"lensinpäs" eilen miehen sukulaisten mökiltä ulos

  • Viestiketjun aloittaja kasvisten voimalla
  • Ensimmäinen viesti
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
kai siellä jotakin salaattia tai vaikka perunoita oli tarjolla. Minä olen allergikkoperheen äitinä tottunut siihen että me ei kaikki voida syödä kaikkea mitä muut syö mutta en minä isoon ääneen ala ruokaa arvostelemaan silti. nuorin oli menossa luokkaretken yhteydessä pizzeriaan ja tuumi että "onhan siellä" salaattia kun kysyin että onkohan opettaja muistanut varmistaa että saa maidottoman pizzan.
Eli elämässä on paljon asioita joissa pärjää oikealla asenteella.
Ja tuosta perunaa ja salaattia -aiheesta sen verran että ei vegetaristi välttämättä osaa ajatella mitä kaikka samannäköistä voi laittaa lihattomana. Mutten miten olisi ollut jos grillitomaattejasi olisi nosteltu samoilla grilliottimilla kuin muiden lihaa? olisiko se ollut sitten syötäväksi kelpaamatonta
Tässä nyt ei ollut kyse siitä, etteikö ap ois pärjännyt, vaan hänet haukuttiin siitä, ettei hän syönyt lihaa ja hänet viskattiin ulos.
 
Alkuperäinen kirjoittaja AnnClaire:
Alkuperäinen kirjoittaja Molly Weasley:
no miks et syö lihaa? oli kyllä tosi törkeetä käytöstä, sen takia laittaa toinen meneen, kun ei syö lihaa.. :/
Miksi se olisi törkeää? Jos toinen ei syö lihaa, niin miksi pitäis pakottautua?

Toki olisi pitäny ottaa huomioon se, että mukana voi olla myös kasvissyöjiäkin. Ap olisi voinu sanoa kyllä asiasta tai vastaavasti grillaajat kysyä.
no kait se nyt aika kummaa käytöstä on illan isännältä että jos yksi vieras ei lihaa syö, ni vieras haukutaan ja pakotetaan lähteen!? ei kenties susta, muta mun mielestä kyllä!
 
Siis mun mielestä on ihan yhdentekevää syökö joku lihaa vai ei, mutta sillä on eroa kuinka asia esitetään. Oletan, että olet ihan asiallisesti vaan sanonut, että et tykkää lihasta.
Jos minä olisin emäntänä ko tilanteessa, niin minua nolotaisi, etten olisi muistanut laittaa myös lihatonta versiota, enkä suinkaan heittäisi vierasta mäelle.
Eli tämä sukulaismies on dorka potenssiin kymmenen.

Mutta nyt me halutaan tietää mitä sun mies teki? Puolustiko sinua, jäikö mökille vai lähtikö sun kanssa kotiin? ;)
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä kävi vähän samalla tavalla. Meillä on maitoproteiinille allerginen lapsi, oltiin anoppilassa kylässä (välit ovat viileät ja etäiset sekä minulla että lapsella anoppiin/mummoo). Anoppi oli sitten tehnyt kalaa ja hauduttannut kerma kastikkeessa. Oltiin ruoka pöydässä kun tämä tul ilmi, sanoin vaan lapselleni että ota sitten perunaa ja salaattia, niin ei kun mieheni alkannut mulle että kyllä hän voi syödä sitä kala ruokaa kun on kerran laitettu!!!!Lapseni väänsi itkua ja otti kalan lautaselle

Se oli eka ja vimppo kerta kun alan vastaan sanomaan miehelleni toisten edessä....

...mutta ei tietenkään voi syödä ruokaa jos siitä seuraa vatsakipua jne seuraus oli se että lapsi poistui ruoka pöydästä minä söin hiljaa ja kiitin, jonka jälkeen mentiin määkäriin sapuskalle.

Illalla olikin sitten mojova riita kotona miehen kanssa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Selityksenä oli kun ei tohtinnut sanoa äidille että ei voi syödä kun oli ruoan laittanut pöytää argggggg......

