Ompas tää hauska ketju.
Me mentiin joskus muinoin kun mä olin eskari-ikänen ja pikkuveli 3-v äitin ja veljen kans linja-autolla kaupunkiin. Mä ja pikkuveikka alettiin väitellä onko bussin numero 5 vai 8. Yhtäkkiä veljeni nousi keskikäytävälle reippaana seisomaan, nosti käden lipalle ja karjaisi sieltä takaa bussinkuljettajalle; "HEI KAPTEENI, EIKS TÄÄ LOTJA OOKKI VITONEN?!" Äitini mukaan jäimme seuraavalla pysäkillä pois ja kävelimme loppumatkan kaupunkiin. Äitin kaveri haki meidät pois.
Oma lapseni nolasi mut pahanpäiväisesti tässä taannoin niin klassisesti kassajonossa. Vuorollamme aloimme laittaa ostoksiamme hihnalle. Lapsi 2,5v otti ostoskorista käsirasvan, katseli sitä ja kysäisi multa "laittaako isi tätä lasvaa sun pimpsaasi?" Olin kuolla siihen paikkaan. Moni ratkesi nauramaan aivan avoimesti, toiset tirskui.
Luulen että lapseni ajatus tuli siitä kun isi tai minä joskus rasvaamme tyttöä, ja joskus sitä rasvaa on laitettava sinne jalkoväliinkin. En mä muuta keksi. Ei tyttö koskaan meitä ole nähny missään sopimattomissa rasvailutilanteissa.
Hohhoijaa, nyt jo naurattaa itseäkin. Mut sinä päivänä ei naurattanu yhtään.