Lapsilisä pois hyvävaraisilta!

  • Viestiketjun aloittaja lihava sexipeto
  • Ensimmäinen viesti
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja Tintura:
Huom!
Kaikki eivät saa lainaa.
Eivätkä kaikki hyvätuloiset ole kituuttaneet saadakseen haluamansa .joillain on ollu perheen ja suvun tuki(myös rahallinen) ja kenties rahasto odottamassa opiskeluaikoja.

Ja kolmanneksi elämäntarinoita ja -tilanteita on Suomen maassakin noin 5miljoona erilaista.

Eivätkä kaikki ole tasa-arvoisessa asemassa ja tasavertaisia keskenään vaikka kuinka niin toivoisimmekin!!!!
Kyllä suurinosa pitkälle opiskelleista ihmisistä ovat opiskelleet ihan itse (tuskin suvun tuki siinä voi auttaa) Ja on paljon ihmisiä, jotka tulevat ns. huonommista oloista ja ovat ponnistaneet pitkälle (nykyisistä kansanedustajista, isojen firmojen johtajista), joista eräskin johtaa yhtä suomen suurimmista firmoista lukion käyneenä! Kyllä se on omista haluista kiinni hyvin pitkälle!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mikä apu?:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pennola:
On se niin helppo keskustella harmaiden nimimerkkien takaa ja paasata asioista :)

"Hyvätuloisilta on ahnetta käytöstä vaatia lapsilisiä, kun ne rahat eivät heidän talouteensa vaikuta."

Miten määritellään hyvätuloinen ja mikä on ahneutta? Se, että myös ne, jotka ovat ns. hyvätuloisia ja maksavat aivan samalla lailla kaikenmaailman lainoja, veroja parhaimmillaan tuhansia euroja kuukaudessa? Silloinko ei ole oikeutettu avustukseen, joka on tarkoitettu uuden perheenjäsenen kuluja varten. Huoh.
Keskustelen harmaana, koska en ole rekisteröitynyt tänne, ja tuskin aionkaan rekisteröityä ainakaan ennen kuin itse olen perheellinen. Kyllä se vaan on totuus, että se on ahnetta vaatia rahaa, jota ei tarvitse. Syrjäytymistä voitaisiin oikeasti ehkäistä niillä varoilla, jotka tällä hetkellä jaetaan kaikille lapsiperheille. Summa on pieni jokaiselle perheelle, mutta kun se kohdistettaisiin vain niille, jotka oikeasti tarvitsevat apua ja uhkaavat syrjäytyä, saataisiin tuloksia aikaan. Ei sitä voi kieltää. Lapsilisillä olisi mahtavat mahdollisuudet saada huonostitoimeentulevia ja syrjäytyneitä perheitä takaisin jaloilleen.
Ne jotka pahiten syrjäytyvät käyttäisivät nekin rahat viinaan.
Just joo. Tällä asenteellahan nuoret tulevat voimaan paremmin ja ikävät tragediat Suomessa vähenevätkin. "Ei niitä kantsi auttaa, ku ne on jo menetettyjä tapauksia". Jotkut keskustelijoista ajattelevat vain niitä vanhempia laiskoina ja toivottomina tapauksina. Ajatelkaapa niitä LAPSIA, joiden tulevaisuuteen (tuollaisilla summilla kuin nyt sirotellaan joka puolelle niiden hyödyttämättä ketään) voitaisiin oikeasti vaikuttaa.
 
