ei kaikki voida syödä kaikkea mitä muut syö mutta en minä isoon ääneen ala ruokaa arvostelemaan silti. nuorin oli menossa luokkaretken yhteydessä pizzeriaan ja tuumi että "onhan siellä" salaattia kun kysyin että onkohan opettaja muistanut varmistaa että saa maidottoman pizzan.
Eli elämässä on paljon asioita joissa pärjää oikealla asenteella.
Ja tuosta perunaa ja salaattia -aiheesta sen verran että ei vegetaristi välttämättä osaa ajatella mitä kaikka samannäköistä voi laittaa lihattomana. Mutten miten olisi ollut jos grillitomaattejasi olisi nosteltu samoilla grilliottimilla kuin muiden lihaa? olisiko se ollut sitten syötäväksi kelpaamatonta
 
Viblsp
Minä olen kasvissyöjä ja tappelu olisi varmaan syntynyt tuossa tapauksessa, tai ainakin iiiiso keskustelu. Ärsyttää juntit, jotka eivät ymmärrä, ettei se tosiaan ole pois muilta, jos joku ei syö lihaa. Multa kun on kysytty, on yleensä riittänyt vastaukseksi se, etten vain halua syödä eläimiä. Ei sen kummempaa perustelua yleensä ole vaadittu.
 
LEP
No vittu, minun puolesta saisi tuollainen suku viettääkkin ihan keskenään grillauksiaan eteenpäin! :eek: On kyllä miehellä ollut junttimainen käytös pahemman kerran. Jos joku ei syö lihaa, niin se ei syö ja sillä selvä. Eri asia jos alkaisi muille valitttaa heidän makkaran syönnistään, mutta jos vaan kohteliaasti kieltäytyy, niin on ihme touhua suvulta. Häntä pystyyn ja anna tästä eteenpäin suvun olla ihan keskenään. Toivottavasti miehesi on sua puolustanut!?
 
Rukoilijasirkka
Mä en koskaan kysele, miksi joku ei syö jotain. Ei oo pakko syödä meillä mitään, minä kyllä pistelen suihini kaikki hyvät, mitä muut ei syö. B) joku ei tykkää, kun laitan mausteita paljon tai joku ei tykkää omanasta lihan kanssa. Mut ei se liity siihen, kuka on mun ystävä, eikä semmoisesta pidä loukkaantua.
 
vieras
Meillä kävi vähän samalla tavalla. Meillä on maitoproteiinille allerginen lapsi, oltiin anoppilassa kylässä (välit ovat viileät ja etäiset sekä minulla että lapsella anoppiin/mummoo). Anoppi oli sitten tehnyt kalaa ja hauduttannut kerma kastikkeessa. Oltiin ruoka pöydässä kun tämä tul ilmi, sanoin vaan lapselleni että ota sitten perunaa ja salaattia, niin ei kun mieheni alkannut mulle että kyllä hän voi syödä sitä kala ruokaa kun on kerran laitettu!!!!Lapseni väänsi itkua ja otti kalan lautaselle

Se oli eka ja vimppo kerta kun alan vastaan sanomaan miehelleni toisten edessä....

...mutta ei tietenkään voi syödä ruokaa jos siitä seuraa vatsakipua jne seuraus oli se että lapsi poistui ruoka pöydästä minä söin hiljaa ja kiitin, jonka jälkeen mentiin määkäriin sapuskalle.

Illalla olikin sitten mojova riita kotona miehen kanssa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Selityksenä oli kun ei tohtinnut sanoa äidille että ei voi syödä kun oli ruoan laittanut pöytää argggggg......
 

Yhteistyössä