LaSposa ja muut *tutut*

Siisami, mä olen ihmetellyt ihan samaa. Tänne kuuluu ihan hyvää. Masu on valtavan kokoinen ja vauva liikkuu aktiivisesti koko ajan. Ilmat voisi tosta lämmetä niin ei tarvisi laittaa niin paljon päälle kun menee ulos.

Kaikille haleja, lähden tästä aamupalalle

Hantta + "heppu" 23+2
 
Heippa!

Oon minäkin käynyt kurkkimassa, mutta en oo kirjoitellut kun ei kuulu mitään jännenpää.

Reilun viikon päästä on np-ultra ja hiukan jännittää. Kuten kaikki tässä raskaudessa.
Mä oon tämmönen jännääjä.

Maha on pullahtanut esiin, mutta kyllä sen ihan hyvin sekoittaa elintaso mahaan. Tai alavatsa on tiukkana kumpuna ja sen päällä sitten se vähän ylöspäin noussut elintaso.

Muuten olot on ihan hyvät, selkä vaan juilii...

Alkaisi jo kesälomakin. Tuntuu ettei töissä jaksa.

Ei kummempaa.

Tui rv 11+2
 
Heipsanit kaikille :wave: kyl sitä juu minäkin oon lueskelemassa käynyt, mutta kirjoittamiseen ei oo ollut voimia kun tuo Nuutti tykkää valvottaa äitiä aamuyöstä...4-5 jälkeen en saa poikaa kunnolla enää nukkumaan ja sitte on nyt muutamana päivänä ollut aamuisin kauheet huutokonsertot. Saattaa olla hampaitakin tulossa tai ainakin ikenet kutiaa ja sitte vähän ripulilla on pienen massu ollut :/

Mutta muuten menee ihan mukavasti =)

Laittakaas te mahalliset taas lisää kuvia meille ihasteltavaksi...kun ne massut on niin söpöjä :heart:

Meillä ollut ukon kanssa jo juttua, että milloin mahdollisesti alettais Nuutille kaveria yrittämään :whistle: Sitä sitten taas tiedä suodaanko sitä meille, kun mullakin noiden hormonien kanssa välillä ollut ongelmia...siks en tykkäis yhtään noita pillereitä popsia :kieh:

ja nyt kyllä pitäs saada painoo pois ennen kuin tuollaisesta alkaa haaveilemaankaan :whistle: juu lakut suussa tätäki kirjoitan :ashamed: 8 kg viel raskaudesta jäljellä ja iha surutta sais vaikka 30 kg minust ottaa pois :kieh:

Se on tyttöset kohta sitte kesä...koittakaas kaikki vaan rentoutua :wave:

katjuska ja Nuutti 3 kk
 
Heippa taas kaikille!

Täällä mennään jo tosi ison mahan kanssa viikoilla 37. Eli vielä on jäljellä kolme viikkoa laskettuun aikaan. mitään merkkejä synnytyksen starttaamisesta ei ole, vaikka olenkin "kahden ässän" keinoja testaillut (meillä ei ole saunaa :whistle: ). Noh, viimeistään kesäkuun lopulla on sitten vauva jo ulkomaailmassa, sitä pidemmälle tuskin menee.

Synnytys ei enää jännitä niin paljon kun meillä oli viikolla synnytysvalmennus. Se oli todella hyvä ja vetöjä oli erittäin asiantunteva kätilö ja myös kahden lapsen äiti. Hän osasi mukavasti kertoa ikävistäkin asioista ja moni minulle epäselvä asia selkeni. Vielä pitäisi käydä tutustumassa synnytysosastolla.

Vauvalle on jo melkein kaikki koossa. Vielä muutama tutti ja tuttipullo sekä harsoja pitäisi hankkia. Äitiyspakkausta odottelen tulevaksi ja jännäilen, että kumman vuoden pakkaus tulee.
 
LaSposa


Heippa!

Hiljaista on tosiaan ollu meidän ketjussa viime aikoina! Mulla on ollu aikamoista kiirusta todistusten tekemisen kanssa, mut NYT NE ON VALMIIT!!! AAAAAHHHH! Nyt se kesäloma melkein jo alkoi siis, hehe!;)

Joninalla onkin loppumetrit jo menossa! Jännää! Kiva kuulla, että synnytysvalmennus oli hyvä ja jännitystä poistava. Itselläkin jo synnytys välillä mielessä kummittelee, vaikka tänään vasta tasan 17vkoa täynnä:)

Katjuska hauska kuulla, että pohditte jo milloin Nuutille kaveria rupeette yrittämään! Mekin ollaan aateltu, että kun tän esimmäisenkin kanssa sai yrittää melkein vuoden ja ikää tulee koko ajan, että melkein se pitäis aika lailla putkeen ruveta se yrittäminen... Mut täytyy tietty kattoa, miten sitä toipuu synnytyksestä ja miten lähtee pienen lapsen kanssa sujumaan. Hirvittää toisaalta ajatus siitäkin, että kaks TOSI pientä lasta on hoidettavana, riittääkö energiaa molempien kanssa touhuumiseen?