jep jep
Alkuperäinen kirjoittaja Jep jep :
Alkuperäinen kirjoittaja no huh:
täälläpä on mahti juttuja! Tj tienaa 15000e/kk ja toinen on opiskellut lainarahoilla 22 vuotta! Jep jep!
Jos viittaat minun koulutukseeni niin se muodostuu seuraavasti: 9v peruskoulua, kolme vuotta lukiota, kuusi vuotta korkeakoulututkintoa (jolta ajalta opintolaina), siinä välissä työssä (ja välillä kahta työtä) ja lasten kanssa, jonka jälkeen neljä vuotta lisäkoulutusta omakustanteisesti osittain työn ohessa, osittain iltaisin ja viikonloppuisin, tutkintoon, jonka avulla mahdollisuus päätyön lisäksi yksityisyrittäjyyteen. Totta, usko tai älä ja ymmärrän, jos vähemmän työ- ja/tai opiskeluintoista hirvittää. Hirvittäisi myös se summa, jolla olen yhteiskunnan palveluja (kitisemättä, rehellisesti ja jopa mielelläni :) ) maksanut. Että jep jep vaan sinullekin!
Ja siis jep jep vielä: Olen todella köyhästä perheestä. Koulussa kiusattu surkean vaatetuksen ja juopon isän vuoksi. Pennin penniä en ole mihinkään opintoihin, elämiseen tms. saanut vanhemmilta (antanut heille kylläkin), enkä muiltakaan omaisilta. Itse olen kylläkin omasta hyvästäni jakanut anonyymisti muillekin.
 
...
Lapsilisät on tarkoitettu tasaamaan tuloeroja "lapsellisten" ja lapsettomien välillä. Ennen oli lapsista verovähennys samaan tarkoitukseen, mutta lama vei sen.

Ja sanokaapasa sitten joku mikä on se hyvätuloisen raja, jolla lapsilisät poistetaan? Sama kun päivähoitomaksuja määrätessä...
 
:LOL: annetaan nyt niitten lapsilisien olla rikkailla ja köyhillä...emmä ainakaan jaksa kuluttaa aikaa toisten varallisuuden pohtimiseen,omassa perheessä riittää tekemistä ihan tarpeeksi..ja miksi toi kateus rikkaita kohtaan..?rahalla kun ei kuitenkaan saa kaikkea vaikka monet niin tuntuu ajattelevan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pennola:
Missä ammatissa on +-0 -tulot...? En ole itse kuullut koskaan moisesta. Mutta totuus on tuo, että lasten kasvatus on tärkeämpää, jos se on vain mahdollista kotona :)
No esim minulla, kun olin toimistotöissä yksinhuoltajana... Yksinhuoltajan ei paljon töitä kannata tehdä ja kun ne naisvaltaisten alojen palkatkin on mitä on...
Tällaisellekö ne lapsilisät sitten kuuluvat? Ei mene töihin, koska saisi elää tukien varassa ihan ilmaiseksikin?
 
Ihme kateellista porukkaa täällä. Ja tosi laiskaakin vielä..

