Laskettuaika 2022

@Bluebelle Onnea plussasta! ❤

Täällä tänään 17+5 ( aika on alkanut juoksemaan alkuraskauden jälkeen nopeasti!).
Meillä lauantaina kauan odotettu ylimääräinen ultra yksityisellä koko perheen voimin. Vahva tunne tosiaan pienestä pojasta, ja lauantaina varmaan saadaan sille vahvistus.💙 Olo on aivan mahtava, tuntuu että energiat on palanneet ja elämä hymyilee. Itken tosi helposti ja usein. Kaikki lapsiin ja nuoriin liittyvä herkistää erityisesti.
 
Minusta on ihanaa kun saa tunteet virrata vapaana, itkut ja naurut! Raskaus on muutenkin sellaista aikaa, että on enemmän kosketuksissa itsensä kanssa. Siinä on jotain niin syvää kun luo sisällään elämää.

Täällä ei ole kyllä itkettänyt vielä yhtään, mutta voisin imuroida kaiken tulisen ruoan maailmasta. En siis normaalisti ole suuri tulisen ystävä, mutta nyt tekee mieli ihan koko ajan.

Muuten on kyllä ihanan oireetonta, voisin jopa sanoa, että olen energisempi kuin aikoihin :) nautin nyt niin pitkään kuin tätä kestää, koska ainakin viime raskauden pahoinvointi oli täysin lamauttavaa aikaa.
 
Kyllä meinaa masentaa nää olot, on taas toivoton olo että tää paremmaksi enää muuttuis :(
Tänää vaihtu rv 14, ja yön vietin sen kunniaks pää pöntössä. Kun on oksennettu päivittäin sieltä melkeen plussasta asti alkaa hermot olla riekaleina. Kauheeta ajatella jos tää kestää vielä puol vuotta🥴🤢
Onneksi ma nt ultra ni silloin toivottavasti saa taas aihetta hymyyn.

Ps. Huomasko muut että tänne on uusiutunut hymiöt? Mut edellee joutuu lisää ihan viimeisenä että tallentuu.
 
Kyllä meinaa masentaa nää olot, on taas toivoton olo että tää paremmaksi enää muuttuis :(
Tänää vaihtu rv 14, ja yön vietin sen kunniaks pää pöntössä. Kun on oksennettu päivittäin sieltä melkeen plussasta asti alkaa hermot olla riekaleina. Kauheeta ajatella jos tää kestää vielä puol vuotta🥴🤢
Onneksi ma nt ultra ni silloin toivottavasti saa taas aihetta hymyyn.

Ps. Huomasko muut että tänne on uusiutunut hymiöt? Mut edellee joutuu lisää ihan viimeisenä että tallentuu.
Tuli mieleen kun meillä meni kierrot niin samoissa haaveillessa, niin vaihtuu viikotkin melkein tasatahtiin :D Mulla huomenna 24+0 ❤

Toivottavasti sun olot pian helpottaa ja pääset vähän nauttimaankin ❤
 
Täällä jatkuvaa etovaa oloa. Ei ole enää pelkästään aamuisin vaan myös iltaisin ja lisäksi samalla usein myös närästää. Voisin ottaa mielummin toisenlaisen combon, kun tämä. 🤢
Täällä vaihtui rv 10+0
 
Millä mä voisin konkretisoida itselle sen, että oon oikeesti raskaana (tänään digi 2-3, rv 4+2). On tosi paljon vielä oireetonta oloa ja tää on uusi tilanne, nii ei oikein osaa vielä ymmärtää että tää on sitä mistä oon haaveillu.

Soitin muuten sinne lisääntymislääketieteen yksikköön, sieltä saan alkuraskauden ultran, se 28.10. Mieskin pääsee mukaan. Jännittää tosi paljon. Ja nää päivät kulkee tuplasti hitaammin kuin ennen plussaa 🤔🤭
 
Millä mä voisin konkretisoida itselle sen, että oon oikeesti raskaana (tänään digi 2-3, rv 4+2). On tosi paljon vielä oireetonta oloa ja tää on uusi tilanne, nii ei oikein osaa vielä ymmärtää että tää on sitä mistä oon haaveillu.

Soitin muuten sinne lisääntymislääketieteen yksikköön, sieltä saan alkuraskauden ultran, se 28.10. Mieskin pääsee mukaan. Jännittää tosi paljon. Ja nää päivät kulkee tuplasti hitaammin kuin ennen plussaa
Mulla kanssa esikoinen haaveissa ja nyt todella epävarmat fiilikset miten käy. Tänään alkoi heinäkuun km kummittelemaan ja aikaistin varhaisultrankin ensi viikkoon, kun kasassa olisi 6+6. Ei osaa rentoutua yhtään, ennen kuin näkee onko yksiössä ketään. Itsekkin kovin lievillä oireilla vielä, niin heti nousi epävarmuus. Tosin viimeksi oksensin rv 5 lähtien aina sinne tyhjennyksiin asti, ettei ne oireetkaan mitään takaa.

