lasten suusta - ne nolot

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
vieraas
Neljä täyttänyt poikani kanssa oltiin päivällä parturissa. Sitten illalla mentiin uimahalliin ja siskonikin oli mukana. Kun istuttiin saunanlauteilla (oli melkein täysi) siskoni tuli sinne suihkusta. Poika osoitti siskoani ja tokaisi Jatan pitäisi myös mennä parturiin kun ei ole karvoja leikannut! Kato miten siisti äiskä on!!
 
Oletpa ihana äiti, täytyy ihan sanoa vastoin mun periaatteita. Susta on siis ihan ok että tilanne ratkotaan väkivallalla? Oli sitten kyse mistä tahansa, lyöminen on väärin. Ja se on vielä enemmän väärin että äiti sitä tekoa millään tavalla puolustelee, ja vieläpä vuoden päästä sillä brassailee... :O
tämä ketju on noloille asioille, ja kerroin nolon asian.
Kuten aiemmin olen tässä ketjussa maininnut, lasta ei kannustettu em. käytökseen vaan toruttiin. erehdyin unohtamaan, että tämä palsta on kaksplus, joten soittakaa nyt lastensuojeluun hätäkeskukseen, poliisille päivystävälle kukkakauppiaalle ja vaikka mtt toimistoon.
 
Viimeksi muokattu:
"hipsu"
Oltiin lasten mummulassa kahvilla. Lapsi pyyteli mummua ja pappaa antamaan lisää herkkuja. Mummu sanoi, " kyllä meidän puolesta saat, mutta mitähän se äiti on mieltä asiasta?" (kun aavistelivat etten enempää herkkuja antaisi)
Minä siihen, että" ai minäkö olen sitten se pahis joka kieltää herkut?"
No lapsi siihen hämmentyneenä: "Mut eihän sulla oo edes mitään asua".
 
Tehimiini harmaana
tämä ketju on noloille asioille, ja kerroin nolon asian.
Kuten aiemmin olen tässä ketjussa maininnut, lasta ei kannustettu em. käytökseen vaan toruttiin. erehdyin unohtamaan, että tämä palsta on kaksplus, joten soittakaa nyt lastensuojeluun hätäkeskukseen, poliisille päivystävälle kukkakauppiaalle ja vaikka mtt toimistoon.
Tosi aikuista hei. Ja toisekseen sä kerroit toruneesi lastasi vasta kun tarpeeksi moni oli kauhistellut täällä noita kommenttejas, ja alunperin vaan naureskelit päivittelijöille... Eli jotenkin mä nyt en ihan usko että juttu meni noin kuin sä koitat tässä nyt paikkailla.
 
"vieras"
Kaupassa sattunutta tämäkin. Olin 4v poikani kanssa kaupassa ja siihen samaan kassajonoon tuli ilmeisen alkoholisoitunut ja epäsiisti mies joka haisi todella kamalalta.
Poika kysyi kamalaan ääneen, äiti mikä täällä haisee.
Yritin että ei mikään, jonotetaan tässä ja höpöttelin että kohta päästään laittamaan tavaroita hihnalle. Poika jatkoi vaan, että ihan varmana haisee, ihan kamalalta ihan pissalta, äiti mikä täällä haisee? Jatkoi tota jankutustaan. Lopulta sain sen unohtamaan haisemiset, kun sanoin että menepäs valitsemaan itsellesi joku karkkipötkö tosta karkkihyllystä. Voi hitto, ihan pakko oli tehdä noin vaikkei ollut mikään karkkipäiväkään mutta kun hävetti niin.
 
Kiltti äiti
Poika oli kaverinsa kanssa pihalla tramoliinilla ja huuto oli hirmuinen leikin tiimellyksessä. Kutsuin pojan sisälle ja sanoin, että ei saa huutaa isosti, mikäli naapurissa vaikka on vieraita ja he haluavat keskustella terassilla. Poika menee ovelle ja kailottaa saman tien kaverilleen, että onko naapurissa vieraita kun äiti käski silloin olemaan hiljaa... Minua nolotti kun kuitenkin olemme keskutelleet naapureiden kanssa, että jokainen voi olla omassa pihassaan ihan rauhassa.
 
srfgag
Naapuri oli ottanut meiltä lainaan kanelia korvapuustia varten. Seuraavana päivänä, poika oli pihalla ja naapuri tuli myöskin omalle pihalleen. Poika kuului huutavan, että onhan naapuri varmasti muistanut palauttaa sen kanelipurkin. Kuulin vain naapurin nauravan, että eipä ole tarkoitus sitä omaksi ottaa vaan ihan lainata.
 
