Lensi sitten kukkaset meidän olohuoneesta p.askaksi takapihalle!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umbrella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi luoja, nyt kun siirsin (eli heitin) kukat pois siitä tv-tasolta niin niiden takana on esikoisen päiväkodissa tekemät savityöt, siis ylähyllyllä, joihin kuopus ei ole ennen päässyt käsiksi kun kukat on olleet siinä edessä. Nyt hän tuli naama ruskeana tähän ja suu täynnä savea, nyt on siis esikoisen saviaskareetkin syöty :headwall:

Tuo poika kyllä ehtii, ihan jo naurattaa :D

Mitähän mies sanoo, kun kotiin tultuaan on kukkaruukut säpäleinä takapihalla? :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Sanoisin että nosta kukkaset korkeemalle ja kaada tuolit lattialle, niin me tehään :)
:hug:

Kukkaset on jo nostettu niin korkeelle kun ne saa, mutta tää kiipeää tv-tasolle salamana.Tosin nyt ei niitä kukkia enää ole... Eli se ongelma poistui. Kyllä on kaunista ja kodikasta meidän olohuoneessa nyt. Ja tuolit oon kaatanut, mutta tuo syöttuoli on silti niin korkea että poika ylettyy siitäkin ponnistamaan pöydälle :/

Joo, huomasinkin että kukat sai kyytiä..
Mä kaadan syöttiksenkin..sen kanssa tuo jaksaa touhuta(ja tunkea itteensä niihin pikku rakoihin :whistle: )
Eipä meilläkään olkkarissa muuta ole kun sohvat ja telkkaritaso, no seinillä on pari hyllyä :) Kirjahylly purettiin pois kun poika alko liikkumaan :whistle:

Miks?

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Mä kyllä sanoisin että enemmän ulkoilua että saa virtaset vähenemään ja unta, nukkuuko kunnolla?

Ei oikein ehdi enempää ulkoilemaan, kun on tosiaan kotitöitäkin kuten ruuanlaittoa. Aamupäivällä ollaan pari tuntia ja illalla parituntia, oikeastaan illat ollaan aina tuossa meidän pihassa kun tämän elohiiren kanssa ei sisällä kestä sattuneista syistä olla. Eli ulkoilu kuuluu päivärutiineihin kyllä.

Nukkuu oikein hyvin, yöt nukkunut läpeensä parikuisesta, 11 tunnin yöunet ja 2,5-3 tunnin päiväunet. Ja nyt kysyt varmaan, että miksen laita ruokaa silloin kun poika nukkuu... Välipalat teenkin valmiiksi sllä välin, mutta sitten menee aika esikoisen läksyjen kanssa ja muutenkin hänen kanssaan ja jonkun kalakastikkeenkaan ei varmaan ole hyvä seistä liedellä montaa tuntia.

tekemistä keittiöön? meillä tenavat hämmenteli omia leikkisoppiaan sillä aikaa kun laitoin ruokaa. yksi alalaatikko oli pyhitetty heidän keittiövälineilleen ja monta muuta oli lupa ottaa kunhan ei veitsilaatikolle menty.

kirjahylly purettiin pois ???
Miksi ihmeessä.... :o

Meillä lapset on saannut olla jaloissa kun teen sapuskaa tai siivoan jne,ja en oletakkaan että lapsiperheessä oisi aina kiiltoisaa ja kaikki saisi olla paikallaan... sellaset tavarat nostan ylös mitkä on rikkimenevää / vaarallista lapsen käsiin ettei tule pipiä mutta muuten koti täytyy olla koti ja kun siinä on lapsia niin sitten se on vaan hyrskyn myrskyn... oikeesti stressi tulee siitä kun yrittää liikaa,kannattaa joskus katsoa asiaa lapsen silmin..
ja heitäppäs vaikka pari kattilaa lattialle lapsukaiselle ja kauha niin siinä saa tehdä leikisti ruokaa mammansa kanssa kun mamma säheltää pöperöä hellalla...

Kukkatolpat ja kukat siirretty meilläkin keittiöön ja takkahuoneeseen missä ne ei oo niin näkyvissä, ja syksyllä heitin kaikki matot ulos, kun ei saa rauhassa edes siivota...muksut rullailee mattoja ja siirtelee...no sinne vaan, anti mennä ..mies tuli töistä; missäs meidän matot on?
No; ne on tuolla paskasella terassilla...

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
tekemistä keittiöön? meillä tenavat hämmenteli omia leikkisoppiaan sillä aikaa kun laitoin ruokaa. yksi alalaatikko oli pyhitetty heidän keittiövälineilleen ja monta muuta oli lupa ottaa kunhan ei veitsilaatikolle menty.