Lapsilisien on kannustaa tehdä lapsia ja on tarkoitus olla lapsien hoitoon pieni avustus raha. Kyllä niillä rikkaillakin on lapsista rahan menoa kuten köyhilläkin. Itseasiassa vieläkin enemmän, koska joutuvat maksaan ihan täydet hoitopaikastakin. Hassua, että pitäisi ahkeria "rangaista", jotta joku saa sitten tukien varassa maata kotona, koska "ei kannata mennä töihin".
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja toinen:
:LOL: annetaan nyt niitten lapsilisien olla rikkailla ja köyhillä...emmä ainakaan jaksa kuluttaa aikaa toisten varallisuuden pohtimiseen,omassa perheessä riittää tekemistä ihan tarpeeksi..ja miksi toi kateus rikkaita kohtaan..?rahalla kun ei kuitenkaan saa kaikkea vaikka monet niin tuntuu ajattelevan..
En minä ainakaan ole kateellinen rikkaita kohtaan. Kyse on enemmänkin siitä, että minulla on kykyä empatiaan/sympatiaan, että Suomessa on ihmisiä, jotka oikeasti tarvitsivat rahaa kipeästi. Pelkästään jo se, että saatais vanhainkoteihin kylliksi työntekijöitä :( Ja toisten mielestä se on oikeutettua, että he saavat valtiolta rahaa viedä lapsiaan etelään. Vaikka tämäkin olisi varaa maksaa itse.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen:
:LOL: annetaan nyt niitten lapsilisien olla rikkailla ja köyhillä...emmä ainakaan jaksa kuluttaa aikaa toisten varallisuuden pohtimiseen,omassa perheessä riittää tekemistä ihan tarpeeksi..ja miksi toi kateus rikkaita kohtaan..?rahalla kun ei kuitenkaan saa kaikkea vaikka monet niin tuntuu ajattelevan..
En minä ainakaan ole kateellinen rikkaita kohtaan. Kyse on enemmänkin siitä, että minulla on kykyä empatiaan/sympatiaan, että Suomessa on ihmisiä, jotka oikeasti tarvitsivat rahaa kipeästi. Pelkästään jo se, että saatais vanhainkoteihin kylliksi työntekijöitä :( Ja toisten mielestä se on oikeutettua, että he saavat valtiolta rahaa viedä lapsiaan etelään. Vaikka tämäkin olisi varaa maksaa itse.
Silläkö se sitten paranee, että kansalaiset syyttelevät toisiaan liiasta tukien saamisesta, kun suomessa on jo nyt hemmetin korkea verotus. Ettei vain sitä rahaa käytettäisi esim turhanaikaisiin poliittisiin suojatyöpaikkoihin ja massiivisen virkakoneiston pyörittämiseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tintura:
Huom!
Kaikki eivät saa lainaa.
Eivätkä kaikki hyvätuloiset ole kituuttaneet saadakseen haluamansa .joillain on ollu perheen ja suvun tuki(myös rahallinen) ja kenties rahasto odottamassa opiskeluaikoja.

Ja kolmanneksi elämäntarinoita ja -tilanteita on Suomen maassakin noin 5miljoona erilaista.

Eivätkä kaikki ole tasa-arvoisessa asemassa ja tasavertaisia keskenään vaikka kuinka niin toivoisimmekin!!!!
Kyllä suurinosa pitkälle opiskelleista ihmisistä ovat opiskelleet ihan itse (tuskin suvun tuki siinä voi auttaa) Ja on paljon ihmisiä, jotka tulevat ns. huonommista oloista ja ovat ponnistaneet pitkälle (nykyisistä kansanedustajista, isojen firmojen johtajista), joista eräskin johtaa yhtä suomen suurimmista firmoista lukion käyneenä! Kyllä se on omista haluista kiinni hyvin pitkälle!

Totta!

Mutta aina ei ne "omat halut" riitä!
Etenkin jos eväät( henkinen ja rahallinen tuki) opiskeluun ja sitä kautta menestymiseen ovat heikonlaiset!
Voin omalla kokemuksella ja kirjatiedolla sanoa ,että huonommista oloista(köyhyyttä, työttömyyttä,eristäytymistä kenties alkoholismia) tulevien lapsien ja nuorten tie hyvä/suurituloisiksi on vaikeampi ja kivikkoisempi kuin ns.hyvistä ja hyvätuloisista perheistä tulevien!!!!

Tässä yhteiskunnassa tasavertaisuus ja tasa-arvo ovat kauniita puheita ja silmänlumetta.. VALITETTAVASTI!
 
