Lensi sitten kukkaset meidän olohuoneesta p.askaksi takapihalle!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umbrella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

umbrella-

Aktiivinen jäsen
01.03.2006
8 489
1
36
Hitto, että menee hermot, yritin tehdä ruokaa siis YRITIN ja tuo taapero kiipeää joka toinen minuutti hyppimään keittiön pöydälle (alla laatta/kivilattia eli päälleen sieltä alas tuippuminen ei ole hyvä idea) ja kun nostan hänet alas pöydältä juoksee hän olohuoneen kukkaruukkuihin, ottaa kädet täyteen multaan ja heittää lattialle. Tätä kun on tapahtunut kuukausia joka ikinen päivä samalla kun pilkon sipulia tms. olen siis työn touhussa niin äsken sitten sai olla viimeinen kerta ja otin kukkaset ja heitin terassin ovesta ulos kaaressa... Ollaan nyt sitten kokonaan ilman koriste-esineitä ja nyt sitten ilman kukkasiakin. Mä vaan en jaksa enää!!! Ikinä ei saa tehdä mitään rauhassa edes minuuttia ja kämppä on hävityksen kauhistus joka hetki vaikka mä siivoan KOKO AJAN. Hajoo pää.

Ja joo, turha tulla kenenkään napisemaan että sellaisia ne lapset ovat. Kun mä en ikinä eläissäni ole nähnyt yhtä vilkasta taaperoa missään tai koskaan eikä kukaan muukaan ole. Sinä päivänä kun sellaisen näen, niin itken ilosta ja helpotuksesta. Silloin tiedän, että edes joku jossain tietää mitä mun arki on.

Poika on erittäin rakas ja ihana, aina naurussa suin, mutta tosiaan kun ei sekuntiakaan paikallaan. Ja tiedän, että kaikki sanoo ettei ne muutkaan ole tossa iässä, mutta kun tää ei ole vitsi. Mä oon nähnyt jokaisen kaverin lapsen istuvan esim. sylissä edes minuutin, mutta tää ei istu, ei ikinä. Ei edes korkeassa kuumeessa.

Moi umbrella78, lohdutuksen sana, meillä samanlainen tyttö...mekastaa ja ottaa kaiken ja juuri mitään en saa tehdä rauhassa...kaupassa käynnit on myös, hmmm, sanoisinko erittäin 'mukavia' tapahtumia..meillä on myös tullut heitettyä yhtä jos toista kaaressa pois...Ja meilläkin neiti on oikea päivänpaiste.

Alkuperäinen kirjoittaja maantiekiitäjä:
mä tapaan tunkea tuon meidän villikon häkkisänkyynsä jos ei oo kunnolla kun teen ruokaa..

Meillä kans kaksoset ei oo niitä rauhallisimpia,niin sama homma meillä!ei muuten saa mitää tehtyä :(

niin,ehkä se sitten on parempi nostaa ne kielletyt jutut suosiolla pois käsien ulottuvista ettei mee omat hermot aivan turhaan.ja jos mahollista niin keittiöön portti ettei nouse pöydälle tai sitten keititön tuolit nostat heti kumolleen johonki kauemmas kun alat sitä ruokaa tekemään...

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Sanoisin että nosta kukkaset korkeemalle ja kaada tuolit lattialle, niin me tehään :)
:hug:

Kukkaset on jo nostettu niin korkeelle kun ne saa, mutta tää kiipeää tv-tasolle salamana.Tosin nyt ei niitä kukkia enää ole... Eli se ongelma poistui. Kyllä on kaunista ja kodikasta meidän olohuoneessa nyt. Ja tuolit oon kaatanut, mutta tuo syöttuoli on silti niin korkea että poika ylettyy siitäkin ponnistamaan pöydälle :/

Meillä esikoinen kanssa veti verhot alas, tutki takan, nyppi kukat, kiipesi pöydälle, tunki kaiken mahdollisen vessan pönttöön jne. ja teki tätä 100 kertaa päivässä. On se edelleen vilkas, mutta tavarat saa jo olla paikoillaan. Nyt siis 4v. Kuopus on sitten se toinen ääripää, joten ero on aikamoinen. Pitkää pinnaa.

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
niin,ehkä se sitten on parempi nostaa ne kielletyt jutut suosiolla pois käsien ulottuvista ettei mee omat hermot aivan turhaan.ja jos mahollista niin keittiöön portti ettei nouse pöydälle tai sitten keititön tuolit nostat heti kumolleen johonki kauemmas kun alat sitä ruokaa tekemään...

Meillä keittiö ns. tupakeittiö tai olohuoneen kanssa yhteistä tilaa joten ovea sinne ei ole, muuten portti oliskin pelastus.

Ihan kuin meidän 1,5-vuotias poika.Tosi vilkas ja nykyään tauotta tekemässä jotain "pahaa". Kun sekunniksi kääntää selkänsä, on jätkä jo ehtinyt vessaan pyttyä tonkimaan joko käsillään tai vessaharjalla. Tai kiivennyt keittiön pöydälle, kirjahyllyyn tms. Tai vetänyt takan luukut auki jne jne. Kukat on korkealla ja ne saa olla rauhassa, mutta moni muu tavara ei. Siirtää tuolin, et pääsee paremmin kiipeämään, jos ei muuten ylety. Meillä on kaksi lasta, mutta onneksi esikoinen on vähän rauhallisempi ja tajuaa jo, ettei mitä tahansa voi tehdä. Eniten pelottaa, että jos pieni loukkaa itsensä, kun ihan kaikkea ei voi laittaa pois näkyvistä.

