lasten suusta - ne nolot

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Kristiina";24446842]Meidän 5v. poika huusi kaupan kassajonossa: "äiti syö isin pippeliä!" Oli näköjään yllättänyt meidät yöllä... kyllä oli oikein itkussa pitelemistä kun nolotti ja hävetti niin pirusti![/QUOTE]

Miks tollaset pitää just jossain kassajonossa sanoa...

Miehen tytär kaupan juoma-osastolla: "Isi, isi, isi, ostetaanko tosta kaljaa jooko? Äiti ostaa aina kaljaa, se sano et se on hyvää, ostetaanhan mekin isi!"
Siinä vaiheessa olisi tehnyt mieli kiljua kovaan ääneen läsnäolijoille, että mä en ole se lapsen äiti :D

Meidän pojat oli saaneet uudelta naapurilta luvan käydä lainaamassa pleikkapelejä, joten meidän pojathan sitä sitten teki ja koittivat parhaansa mukaan myös kiertää sovittuja pelivuoroja ja jättivät myös pelit hujanhajan..joten sanoin, että naapurista ei lainata enää yhtäkään peliä.
Yksi päivä pojat touhusi pihalla, naapurit tulivat ovesta ulos niin 8-vuotias huusi miehelle, että "tiiäks mitä? Meidän äiti sano että meillä ei oo enää ikinä mitään asiaa tulla teille".
Sen koommin eivät ole naapurit tulleet juttusillekkaan :/

onneks ei kaupassa
Ja laulaa kotona tosi usein Erinin vanha nainen hunningolla. Onneksi lapsi ei ymmärrä vielä mistä laulu kertoo, mut on kyl nelivuotiaan suusta aika koomista kuulla: " ja mä mietin kuinka mä ratsastin, kuinka autossa jo liikkuvassa sua..."

Ja joka ikinen kerta kun joku liikkuu vaikka vähän nilkuttaen tai muuten näyttää erilaiselta niin tytön on pakko aina huutaa "äiti kato! Toi näyttää hassulta katso nyt miten se kävelee!" näin kävi viime kauppareissulla ja tämä kyseinen mies käveli meidän ohi ihan vierestä.

Viime viikolla nähtiin ekaa kertaa etäs tuhti rouva meidän rapussa ja yritin mennä tytön kans äkkiä sisälle enneku tulee tytöltä läski kommenttia. Morjestin rouvaa ja olin vetämässä ovea kiinni kun tyttö huusi "OLIKO SE MIES?!"

"vieras"
Ei kuulu oikein tähän nolo-ketjuun, mutta laitan kuitenkin....

6 v poika tänään hyvin totisena. "Mä haluaisin nähdä pimpin." Ihan ihmeissäni mitä tämä nyt tarkoittaa, ja mietin mistä tämmöinen oikein on tullut edes mieleen. Kyselin miksi ihmeessä, niin sanoi: "Se on aikas mielenkiintoinen, kun meillä pojilla on vaan tällainen kastelukannu." Poikalapsien perheessä siis asustamme :)

[QUOTE="vieras";24459794]:) Meidän pikkuinen 4 v tekin näin myös kanssa! Tosin tämä "pinsessa" tuli kaupasta. Kerroin sitten myöhemmin äidilleni, miten lapsi oli romaninaista kutsunut preinsessaksi. Lapsi jäi sitten vielä miettimään asiaa, ja tokaisi: aika hassu juttu. Sillä ei ollut kyllä kauppakassia. Miten se toi ostoksensa? - Ja meillä ei varmasti oltu edes puhuttu sanaakaan romaneista ennen tätä. :)[/QUOTE]

Kai sä sanoit, et rinsessoilla on kauppakassi siinä hameessa :D

"vieras"
Yhdessä tilaisuudessa meidän poika, joka oli tuolloin n.4v, sanoi kovalla äänellä isälleen, että "kato, kuinka iso nenä on tuolla miehellä!"
Mies sitten hissutteli ja sanoi, että onhan hänelläkin iso nenä, johon poika taas kovalla äänellä: "joo, mutta ei NOIN iso!!".
Myöhemmin sitten selvisi, että mies oli venäläinen eikä siis tajunnut juttua, mutta muita nauratti kyllä.

Kerran mentiin uimaan, tai mies meni esikoisen, joka oli tuolloin 2½v, kanssa. Itse jäin vauvan kanssa kaupungille, mutta sanoin, että käyn ensin äkkiä uimahallin vessassa.
Mies kertoi sitten jälkeenpäin, että poika oli sanonut kassalla, että "me mennään isän kanssa uimaan. Äiti käy vaan vessassa, kun sillä on kauhee kakkahätä"
Miestä oli naurattanut. Mua ei varmasti niinkään, jos olisin ollut siinä...Tuo kakkahätä oli pojan oma päätelmä, sanoin tosiaan vain meneväni vessaan.