mie
En lukenut ketjua läpi. Mutta alussa joku nakkas, että joo, sehän on sulta pois (toisille maksettu ll). Mutta niinhän se onkin!! Niin pienet on peruspäivärahat ja toimeentulot ym, ettei niillä pärjää! Niihinhän irtoais rahaa, jos lapsilisillä olis tarveharkinta! Ja eriarvoisuuttahan se lisää, jos valtiolta vaan sijoitettavia rahoja saa!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pennola:
Missä ammatissa on +-0 -tulot...? En ole itse kuullut koskaan moisesta. Mutta totuus on tuo, että lasten kasvatus on tärkeämpää, jos se on vain mahdollista kotona :)
No esim minulla, kun olin toimistotöissä yksinhuoltajana... Yksinhuoltajan ei paljon töitä kannata tehdä ja kun ne naisvaltaisten alojen palkatkin on mitä on...
Tällaisellekö ne lapsilisät sitten kuuluvat? Ei mene töihin, koska saisi elää tukien varassa ihan ilmaiseksikin?
No eikö se jo tossakin vaiheessa kuulosta siltä, että joko jokin kusee tukijärjestelmässä tai palkkauksessa, että voi olla kannattavampaa olla kotona kuin töissä? Pistäisitkö sinä lapsesi hoitoon ja menisit töihin 40 tuntia viikossa, jos rahallisesti homma olisi todellakin +-0? Taas todella helppo kommentoida, kun ei tiedä mistä on kyse.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mikä apu?:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pennola:
On se niin helppo keskustella harmaiden nimimerkkien takaa ja paasata asioista :)

"Hyvätuloisilta on ahnetta käytöstä vaatia lapsilisiä, kun ne rahat eivät heidän talouteensa vaikuta."

Miten määritellään hyvätuloinen ja mikä on ahneutta? Se, että myös ne, jotka ovat ns. hyvätuloisia ja maksavat aivan samalla lailla kaikenmaailman lainoja, veroja parhaimmillaan tuhansia euroja kuukaudessa? Silloinko ei ole oikeutettu avustukseen, joka on tarkoitettu uuden perheenjäsenen kuluja varten. Huoh.
Keskustelen harmaana, koska en ole rekisteröitynyt tänne, ja tuskin aionkaan rekisteröityä ainakaan ennen kuin itse olen perheellinen. Kyllä se vaan on totuus, että se on ahnetta vaatia rahaa, jota ei tarvitse. Syrjäytymistä voitaisiin oikeasti ehkäistä niillä varoilla, jotka tällä hetkellä jaetaan kaikille lapsiperheille. Summa on pieni jokaiselle perheelle, mutta kun se kohdistettaisiin vain niille, jotka oikeasti tarvitsevat apua ja uhkaavat syrjäytyä, saataisiin tuloksia aikaan. Ei sitä voi kieltää. Lapsilisillä olisi mahtavat mahdollisuudet saada huonostitoimeentulevia ja syrjäytyneitä perheitä takaisin jaloilleen.
Ne jotka pahiten syrjäytyvät käyttäisivät nekin rahat viinaan.
Just joo. Tällä asenteellahan nuoret tulevat voimaan paremmin ja ikävät tragediat Suomessa vähenevätkin. "Ei niitä kantsi auttaa, ku ne on jo menetettyjä tapauksia". Jotkut keskustelijoista ajattelevat vain niitä vanhempia laiskoina ja toivottomina tapauksina. Ajatelkaapa niitä LAPSIA, joiden tulevaisuuteen (tuollaisilla summilla kuin nyt sirotellaan joka puolelle niiden hyödyttämättä ketään) voitaisiin oikeasti vaikuttaa.
Ei tässä ole kyse mistään kateellisuudesta, vaan siitä, että ymmärtää vähävaraisia perheitä ja haluaa ehkäistä syrjäytymistä.
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen:
:LOL: annetaan nyt niitten lapsilisien olla rikkailla ja köyhillä...emmä ainakaan jaksa kuluttaa aikaa toisten varallisuuden pohtimiseen,omassa perheessä riittää tekemistä ihan tarpeeksi..ja miksi toi kateus rikkaita kohtaan..?rahalla kun ei kuitenkaan saa kaikkea vaikka monet niin tuntuu ajattelevan..
En minä ainakaan ole kateellinen rikkaita kohtaan. Kyse on enemmänkin siitä, että minulla on kykyä empatiaan/sympatiaan, että Suomessa on ihmisiä, jotka oikeasti tarvitsivat rahaa kipeästi. Pelkästään jo se, että saatais vanhainkoteihin kylliksi työntekijöitä :( Ja toisten mielestä se on oikeutettua, että he saavat valtiolta rahaa viedä lapsiaan etelään. Vaikka tämäkin olisi varaa maksaa itse.
Minä en ole kyllä kuullut kenenkään vievän lapsiaan ulkomaille lapsilisärahoilla. Toki tiedän joidenkin kavereiden säästäneen lapsilisärahat esim. vuoden ja tehneet kesälomareissun kotimaassa perheen kesken. Eivätkä tosiaan ole mitään varakkaita. Näin tiedän monen tekevän ja minusta se on tosi hyvä juttu! Ei minua ainakaan harmita vaikka joku pyyhkisi lapsilisillä takapuoltaa. Terveydenhoitoon ei riitä työntekijöitä, vaikka sinne voitaisiin palkata tuhansia lisää, siitä syystä, että työntekijöitä EI OLE (Lääkäreitä, sairaanhoitajia, lähihoitajia)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tintura:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tintura:
Huom!
Kaikki eivät saa lainaa.
Eivätkä kaikki hyvätuloiset ole kituuttaneet saadakseen haluamansa .joillain on ollu perheen ja suvun tuki(myös rahallinen) ja kenties rahasto odottamassa opiskeluaikoja.

