Laskettuaika 2022

Käärmeinen
Mulle sattui puolikkaita työviikkoja nämä vuoden 2 viimeistä. Ja ihan eri vointi on nyt, kun on saanut nukkua useampana aamuna eikä ole tarvinnut työn kuormitusta miettiä. Tänäänkin jaksoin 2h reippaalla tahdilla pihatöissä, kävin kävelemässä kun esikoinen hiihti, jätin hissin väliin ja kävelin portaita pitkin reipasta vauhtia 8. kerrokseen... että äitiysloma voisi koittaa pian minullakin 😀

Pelkopolikäynti oli aika mitäänsanomaton.. kyllähän siellä jotain puhuttiin mutta ehkä helpommaksi koen puhumisen neuvolassa. Pääsisin uudelleenkin mutta tuntui ettei käynnistä ollut oikein hyötyä. Ehkä useammin neuvolaan vaan..

Babybox ja liberolaukku lunastettu. Oliko näitä vielä muita, jossain vaiheessa oli kirjoittelua näistä mutta en enää löydä?
 
Mulle sattui puolikkaita työviikkoja nämä vuoden 2 viimeistä. Ja ihan eri vointi on nyt, kun on saanut nukkua useampana aamuna eikä ole tarvinnut työn kuormitusta miettiä. Tänäänkin jaksoin 2h reippaalla tahdilla pihatöissä, kävin kävelemässä kun esikoinen hiihti, jätin hissin väliin ja kävelin portaita pitkin reipasta vauhtia 8. kerrokseen... että äitiysloma voisi koittaa pian minullakin 😀

Pelkopolikäynti oli aika mitäänsanomaton.. kyllähän siellä jotain puhuttiin mutta ehkä helpommaksi koen puhumisen neuvolassa. Pääsisin uudelleenkin mutta tuntui ettei käynnistä ollut oikein hyötyä. Ehkä useammin neuvolaan vaan..

Babybox ja liberolaukku lunastettu. Oliko näitä vielä muita, jossain vaiheessa oli kirjoittelua näistä mutta en enää löydä?
Muutama kommentti oli, mutta muillakaan ei ollut tiedossa kuin babybox ja liberolaukku. Muumivaipalta pystyy tilaamaan maksutta vaippanäytteen, tulee kirjekuoressa niin olisiko yksi vaippa sitten vain. Neuvolasta sain babybagin, en muista enää mitä siinä oli, ainakin vaippoja :D
 
Käärmeinen
Juu, no ei yksittäisen vaipan takia viitsi nähdä vaivaa kuitenkaan 😀 muumeja ja liberoita käytti esikoinen, jotenkin pampers ei koskaan omaa itseä miellyttänyt.

Ihana vaan tutkia tuollaisia pienen pieniä vaippapaketteja ja ihan pienen ihmisen tavaroita, tutteja ja tuttipulloja 🥰

Mistä olette ostaneet kivoja imetysvaatteita?
 
Juu, no ei yksittäisen vaipan takia viitsi nähdä vaivaa kuitenkaan 😀 muumeja ja liberoita käytti esikoinen, jotenkin pampers ei koskaan omaa itseä miellyttänyt.

Ihana vaan tutkia tuollaisia pienen pieniä vaippapaketteja ja ihan pienen ihmisen tavaroita, tutteja ja tuttipulloja 🥰

Mistä olette ostaneet kivoja imetysvaatteita?
Minulla ei ole vielä mitään imetysvaatteita, joten seuraan mielenkiinnolla keskustelua. Marketista ostin imetysliivit :D

Paljon on jo vauvan juttuja valmiina. Mutta silti uupuu jotain oleellisiakin asioita. Mutta ehkä tässä vielä ehtii. Tai sitten joku auttaa hankinnoissa, jos tuleekin lähtö synnyttämämään. Sairaalakassia olen myös pakkaillut, kirjoitin listan mitä sieltä vielä uupuu, niin osaa mieskin auttaa tarvittaessa.

Rv 36
 
  • Tykkää
Reactions: Sohvapeitto
Onhan tietysti maksuton se kelan tarjoama äitiysavustus rahana tai äitiyspakkauksena. Ja oon kuullut jotain vau-kirjoista et sais jotain lahjoituksia.

Muutama kommentti oli, mutta muillakaan ei ollut tiedossa kuin babybox ja liberolaukku. Muumivaipalta pystyy tilaamaan maksutta vaippanäytteen, tulee kirjekuoressa niin olisiko yksi vaippa sitten vain. Neuvolasta sain babybagin, en muista enää mitä siinä oli, ainakin vaippoja :D
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
suurperheenmama
Vk 33

Tääl itellä alkaa olla vaihe joka iskeny kaikkien lasten raskauksissa, eli pesärakennus ja yksin olon tarve. Vauvan vaatteet ja tarvikkeet kaivoin eilen esille ja laitoin kaappeihin ja nyt haluttas alkaa repimään kaikki joulukrääsä pois ja sisustaa talo uuteen uskoon.