Tosi aikuista hei. Ja toisekseen sä kerroit toruneesi lastasi vasta kun tarpeeksi moni oli kauhistellut täällä noita kommenttejas, ja alunperin vaan naureskelit päivittelijöille... Eli jotenkin mä nyt en ihan usko että juttu meni noin kuin sä koitat tässä nyt paikkailla.
anteeksi, kun en todellakaan heti tajunnut että tämä on MITÄS NYT palsta, luulin että jokaiselle on selvää, ettei kiroilu ja hujominen ole sallittua edes uhmaikäiselle.
Onnea jos sinulla on lapsi joka ei koskaan ole tehnyt mitään kiellettyä tai noloa :)

Päivän naurut tästä ketjusta on toki saanut, muistakin kuin lasten tekosista ;)
 
-
Yksi kauhea kauppajuttu vielä. Kun näitä lukee, alkaa tuntua siltä että lapsia ei paranisi ottaa kauppaan mukaan ollenkaan :)
Meille oli käynyt niin että kun käytiin ostoksilla, niin vaippapaketti oli unohtunut ostoskärryn alatasolle ja huomasimme sen ulkona, mies oli lähtenyt maksamaan sen vasta parkkipaikalta.
Naureskeltiin sitten kotimatkalla lapsen aikana, että tulipahan sitten melkein pöllittyä se vaippapaketti, voi hitto hehehe, melkein ollaan varkaita.
Joo, sitten seuraavan kerran kun mentiin siihen samaan kauppaan, olin ihan viattomasti valitsemassa jotakin vihanneksia. Niin eikös lapsi yhtäkkiä sanonut, että nyt ei sitten varasteta vaippoja täältä.
Ihmisiä oli ihan kiitettävän paljon ympärillä enkä kyllä jäänyt katsomaan heidän ilmeitään. Onneksi ei ollut mikään pikkukauppa vaan citymarket, että pääsin sentään pakenemaan sieltä HeVi-osastolta.
 
Mekin on kerran menty muuten uimikseen silleen et joku oli kakannut sinne ja idiootti ei ollut käynyt sanomassa mitään (joko siellä oli isompi penska thnyt sen tahallaan tai pienemmän äiti ei ollut jostian syystä viitsinyt sanoa).
No mentiin uimaan ja sitten huomattiin että ei hitto sitä itseään. Kuopus toteaa kovaan ääneen uimavalvojalle SINÄKÖ TÄNNE KÄVIT KAKKAAMASSA, TUOSSA ON VESSA OLE HYVÄ.
No joo, selväksi tuli uimahallivalvojallekin että tosiaan kakkaa oli vedessä , ei ollut siis aiemmin huomannut. Valvoja ratkesi nauruun että joo en ollut minä mutta saatta vapaaliput kun että pääse nyt lastenaltaaseen. Käytiin siis vaan saunassa ja pesulla kun ei viitsitty oottaa sitä 2h mitä tyhjennykseen + puhdistukseen ois mennynnä. Seur kerralla kuopus muisti kysyä tiskillä että eihän siellä nyt oo papanoita kun en halua kakkavedessä polskia.
 
"vierailija"
Mua ärsytti kun yhdellä tutulla oli tapana soitella jatkuvasti pitkin päivää, vaikkei sillä ollut mitään asiaa. Valittelin miehelleni että en jaksa sitä puhelinterroristia. Ehdotin että seuraavan kerran kun se soittaa, niin mies vastaa puhelimeeni ja sanoo että en ole kotona.
Niin tehtiinkin, mies oli juuri selittelemässä soittelijalle että xxx ei ole nyt kotona, joo se unohti puhelimen kotiin, en yhtään tiedä koska tulee, kun eskari-ikäisemme pelmahti paikalle.
Lapsi katsoi ihmeissään mua joka seisoin miehen vieressä ja totesi erittäin kuuluvalla äänellä että ÄITI, OOTHAN SÄ KOTONA! VAI OOTKO SÄ MENOSSA JOHONKIN? Jatkoi sitten että SAANKO MÄ TULLA MUKAAN? SAANHAn, SAANHAN!
 
Me oltiin Lidlissä ja mentiin siitä juomahyllyjen ohi. Mies juo aina välillä niitä ykkösoluita ja meidän 3,5 v tietysti tunnisti purkin. Kovaan ääneen sitten huuteli siellä "Äiti tossa on isin kaljaa, ostetaanko isille kaljaa?" :D
 
"vieras"
Antakaa jo sen Kikatuksen olla rauhassa. Aloittakaa vaikka ome ketju, jossa voitte pohtia, missä vaiheessa äiti on torunut lastaan, jos ei heti ekassa viestissä sitä kertonut.