Ja kolmanneksi elämäntarinoita ja -tilanteita on Suomen maassakin noin 5miljoona erilaista.

Eivätkä kaikki ole tasa-arvoisessa asemassa ja tasavertaisia keskenään vaikka kuinka niin toivoisimmekin!!!!
Kyllä suurinosa pitkälle opiskelleista ihmisistä ovat opiskelleet ihan itse (tuskin suvun tuki siinä voi auttaa) Ja on paljon ihmisiä, jotka tulevat ns. huonommista oloista ja ovat ponnistaneet pitkälle (nykyisistä kansanedustajista, isojen firmojen johtajista), joista eräskin johtaa yhtä suomen suurimmista firmoista lukion käyneenä! Kyllä se on omista haluista kiinni hyvin pitkälle!

Totta!

Mutta aina ei ne "omat halut" riitä!
Etenkin jos eväät( henkinen ja rahallinen tuki) opiskeluun ja sitä kautta menestymiseen ovat heikonlaiset!
Voin omalla kokemuksella ja kirjatiedolla sanoa ,että huonommista oloista(köyhyyttä, työttömyyttä,eristäytymistä kenties alkoholismia) tulevien lapsien ja nuorten tie hyvä/suurituloisiksi on vaikeampi ja kivikkoisempi kuin ns.hyvistä ja hyvätuloisista perheistä tulevien!!!!

