Kuinka pian lapsi hoitoon ja baanalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nims
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nims

Uusi jäsen
26.04.2010
15
0
1
Tämä voi kuulostaa provoilulta, mutta olen miettinyt näitä asioita omalla kohdallani useammin kuin tahtoisinkaan.

Haluaisin kysyä teiltä mielipidettä ja omia kokemuksia siitä, milloin olette malttaneet lähteä käymään kaupungille piristymään itseksenne (ostoksille, ystäviä tapaamaan, kahville yms)? Entäs kuinka kauan meni ennenkuin olette ottaneet humalat?

Tuttavani vaimoineen sai pienen tyttären 17.4.
Tuli suunnilleen samana päivänä koko kaveripiirille ystävällinen ilmoitus:
"Vietämme nyt yksityiselämää ja keskitymme vaimoni kanssa tärkeimpään eli pieneen prinsessaamme. Toki voi vielä kavereita olla."

Ei siinä mitään, ajattelin. Hyvä kun molemmat saivat nyt uuden keskipisteen
elämälleen ja ovat onnellisia.

Tänään kuulinkin sitten mieheltäni, että tämä pari oli jättänyt pienen 9 päivää vanhan prinsessansa isoäidin hoitoon ja lähtenyt kaupungille "asioille", joka tässä tapauksessa tarkoittikin alkoholia. Eikä kuulemma ollut kummallakaan kiirettä kotiin.

Nyt olen hämmentynyt tilanteesta ja mietin, että onko tämä vain heidän tapansa olla vanhempia vai olenko turhan herkkä oman äitiyteni (tms) takia.

No mie olin synnytyksen jälkeen niin huonossa kunnossa etten 6viikkoon liikahtanut kotoa juuri mihinkään kun en pystynyt istumaan enkä juuri kävelemäänkään. Typykkä on nyt 4,5kk eikä ole ollut vielä kodin ulkopuolella hoidossa, isän kanssa on ollut kotona jos olen kaupungilla käväissyt ostoksilla. Mutta ehkä vähän jäävi olen tähän vastaamaan kun en ennen raskauttakaan tykännyt baarissa käydä, mulle parasta tuulettumista on kun saan nukkua yön heräämättä ja mieluiten vielä omassa sängyssä :D

Aika äkkiäpä oot Maira lähdössä reissuun. Apua! Onko sulle esikoinen tulossa? Eipä olisi ikinä tullut mieleenikään minkään lapseni kohdalla jättää heitä noin pieninä, olisipa sitten ollut isi tai mummo hoitamassa. Eikä se olisi millään ollut mahdollistakaan, kun täysimetin...enkä tosiaan ole ikinä edes halunnut lähteä mihinkään ekaa puoleen vuoteen, mutta tapansa ja tarpeensa toki jokaisella.

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
:whistle: Tarkoitus olis elokuussa lähtee Tallinnaan, ilman lasta...Ja mulla siis la kesäkuun alussa...

Esikoista (?) odottaessa sitä suunnittelee kaikkea. :D

No eihän tietysti pk-seudulta lähdettäessä Tallinnan reissu ole välttämättä ajallisesti pitkä, jos lapsella on hyvä hoitaja ja lapsi osaa/suostuu syömään maitoa muutenkin kuin rinnasta.

Mun mielestä kukaan ei ole oikeutettu "tuomitsemaan" toisten vanhemmuutta ellei lapsi joudu asiassa vaaraan. Nyt lapsi on isovanhempiensa luona.

On olemassa pariskuntia joille tekee erittäin hyvää, ellei ole ihan tärkeääkin saada näinkin pian se yhteinen aika parina eikä pelkästään vanhempana.

En itse olisi noin pientä ollut valmis jättämään mutta en mä kuolemanvakavana tuota pidä. Kukin hoitaa perhettään / sekä parisuhdettaan itselleen sopivalla tavalla.

Eihän me täällä kauhistella ja tuomita sitä, eihän vaan?

Jokainen tyylillään. Mun eräs tuttava jätti vauvansa samana päivänä kun kotiutui sairaalasta ja lähti juomaan. Omapahan se on asia, mitä minä sitä kummastelemaan ja omaa sädekehää kiilottaa.

Ja omanikin oli vasta 2kk kun vein hoitoon.

mä en oo kuopuksen kohdalla käyny baareis vielä ja ikää yli vuosi. muutkin varmaan olleet vuoden kieppeillä ennen ku missää kävin ja yleensä itse nukutin ja sit pari pohjaksi ja kävin parilla. kahvilla ym käyn lasten kans mielummin.piristää koko sakkia

Sain tänään tietää että tuoreen äidin oma äiti oli tuonut tuliaisinaan tyttärelleen jääkaappiin siideriä ja kuohuviiniä, että tämä pääsisi heti sairaalasta kotiuduttuaan rentoutumaan.
Tuore isä oli tänään kaupungilla taas juopottelemassa ja valitti sitä kun "kotona ei voi olla, koska anoppi ja vaimo lipittelevät kaiket illat Hänen kotiviiniään".

Joko nyt voin huolestua?

Yhteistyössä