Me ollaan oltu aikasessa meidän valmisteluiden kanssa: ostettiin viikonloppuna vaunut, turvaistuin ja pinnasänky!;) Ihan kiva, että on ajoissa hankittuna niin saa sitten syksyllä keskittyä voimien keräämiseen, ulkoiluun ja vaikka vaan kirjojen lueskeluun. Onhan sitä hankittavaa vielä toki, ehkä sit vaatteita syksymmällä tai jotain. Me kun aiotaan heinäkuulla mennä sinne 4D-ultraan, niin sit tiedetään kumpi meidän pienokainen on!:) Jännää!


Aurinkoista helleviikon odotusta! (ens viikolla kuulema pitäis olla ke-la)

LaSposa & Nyytti rv 17+0 :heart:

P.S. Liikkeitä oon yrittäny kuulostella ja odotella, mut ei oo viel tainnu tuntua...
 
Uppista!

Täällä kp 13, joten Clomit syöty ja Terot alkaa ylihuomenna. Vatsaa vääntää tosi kovin, jokin superovis varmaan meneillään. Peittoa on heiluteltu ja kuumeilu muuttuu taas hermostuneeksi odotteluksi.

4pv töitä ja sitten alkaa loma, jihuu. Karistamme Suomen pölyt jaloistamme ja lähdemme etelän aurinkoon. Kun palaan matkalta kp:t on täynnä...

:hug: kaikille!

:wave:
 
Jentulle ihanaa lomaa! Nauttikaa!

Omasta mahasta kuului eilen neuvolassa ekaa kertaa sydänäänet ja tämä akka itki taas vuolaasti.. :D

Ens tiistai on np-ultra, mutta nyt kun on jo 12 vkoa täynnä, niin luottavasisena mennään. Taas hetken!

Älkää nyt kaikki kadotko...

Tuitsu ja Napa 12+3 :heart:
 
Hantta harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 08:13 KIRSIKKA kirjoitti:
EI MILLÄÄN PAHALLA JOS ODOTAT JO LASTASI VAIHDA PALSTAA
ODOTTAJAT EI VAUVAKUUME :kieh: :kieh:
Täällä me entiset vauvakuumepinoilijat käydään vaihtamassa kuulumisia kun meistä ei kaikki ole vielä odottajia :heart:
 
Marza: :hug:
Muille jännääjille myös :hug:
Odottajille iloista ja mukavaa odotusta. =)
Lueskelen teitin juttuja kyllä,mutta kommentointi jäänyt vähiseksi :ashamed: Itellä väsymys painaa yö valvomisten takia,mutta hymypoika päivisin.
Kaikille paljon jaksuja ja iloista mieltä :hug: =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 08:13 KIRSIKKA kirjoitti:
EI MILLÄÄN PAHALLA JOS ODOTAT JO LASTASI VAIHDA PALSTAA
ODOTTAJAT EI VAUVAKUUME :kieh: :kieh:
\|O kunpa.......kunpa odottaisinkin. Ja vaikka odottaisinkin niin tuskinpa jättäisin ystäviäni sen takia.Kyllä minä täällä edelleen notkuisin ja nimenomaan kuumeilupalstalla jututtamassa tovereitani ja kuten edellä niin kaikki ei meistä tosiaankaan ole raskaana.Ja jos meillä on yksi ketju niin siihen sopii ihan takuulla odottajia ja kuumeilijoita.Ei se sen enempää vie tilaa täällä palstalla kuinka moni kirjoittelee tähän ketjuun =o)

Mulla alkaa viikon päästä loma ihanaa kyllä. Jos sais aatoksia jonnekkin muualle ja mielen hiukan korkeemmalle.
Nyt tää lähtee leipomaan kakkua, tänään sitä meikä taas sai vuoden lisää ;) oon jo niin vanha että huh huh. Vastahan mä olin 18 :LOL:
 