Miehen tehtävä ois just suojella perhettään.
:( Arvostatko sä sun miestä?
 
No johan oli, en kyllä niihin grillijuhliin enään naamaani työntäis.
Eikö kukaan kysyny tai edes itse maininnu että et syö lihaa? Ihmettelen että kuka nyt noin voi edes reagoida jos joku ei jotain syö, eikö se nyt ole ihan oma asia mitä suuhunsa pistää :eek:
Eri asia taas jos alkaa sitten paasaamaan näille jotka sitä lihaakin syö.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä kävi vähän samalla tavalla. Meillä on maitoproteiinille allerginen lapsi, oltiin anoppilassa kylässä (välit ovat viileät ja etäiset sekä minulla että lapsella anoppiin/mummoo). Anoppi oli sitten tehnyt kalaa ja hauduttannut kerma kastikkeessa. Oltiin ruoka pöydässä kun tämä tul ilmi, sanoin vaan lapselleni että ota sitten perunaa ja salaattia, niin ei kun mieheni alkannut mulle että kyllä hän voi syödä sitä kala ruokaa kun on kerran laitettu!!!!Lapseni väänsi itkua ja otti kalan lautaselle

Se oli eka ja vimppo kerta kun alan vastaan sanomaan miehelleni toisten edessä....

...mutta ei tietenkään voi syödä ruokaa jos siitä seuraa vatsakipua jne seuraus oli se että lapsi poistui ruoka pöydästä minä söin hiljaa ja kiitin, jonka jälkeen mentiin määkäriin sapuskalle.

Illalla olikin sitten mojova riita kotona miehen kanssa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Selityksenä oli kun ei tohtinnut sanoa äidille että ei voi syödä kun oli ruoan laittanut pöytää argggggg......
Tyhmä mies!!!

Mun anoppini on just tuollainen. Ei tarvi mun mielestä ottaa allergioita huomioon, me voidaan tuoda omat eväät mutta perkele kun se suuttuu jokaiselle kerralla, jos taas sadannen kerran kuulee ettei voi syöttää ruokaa jossa on maitoa :eek: Ja siis ihan kohteliaasti on sanottu, että lapsi ei voi syödä tuota koska siinä on maitoa, ja että minäpä annan jotain muuta...
 
mullakin on allergioita mut on hoitunu hyvin hieman erilainen ruoka... paitsi yks kerta kun eräillä juhlilla kaikki oli mansikkaa... oli tieto että en voi syödä (menee kurkku ihan kiinni ja ambulanssi pitää soittaa), niin vastaus oli että "ei me yhen ihmisen takia erikseen aleta tekee eri kakkuja ym..." "jos et syö ni sit et syö"...
no asian vierestä mut kuitenki
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä kävi vähän samalla tavalla. Meillä on maitoproteiinille allerginen lapsi, oltiin anoppilassa kylässä (välit ovat viileät ja etäiset sekä minulla että lapsella anoppiin/mummoo). Anoppi oli sitten tehnyt kalaa ja hauduttannut kerma kastikkeessa. Oltiin ruoka pöydässä kun tämä tul ilmi, sanoin vaan lapselleni että ota sitten perunaa ja salaattia, niin ei kun mieheni alkannut mulle että kyllä hän voi syödä sitä kala ruokaa kun on kerran laitettu!!!!Lapseni väänsi itkua ja otti kalan lautaselle

Se oli eka ja vimppo kerta kun alan vastaan sanomaan miehelleni toisten edessä....

...mutta ei tietenkään voi syödä ruokaa jos siitä seuraa vatsakipua jne seuraus oli se että lapsi poistui ruoka pöydästä minä söin hiljaa ja kiitin, jonka jälkeen mentiin määkäriin sapuskalle.

Illalla olikin sitten mojova riita kotona miehen kanssa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Selityksenä oli kun ei tohtinnut sanoa äidille että ei voi syödä kun oli ruoan laittanut pöytää argggggg......
Tyhmä mies!!!