Tässä yhteiskunnassa tasavertaisuus ja tasa-arvo ovat kauniita puheita ja silmänlumetta.. VALITETTAVASTI!
Näinhän se on. Mutta eiväthän ne ihmiset voi sitä tietää, jotka eivät sellaisista olosuhteista tule, että ne lähtökohdat eivät vain ole samat hyvätuloisten perheiden lapsilla kuin huonotuloisten. Ja tietty tähänkin nyt älähtää se joku, joka on sen kivikkoisen tien läpi käynyt (itsellänikin YKSI tällainen ystävä). Tottakai joku pystyy, mutta samat ne lähtökohdat ei todellakaan ole.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen:
:LOL: annetaan nyt niitten lapsilisien olla rikkailla ja köyhillä...emmä ainakaan jaksa kuluttaa aikaa toisten varallisuuden pohtimiseen,omassa perheessä riittää tekemistä ihan tarpeeksi..ja miksi toi kateus rikkaita kohtaan..?rahalla kun ei kuitenkaan saa kaikkea vaikka monet niin tuntuu ajattelevan..
En minä ainakaan ole kateellinen rikkaita kohtaan. Kyse on enemmänkin siitä, että minulla on kykyä empatiaan/sympatiaan, että Suomessa on ihmisiä, jotka oikeasti tarvitsivat rahaa kipeästi. Pelkästään jo se, että saatais vanhainkoteihin kylliksi työntekijöitä :( Ja toisten mielestä se on oikeutettua, että he saavat valtiolta rahaa viedä lapsiaan etelään. Vaikka tämäkin olisi varaa maksaa itse.
Silläkö se sitten paranee, että kansalaiset syyttelevät toisiaan liiasta tukien saamisesta, kun suomessa on jo nyt hemmetin korkea verotus. Ettei vain sitä rahaa käytettäisi esim turhanaikaisiin poliittisiin suojatyöpaikkoihin ja massiivisen virkakoneiston pyörittämiseen.
Jos miljardeja ei ripoteltaisi jokaiselle perheelle, niillä voisi tehdä paljon hyvää ja auttaa lasten tulevaisuutta ja ehkäistä nuorten pahoinvointia. Ei tässä nyt syytellä, vaan mietitään, mitä kaikkea hyvää se toisi, että suuri määrä rahaa käytettäisiinkin huono-osaisten lasten auttamiseen, sen sijaan että ne rahat ovat täysin merkityksettömiä suuressa osassa suomalaisia perheitä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen:
:LOL: annetaan nyt niitten lapsilisien olla rikkailla ja köyhillä...emmä ainakaan jaksa kuluttaa aikaa toisten varallisuuden pohtimiseen,omassa perheessä riittää tekemistä ihan tarpeeksi..ja miksi toi kateus rikkaita kohtaan..?rahalla kun ei kuitenkaan saa kaikkea vaikka monet niin tuntuu ajattelevan..
En minä ainakaan ole kateellinen rikkaita kohtaan. Kyse on enemmänkin siitä, että minulla on kykyä empatiaan/sympatiaan, että Suomessa on ihmisiä, jotka oikeasti tarvitsivat rahaa kipeästi. Pelkästään jo se, että saatais vanhainkoteihin kylliksi työntekijöitä :( Ja toisten mielestä se on oikeutettua, että he saavat valtiolta rahaa viedä lapsiaan etelään. Vaikka tämäkin olisi varaa maksaa itse.
Minä en ole kyllä kuullut kenenkään vievän lapsiaan ulkomaille lapsilisärahoilla. Toki tiedän joidenkin kavereiden säästäneen lapsilisärahat esim. vuoden ja tehneet kesälomareissun kotimaassa perheen kesken. Eivätkä tosiaan ole mitään varakkaita. Näin tiedän monen tekevän ja minusta se on tosi hyvä juttu! Ei minua ainakaan harmita vaikka joku pyyhkisi lapsilisillä takapuoltaa. Terveydenhoitoon ei riitä työntekijöitä, vaikka sinne voitaisiin palkata tuhansia lisää, siitä syystä, että työntekijöitä EI OLE (Lääkäreitä, sairaanhoitajia, lähihoitajia)
Minä olen kuullut. Ystäväni kerran sanoi ihan suoraan, että heillä ei sille rahalle ole tarvetta. Ovat sitten tehneet "sen toisen" etelänmatkan niillä rahoilla joka vuosi. Tosin hän olikin sitä mieltä, että sen voisi esimerkiksi heidän perheeltä ottaa pois ja jakaa oikeasti tarvitseville. (Ajatelkaa! Epäitsekkäitäkin ihmisiä on!)
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen:
:LOL: annetaan nyt niitten lapsilisien olla rikkailla ja köyhillä...emmä ainakaan jaksa kuluttaa aikaa toisten varallisuuden pohtimiseen,omassa perheessä riittää tekemistä ihan tarpeeksi..ja miksi toi kateus rikkaita kohtaan..?rahalla kun ei kuitenkaan saa kaikkea vaikka monet niin tuntuu ajattelevan..
En minä ainakaan ole kateellinen rikkaita kohtaan. Kyse on enemmänkin siitä, että minulla on kykyä empatiaan/sympatiaan, että Suomessa on ihmisiä, jotka oikeasti tarvitsivat rahaa kipeästi. Pelkästään jo se, että saatais vanhainkoteihin kylliksi työntekijöitä :( Ja toisten mielestä se on oikeutettua, että he saavat valtiolta rahaa viedä lapsiaan etelään. Vaikka tämäkin olisi varaa maksaa itse.
Minä en ole kyllä kuullut kenenkään vievän lapsiaan ulkomaille lapsilisärahoilla. Toki tiedän joidenkin kavereiden säästäneen lapsilisärahat esim. vuoden ja tehneet kesälomareissun kotimaassa perheen kesken. Eivätkä tosiaan ole mitään varakkaita. Näin tiedän monen tekevän ja minusta se on tosi hyvä juttu! Ei minua ainakaan harmita vaikka joku pyyhkisi lapsilisillä takapuoltaa. Terveydenhoitoon ei riitä työntekijöitä, vaikka sinne voitaisiin palkata tuhansia lisää, siitä syystä, että työntekijöitä EI OLE (Lääkäreitä, sairaanhoitajia, lähihoitajia)
Minä olen kuullut. Ystäväni kerran sanoi ihan suoraan, että heillä ei sille rahalle ole tarvetta. Ovat sitten tehneet "sen toisen" etelänmatkan niillä rahoilla joka vuosi. Tosin hän olikin sitä mieltä, että sen voisi esimerkiksi heidän perheeltä ottaa pois ja jakaa oikeasti tarvitseville. (Ajatelkaa! Epäitsekkäitäkin ihmisiä on!)
Miksi ei sitten anna joka kuukausi vaikka sinulle niitä lapsilisärahoja? Eikö se olisi helpoin tapa auttaa lähimmäistä. Ainahan kaikki voi sanoa, että tekisin näin ja näin ja meiltä saa ottaa pois sen ja sen tuen. Sitten kun oikeasti tehtäisiin päätös, että naapurin Virtaset saa lapsilisän, mutta toinen naapuri Möttönen ei saakaan. Sotahan siitä syttyisi. Puheet on puheita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tintura:
Totta!

