"lensinpäs" eilen miehen sukulaisten mökiltä ulos

  • Viestiketjun aloittaja kasvisten voimalla
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
maitoallergikon äitinä minulla on asioista monen vuoden kokemus jo ja voin sanoa että ne asiat mitkä on itsestään selviä minulle ei olekaan sitä jollekin toiselle. joskus on joltakin unohtunut joku asia mutta en minä siitä syystä ole lähtenyt välejä katkomaan.
Vahingot on minusta asia erikseen, ja sekin että jos epähuomiossa joskus tapahtuu jotain. Tai nämä pikkuiset asiat, joita "maallikko" ei välttämättä osaa ottaa huomioon.

Mutta minusta meilläkin on jo todella ikävä tilanne, kun lapsen mummi ei ota lapsen allergioita huomioon ollenkaan, vaikka tietää ne ja ennen kaikkea ikävää on se, että mummi ottaa sen henkilökohtaisena loukkauksena, että lapsi ei voi niitä ruokia syödä. Ja mummi siis on nuori, 55-v. eli ei puhuta mistään dementoituneesta tai vanhakantaisesta ihmisestä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
ja oma mieshän sen ap:n haukkui eikä miehen suku...
Luetko sä näitä ollenkaan? :)
suo nyt anteeksi mutta käsitin sen ekan väärin kun siinä luki:
mies siinä sitten haukkui minut alimpaan helvettiin ja sanoi ,että tuossa on ovi!!
niinpä lähdin sitten pois!!
ei kerrottu siinä että se oli sen sukulaisen mies.
mutta en minä suurennuslasin kanssa näitä lue kuitenkaan ja joskus ymmärtämiseen vaikuttaa se miten asia ilmaistaan eikä aina lukijassa vika.
ja seuraavaksi saa tulla kommentteja että vois laittaa isot kirjaimet lauseen alkuun jotta tämän ymmärtäisi mutta pottukattila kiehuu ja mies on grillin ääressä, se omani =)
Täydennys tuohon edelliseen lauseeseen, siis mies on omani ja grilli meidän yhteinen :LOL:
 
kotirottako
Minusta koko juttu näyttää keksityltä . Alunperin kirjoittaja tarkoitti mukamas "omaa miestään " , mutta kaatui omaan tyhmyyteen , kun yleensä aviopuoliso tietää kyseisen asian . Ei se mitään . Hyvä on että tyhjästä saatiin 3 sivun juttu !
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
ja oma mieshän sen ap:n haukkui eikä miehen suku...
täytyykö sulle rautalangasta vääntää ,että miehen serkun MIES!!!

ja oma mies lähti kyllä samaa matkaa kotiin
Sanoiko sun mies, että oliko se mitään sanonut sille serkun miehelle, kun olit lähtenyt? kuuliko se, mitä se sano sulle?
 
memmu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä kävi vähän samalla tavalla. Meillä on maitoproteiinille allerginen lapsi, oltiin anoppilassa kylässä (välit ovat viileät ja etäiset sekä minulla että lapsella anoppiin/mummoo). Anoppi oli sitten tehnyt kalaa ja hauduttannut kerma kastikkeessa. Oltiin ruoka pöydässä kun tämä tul ilmi, sanoin vaan lapselleni että ota sitten perunaa ja salaattia, niin ei kun mieheni alkannut mulle että kyllä hän voi syödä sitä kala ruokaa kun on kerran laitettu!!!!Lapseni väänsi itkua ja otti kalan lautaselle

Se oli eka ja vimppo kerta kun alan vastaan sanomaan miehelleni toisten edessä....

...mutta ei tietenkään voi syödä ruokaa jos siitä seuraa vatsakipua jne seuraus oli se että lapsi poistui ruoka pöydästä minä söin hiljaa ja kiitin, jonka jälkeen mentiin määkäriin sapuskalle.