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Sanoisin että nosta kukkaset korkeemalle ja kaada tuolit lattialle, niin me tehään :)
:hug:

Kukkaset on jo nostettu niin korkeelle kun ne saa, mutta tää kiipeää tv-tasolle salamana.Tosin nyt ei niitä kukkia enää ole... Eli se ongelma poistui. Kyllä on kaunista ja kodikasta meidän olohuoneessa nyt. Ja tuolit oon kaatanut, mutta tuo syöttuoli on silti niin korkea että poika ylettyy siitäkin ponnistamaan pöydälle :/

Joo, huomasinkin että kukat sai kyytiä..
Mä kaadan syöttiksenkin..sen kanssa tuo jaksaa touhuta(ja tunkea itteensä niihin pikku rakoihin :whistle: )
Eipä meilläkään olkkarissa muuta ole kun sohvat ja telkkaritaso, no seinillä on pari hyllyä :) Kirjahylly purettiin pois kun poika alko liikkumaan :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja tuttua:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Piirustusvehkeet naaman eteen siksi aikaa kun teet ruokaa?

heh, meidän kohdalla tämä ainakin olisi itsemurhaisku pöytäliinalle jne...ja kiikuttaisi kynät jonnekkin minne äiti ei näe.

No hemmettiin ne pöytäliinat siitä pöydästä ja iso vastuuki pöydälle, mikähän vahakangas sen oikea nimi on, että saa piirtää vaikka siihen, ihan sama kun ei sillä hallaa saa aikasek ja lapselle valjaat syöttötuoliin niin siinä on ja pysyy. Kumpi vie, 1.5v vai äiti :whistle:

Meillä asuu kans tollanen täystuholainen :D Alkaa kämppä oleen aika ankeen näkönen kun kaikki kukat ihan jossain muualla kuin ikkunalaudalla,samoin kaikki alahyllyt tyhjennetty,alauuniluukku ilmastointiteipillä suljettu....Ja niinku mä vannoin että mitään en siirtele kun ei ole tarvinnu kahdelta vanhemmaltakaan lapselta siirtää niin tässä sitä ollaan :D Mutta ei auttanut muukaan,on toi niin omaa luokkaansa ehtivyydessä ettei äiti eikä muutkaan meinaa pysyä perässä,saas nähdä mit sit ku rupee kävelemään....

:wave: täältä löytyy samanlainen elohiiri, täystuho termiitti. olenkin kokenut parhaaks tavaks antaa tytön tutkia kattilakaappia kun ruokaa laitan niin ei oo ihan kauhee sotku ja saan jopa sen ruuan tehtyä. Ja hetkeäkään kun ei paikallaan kestä varsinkaan ilman tekemistä.
tiedän tuon tunteen siis :hug:
niin ja meillä yksi ainoa lattiakukka muut korkeuksissa mistä neiti ei niitä saa ja sekin lattiakukka silleen piilossa ettei sitä touhun tohinassa edes huomaa

Alkuperäinen kirjoittaja tuttua:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Piirustusvehkeet naaman eteen siksi aikaa kun teet ruokaa?

heh, meidän kohdalla tämä ainakin olisi itsemurhaisku pöytäliinalle jne...ja kiikuttaisi kynät jonnekkin minne äiti ei näe.

No, kun poika ei siis istu paikallaan.

Ei ikinä.

Eli kyntä kun laittaa naaman eteen niin korkeintaan 10 sekuntia voi niitä tutkia ja senkin ajan juoksee kynät kädessään. Yritetty yhdessä kyllä piirtää.
Ja ikää herralla 1v4kk ehkä ei vielä niin piirustus iässäkään, mut yritetty on kuitenkin.

Niin ja pöytäliinaa meillä muuten ei edes voi pitää, poikahan vetää sen alas hetkessä. Kyläss testattu tämäkin. Tosin enää ei edes kyläillä.

no se leikkikehä vois olla kait yks vaihtoehto?
ei varmaan jaksa kauaa kiinnostua lastenohjelmista eikä leluista,edes sellasista jotka sais vaan siks aikaa kun sä teet sitä ruokaa? kattilat ja kauhat? kirjat palapelit?
veikkaan kyllä että on ilmeisesti taapero jota ei yks asia kiinnosta kovin kauaa? :/

Alkuperäinen kirjoittaja maantiekiitäjä:
mä tapaan tunkea tuon meidän villikon häkkisänkyynsä jos ei oo kunnolla kun teen ruokaa..

Mä oon tehnyt noin pari kertaa, mutta pojan itku siellä on sydänraastavaa. oon vaan miettiny, et onko se liian julmaa laittaa sinne? Tosin hän on jo muutamaan punnertanut itsensä pois pinnasängystäkin eli ilman valvontaa sinne en uskaltais jättää.

En sano, että tuollaisia ne ovat, mutta sen sanon, että se menee ohitse. Arvaas, missä meillä oli aikoinaan pehmolelujen koti? Kirjahyllyn alahyllyillä :D Kivemmalta sekin näytti kuin tyhjät hyllyt :)

Yhteistyössä