Marzalle valtavasti onnitteluja :heart: :flower: :D

Ja juu...joku ei vissiin tajuu tätä meidän ketjun systeemiä :whistle: Hieman valaistakoon, että ollaan kaikki samoissa piinailuketjuissa oltu aiemmin ja osa edelleen odottaa sitä plussaa ja osa on jo plussannut ja osalla nyytitkin sylissä jo =) Halutaan vaan tutulla porukalla jatkaa keskusteluja ja jos se nyt jotain häiritsee niin sitte saa vaan häiritä :kieh:

Jentulle mukavaa lomaa...ei tiedä mitä tuliaisia sieltä tuot tullessas ;)

ja kaikille mahakkaille ihanaa odotusta kesän kuumuudessa B)

Me saatiin meidän hääjuhlat vietettyä tuossa lauantaina...oli se vaan aikamoinen rumba :$
 
Katjuska kiitos onnitteluista ja viestistäs kännykässä.
Ja onnea vielä teille kun teilläkin oli totta tosiaan ne juhlat ja nyt sitten saatte tekin huilittua =)
siis tää kuumuus jo nyt!!!! miten hemmetissä sitä kuulkaas taas jaksaa kesän.Huh huh kun ilma on niin seisovaa.Ukkosta kai se vaan tietääpi
 
heips vaan!

aika menee siivillä :) tyllerö on ihana ja kasvaa hirmuista kyytiä! perjantaina on meillä ristiäiset ja tyttö saa nimen Saana Olivia.

päivisin on niin rauhallinen pikkunen, mutku kello lyö 7 illalla alkaa itku ja hammasten kiristys :'( massu toisella kipeä ja kun ei voi auttaa kyllä äitillä on sydän kipeä ku niin haluais kivun ottaa pieneltä pois... rela-tippoja olen viikon antanut ja näyttäis olevan apua enää ei huuda montaa tuntia putkeen! onneksi!!

ihana kesä tuli :D täälläkin ollut pari hellepäivää, kyllä nyt kelpaa!

kaikille isot :hug:

triine ja pikkunen 7 vko
 
Onnea synttärisankarille ja triinen tytölle omasta nimestä! :flower:

Huomenna sitten mennään np-ultraan. Musta vaan tuntuu että se on jotenki tosi myöhään kun tänään on 12+6 ja huomenna sitten alkaa jo neljästoista viikko. Tuntuu että kaikilla muilla on ollut jo 11+ tai 12 viikoilla ja mulla näin myöhään. Piinaavaa! Kauas siinä muuten menee? Lupaan sitten laittaa ultra kuvan profiiliin!
Ehkä täällä on sitten vaan enemmän noita jonoja tai jottain.

Joninakin kohta jo synnyttää! hurjaa.

Jotenkin nyt muhun on kolahtanut että tää raskaus saattaa ihan oikeesti johtaa synnytykseen. :D
Toivottavastii en vaan tipahda linnoistani huomenna...
Oli jotenkin niin ihanat ne sydän äänet ja tuli semmonen varma olo. Että hitto jos jonkun sydän lyö mun mahan läpi niin onhan sen nyt elävien kirjoissa pysyttävä.
Huomenna jos kaikki näyttää hyvälle ja turvotuksia ja muita ei oo, taidan mennä parsille ja kailottaa että "meille tulee vauva!"

Pessimistieipety minussa vähän huutaa, mutta ei voi mitään..

Tuitsu

 
LaSposa


Onnea Marzalle synttäreistä, Katjuskalle häistä ja Saana Olivialle nimestä!:)

Joku tosiaan ei ymmärrä näköjään meidän ketjun tarkotusta, kun veti herneet nenään... Ei kannattais tulla lukemaan sellasia ketjuja, joihin ei itse kuulu, jos ei kestä lukea... Ei millään pahalla, sanon myös minä Kirsikalle! Ja tosiaan itse kukin ollaan enemmän tai vähemmän aikaa täällä yhdessä jännätty ja tuskailtu kun ei plussia kuulu, osalla vaan tilanne vaihtunut onnelliseen tilanteeseen, joten miksei sitä voisi pitää yhteyttä vanhojen palstakamujen kanssa?!

Mulla ollu aikamoisia kipuja mun kiristävän umpparihaavan kiinnikkeiden ympärillä:( Alko muutama päivä sitten. Istuessa ja maatessa ihan jees, mut seistessä ja kävellessä juilii ikävästi... Onneks koht alkaa loma, oppilasparat kun hermoa vetää tiukalle ku oikeella puolella mahaa vihloo:( Ei kuulema muu auta oikeen kun Panadolia vaan, jos kovin kipeeks äityy... Toivottavasti ei oo koko loppu ajan riesa tää!!! Pe-la yönäkö se oli, kun oli vähä siellä sun täällä mahaa kipuilua, varmaan jotain suolisto-oireita. Aloin jo panikoida, että onko nää suppareita ja pitäskö mennä lekuriin! Huh, on tää raskausaika melkomoista hermoilua!