Illalla olikin sitten mojova riita kotona miehen kanssa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Selityksenä oli kun ei tohtinnut sanoa äidille että ei voi syödä kun oli ruoan laittanut pöytää argggggg......
Siis onko sun miehes ihan tollo?
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja kotirottako:
Minusta koko juttu näyttää keksityltä . Alunperin kirjoittaja tarkoitti mukamas "omaa miestään " , mutta kaatui omaan tyhmyyteen , kun yleensä aviopuoliso tietää kyseisen asian . Ei se mitään . Hyvä on että tyhjästä saatiin 3 sivun juttu !
:headwall: Juu juu. Mikä tarve on aina tulla sanomaan, että kaikki on keksittyä? Mikset yhtä hyvin olisi itse täysin keksitty?
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Fatima von Gyllenbögel:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Selvä. Itsehän jokainen saa valita. Saa täällä myös valehdella itsestään mitä haluaa. Jos sinä haluat valehdella olevasi Jeesuksen, se on sinun asiasi.
Kirjotappa yv:tä jos sulla nyt joku kriippaa.
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja Fatima von Gyllenbögel:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Selvä. Itsehän jokainen saa valita. Saa täällä myös valehdella itsestään mitä haluaa. Jos sinä haluat valehdella olevasi Jeesuksen, se on sinun asiasi.
Mitä ihmettä sä sössötät, eihän tää jeesustelu liity nyt mitenkään tähän ketjuun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kotirottako:
Minusta koko juttu näyttää keksityltä . Alunperin kirjoittaja tarkoitti mukamas "omaa miestään " , mutta kaatui omaan tyhmyyteen , kun yleensä aviopuoliso tietää kyseisen asian . Ei se mitään . Hyvä on että tyhjästä saatiin 3 sivun juttu !
huvitti hiukan tuo ap:n nikki avauksessa "kasvisten voimalla". minkäs muun sitä vegetaristi???
Eli sen mukaan olisi kasviksia kuitenkin ollut tarjolla, onko ne pakko olla samannäköisiä kuin ne grillipihvit. ei sekasyöjät osaa tehdä soijamössöpihvejä jotka näyttäisi myös lihalta, en ainakaan minä
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Fatima von Gyllenbögel:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Fatima von Gyllenbögel:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Selvä. Itsehän jokainen saa valita. Saa täällä myös valehdella itsestään mitä haluaa. Jos sinä haluat valehdella olevasi Jeesuksen, se on sinun asiasi.
Kirjotappa yv:tä jos sulla nyt joku kriippaa.
En keskustele toisuskoisten kanssa.
Justhan keskustelet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Fatima von Gyllenbögel:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
ja oma mieshän sen ap:n haukkui eikä miehen suku...
Luetko sä näitä ollenkaan? :)
suo nyt anteeksi mutta käsitin sen ekan väärin kun siinä luki:
mies siinä sitten haukkui minut alimpaan helvettiin ja sanoi ,että tuossa on ovi!!
niinpä lähdin sitten pois!!
ei kerrottu siinä että se oli sen sukulaisen mies.
mutta en minä suurennuslasin kanssa näitä lue kuitenkaan ja joskus ymmärtämiseen vaikuttaa se miten asia ilmaistaan eikä aina lukijassa vika.
ja seuraavaksi saa tulla kommentteja että vois laittaa isot kirjaimet lauseen alkuun jotta tämän ymmärtäisi mutta pottukattila kiehuu ja mies on grillin ääressä, se omani =)
Täydennys tuohon edelliseen lauseeseen, siis mies on omani ja grilli meidän yhteinen :LOL:
Entäs caps lock, kenen se onkaan?

en minä caps lockia käytä jos isot kirjaimet teen vaan ihan tuolla shiftillä ne teen. En kirjoita koko lausetta isoilla kirjaimilla. vai mitä edellinen tarkoititkaan?
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja kotirottako:
Minusta koko juttu näyttää keksityltä . Alunperin kirjoittaja tarkoitti mukamas "omaa miestään " , mutta kaatui omaan tyhmyyteen , kun yleensä aviopuoliso tietää kyseisen asian . Ei se mitään . Hyvä on että tyhjästä saatiin 3 sivun juttu !
huvitti hiukan tuo ap:n nikki avauksessa "kasvisten voimalla". minkäs muun sitä vegetaristi???
Eli sen mukaan olisi kasviksia kuitenkin ollut tarjolla, onko ne pakko olla samannäköisiä kuin ne grillipihvit. ei sekasyöjät osaa tehdä soijamössöpihvejä jotka näyttäisi myös lihalta, en ainakaan minä
Mutta kun ei se ap ole missään vaiheessa valittanut siitä lihasta tai siitä miltä kasvikset näytti, vaan siitä, että häntä alettiin haukkua.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
ja oma mieshän sen ap:n haukkui eikä miehen suku...
täytyykö sulle rautalangasta vääntää ,että miehen serkun MIES!!!