Toivon koko sydämestäni, että kaikki me saadaan pieni syliin ensi vuonna ❤
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä oloihin @Alinna86 @Piipaa93 ja muut huonovointiset, toivottavasti helpottaa raskauden edetessä!

@KirJoh89 mukava juttu, että saatte ultran tuota kautta (y) tsemppiä odotteluun :)

Mitäs täällä, selkä kipeä ja säteilee jalkoihin. Aiemmin oli vain oikealla, nyt välillä myös vasemmalla. Mutta ei kovin paha, liikun pitkin päivää rauhallisesti, ja lepäilen. Rautatabletit olen aloittanut. Valmis olisin jo yöunille, ja ei vielä seitsemää kello. Minä en saa edelleenkään puhelimella laitettua emojeja edes hetkeksi xD
 
Millä mä voisin konkretisoida itselle sen, että oon oikeesti raskaana (tänään digi 2-3, rv 4+2). On tosi paljon vielä oireetonta oloa ja tää on uusi tilanne, nii ei oikein osaa vielä ymmärtää että tää on sitä mistä oon haaveillu.

Soitin muuten sinne lisääntymislääketieteen yksikköön, sieltä saan alkuraskauden ultran, se 28.10. Mieskin pääsee mukaan. Jännittää tosi paljon. Ja nää päivät kulkee tuplasti hitaammin kuin ennen plussaa
Kyllä ne oireet sieltä tulee, trust me :D Kohta kiroat pahaa oloa meidän muiden kanssa :ROFLMAO:
Ultrassa viimeistään se raskaus tulee todelliseksi:love:

Tsemppiä kohtalotoveri @Piipaa93 ! Alkaa olla huumori kaukana näissä oloissa, nimim. Oksennettu vasta 3x tänään :(
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Tsemppiä oloihin @Alinna86 @Piipaa93 ja muut huonovointiset, toivottavasti helpottaa raskauden edetessä!

@KirJoh89 mukava juttu, että saatte ultran tuota kautta tsemppiä odotteluun

Mitäs täällä, selkä kipeä ja säteilee jalkoihin. Aiemmin oli vain oikealla, nyt välillä myös vasemmalla. Mutta ei kovin paha, liikun pitkin päivää rauhallisesti, ja lepäilen. Rautatabletit olen aloittanut. Valmis olisin jo yöunille, ja ei vielä seitsemää kello. Minä en saa edelleenkään puhelimella laitettua emojeja edes hetkeksi xD
Toivottavasti rauta kuuri poistaa väsymyksen(y)🤗
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Käärmeinen
Eilen taas siirryttiin uudelle viikolle, rv 16+1 tänään. Selällään vielä pystyy nukkumaan, vatsallaan ei yhtään. Senverran oireetonta ja helppoa on nyt että tuntuu ihan mukavalle. Työviikot ja muu hässäkkä kyllä tosin väsyttää. Vielä kaksi tavallista arkiviikkoa ja sitten on koulujen syysloma mihin olen saanut säästettyä vapaita. Melkein juhlaa kun silloin on vain kaksi työpäivää koko viikon aikana. Pääsee ehkä vähän palautumaan :D samalla viikolla on neuvolassa seuraava käynti, eli th + lääkäri. Ja siitä enää pari viikkoa rakenneultraan.. tyttöä varovasti toivon mutta yhtään en osaa arvella kumpi on kyseessä.

Tsemppiä kaikille pahoinvoiville, teillä ei ole tosiaan helppoa :/
 
Täälläkin rv25 menossa. Ihanaa kun raskaus-appissa luki ”Jos vauva nyt syntyisi, hänellä olisi jo hyvät mahdollisuudet selvitä.” ❤ Ja joka päivä mahdollisuudet vaan kasvaa ja pieni kehittyy!
Minä edelleen (ja varmasti loppuun saakka) sairaslomalla. Välillä tulee kamalan huono omatunto kun olo on hyvä täällä kotona rauhassa ollessa. Lauantaina intouduin kirppikselle ja kiertelin siellä reilun tunnin aivan rauhakseen, loppu päivä ja koko eilinen menikin sitten kylkiasennossa panadolin voimalla kun supisteli ja liitokset vihloi. Kyllä muisti taas miksei 8 tuntia sairaanhoitajan työtä enää onnistu. Mutta löysin pienellä summalla aivan mahdottoman määrän uudenveroisia vastasyntyneen vaatteita! ❤ Niitä on kyllä kirppikseltä niin kiitollista ostaa kun tietää miten vähän niitä kerkee käyttää. Ja varsinkin alussa kun haluaa keretä söpöstellä kaikki vaatteet :D

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! Tänne pohjoiseen lupasi täksi viikoksi jo viilenevää. Tulisi vaan pakkasta ja vaikka luntakin. Nämä kosteat harmaat päivät on niin synkkiä!
 
