Lasten runoja ja loruja.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja loruilijamamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

loruilijamamma

Vieras
Onko sinulla mielessä jotakin runoja/loruja, esimerkiksi oman lapsesi lemppari? Ajattelin koota omalle 4v tytölleni "loruvihkon" ja haluaisin kysyä jos teiltä löytyisi jotakin mukavia, pienelle lapselle sopivia. :)

tämä on meidän lasten lemppari:

"Onni tuli meille käymään,
Sinut toi se tullessaan.
Kutsui meidät katsomaan,
laski syliin, jätti siihen.
Sinä vain hymyilit,
unissasi ynähdit.

Onni lauloi pienen laulun,
lauloi lauluista kauneimman.
Lapsen unista kertovan.

Kertoi meille, kertoi muille,
kertoi rannan koivupuille,
kertoi tuulenpoikasille,
kertoi koko kaupungille:
katsokaa pikkuista pilven piirtäjää,
sydänlohkareen suloista siirtäjää,
Katsokaa kultaa äidin, isän, koko suvun,
katsokaa tätä tarinaa, alkua uuden luvun."

heinä hattu liukastu hattuun mutta hän ei välitänyt vaikka loukasi jalkansa heinä hattu meni lepämään hän ei välitänyt vaikka loukasi jalan hän ei voinut kävellä.. eikä leikkiä Yhyy heinä hattu itki ja itki heinä hatua äiti tuli ja sanoi: mitä täälä puhataan heinä hatun veli tuli ja sano mitä täälä on tekeilä sanoi veli ja sano Hmm... mutta heinä hattu sano minä likastuin hatunin se oli latialla ja en halunut mennä lääkäriin sitten äiti pakoti heinä hattu meni leikii etei äiti nää mut sitten hän vetti hänet
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Loppu Hyvää Luku Rauhaa.....

Tämän äiti aina sanoi nukkumaan mennessä:

Alla taivaankannen tumman uinuu maa,
pitkän päivän touhut niin jo nukuttaa.
Nyt hiljaa silmäs sulje,
pääsi pieni paina unen keijun kainaloon.

Oma 2-vuotias tyttöni tykkää paljon Kirsi Kunnaksen loruista, suosikit: Herra Pii Poo (itse oon ajatellut, että onko jotenkin huono pienelle kun Pii Poo "kuolee", mutta tyttö tykkää valtavasti), Tiitiäisen tuutulaulu, Jansmakko Erikois, Eukon patenttilääke.

Kaikki löytyy googlettamalla netistä.

Yhteistyössä