Tunsin perjantaina ekaa kertaa vauvan liikkeitä!!! Jänniä "vilahduksia" ihan kohdun pohjalla, ihan tuntuis kun vauva ois sieltä "lähdössä" jonnekin tai tulossa ulos, heh! Aika jänskiä tuntemuksia! Kiva seurata päivän mittaan aina, millon niitä tulee!:) Ultraan vielä viikko aikaa...


Helteisiä ja hikisiä päiviä (puuh!) teille ja aktivoidutaanpas taas kirjottelemaan vähän ahkerammin! Varsinkin me lomalle jäävät, eiks joo?

LaSposa & Nyytti rv18+0 :heart:
 
Vautsivau kun nyt onkin ollut ahkeraa kirjoittelua =)

Ketäs kaikkia piti onnitella? Marza vanheni vuodella... älä välitä, mä olen täyttänyt viimeiset 7 vuotta 25 :LOL: ONNITTELUT

Triinen pikkuinen sai kauniin nimen. Onnittelut pikkuiselle Saanalle

Ihania vauvakuulumisia kaikilla. Varsinkin noi LaSposan vauvan liikkeet oli ihanasti kuvattu :heart:

Teiltä on kiva kuulla vauvauutisia mutta nää kavereilta tulevat vetää nykyään mieltä matalaksi. Tänään taas yhden kuulin. Onneksi olin sen jo itse arvannut niin olin ehtinyt itkut itkeä asian takia mutta hieman vaisuksi jäi onnittelut :/ Kaveri kuitenkin tietää meidän tilanteen ja ei varmaan huonoa tykännyt. Ottaa aikansa taas ennenkuin tottuu.

Ratsatamassa kävin tänään tuolla mombasassa ja pikkaisen hiki valui. Tulipahan ainakin tunne, että on jotain tehnyt.

Juhannuksesta vasta pääsee lomille ja mä olisin jo ihan kypsä töihin.

Onkos Jonina vielä yhtenä kappaleena?

Nautitaan helteistä =)

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 17:49 Tuitsu kirjoitti:
Onnea synttärisankarille ja triinen tytölle omasta nimestä! :flower:

Huomenna sitten mennään np-ultraan. Musta vaan tuntuu että se on jotenki tosi myöhään kun tänään on 12+6 ja huomenna sitten alkaa jo neljästoista viikko. Tuntuu että kaikilla muilla on ollut jo 11+ tai 12 viikoilla ja mulla näin myöhään. Piinaavaa! Kauas siinä muuten menee? Lupaan sitten laittaa ultra kuvan profiiliin!
Ehkä täällä on sitten vaan enemmän noita jonoja tai jottain.

Joninakin kohta jo synnyttää! hurjaa.

Jotenkin nyt muhun on kolahtanut että tää raskaus saattaa ihan oikeesti johtaa synnytykseen. :D
Toivottavastii en vaan tipahda linnoistani huomenna...
Oli jotenkin niin ihanat ne sydän äänet ja tuli semmonen varma olo. Että hitto jos jonkun sydän lyö mun mahan läpi niin onhan sen nyt elävien kirjoissa pysyttävä.
Huomenna jos kaikki näyttää hyvälle ja turvotuksia ja muita ei oo, taidan mennä parsille ja kailottaa että "meille tulee vauva!"

Pessimistieipety minussa vähän huutaa, mutta ei voi mitään..

Tuitsu
Mekin käytiin tuossa ultrassa vasta viikolla 14. Miestä jännitti vielä enemmän kuin mua ja se piti tiukasti kädestä kiinni siihen asti, kunnes nähtiin se vauva ja sydämen syke.

Joo - olishan se kohta kiva synnyttää, mutta kun ei merkkiäkään siihen suuntaan. Maha vaan kasvaa! No, viimeistään kuukauden päästä sitten, silloin on jo mennyt lasketusta ajasta riittävästi yliaikaa. Kun asennoituu silleen, niin ehkä tämä pään sisäinen paine hiukan helpottaa ;)

Joku "harmaa" oli tuolla näyttänyt vetävän jotain nenukkiin tästä meidän kirjoittelusta. Palstatilahan on rajallista ja joka viesti vei paikan joltain toiselta vai mites tää menikään :LOL:

Ihana sää - lähden kävelemään terveyskeskukseen terveydenhoitajan vastaanotolle. Turha ottaa autoa tallista edes esiin kun samalla samaa "terveellistä liikuntaa". No joo, myönnän että yritän hiukan provosoida niitä supistuksia ja synnytyksen lähentymistä tällä jumppailulla :whistle:

Mukavaa kesän odotusta kaikille!
 