Niin mutta kun oli tekemistä tai ei niin tää tapaus ei pysy paikallaan, ei oikeesti. Meillä on 3 laatikkoa myös pojan käytössä, olen antanut kattiloita ja kauhoja, kantanut pojan lelulaatikot siihen viereen, mutta ei kun hän tosiaan juoksee täysillä ympäriä kotia koko ajan ja siinä samalla tosiaan heittelee kaiken käsien ulottiville osuvan alas ja kiipeää matkansa varrella jokapaikkaan minne yltää.

Mä kyllä uskon että on hermot välillä koetuksella taaperonne kanssa vaikka hän erittäin hurmaava tapaus onkin :hug: .

Tuli vaan mieleeni että voisko teidän taaperon kanssa toimia se leikkikehä? saisit edes hetken välillä hengähtää...

Alkuperäinen kirjoittaja Pöppiäinen82:

Meillä lapset on saannut olla jaloissa kun teen sapuskaa tai siivoan jne,ja en oletakkaan että lapsiperheessä oisi aina kiiltoisaa ja kaikki saisi olla paikallaan... sellaset tavarat nostan ylös mitkä on rikkimenevää / vaarallista lapsen käsiin ettei tule pipiä mutta muuten koti täytyy olla koti ja kun siinä on lapsia niin sitten se on vaan hyrskyn myrskyn... oikeesti stressi tulee siitä kun yrittää liikaa,kannattaa joskus katsoa asiaa lapsen silmin..
ja heitäppäs vaikka pari kattilaa lattialle lapsukaiselle ja kauha niin siinä saa tehdä leikisti ruokaa mammansa kanssa kun mamma säheltää pöperöä hellalla...

Kuten jo sanoin, sekin on kokeiltu, monet kerrat. Kyllä meilläkin lapsi sais olla jaloissa kun teen ruokaa, voi että, miten kiittäisinkään luojaa jos hän olisi jaloissani. Itkisin ilosta jos tää taapero olis vaikka 2 minuuttia jaloissa. Mutta meidän poika ei vaan ole sitä sorttia. Ja kattiloita olen hänelle antanut useat kerrat ja yhdessä koittanut leikkiä ruuanlaittoa oman ruuanlaittoni ohessa, mutta kun hän siis juoksee KOKO ajan niin joka kerta hän on kattilan kanssa lähtenyt siihen juoksuunsa ja heittänyt kattilan tv:tä/ ikkunaa tms. päin. Ja mikäs siinä, kyllä mulla ymmärrystä ja pinnaa löytyy. Pakkokin löytyä, kun tätä tää meidän arki on.

Osta ne valjaat syöttötuoliin ja pistä eteen kyniä, nuppipalapeliä, ihan mitä vaan. ihan sama vaikka heittelis ne lattialle, kuluu se aika niinkin ja ennenkaikkea, pysyy paikoillaan. Mitä sä teet sillon kun kattilat lentelee?

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Mä kyllä uskon että on hermot välillä koetuksella taaperonne kanssa vaikka hän erittäin hurmaava tapaus onkin :hug: .

Tuli vaan mieleeni että voisko teidän taaperon kanssa toimia se leikkikehä? saisit edes hetken välillä hengähtää...

Mä luulen, et on pakko kokeilla leikkikehän käyttöönottoa. Pakko tämän arjen on saada jotenkin toimimaan, ettei aina ole yhtä kaaosta.

Alkuperäinen kirjoittaja rosvoroope:
Sanoisin että nosta kukkaset korkeemalle ja kaada tuolit lattialle, niin me tehään :)
:hug:

Kukkaset on jo nostettu niin korkeelle kun ne saa, mutta tää kiipeää tv-tasolle salamana.Tosin nyt ei niitä kukkia enää ole... Eli se ongelma poistui. Kyllä on kaunista ja kodikasta meidän olohuoneessa nyt. Ja tuolit oon kaatanut, mutta tuo syöttuoli on silti niin korkea että poika ylettyy siitäkin ponnistamaan pöydälle :/

Joo, huomasinkin että kukat sai kyytiä..
Mä kaadan syöttiksenkin..sen kanssa tuo jaksaa touhuta(ja tunkea itteensä niihin pikku rakoihin :whistle: )
Eipä meilläkään olkkarissa muuta ole kun sohvat ja telkkaritaso, no seinillä on pari hyllyä :) Kirjahylly purettiin pois kun poika alko liikkumaan :whistle:

Miks?

No siks, kun se oli niin hutera laitos. Ei haluttu että kaatuu pojan päälle.

Kuten jo sanoin, sekin on kokeiltu, monet kerrat. Kyllä meilläkin lapsi sais olla jaloissa kun teen ruokaa, voi että, miten kiittäisinkään luojaa jos hän olisi jaloissani. Itkisin ilosta jos tää taapero olis vaikka 2 minuuttia jaloissa. Mutta meidän poika ei vaan ole sitä sorttia. Ja kattiloita olen hänelle antanut useat kerrat ja yhdessä koittanut leikkiä ruuanlaittoa oman ruuanlaittoni ohessa, mutta kun hän siis juoksee KOKO ajan niin joka kerta hän on kattilan kanssa lähtenyt siihen juoksuunsa ja heittänyt kattilan tv:tä/ ikkunaa tms. päin. Ja mikäs siinä, kyllä mulla ymmärrystä ja pinnaa löytyy. Pakkokin löytyä, kun tätä tää meidän arki on.