ja oma mies lähti kyllä samaa matkaa kotiin
Sanoiko sun mies, että oliko se mitään sanonut sille serkun miehelle, kun olit lähtenyt? kuuliko se, mitä se sano sulle?
minun oman mieheni serkku oli sitten alkanut huutaa tälle kyseiselle miehelle jotain ,mutta minun oma mies ei sen enempää kuullut ,kun lähti minun perääni.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
ja oma mieshän sen ap:n haukkui eikä miehen suku...
täytyykö sulle rautalangasta vääntää ,että miehen serkun MIES!!!

ja oma mies lähti kyllä samaa matkaa kotiin
Sanoiko sun mies, että oliko se mitään sanonut sille serkun miehelle, kun olit lähtenyt? kuuliko se, mitä se sano sulle?
minun oman mieheni serkku oli sitten alkanut huutaa tälle kyseiselle miehelle jotain ,mutta minun oma mies ei sen enempää kuullut ,kun lähti minun perääni.
Tosi kiva kuitenkin, että mies lähti sinun kanssa. Taisi olla kännissä se miehen serkku, vai käyttäytyykö muutenkin ihan hölmösti aina? :D
 
Minna
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja kotirottako:
Minusta koko juttu näyttää keksityltä . Alunperin kirjoittaja tarkoitti mukamas "omaa miestään " , mutta kaatui omaan tyhmyyteen , kun yleensä aviopuoliso tietää kyseisen asian . Ei se mitään . Hyvä on että tyhjästä saatiin 3 sivun juttu !
huvitti hiukan tuo ap:n nikki avauksessa "kasvisten voimalla". minkäs muun sitä vegetaristi???
Eli sen mukaan olisi kasviksia kuitenkin ollut tarjolla, onko ne pakko olla samannäköisiä kuin ne grillipihvit. ei sekasyöjät osaa tehdä soijamössöpihvejä jotka näyttäisi myös lihalta, en ainakaan minä
Miten ihmeessä sinä vedät johtopäätöksen, että siellä oli kasviksia tarjolla? Tai että ap:ta potutti (jep, se on mukulakasvi) se, että kasvikset eivät näyttäneet lihalta?

Ap kirjoittaa jo ihan ensimmäisessä viestissään, että loukkaantui siitä että hänelle huudettiin, käskettiin häipymään ja solvattiin.
 
ap
no mitä vittua mä sitten syön jos en hedelmiä ja vinhanneksia ja tuolla ei siis ollu mitään muuta ,kuin makkaraa ja jotain lihavartaita,mutta enhän mä sinne ollu syömään menossakaan!!!!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja kotirottako:
Minusta koko juttu näyttää keksityltä . Alunperin kirjoittaja tarkoitti mukamas "omaa miestään " , mutta kaatui omaan tyhmyyteen , kun yleensä aviopuoliso tietää kyseisen asian . Ei se mitään . Hyvä on että tyhjästä saatiin 3 sivun juttu !
huvitti hiukan tuo ap:n nikki avauksessa "kasvisten voimalla". minkäs muun sitä vegetaristi???
Eli sen mukaan olisi kasviksia kuitenkin ollut tarjolla, onko ne pakko olla samannäköisiä kuin ne grillipihvit. ei sekasyöjät osaa tehdä soijamössöpihvejä jotka näyttäisi myös lihalta, en ainakaan minä
Mutta kun ei se ap ole missään vaiheessa valittanut siitä lihasta tai siitä miltä kasvikset näytti, vaan siitä, että häntä alettiin haukkua.
mutta sitä minä ja pari muuta jäi odottamaan että mistä se haukkuminen alkoi, ei varmaan siitä että ei lautaselleen grillimakkaraa ottanut. en minäkään grillimakkarasta tykkää ja saatan jättää grilli"herkut" väliin jos ei muuta ole.
Eli ei ap kertonut sitä millä tapaa hän asiansa itse ilmaisi.
sanoiko vain a) en eettisistä tai tervydellisistä syö lihaa
vai b) en ymmärrä lihansyönti
c) voi eläinraukkoja kun joutuvat kärsimään
vai jopa d) kaikki eläinsyöjät on raakalaisia ja karjankasvattajat myös
Tuo kun olisi valaissut jonkunverran asiaa.
Ja sitten että puolustaako mies, niin meillä ei kyllä puolustaisi jos minä jotakin suureen suuria sammakoita latelisin ulos suustani tai alkaisin haastamaan riitaa. saattaisi sanoa että "suu kiinni"

