lasten suusta - ne nolot

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
muksuni 4v töksäytti tänään rappukäytävässä naapurin miehelle läski mies. mies siihen kysyi että mitä. korjasin kiireessä jätski mies.

tiedä mistä napannut tuon läski sanan, kun en itse sitä käytä, tai en tiedosta käyttäneeni lapsen kuullen.
 
ai kamala
Sori mutta nauroin.
Munki lapsi kerran sano kassan jonossa 4 vuotiaana, että "onpa siinä lihava ihminen!" kun joku ylipainoinen nainen oli ostoksiaan maksamassa. Silloin hävetti ja sanoin lapselle tiukkaan sävyyn ettei noin saa sanoa. Lapselle tuli kyyneleet silmiin. Eihän pahaa varmasti tarkoittanut, ihmetteli vain.

Itse kuulemma pienenä huusin leikkikentällä äidilleni, että "äiti kato neekeri!" Se oli ehkä noloa.
 
"just"
[QUOTE="Kristiina";24446842]Meidän 5v. poika huusi kaupan kassajonossa: "äiti syö isin pippeliä!" Oli näköjään yllättänyt meidät yöllä... kyllä oli oikein itkussa pitelemistä kun nolotti ja hävetti niin pirusti![/QUOTE]

Onko tuo tarina tosi? Oksettavaa nimittäin jos lapsi tuollaisissa puuhissa yllättää :O Kannattaa ehkä olla vähän varovaisempi
 
[QUOTE="Kristiina";24446842]Meidän 5v. poika huusi kaupan kassajonossa: "äiti syö isin pippeliä!" Oli näköjään yllättänyt meidät yöllä... kyllä oli oikein itkussa pitelemistä kun nolotti ja hävetti niin pirusti![/QUOTE]Eihän tuossa mitään häpeämistä ole, minä ajattelisin että onpa siinä mies saanut hyvän puolison.
 
"vieras"
Olin hoitamassa ystävän lapsia, pienempi vuoden ikäinen ja isompi 3v. Kaveri asuu rivitalossa ja lupasin, että kun naapurit menevät sisälle omalta takapihaltaan, me voidaan mennä sitten ulos.
Tämä siksi, että niillä naapureilla on koiria ja 1v menee kokoajan renkkumaan ja kiekumaan siihen väliaidalle ja yrittää heitellä leluja naapurin puolelle, enkä jaksa hakea sitä pois jatkuvasti .

Isompi odotti kovasti ulos menemistä, kun siellä oli kahluuallas ja kaikkea. Kurkkasin sitten taas ovenraosta, niin hän livahti siitä pihalle. Huomasi, että naapurit olivat vieläkin ulkona ja alkoi huutaa kovaan ääneen " voi paska noi ei mene ikinä sisälle, miksei noi voi mennä sisälle, paska paska, mä en pääse ikinä ulos".
 
"vieras"
Olin meidän 3.v. kanssa kaupassa, kassajonossa kun jonoteltiin, niin sanoi kovaan ääneen että "miksi sä äiti pieraisit eilen saunassa". Voi että nolotti ja hävetti niin paljon että olis mieli jättää ostokset siihenh ja lähteä kaupasta ulos.
 
"auts"
Olin joskus mun 16v nuoremman siskon kanssa kaupassa, siskoni oli silloin 2v ja mä 18v. Joku mummo kolhaisi vahingossa ostokärryillään siskoni rattaita, ja tuli sitten pyytämään siskoltani anteeksi. Siskoni tokaisi siihen kulmat kurtussa "voi heevetin mummo!" ja mä muutuin varmaan punaiseksi kuin tomaatti. Onneks mummo ei tajunnut mitä siskoni sanoi, ja jatkoi lässyttämistään. :D
 
er
Oltiin 5-vuotiaan tytön kanssa uimahallissa. Puettiin uimapukuja päälle, kun kuului kirkkaasti ja kovaa "äiti, onkohan toi uimapuku sulle liian pieni". Arvata voitte, että kaikkien pesutiloissa olevien katse sitten kiinitty siihen, et oliko se puku pieni.. :D
 
yh
tyttö tokaisi ex anoppilassa mummolle ja ukille " voi kun meidän äiti toivoo niin että te ostaisitte hänelle uuden talon, etkös sitä toivokkin äiti" Ja se sanoi sen niin tosissaan ja kaiken lisäks mun ex-anoppi otti sen ihan tosissaan.
 
