lasten suusta - ne nolot

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="Niisku";24474751]Tuttavani tyttö oli noin 3-vuotias, eikä sanonut vielä r-kirjainta. Tyttö oli isänsä kanssa kaupassa ja isä mietti, että "syötäiskö tänään kurrikanaa". Tyttö oli eri mieltä ja alkoi mylviä, että "ei iskä, en halua kullia, kulli on pahaa...!" Isällään puna nousi kasvoille, kun ihmiset "hieman" tuijottivat. Sanoi ajatelleensa, että joku vielä soittaa lastensuojeluviranomaiset kauppaan pidättämään pedofiilin...[/QUOTE]

Siis sanooko joku oikeesti curryn kurri eika karri...hmm
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
"vieras"
Meillä tyttö n.2v satutti itsensä tms ja tokas sydämen pohjasta Ai saatana :/ Meinas pokka pettää, taitaa olla kyllä ainut kerta, kun tyttö on kiroillut. Toinen lapsi näki sellaisen isohkon vaalean koiran ja sanoi kato äiti, bambi :)
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
"vieras"
Sanotaan nyt vaikka että mun avomiehen nimi ois Olli.

3 v. tyttäreni tuli suihkusta iloisena avomieheni kanssa ja hehkutti: "Kato äiti, Olli teki musta naisen!"...eli oli siis kietonut pyyhkeen siten kuin naisilla on tapana tytön ympärille. Mietittiin vaan, että toivottavasti ei ala kovasti tota esmes päiväkodilla mainostamaan. Voi tulla pikkasen väärä kuva asiasta.

Samainen tyttö oli kerran illalla sitä mieltä, että hän ei todellakaan halua laittaa pikkareita yöksi jalkaansa. Mieheni häntä siinä sitten maanitteli, että laitettais nyt vaan nää pikkarit, johon neiti tomerasti tokaisi: "EI PANETA!!!" Mitäs siihen sitten enää sanomaan...
 
"Pph"
Tämä sattui just tänään, ei nolo mutta ihan hauska tavallaan. Oltiin menossa ulos hoitotytön kanssa ja sanoin käyväni vielä pikaisesti pissalla. Hän kuuli hieman väärin ja varmisti "Ai bissellä? Tykkäätkö sinä bissestä?" :D
 
ärsyttää
Meinaan tulla hulluks kun luen näitä ketjuja millon mistäkin aiheesta.. Jos lapsi on kiroillut niin äidissä on vika. Jos äiti nauraa tapahtuneelle jälkeenpäin, silloinkin huonoa kasvatusta. Pitäkää huoli omista lapsistanne joista tuollaisella asenteella tulee tylsiä, tiukkapipoisia insinöörejä joilla ei ole ystäviä tai sitten ne karkaavat kotoa 13-vuotiaalle ja käy ku Karoliina Kestille kun eivät kestä teitä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
"vieras"
Kirkonkylän s-marketissa oli joku "ilmoitamme jokaisesta varkaudesta poliisille"-lappu ja siinä oli naisen kuva jonka silmien kohdalla oli musta palkki. Pikkutyttönä luulin että siinä on meidän äitin kuva ja monta kertaa hihkaisinkin että äiti miten sun kuva on tuossa seinällä, oletko joku malli :DD
 
  • Tykkää
Reactions: Nelda
"vieras"
Tämä on niin nolo, että ei rajaa... Meillä oli kotona tapana sanoa, että kun joku on tosi hyvän makuista niin se on niin hyvää, että menee kieli pyllyyn... Eikä ole meidän perheen keksintöä, vaan olen kuullut sitä muuallakin. Noh, minä sitten pikkuisena menin pienen viikkorahani kanssa kauppa-autoon joka kävi viikoittain ja tokaisin myyjälle "Onko teillä täällä kielipyllysuklaata?"

Taitaisi nykypäivänä herättää ls-tädit kotikäynnille!
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
"vieras"
Tuli tuosta "vaippavarkaudesta" mieleen, kun oman 4-v:n kanssa oltiin ostoksilla. Hän lauleskeli suhteellisen kuuluvasti itsekseen dinosaurus-elokuvasta oppimaansa kappaletta "pienet varkaat, pienet varkaat, pienen pienen pienen pienet varkaat..." Muita kohtia ei ilmeisesti edes muistanut. Oli vähän syyllinen olo tuollaisen taustamusiikin kera kasata ostoksia :D

Samainen neiti nyt 7-v laulelee myös Erinin kappaletta "ja mä muistan miten mä ratsastin..."