Mun anoppini on just tuollainen. Ei tarvi mun mielestä ottaa allergioita huomioon, me voidaan tuoda omat eväät mutta perkele kun se suuttuu jokaiselle kerralla, jos taas sadannen kerran kuulee ettei voi syöttää ruokaa jossa on maitoa :eek: Ja siis ihan kohteliaasti on sanottu, että lapsi ei voi syödä tuota koska siinä on maitoa, ja että minäpä annan jotain muuta...
Uskomattomia anoppeja! Tarjoa niille joskus vähän risiiniöljyä ja pakota syömään, kun on kerta tarjottu! MItä sillä niin väliä tuleeko maha kipeäksi? :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
kai siellä jotakin salaattia tai vaikka perunoita oli tarjolla. Minä olen allergikkoperheen äitinä tottunut siihen että me ei kaikki voida syödä kaikkea mitä muut syö mutta en minä isoon ääneen ala ruokaa arvostelemaan silti. nuorin oli menossa luokkaretken yhteydessä pizzeriaan ja tuumi että "onhan siellä" salaattia kun kysyin että onkohan opettaja muistanut varmistaa että saa maidottoman pizzan.
Eli elämässä on paljon asioita joissa pärjää oikealla asenteella.
Ja tuosta perunaa ja salaattia -aiheesta sen verran että ei vegetaristi välttämättä osaa ajatella mitä kaikka samannäköistä voi laittaa lihattomana. Mutten miten olisi ollut jos grillitomaattejasi olisi nosteltu samoilla grilliottimilla kuin muiden lihaa? olisiko se ollut sitten syötäväksi kelpaamatonta
Tässä nyt ei ollut kyse siitä, etteikö ap ois pärjännyt, vaan hänet haukuttiin siitä, ettei hän syönyt lihaa ja hänet viskattiin ulos.
mutta tässä ei kerrottu sitä millä sanoin ja sävyin ap ilmaisi lihattomuutensa.
Asian voi tehdä hiljaa ja huomaaamatta ilman että tekee ison ja äänekkään numeron.
ja ap olisi toki voinut viedä mökille vegegrillattavaa tai muuta vegeruokaa. Kun minä ainakin vien mökkisyömisiin itsekin jotakin vaikka vain olen kylään kutsuttu

 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Fatima von Gyllenbögel:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä kävi vähän samalla tavalla. Meillä on maitoproteiinille allerginen lapsi, oltiin anoppilassa kylässä (välit ovat viileät ja etäiset sekä minulla että lapsella anoppiin/mummoo). Anoppi oli sitten tehnyt kalaa ja hauduttannut kerma kastikkeessa. Oltiin ruoka pöydässä kun tämä tul ilmi, sanoin
Se oli eka ja vimppo kerta kun alan vastaan sanomaan miehelleni tvaan lapselleni että ota sitten perunaa ja salaattia, niin ei kun mieheni alkannut mulle että kyllä hän voi syödä sitä kala ruokaa kun on kerran laitettu!!!!
Miehen tehtävä ois just suojella perhettään.
:( Arvostatko sä sun miestä?
Perseestä, mutta kyllä ihmisille sattuu kaikenlaista. Turha siinä on jeesustella, Jeesus kuoli jo ja Jeesus opetti rukoilemaan. Tee sinä, mitä Jeesus käskee.
Miten kommettisi liittyy tähän? Olet ennenkin alkanut aukoa mulle päätäs.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tyhmä mies!!!

Mun anoppini on just tuollainen. Ei tarvi mun mielestä ottaa allergioita huomioon, me voidaan tuoda omat eväät mutta perkele kun se suuttuu jokaiselle kerralla, jos taas sadannen kerran kuulee ettei voi syöttää ruokaa jossa on maitoa :eek: Ja siis ihan kohteliaasti on sanottu, että lapsi ei voi syödä tuota koska siinä on maitoa, ja että minäpä annan jotain muuta...
Uskomattomia anoppeja! Tarjoa niille joskus vähän risiiniöljyä ja pakota syömään, kun on kerta tarjottu! MItä sillä niin väliä tuleeko maha kipeäksi? :eek:
Hyvä idea!