Nt ultrassa käyty ja kaikki vaikutti hyvältä :love:
Siellä taas vilkutettiin ja potkuteltiin menemään ja olin oikeassa että liikkeitä oon tuntenut kumpa ne vaan äkkiä vahvistuisi:X3:
Laskettuaika oli sama kun yksityisen mukaan eli neuvolan antama la. Muuttui nyt sitten aikaisempaan 5 päivällä.
Kyllä tätä päivää taas niin jännitti, onneksi on takanapäin.
Olo edelleen kurja, en saa nukuttua öitä kunnolla ja iltaisin ja öisin oksettaa, pahaa oloa myös pitkin päivää mut ehkä tää tästä, tuntuu että hoen tätä samaa joka päivä mut jos se vaikka auttais asiaa :ROFLMAO:
Ensi viikolla neuvola :giggle:
 
Nyt 4+5 menossa, pariin päivään ollu ainoastaan rintojen aristusta. Muuten hyvinkin normaali olo. Nautin kyllä jokaisesta päivästä, jolloin saa olla mahdollisimman vähäisillä oireilla. Tietenkin tämä ns. Oireettomuus aiheuttaa hieman jännitystä, että onko ketään kyydissä. Polin ultraan vielä 17 pv (mikä on tässä vaiheessa tosi pitkä aika).

Missä vaiheessa teillä on tullu digiin 3+? Pohdin, että keskiviikkona vaihtuu 5+0, nii ei ehkä ihan silloin vielä digiä kannata käyttää, josko sinne perjentaille, rv 5+2 ainakin malttais odottaa.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Nyt 4+5 menossa, pariin päivään ollu ainoastaan rintojen aristusta. Muuten hyvinkin normaali olo. Nautin kyllä jokaisesta päivästä, jolloin saa olla mahdollisimman vähäisillä oireilla. Tietenkin tämä ns. Oireettomuus aiheuttaa hieman jännitystä, että onko ketään kyydissä. Polin ultraan vielä 17 pv (mikä on tässä vaiheessa tosi pitkä aika).

Missä vaiheessa teillä on tullu digiin 3+? Pohdin, että keskiviikkona vaihtuu 5+0, nii ei ehkä ihan silloin vielä digiä kannata käyttää, josko sinne perjentaille, rv 5+2 ainakin malttais odottaa.
Miulla oli rv 6+1 kun sain sen 3+ olis varmaan aijemmin jo näyttänyt, mutta odotin pidempään, koska rv 4+4 näytti 2-3
 
Onpa ihana kuulla erityisesti @Alinna86 kuulumiset, mahtavaa että saitte ultrassa hyviä uutisia❤ onnittelut myös @KirJoh89 plussaamisesta, kunpa pieni olisi tiukasti matkassa mukana! ❤

Täällä pyörähtää huomenna vika kolmannes käyntiin ja olo on välillä jo aika karmea. Pärjään töissä ihan ok, välillä kyllä tekee vaikeaa kävellä. Teen istumatyötä ja istuessa kyllä kangistuu. Iltaisin ja öisin on jopa tosi kovia särkyjä välillä häpyliitoksessa. Esikoisesta jäin samojen vaivojen takia sairaslomalle jo 27+4 eli nyt ollaan jo siinä pisteessä. Tavoite olisi päästä edes marraskuulle asti. Äippälomaan 34 työpäivää, kuulostaa vähältä mutta saa nähdä osoittautuuko liian paljoksi. :cry:

Skyela rv 27+6
 
Hei Helsingin / Vantaan seudun odottaja! Tule mukaan Helsingin yliopiston ja HUSin Ilo Odottaa -tutkimukseen, joka seuloo masennusta ja selvittää nettiterapian hyötyjä masennusoireista kärsiville odottajille. Tutkimuksen avulla pyritään vahvistamaan äitien ja lasten terveyttä ja hyvinvointia raskausajasta alkaen.

Aluksi kutsumme sinut mukaan tutkimuksen masennusta seulovaan vaiheeseen. Jos sovellut hoitokokeeseen, kutsumme sinut mukaan myös tutkimuksen hoitokoevaiheeseen.

Miten hyödyt osallistumisesta?

Hoitokoevaiheeseen osallistuessasi saat henkilökohtaista palautetta hyvinvoinnistasi sekä syntyvän lapsesi temperamentista ja kehitystasosta. Lisäksi saat tietoa siitä, miten voit tukea omaa hyvinvointiasi ja lapsesi kehitystä.

Saat tutkimuksen ajasi käyttöösi Garmin Vivosmart -hyvinvointirannekkeen, jonka avulla voit seurata omaa hyvinvointiasi. Rannekkeen palautettuasi saat myös palautetta hyvinvoinnistasi muun muassa stressin, unen ja liikunnan osalta.

Ja mikä parasta, lähtemällä mukaan tutkimukseen edistät matalan kynnyksen hoitojen saatavuutta tulevaisuudessa ja autat näin kaikkia odottavia äitejä!

Miten osallistut tutkimukseen?

Tutkimukseen kutsutaan neuvoloissa ensimmäisen laajan raskaudenaikaisen terveystarkastuksen yhteydessä. Odottavat äidit voivat ilmoittautua tutkimukseen myös itse lähettämällä sähköpostia tutkimushoitajalle osoitteeseen tutkimushoitaja@iloodottaa.fi.

Lue lisää tutkimuksesta: Ilo odottaa -tutkimus
 

Yhteistyössä