Miksi tekevätkin niin tarttuvia melodioita tuollaisiin sanoituksiin :D
 
minni mollanen
mun 2,5v tyttö hokee ja kertoo kaikille että hänen pikku veikalla on pieni ruskea pippeli mutta hänen isillä on iiiiiiiso musta pippeli..isä siis tumma ihoinen ja pikku veikkakin puoliksi vaalea siitä tulee tuo ruskea :D..mutta kaikkein ihaninta on kun tuo rakas tyttöni muistaa myös mainostaa sitä uudelle mies ystävälleni jolla tosiaan ei kovin iso varustus ole :)
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
"riinanen"
Olin äitini ja 3-v Kaksosveljieni kanssa bussipysäkillä. Itse siis olin 13-v. Oli ruuhka aika, joten ihmisiä oli sitten aika paljon siinä oottamassa. Veljeni siinä iloisesti jakelivat jokaiselle voikukan käteen :D bussikuskin ilme oli näkemisen arvoinen kun kaikki matkustajat tulivat voikukka kädessä kyytiin. Tuo oli kyllä mielestäni enemmän söpöä kun noloa :) sitten joskus bussissa samaiset veljeni sanoivat äidille kun tummaihoinen mies tuli kyytiin: "Äiti. Miks tuo mies on sininen?" Äiti siinä sitte et ei hän ole sininen... toinen heistä sit kysyi ihmeissään: "Onko se sit vihreä?" Äiti ihan nolona ja punaisena siinä sit että ei hän ole vihreäkään... puhutaan siitä sit kotona. Ihmiset tirskahtelivat vain ympärillä.
Yks nolo juttu tapahtu tässä pari päivää sitten mun osalta. Veljeni on nyt 4 vuotiaita ja minä 14. Olin ottanut veljeni mukaan kauppaan. Siinä jonossa sit kun oltiin ja olin lastannut kaiken maailman juttuja hihnalle ja yks niistä oli sidepaketti, niin veljeni alkavat selostaa kassatädille siinä sitte kovaan ääneen: "Meijän sisko onkin jo niin iso et sillä on alkanu kuukautiset. Siks se joutuu ostaa näitä juttuja. Onko sulla? Sillon tulee verta pimpasta!" :D Tuossa tilanteessa olisin niin halunnut vajota maan alle! Olin ihan punainen ja kuulin kun ihmiset tirskahtelivat selkäni takana. Kassatäti hymyili minulle osaa ottavasti. Ihan luonnollinen asiahan tuo on mutta ei sitä nyt silti olisi tarvinnu koko kaupalle kuuluttaa :D Pojat olivat jostain syystä saaneet äidiltämme juuri tietää menkoista nii oli iha innoissaan asiasta :D
 
:DD
Minulla ja poikaystävälläni oli samana päivänä rippijuhla ja perheemme juhlivat niitä sitten yhdessä. Olimme vähän aikaa poikaystäväni kanssa hyoneessani. Pussailimme kaikessa rauhassa sängyllä kunnes veljeni (4v) avasi oven ja huutaa: "HYYYI "XXX" JA "XXX" PANEE TÄÄLLÄ!!"
Katsoimme häntä ihmetellen sillä oikeasti me vain pussailimme! Vihaiset ja säikähtäneet äitimme ryntäsivät ovelle ja helpottuivat nähdessään meilläolevan vaatteet päällä :D Kaikki vieraat luulivat tosissaan että me peuhaisimme siellä kunnes äiti ilmoitti asian olleen väärä hälytys... Enkä todellakaan ymmärtänyt tuolla hetkellä veljeni sana valintaa "panee" sillä kotonamme ei ikinä puhuta sellaisista asioista. Sitten selvisi että niille oli PÄIVÄKODISSA luettu lasten kirjaa jossa kerrottiin miten lapset tulee ja sitten joku veljeni kaveri hänelle kertoi miten oli nähnyt vanhempansa panemassa ja he pussailivat... Yllätyin hieman kyllä että päiväkodissa 4 vuotiaille tuollasta puhutaan!
 
vierailija
Oltiin esikoisen kanssa mummolassa syömässä ja oli muitakin sukulaisia.
Mutsi lähti vessaan ja esikoinen ( tyttö 4v ) käveli perässä sinne. Jonka jälkeen alkoi keskustelu

- mummi mitä noi on?
- no sellasia karvoja joita tulee kaikille naisille sitten tietyn ikäsenä.
- ai ei mulle oo vielä tullu
- no menee vielä aikaa
- kutiseeko ne?
- ei,ei ne kutise

- kato mummi kato äitillä on tällänen samanlainen kuin mullakin ei yhtään karvaa

Hyvä etten tukehtunu pullaan vaikka hetken toivoin sitä noloa
 
vierailija
Kaupassa tapahtui tämäkin. Mukava vanhempi täti jutusteli silloin 3-vuotiaan poikani kanssa. Kysyi sitten, että mikäs sinusta tulee isona? Tähän poika vastasi reippaasti, musta tulee hinuri! Tarkoitti siis hinausauton kuljettajaa. Nauratti siinä paria muutakin ympärillä olijaa
 
vierailija
Mies käytti poikaa kampaajalla tällä viikolla. Kampaaja oli siistinyt tukkaa, johon poika oli sanonut, että ei tarvi niin tarkkaan kun äiti kuitenkin hipsii kotona niitä jääneitä siipukoita. Kieltämättä olen joutunut aina "paikkaamaan" parturin jälkiä. Oli miestä hävettänyt.
Tulkaa mun äidin luo ei tartte leikkaa jälkeenpäin yli 25 vuotta kokemusta ja super tyytyväisiä asiakkaita
 
meidän poika 1,5v näki mummolan ikkunasta ison koiran ja tokaisi"voi vittu".Mummo ja vaari räjähtti nauramaan ja minä nolona vieressä :ashamed:
Lapsen eka kirosana on kyllä NIIN naurattava. Se tulee jotenkin niin luonnollisesti vaikka ei ole sitä koskaan sanonut.

Meillä ei kiroiltu ollenkaan lasten ollessa pieniä, tästä olin tarkka, mutta toki näitä kirosanoja muualta opitaan.

Poika n. 4v oli lastenhuoneen parvekkeen ovella, katseli ulos ja tokaisi muun höpötyksen joukossa: ”ohhoh, onkos siellä paska?”

Olin ovella ja mun oli pakko juosta olkkariin ja pistää tyyny naamaani että sain edes vähän vaimennettua naurua! Vedet valui silmistä ja nauraa kihersin tätä vielä pitkään.
 

Yhteistyössä