Jos ei siitä aiheutuisi lapselle haittaa, niin voisin tuupata muksun anopille hoitoon ja syöttää sille lähtiessäni murusen pähkinää. Anoppi sais sitten ihmetellä, että miten ihan vain ja ainoastaan hänen kiusakseen lapsi kiljuu kun kutittaa, ja menee päästä varpaisiin nokkosrokolle. Sanoisin vielä, että anna vaan sille maito-vilja-muna-allergikolle sitä tavallista pullaa jota olen ihan vaan ilkeänä miniänä kieltänyt antamasta väittäen että lapsi on allerginen, niin anoppi sais sitten illan juoksuttaa lasta potalle ja valvoa seuraavan yön, kun ripulointi ja refluksi ja kutina jatkuisi aamuun asti.

Todellakin tekisin niin, jos lapsi ei siinä joutuisi välikäteen ja kärsimään.

 
vieras
vieras:
Meillä kävi vähän samalla tavalla. Meillä on maitoproteiinille allerginen lapsi, oltiin anoppilassa kylässä (välit ovat viileät ja etäiset sekä minulla että lapsella anoppiin/mummoo). Anoppi oli sitten tehnyt kalaa ja hauduttannut kerma kastikkeessa. Oltiin ruoka pöydässä kun tämä tul ilmi, sanoin vaan lapselleni että ota sitten perunaa ja salaattia, niin ei kun mieheni alkannut mulle että kyllä hän voi syödä sitä kala ruokaa kun on kerran laitettu!!!!Lapseni väänsi itkua ja otti kalan lautaselle

Se oli eka ja vimppo kerta kun alan vastaan sanomaan miehelleni toisten edessä....

...mutta ei tietenkään voi syödä ruokaa jos siitä seuraa vatsakipua jne seuraus oli se että lapsi poistui ruoka pöydästä minä söin hiljaa ja kiitin, jonka jälkeen mentiin määkäriin sapuskalle.

Illalla olikin sitten mojova riita kotona miehen kanssa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Selityksenä oli kun ei tohtinnut sanoa äidille että ei voi syödä kun oli ruoan laittanut pöytää argggggg......



Miehen tehtävä ois just suojella perhettään.
Arvostatko sä sun miestä?


Noissa tempauksissa en arvosta en! Miehellä on muutenkin kummallinen suhtautuminen omaan äitiinsä ja sen tapoihin kohdella meidän lapsia......hänen vanhemmissan ei vikaa löydy, ei stten millään! Hänen vanhempansa menee melkeinpä meidän perheen ohi.....juu erokin olen miettinnyt kun olen ynnännyt kaikkia asioita, en pelkästään tätä aluetta!

No, tuosta tapauksesta on jo vuosia ja miehen suhtautuminen on allergia asioihin on muuttunnut valvottujen öiden ja yms kipujen/kutinoiden takia...(meillä kaksi allergista muksua)
 
vieras
Näitä juttuja lukiessa tajuaa kuinka ihania sukulaisia itsellä on. Parhaana esimerkkinä äitini, joka saattaa tehdä pari kolmekin eri ruokaa n. 8 hengelle, kun tietää, ettei joku ei vain tykkää jostain. Ja nämä ei tykkäävät eivät ole edes koskaan tehneet asiasta numeroa ja sanoneet, ettei heidän vuokseen tarvitse eri ruokia tehdä. Ovat joko syöneet ihan normaalisti tai sitten vain jättäneet syömättä sen mistä eivät pidä (esim. sienet salaatista). Mutta äidistäni siitä ei ole mitään vaivaa, että tekee useamman ruuan ja on tyytyväisempi, että jokaiselle löytyy jotakin.
 