Mutta aina ei ne "omat halut" riitä!
Etenkin jos eväät( henkinen ja rahallinen tuki) opiskeluun ja sitä kautta menestymiseen ovat heikonlaiset!
Voin omalla kokemuksella ja kirjatiedolla sanoa ,että huonommista oloista(köyhyyttä, työttömyyttä,eristäytymistä kenties alkoholismia) tulevien lapsien ja nuorten tie hyvä/suurituloisiksi on vaikeampi ja kivikkoisempi kuin ns.hyvistä ja hyvätuloisista perheistä tulevien!!!!

Tässä yhteiskunnassa tasavertaisuus ja tasa-arvo ovat kauniita puheita ja silmänlumetta.. VALITETTAVASTI!
Valitettavasti, mutta ihmiset ovat myös yksilöllisiä, ja vaikka kaikki jotenkin kommunistisesti juntattaisiin taloudellisesti samalle viivalle, on esim. fyysisissä ominaisuuksissa, älyllisissä taiteellisissa lahjakkuuksissa eroja, jotka antavat joillekin etua opiskelupaikkaa hakiessa.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja lihava sexipeto:
Eli niiltä joilla on varaa laittaa lapsilisät lapsen tilille kuusta toiseen.
He eivät tarvitse rahoja.
Tulisi miljardien säästöt joilla voisi tehdä vaikka mitä parannuksia suomeen.
Entäs jos sanon ettei minun verorahojani saa luovuttaa henkilölle joka ei osaa suunnitella talouttaan tai on vähävarainen?
 