 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no mitä vittua mä sitten syön jos en hedelmiä ja vinhanneksia ja tuolla ei siis ollu mitään muuta ,kuin makkaraa ja jotain lihavartaita,mutta enhän mä sinne ollu syömään menossakaan!!!!!!!
Niin että et ollut menossa syömään, etkä suuttunut koska ei ollut kasvispöperöö tarjolla? Et siis odottanut mitään tarjottavaa??
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja kotirottako:
Minusta koko juttu näyttää keksityltä . Alunperin kirjoittaja tarkoitti mukamas "omaa miestään " , mutta kaatui omaan tyhmyyteen , kun yleensä aviopuoliso tietää kyseisen asian . Ei se mitään . Hyvä on että tyhjästä saatiin 3 sivun juttu !
huvitti hiukan tuo ap:n nikki avauksessa "kasvisten voimalla". minkäs muun sitä vegetaristi???
Eli sen mukaan olisi kasviksia kuitenkin ollut tarjolla, onko ne pakko olla samannäköisiä kuin ne grillipihvit. ei sekasyöjät osaa tehdä soijamössöpihvejä jotka näyttäisi myös lihalta, en ainakaan minä
Mutta kun ei se ap ole missään vaiheessa valittanut siitä lihasta tai siitä miltä kasvikset näytti, vaan siitä, että häntä alettiin haukkua.
mutta sitä minä ja pari muuta jäi odottamaan että mistä se haukkuminen alkoi, ei varmaan siitä että ei lautaselleen grillimakkaraa ottanut. en minäkään grillimakkarasta tykkää ja saatan jättää grilli"herkut" väliin jos ei muuta ole.
Eli ei ap kertonut sitä millä tapaa hän asiansa itse ilmaisi.
sanoiko vain a) en eettisistä tai tervydellisistä syö lihaa
vai b) en ymmärrä lihansyönti
c) voi eläinraukkoja kun joutuvat kärsimään
vai jopa d) kaikki eläinsyöjät on raakalaisia ja karjankasvattajat myös
Tuo kun olisi valaissut jonkunverran asiaa.
Ja sitten että puolustaako mies, niin meillä ei kyllä puolustaisi jos minä jotakin suureen suuria sammakoita latelisin ulos suustani tai alkaisin haastamaan riitaa. saattaisi sanoa että "suu kiinni"
Miksi sä oletat nyt paljon asioita, joita ei ole kirjoitettu? Oma asenteesi kasvissyöjiä kohtaan paistaa aika paljon tekstiesi läpi.
 
vieras
Tässä keskustelussa jotkut eivät näemmä tajua, että ap:llä ei ollut omia ruokia mukana, koska ei tiennyt, että kyläpaikassa on ohjelmassa grillausta. (Kukapa nyt aina kantaa omia ruokia mukanaan, siltä varalta, että jossain joku saakin yllättäen päähänsä tarjota ruokaa. Ja vielä erikseen keittoa, grillattavaa, uuniruokaa, piirakkaa jne, kun ei voi tietää mitä emäntä/isäntä keksii tarjota.)

Osa ei myöskään tunnu tajuavan, että on ihmisiä, joiden grillaaminen rajoittuu vain ja ainoastaan makkaraan ja ehkä muuhun lihaan. Jos ei syö lihaa, ei ole kertakaikkiaan yhtään mitään mitä voisi ottaa.

Jos tarjolla ei ole kuin pelkästään lihaa, on aika olla huomaamattomasti syömättä lihaa.

Lisäksi on aika mahdotonta olla tekemättä asiasta numeroa, jos toinen toinen alkaa tivaamaan syitä ja selityksiä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no mitä vittua mä sitten syön jos en hedelmiä ja vinhanneksia ja tuolla ei siis ollu mitään muuta ,kuin makkaraa ja jotain lihavartaita,mutta enhän mä sinne ollu syömään menossakaan!!!!!!!
Niin että et ollut menossa syömään, etkä suuttunut koska ei ollut kasvispöperöö tarjolla? Et siis odottanut mitään tarjottavaa??
en odottanut mitään syötävää!!!
piti vaan hetken olla ja hengähtää ,kun on todella raskas viikko ollu takana,mutta sainkin paskaa niskaani. olis vaan vissiin pitäny ahtaa se saatanan makkara kituusiini.

ASIAN SANOIN:
en syö lihaa koska EN pidä siitä.
ja siitä kaikki solvaaminen alkoi
 

Yhteistyössä