Tuo yksin olon tarve on taas vähän vaikeampi toteuttaa näin pikkulapsi arjessa... Oon yrittäny nukkua päikkäreitä ja makoilla vaan makuuhuoneessa et sais vähän päätä selvitettyä. Jotenki alkaa miettiä tulevaa, synnytystä, omaa jaksamista vauvan kans ym. Muut lapset onneks jatkaa päiväkodissa osa-aikaisesti, mutta koska mies reissuhommissa niin ressaa vähän et miten jaksaa kumminki sitä arkea sit.
 
Paljon onnea Vaapukkaa 😍

Skyela, miten sulla vointi?
Tässähän tämä, 39+3 ja kokonaisena ollaan toistaseks. Tavote oli saada tammikuinen ja nyt voi jo vähän huokasta että eiköhän se sieltä tule👍 supistuksia on ollut nyt kolme päivää, ei hirveän kipeitä mutta sellasia että huomaa. Jomotusta selässä on myös ja liitoskivut on lisääntyny taas, luulen et vauva on laskeutunu jonkin verran. Täytynee tänään illasta alkaa savustuspuuhiin, mun puolesta voisi syntyä heti huomenna, nyt alkais jo riittää😂
 
Onnea @Vaapukkaa!

Tietääkö joku, vaikuttaako mahdollinen raskaudenaikainen pitkä saikutus työnantajan maksamaan äitiysajan palkkaan? Esikoisesta jouduin jäämään pois työelämästä jo pari kk ennen äitiyslomaa (työsopimusta ei enää jatkettu mun omasta toiveesta) ja nyt olisi ekaa kertaa sellainen tilanne että mulla on työsopimus 30.6.saakka ja jään äitiyslomalle toukokuun lopulla.
 
Onnea @Vaapukkaa!

Tietääkö joku, vaikuttaako mahdollinen raskaudenaikainen pitkä saikutus työnantajan maksamaan äitiysajan palkkaan? Esikoisesta jouduin jäämään pois työelämästä jo pari kk ennen äitiyslomaa (työsopimusta ei enää jatkettu mun omasta toiveesta) ja nyt olisi ekaa kertaa sellainen tilanne että mulla on työsopimus 30.6.saakka ja jään äitiyslomalle toukokuun lopulla.
Äitiysvapaan palkka määräytyy sun työsopimuksen, alan työehtosopimuksen (jos sellainen on) ja mahdollisten työnantajan henkilöstölle tarjoamien etujen perusteella. Lain mukaan palkkaa ei ole velvollisuutta lainkaan maksaa äitiysvapaalta. Eli tarkista, mitä sun työsopimus ym sanoo. Jos oikeus palkkaan on olemassa, on vaikea kuvitella, että työnantaja voisi kieltäytyä maksamasta äitiysvapaalta palkkaa ainakaan siksi, että työntekijä on ollut juuri raskauden takia sairaslomalla ilman, että sitä pidetään syrjintänä…?
 
Onnea @Vaapukkaa!

Tietääkö joku, vaikuttaako mahdollinen raskaudenaikainen pitkä saikutus työnantajan maksamaan äitiysajan palkkaan? Esikoisesta jouduin jäämään pois työelämästä jo pari kk ennen äitiyslomaa (työsopimusta ei enää jatkettu mun omasta toiveesta) ja nyt olisi ekaa kertaa sellainen tilanne että mulla on työsopimus 30.6.saakka ja jään äitiyslomalle toukokuun lopulla.
Mä jouduin esikoisen aikana olla pitkästi saikulla ennen äitiysvapaan alkua, kun selkä sanoi itsensä irti ja ennenaikaisia supistuksia oli paljon. Ei se vaikuttanut äitiysvapaan palkanmaksuun millään tavalla, eikä se kai mun ymmärtääkseni saisikaan. Mulla oli myös sijaisuus sillon, joka päättyi noin puoli vuotta lasketun ajan jälkeen.
 
Täällä tänään käyty moikkaamassa pientä ja heittikin heti alkuun vehkeet ruutuun ja ilmoittautui näin ollen pojaksi ❤ Oli taas isompi mitä pitäisi viikkoihin nähden, eli kasvaa hurjaa vauhtia. Meillä minä ja veljeni ovat kaikki syntyneet lähemmäs 5 kiloisina, että saas nähdä onko sukuvika.... Hurjasti hän liikkui, eikä jäänyt poseeraamaan kovinkaan pitkiksi ajoiksi. Istukka myös etuseinämässä, niin kunnon liikkeitä saa tovin odottaa. Jotain pientä olen ollut tuntevani jo ❤

Mulla vihoittelee iskias ja uutena iski hiiva :/

Tänään 18+0
 

Yhteistyössä