.....
Kyllä meillä ainakin lapsilisät tarvitaan lasten kuluihin (polkupyöriin, silmälaseihin, kenkiin, harrastuksiin), vaikka ollaan varmaan vähintään keskituloisia. Ja siihenhän se "hyvtuloisen" raja tulisi kuitenkin, koska niinhän se on myös päivähoitomaksuissa.

Kun tästä nyt alettiin puhua, niin systeemihän voitaisiin muuttaa takaisin siihen, että lapsista saisi verivähennyksen, kuten aikoinaan. Sehän olisi progressiivisen verotuksen maassa se oikeudenmukainen keino. Ja siten oikeasti kannustettaisiinkin hankkimaan niitä lapsia, kun taloudellinen taakka ei olisi niin suuri.

Ai niin, mutta tehän olette niin nuoria, ettette muista koko systeemiä ollenkaan ennen edellistä lamaa....
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja Tintura:
Totta!

Mutta aina ei ne "omat halut" riitä!
Etenkin jos eväät( henkinen ja rahallinen tuki) opiskeluun ja sitä kautta menestymiseen ovat heikonlaiset!
Voin omalla kokemuksella ja kirjatiedolla sanoa ,että huonommista oloista(köyhyyttä, työttömyyttä,eristäytymistä kenties alkoholismia) tulevien lapsien ja nuorten tie hyvä/suurituloisiksi on vaikeampi ja kivikkoisempi kuin ns.hyvistä ja hyvätuloisista perheistä tulevien!!!!

Tässä yhteiskunnassa tasavertaisuus ja tasa-arvo ovat kauniita puheita ja silmänlumetta.. VALITETTAVASTI!
Valitettavasti, mutta ihmiset ovat myös yksilöllisiä, ja vaikka kaikki jotenkin kommunistisesti juntattaisiin taloudellisesti samalle viivalle, on esim. fyysisissä ominaisuuksissa, älyllisissä taiteellisissa lahjakkuuksissa eroja, jotka antavat joillekin etua opiskelupaikkaa hakiessa.
Aivan. Mietitään vaikka historiaa. Silloin suunnilleen kaikki ovat olleet köyhiä ja suunnilleen samalla viivalla, mutta aina sieltä ponnisti joku joka älykkyydellää, taiteellisuudellaan tai kekseliäisyydellään veti toisten ohi ja sai enemmän niitä "oravannahkoja"
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lihava sexipeto:
Eli niiltä joilla on varaa laittaa lapsilisät lapsen tilille kuusta toiseen.
He eivät tarvitse rahoja.
Tulisi miljardien säästöt joilla voisi tehdä vaikka mitä parannuksia suomeen.
Entäs jos sanon ettei minun verorahojani saa luovuttaa henkilölle joka ei osaa suunnitella talouttaan tai on vähävarainen?
No niinhän tapahtuu jatkuvasti :). Ja olisi syytä tapahtua vielä enemmän. Mitä jos minä sanon, ettei minun minimaalisia verorahojani saa luovuttaa henkilölle, jonka tilillä ne lojuvat vuosikausia tai sitten niillä ostetaan uusi taulutelevisio ja motskari.
Missä on empatiakyky, vaikka koko Suomi suree tälläkin hetkellä syrjäytyneen nuoren kohtaloa.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja .....:
Ai niin, mutta tehän olette niin nuoria, ettette muista koko systeemiä ollenkaan ennen edellistä lamaa....
Niinpä. Ja minäkin täällä paasaan siitä, etteivät rikkaat tarvitse lapsilisiä, vaan köyhät, joita on vähemmistö, ja heitä se todella hyödyttäisi. Siis tuo valtaisa summa joka heitetään vuosittain hukkaan kaikille jaettavan lapsilisän muodossa. Huhhuh, eikä minulla ole edes lapsia ja ikääkin on vaivaiset 21 vuotta. :)
 

Yhteistyössä