Setätäti
Varmaan monet lapset kyselee tätä, mutta mun mielestä on noloa. Mun tyttö on monestikkin kysynyt kaupan kassalta onko hän nainen vai mies. Eikä tämä lopu vastaukseen vaan sitten tulee jatkokysymyksiä että "miksi sulla sitten on... (mitä milloinkin)?" Monet kerrat olen yrittänyt vaihtaa puheenaihetta tai harhauttaa ja olen jälkeenpäin sanonut ettei ole ihan sopivaa kysellä vierailta ihmisiltä kaikenlaista, mutta ilmeisesti uteliaisuus ottaa vallan. Se on niin noloa kun ei voi poistua paikalta ja siinä kun täti skannailee ehtii tyttö keksiä yllättävän monta kysymystä.

Sitten eräs (todella) tukeva ja räikeään asuun pukeutunut nainen käveli ohi niin (toinen) tyttö kovaan ääneen että "Äiti kato pelle!!!".

Ai niin ja se eräs koiranulkoiluttaja... pitkätukkainen mies. "tädillä on pieni hauva, kato äiti tädillä on pieni söpö hauva" ja vaikka vastasin että "juu SEDÄLLÄ on pieni hauva" niin tytön piti jostain syystä vaan jatkaa sitä tätihöpötystä.

Välillä toivois että lapsissa olis joku vaimennin.

Menin meidän tyttöjen kanssa Serenaan ja katsoin, että se keltainen mäkihäkkyrä on sen verran loiva että siihen voin mennä.
No seistiin jonossa ja meidän esikoinen silloin 8v oli jonossa mun takana.
Tuli mun vuoro laskea ja kun siitä tuubista menin sisään, tuntui se mäki paljon jyrkemmältä miltä näytti, jolloin levitin kädet ja jalat, jotta vauhti ei nousisi, silloin meidän neiti kääntyy katsomaan taaksepäin, levittää kätensä ja riemusta kiljuen huutaa muille jonossa oleville, meidän äiti ei mahdu!!
Juu, mulla oli ylipainoa, mutta ei mitenkään hirveästi.
Voitte vaan kuvitella mikä naurunremakka takaanta kuului :ashamed:

hj
Silloisen kollegan kertoma: joskus 15-17v sitten oli karkkipussisarja joilla oli kaikenlaisia "härskejäkin" nimiä (rotan röyhtäisy, lokin pieru ym.). Pikkupoika oli istunut kärryissä ja huutanut sydäntäsärkevästi vanhemmilleen karkkipussin pudotessa "äiti! mun uhkeat utareet tippu!" Tämä oli ihan oikeasti sen pussin nimi.

Oma tyttäreni n. vuoden vanhana nähdessään kaksi tanskandoggia joista toinen harlekiini (mustavalkoinen) väritykseltään: "ammuu-u, ammuu-u". Ei osannut sanoa silloin vielä lehmää... isiä ja koiran omistajaa nauratti yhtälailla :)

• Tykkää
Reactions: Miili
Supara
[QUOTE="Minna";24451825]Oltiin päivystyksessä ja siellä oli nainen jolla oli kävelykepit. Meidän 4-vee ei oo sellasia kellään nähny aikasemmin ja tää nainen siinä sääteli niitä oikeeseen korkeuteen. Poitsu istu siinä lattialla naisen edessä ja niistähän nyt kuuluu sellanen kliksahdus kun se kepin lukitussysteemi menee lukkoon. Siinä siis nainen osoitteli kepillä vähän siihen pojan suuntaan ja kun se ääni kuulu, poika katto mua ja kysy silmät pyöreenä :"äiti, meinaako toi täti ampua mut?". Kyllä nauratti, mua sekä tätiä![/QUOTE]

Tähän repesin oikeen ääneen!!! :D

Lapseni oli mennyt mummun kanssa moikkaamaan tätiä joka sattui olemaan pikkurapuloissaan ja meikkipussinsa hukanneena hieman ärsyyntynyt. Minun 5v väläytti siihen sitten että " Nuo nuoret aikuiset ovat toisinaan hyvin huonomuistisia"

Mistä lie keksinyt moisen ilmauksen. Ei erityisen hauska, eikä nolo mutta jäänyt mieleen :D

Tänään tyttö keinui iloisena keinussa ja meni yhtäkkiä mietteliään näköiseksi ja kysyi multa kovaan ääneen:
"haisooko naapuri paskalle?" kysely ei loppunut tuohon vaan jatkoi "Haisookos isi? Haiseeko äiti paskalle?" Siinä keinun lähettyvillä on 3naapuria ja hieman mua hävetti, kun tyttö jatkoi kyselyjään että koko kylä kaikui, eikä pihahdustakaan voinut kuulua mitään muuta melua... :ashamed:

• Tykkää
Reactions: kikatus
Cis
me oltiin kampaajalla käyttämässä esikoista ja odottelin 3v ja 4v poikienkanssa penkeillä istuen.
siihen tuli kaikille jutteleen ihan mukava mies ja jututti mun poikiakin.
ensin vanhempi tokas, että me ei tunneta ollenkaan meidän mummua ja pappaa. en yhtään tiedä ketä ne on.
nuorempi jatkaa, että ei tunnetakkaan, voi voi. kas kun ei jatkanu vielä ettei me tiietä missä iskäkään oo ja toikin akka tuossa on ihan outo.. :D
tosiasiassa mummu ja pappa on erittäin läheiset meille ja varsinkin pojille. me nähdään joka viikko ja pojat tykkää yökyläilläkkin siellä.
mistä lie tuollaisen repäisseen!

Aries 78
Oltiin paikallisen prisman kassalla, ja takana oleva mies pani muutaman olusen kassahihnalle. No minun tarkkasilmäinen 2v huomasi ne tölkit siinä takanaolevan puolella, ja rupesi huutamaan täysiä: NE ON MINUN ISIN KALJAAA.

Pikkusen meinas hävettää: /

tällasta meiltä
Tämä sattui minulle itselleni, kun olin pieni :D Oltiin johonkin huvipuistoon menossa ja oli joku sääntö, että esim alle 5-vuotiaat pääsee ilmaseksi. Tietty sitten vanhemmat suputti siinä, että "sanotaan että toi Vivian on vähän alle 5, niin se pääsee ilmaseksi..", ja en tietenkään ymmärtänyt että siinä olis säästöä kun ilmaseksi pääsis. Joten kun kassaneiti tiedusteli minun ikääni vanhemmiltani, nämä sanoivat että vähän vaille viis, niin tietty minun piti kiljaista "senkin valehtelijat, ettekö te muista että minä olen jo kuusi!" hävetti varmasti porukoilla silloin :D

Yh-siskollani taas oli mennyt pitkäaikainen suhde tauolle, pahojen riitojen takia. No, hänen 7v lapsensa sitten tulee paikalle kun olin heillä juttelemassa asioista, ja toteaa: "Aina te naiset teette kaikkea hullunkurista. Te vaan huijaatte ja huijaatte miehiä ettekä ikinä rakasta!"

hmph
Minun lapsi tokaisi "kato äiti, pelottava ISI", kun näki ilmeisen henkeen ja vereen olevan prätkäjätkän.

Mulla itsellä tulee usein noloja tilanteita kassoilla, kun sanon edelleen yhden lapseni olevan 6-vuotias, vaikka tämä todellisuudessa on jo 8-v. Joudun sitten punaisena korjailemaan, että "eiku sori, se onkin jo 8". :ashamed:

Voisin sanoa, että omat lapseni ovat kuitenkin suht iisejä olleet joka paikassa, mutta kun mä itse mokailen lasteni edestä. :(

"Emmastiina"
Olin lapseni kanssa yleisessä vessassa joka siis haisi luonnollisesti pahalta jo sinne mennessämme. Kun olin tarpeeni tehnyt ja tuli pojan vuoro hän kysyi kuuluvalla äänellä "Äiti, tuliko kakka?" Ja kun koitin vastaan väittää niin pojalla oli siihenkin sanottavaa "Täällä kyllä haisee siltä että nyt sulta tuli kakka."

• Tykkää
Reactions: Miili
"vieras"
Mun on 5v tyttö sano viimeksi lauantaina hampurilaispaikan jonossa "onpa pitkä nainen" kun meidän taakse tuli mua vielä mua puolta päätä pidempi nainen (mä olen 173cm). Yritin siinä vaan hymistä hiljaa että niin...

Sitten oltiin laivalla joku aika sitten ja siellä tuli mustalaisnainen vastaan ja tyttö tokas kovaan ääneen "oi miten hieno mekko tolla naisella on". Mustalaisnaista ja mua hymyilytti :)

Sit on paljon sattunu noita "kato miten iso nenä tolla on, kato miten lihava toi on" jne...

"Niisku"
Tuttavani tyttö oli noin 3-vuotias, eikä sanonut vielä r-kirjainta. Tyttö oli isänsä kanssa kaupassa ja isä mietti, että "syötäiskö tänään kurrikanaa". Tyttö oli eri mieltä ja alkoi mylviä, että "ei iskä, en halua kullia, kulli on pahaa...!" Isällään puna nousi kasvoille, kun ihmiset "hieman" tuijottivat. Sanoi ajatelleensa, että joku vielä soittaa lastensuojeluviranomaiset kauppaan pidättämään pedofiilin...

Yhteistyössä