"Myy"
[QUOTE="vieras";24447059]Olin hoitamassa ystävän lapsia, pienempi vuoden ikäinen ja isompi 3v. Kaveri asuu rivitalossa ja lupasin, että kun naapurit menevät sisälle omalta takapihaltaan, me voidaan mennä sitten ulos.
Tämä siksi, että niillä naapureilla on koiria ja 1v menee kokoajan renkkumaan ja kiekumaan siihen väliaidalle ja yrittää heitellä leluja naapurin puolelle, enkä jaksa hakea sitä pois jatkuvasti .

Isompi odotti kovasti ulos menemistä, kun siellä oli kahluuallas ja kaikkea. Kurkkasin sitten taas ovenraosta, niin hän livahti siitä pihalle. Huomasi, että naapurit olivat vieläkin ulkona ja alkoi huutaa kovaan ääneen " voi paska noi ei mene ikinä sisälle, miksei noi voi mennä sisälle, paska paska, mä en pääse ikinä ulos".[/QUOTE]

.
 
"Myy"
Meillä lapsi omatoimisesti ihan asiasta keskustelematta päätti kutsua mun isäni meille kesällä grillaamaan kun meille oli tulossa mun kavereita illaksi. Siis ihan hyvää tarkotti aatteli että pappa vois tulla kun tulee muitakin. No ei kait siinä kehannu enää sanoa että et voi tullakkaan. kun toinen niin hyvässä uskossa kutsuu. En kehannu alkaa selittämään pappan kuullen miksen häntä olisi silloin meille halunnut. Siinä sitten grillattiin hieman laajemmalla kokoonpanolla kun oli tarkotus....
 
"vieras"
Lapsena osoitin autosta todella tummaa miestä ja totesin vain "musta". Pikkusiskoni huusi kaupan pihassa (auton ikkunat auki) että "hei kato, nuo kärpäset parittelee!" Samainen pikkusysterini kaupassa kuuluvalla ja kirkkaalla äänellä: "Isi, tiällä haisoo hirvee paska!". Isukki siinä suhisemaan että ole nyt hiljaa, se olin minä.. :D

Oman jälkikasvun viisauksia odotellessa.. :D
 
"wesuwius"
Pikkuveljeni pienenä junamatkalla äidin ja siskon kanssa.

Äiti kysyy: "Mikäs sinusta Juuso tulee isona?"

Juuso: "Raiskari!"

Äitin ilme on näkemisen arvonen: "Mitäs sie tommosia puhut!"

Juuso: "Siis semmonen ruohonraiskaaja."

xD
 
"vieras"
Oma lapseni oppi sanomaan ärrän jo vuoden ikäisenä, kun sitä harjoiteltiin isosiskon kanssa. Puhumaan opettelevalla meni äänteet vähän sekaisin, k kuulosti h:lta ja muutakin oli.

Kerran olimme rattailla kävelemässä, kun vastaan tuli nainen iso koiran kanssa. Lapsi innostui, karjaisi kovaan ääneen koira, mutta kun koira oli puheessa aina kuora ja se k kuulosti h:lta, niin arvaatte varmaan, miltä se kuulosti. Kyllä se nainen mulkaisi minua vihaisesti, minua hävetti niin, etten saanut sanaa suusta.
 
Huh, mitä juttuja teidän lapsilla.
Mun laps kysy kaks vuotiaana "Äiti. Miks pippeli on välillä iso ja välillä pieni".
Mä menin jo tästä ihan hämilleni, kuolisin varmaan noihin teidän lasten sanomisiin :).
 
kaverin lapsi
Oli ihan pienenä istunut rattaissa ja joku ystävällinen sielu oli avannut kaupan oven kaverilleni. Lapsi oli sanonut siihen että " ääliö". Kaverillani oli koira, joka osasi avata ovet ja availi väliovia ja joskus etuovenkin jos se ei ollut takalukossa ja karkasi sitten. Kaverini miehellä oli tapana komentaa koiraa kun se availi ovia, huutamalla että ääliö.
Lapsen mielestä se oli vaan juttu mikä piti sanoa silloin kun ovi avattiin.
 

Yhteistyössä