Huh huh mun täytyy sanoa,tulisia tapauksia nää munkin lapset voi olla mutta ei meillä kyllä lähellekkään ole mitään tällästä......Meillä nää heittelyt loppuu just siihen paikkaan kun minä / isä sanoo eikä kyllä ole ongelmaa asian suhteen koska alusta lähtien on homma toiminut niin että mitään heitellä sisällä,ulkona saa heitellä / potkia palloa mutta sisällä ei tosiaan sitten lähellekkään.
oletko hakenut ammattiapaua asiaan,esim puhunut neuvolassa yms koska en nyt tiedä saatko täältäkään sitten sen enempiä neuvoja kun kerran kaikki ns melkeinpä on kokeiltu... '

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Osta ne valjaat syöttötuoliin ja pistä eteen kyniä, nuppipalapeliä, ihan mitä vaan. ihan sama vaikka heittelis ne lattialle, kuluu se aika niinkin ja ennenkaikkea, pysyy paikoillaan. Mitä sä teet sillon kun kattilat lentelee?

Valjaat on syöttötuolissa, eihän hän siinä muuten hetkeäkään pysyis. Mutta juu, kai se on pakko alkaa poikaa siinä pitämään sidottuna aina, kun jotakin teen. Tosin hän on siinä kun täytän/tyhjennän astianpesukonetta tai kun alan laittaa astioita pöytään (kun muuten astiat lentää rikki lattialle) eli kaikki syömistä ennen ja jälkeen olevat hetket niin oon ajatellut vaan liian julmana pitää vielä ruualaitonkin ajan kytkettynä.

Kun kattilat lentää, niin menen perässä ja sanon tiukasti moneen kertaan, että ei saa heittää ja yhdessä viedään kattilat takaisin kaappiin. Selitän, että menee rikki jne. Mutta en tiedä mitä sitten pitäis tehdä? Tai ottaa järeempiä aseita käyttöön noin pienelle? Jäähypenkkiä oon kokeillut siis pitänyt sylissä minuutin verran liikkumatta ja selittänyt samalla että ei saa heittää jne. Mutta siihen mulla ei oikeesti ole aikaa jatkuvasti. Johdonmukaisesti toimittuna kun saisin joka toinen minuutti istua pojan sylissä. Ja välillä kun perunatkin kiehuu yli tai esikoinen tarvii mua tms. Tietty sitä vois kokeilla pari päivää niin ettei tosiaan tekis mitään muuta ja katsois et oliko apua. Mikä sun neuvo on?

Kippuravarvas - Ahaa.... sain hiukan eri kuvan kun et asiaa ollut selitellyt sen enempiä mutta ok...

Joo, ei se mitään. Siis tuo poika olis varmaan leikkinyt Veikka-vuorikiipeilijää siinä kirjahyllyssä..ei haluttu ees kokeilla.

Huh huh mun täytyy sanoa,tulisia tapauksia nää munkin lapset voi olla mutta ei meillä kyllä lähellekkään ole mitään tällästä......Meillä nää heittelyt loppuu just siihen paikkaan kun minä / isä sanoo eikä kyllä ole ongelmaa asian suhteen koska alusta lähtien on homma toiminut niin että mitään heitellä sisällä,ulkona saa heitellä / potkia palloa mutta sisällä ei tosiaan sitten lähellekkään.
oletko hakenut ammattiapaua asiaan,esim puhunut neuvolassa yms koska en nyt tiedä saatko täältäkään sitten sen enempiä neuvoja kun kerran kaikki ns melkeinpä on kokeiltu... '

Ollaan mekin alusta alkaen kielletty heittely -tuloksetta. Kyseessä siis kuopus ja esikoinen jo 7v. että kyllä sitä jotain jo kuvitteli kasvatuksesta tietävänsä ja tietyissä käytös säännöissä olen aina ollut tosi tiukkana.

En mä oikein tiedä, mitä ammattiapua tässä tilanteessa vois saada. Tuon ikäiselle ei vielä mitään diagnooseja tehdä tai määrätä rauhoittavia lääkityksiä (enkä tosin noin pienelle alkais mitään sellaisa syöttämäänkään). Mutta vois sitä tosiaan neuvolassa asiasta puhua, jos sieltä jotain apua sais.

Neuvolassa luulis nyt jotain mielipidettä antavan asiaan ja katsovan hiukan tilannetta.
Mulla vanhin täällä on kohta 6v likka ja osaa kyllä kokeilla mutta tietää että se loppuu kyllä just ja varmasti seinään sitten.

Yhteistyössä