Ja joo, yksi lapsistanikin oli kolmevuotiaana tarkka reviiristään eli huitoi, jos joku vieras tunki naaman eteen. Ihan kunnon kansalainen hänestä kuitenkin tuli.
 
just de
[QUOTE="vieras";24459033]Antakaa jo sen Kikatuksen olla rauhassa. Aloittakaa vaikka ome ketju, jossa voitte pohtia, missä vaiheessa äiti on torunut lastaan, jos ei heti ekassa viestissä sitä kertonut.

Ja joo, yksi lapsistanikin oli kolmevuotiaana tarkka reviiristään eli huitoi, jos joku vieras tunki naaman eteen. Ihan kunnon kansalainen hänestä kuitenkin tuli.[/QUOTE]

Komppi tälle! Jo nyt yhdestä sattumuksesta vedetään kilo herneitä oikein porukalla nenään ja aletaan moittia vaikka täällä kyllä löytyisi muitakin ns. moitittavia jos oikein haluaa alkaa arvostelemaan. Minusta siis nämä on hauskoja ja omani ovat myös möläytelleet mutta tuosta yhdestä nyt sitten otetaan julkinen silmätikku. Se siitä hauskasta ketjusta.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja häh?;24457146:
mistä kaksi vuotias voi tietää että pippeli on välillä iso ja välillä pieni? vai oliko kyse poikalapsesta joka tän on sanonut? ja tarkoittikohan hän omaa pippeliään...?
meidän 4 v ihmetteli samaa asiaa myöskin, "miten äiti tää mun pippeli on välillä näin iso ja välillä pieni!" :) Ja välillä tuli sanomaan ettei mahdu pikkuhousuihinsa :) Joten kyllä ne pikkupojatkin voi tietää että pippelit ei aina ole samankokoisia!
 
  • Tykkää
Reactions: Nelda
"vieras"
[QUOTE="Sanna";24457617]En nyt tiedä, oliko tämä noloa, mutta kun kyseisestä ryhmästä ei aina tiedä. Oltiin laivalla ja käytävällä tuli vastaan iso romaniryhmä, naisia ja miehiä. Poika, 4v, huutaa kirkkaalla äänellä, että kato äiti, prinsessoja![/QUOTE]

:) Meidän pikkuinen 4 v tekin näin myös kanssa! Tosin tämä "pinsessa" tuli kaupasta. Kerroin sitten myöhemmin äidilleni, miten lapsi oli romaninaista kutsunut preinsessaksi. Lapsi jäi sitten vielä miettimään asiaa, ja tokaisi: aika hassu juttu. Sillä ei ollut kyllä kauppakassia. Miten se toi ostoksensa? - Ja meillä ei varmasti oltu edes puhuttu sanaakaan romaneista ennen tätä. :)
 
"vieras"
[QUOTE="hipsu";24458530]Oltiin lasten mummulassa kahvilla. Lapsi pyyteli mummua ja pappaa antamaan lisää herkkuja. Mummu sanoi, " kyllä meidän puolesta saat, mutta mitähän se äiti on mieltä asiasta?" (kun aavistelivat etten enempää herkkuja antaisi)
Minä siihen, että" ai minäkö olen sitten se pahis joka kieltää herkut?"
No lapsi siihen hämmentyneenä: "Mut eihän sulla oo edes mitään asua".[/QUOTE]

Tää oli paras :D
 
tää sama vanha : kuopus oli n.viikon vanha ja oltiin ruokakaupassa. esikoinen 5v katseli kassahihnan päädyssä ostoksiamme ja ilahtui :
-HYVÄ ÄITI! SÄ MUISTIT OSTAA LUUMUJA NIIN NYT SULTA TULEE KAKKA!!
 
nolotti
en ollut aikanaan vielä keskustellut 4vn kanssa kuukautisista sen kummemmin. oli sitten asiaan kuitenkin kiinnittänyt huomiota kun kaupassa hihkui kovaan ääneen:
-muista ostaa niitä pimppipipi juttuja!
 
hhm
Me oltiin miehen kanssa juteltu et tollanen Nissan Qashqai olis kiva auto. Ruokapöydässä sit neiti 3,5v kysyi et ostetaanko me sit se kissan paska auto! Oltiin vähän aikaa et MIKÄ? Kunnes tajusin, Nissan Qashqai - Kissan Paska, kai se vähän samalta kuulostaa.... :D
 

Yhteistyössä