Minna
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Fatima von Gyllenbögel:
Perseestä, mutta kyllä ihmisille sattuu kaikenlaista. Turha siinä on jeesustella, Jeesus kuoli jo ja Jeesus opetti rukoilemaan. Tee sinä, mitä Jeesus käskee.
Miten kommettisi liittyy tähän? Olet ennenkin alkanut aukoa mulle päätäs.
Se aukoo kaikille päätään, eikä onnistu edes olemaan hauska.
 
ap
siinä oltiin istuttu,niin he sanoivat ,että nyt grillaamaan . sanoin silloin jo emännälle ,kun kysyi paljonko laitetaan ,niin minulle ei tarvitse laittaa. kiitso vaan ja pöydässä tämä mies ,että miksi en syö makkaraa (söin siis leivän).
sanoin ,että ei kiitos ,en syö lihaa. johon se ruppes syytä oikeen silmät pullistuneena kyselemään . kerroin siis syyn .en mitään muuta johon hän ,että jos ihminen voi olla 100% tyhmä niin minä 110% ja muutenkin kuulin sitten ihmiseltä jonka olen nähnyt nyt 2kertaa ,kuinka paska minä olen ja näytti ovea. lähdin kävellen kotiin ja mies juoksi hetken päästä perässä.... mä olisin voinut ottaa sen huumorilla siihen asti ,kunnes mennään oikeesti liian henkilökohtasuuksiin. siihen loppus huumori,mutta onneksi tajusin lähteä!!!!!!!
 
maitoallergikon äitinä minulla on asioista monen vuoden kokemus jo ja voin sanoa että ne asiat mitkä on itsestään selviä minulle ei olekaan sitä jollekin toiselle. joskus on joltakin unohtunut joku asia mutta en minä siitä syystä ole lähtenyt välejä katkomaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä kävi vähän samalla tavalla. Meillä on maitoproteiinille allerginen lapsi, oltiin anoppilassa kylässä (välit ovat viileät ja etäiset sekä minulla että lapsella anoppiin/mummoo). Anoppi oli sitten tehnyt kalaa ja hauduttannut kerma kastikkeessa. Oltiin ruoka pöydässä kun tämä tul ilmi, sanoin vaan lapselleni että ota sitten perunaa ja salaattia, niin ei kun mieheni alkannut mulle että kyllä hän voi syödä sitä kala ruokaa kun on kerran laitettu!!!!Lapseni väänsi itkua ja otti kalan lautaselle

Se oli eka ja vimppo kerta kun alan vastaan sanomaan miehelleni toisten edessä....

...mutta ei tietenkään voi syödä ruokaa jos siitä seuraa vatsakipua jne seuraus oli se että lapsi poistui ruoka pöydästä minä söin hiljaa ja kiitin, jonka jälkeen mentiin määkäriin sapuskalle.

Illalla olikin sitten mojova riita kotona miehen kanssa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Selityksenä oli kun ei tohtinnut sanoa äidille että ei voi syödä kun oli ruoan laittanut pöytää argggggg......

Miehen tehtävä ois just suojella perhettään.
:( Arvostatko sä sun miestä?

Noissa tempauksissa en arvosta en! Miehellä on muutenkin kummallinen suhtautuminen omaan äitiinsä ja sen tapoihin kohdella meidän lapsia......hänen vanhemmissan ei vikaa löydy, ei stten millään! Hänen vanhempansa menee melkeinpä meidän perheen ohi.....juu erokin olen miettinnyt kun olen ynnännyt kaikkia asioita, en pelkästään tätä aluetta!

No, tuosta tapauksesta on jo vuosia ja miehen suhtautuminen on allergia asioihin on muuttunnut valvottujen öiden ja yms kipujen/kutinoiden takia...(meillä kaksi allergista muksua)

(siis näin lainattiin, sorry)

 
Minna
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
ja oma mieshän sen ap:n haukkui eikä miehen suku...
Mun mielestä selvensi toisessa viestissä, että tarkoitti miehellä miehensä serkkun miestä? Eli siis "mies" ei viitannut puolisoon vaan sukupuoleen.
 

Yhteistyössä