Profiilissa 7,1 cm napero jolla kaikki turvotukset ja luun mitat kohdallaan. Vastasi melkeen viikkoja +1 pvä tuli joten la ei lähdetty muuttamaan.

Ihanan vilkas vauva, potki ja sätki ja otti vauhtia kohdunseinästä ja teki kuperkeikkoja. Välillä oli varpaatkin suussa. Ihanata!
 
Oi kun ihanainen pallero Tuitsulla profiilissa :heart: :heart: :heart: Ihanaa, että kaikki oli pikkuisella hyvin :D

Meidän sätkyttäjä kääntyi tuossa äsken toista kertaa elämässään mahaltaan selälleen...kyllä se pian on menoa ja meininkiä täällä :whistle:
 
Tuitsu, aivan liikuttava kuva kyllä.Aatella moista että on niin pien ja kaikki raajat jo joilla menee eteenpäin.Voi juma sentään.
Kyllä nuo ultra kuvat toisinaan on niin ihmeen selviä että ihan hämmästyy kun taas toisinaan ei ota oikeen mitään selkoa.Sun kuvassa kyllä täytyy sanoa että se on todella selvä ja mielettömän ihuna :)
 
Tuitsu, ihana ultrakuva...OIKEIN PALJON ONNEA ODOTUKSEEN.... :hug: :hug: :hug: Muille PALJON HALEJA

Täällä kävin maanantaina lekurissa. Kaikki ok, vauvan painoarvio 700 gr, kova liikkumaan. Sain imurointi-, kantamis- ja nostelemiskiellon selkäkipujen takia. Täytyy laittaa muu perhe hommiin

Hantta + "heppu" rv 25
 
Olipas Tuitsu saanut suloisen kuvan profiiliin. Ihanaa kun kaikki oli hyvin :heart: :heart:

Vauvarintamalla ei mitään uutta, yllättäen :kieh:

Töitä on painettu kuin pieni eläin ja sen kyllä huomaa. Väsyttää ja on muutenkin jotenkin kökkö olo. Pakko kai olisi yrittää vähän tahtia hillitä. Jospa tuo kesä hieman rauhoittaisi.

Ukkokin ilmoitti lähtevänsä ensi viikolla reissuun ja palaavansa joskus juhannusviikolla. Käy siinä välissä vissiin pari yötä kotona kun pitää välillä maata tai kaupunkia vaihtaa. MÄ VAIHDAN KOHTA MIESTÄ!!!! \|O \|O

Okei, tänään ei taaskaan ole hyvä päivä. Tää viikko on kaikenkaikkiaan mennyt aika putkeen. Kärsin yhtäaikaa pissatulehduksesta ja silmätulehduksesta niin on tosi hehkee ja pirteä olo :x

No joo, nyt mä taidan väkisin repiä itseni tonne pihalle vähän edes liikkumaan jos se vaikka auttaisi.
 
Heippa LaSposa ja muut *tutut*! :D Kuten huomaatte mulla uusi nicki,olen siis entinen Hippula :) Jep,täällä edelleen ollaan,jotkut teistä onkin jo onnellisesti raskaana..En ole jaksanut lukea koko pinoa.. :ashamed:
Täällä kp:t sen verran taas että ovis oli ja meni ja yritettiin taas kovasti.Huomenna kuitenkin soittelen lapsettomuuspolille,että josko saatas jatkaa siitä mihin jäätiin vuosi sitten.Siis simppatesti vuorossa,minut tutkittu..Oli niin monta asiaa rempallaan muussa elämässä,että oli parempi laittaa hommalle silloin stop,mutta nyt kaikki on taas paremmin kuin hyvin ja homma voi jatkua :) :heart: Mites,onko kenellään hoidoissa olleella tietoa,että voiko sitä jatkaa vuoden tauon jälkeen?Jos vaan suoraan veisin aamulla simpat enkä kyselisi mitään,ei ainakaan tulisi mitään kielteistä vastausta?Lääkäri sanoi viimeksi,että riippuen simppatestin tuloksesta ivf-labra antaa sitten jatko suunnitelman,eli lääkäriä ei kai ole tarkoitus nähdä ennen kuin hoitoihin mennään,vai?Tietystihän se labra varmaan lääkärille kertoo ne hoitosuunnitelmat ja lääkäri kai ottaa minun yhteyttä..
Voi kun vaan olisinkin vielä tänä vuonna raskaana!!Että tämmöstä tänne!
 

Yhteistyössä