Lapsilisä pois hyvävaraisilta!

  • Viestiketjun aloittaja lihava sexipeto
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tälläkin palstalla on niitä vanhempia, jotka laskevat kannattaako mennä töihin vai ei, kun käteen jää molemmissa tapauksissa saman verran. Sosiaalitukien väärinkäyttöä :(
No kyllä mä ymmärrän, että mieluummin hoitaa lapsensa kotona ja viettää niiden kanssa aikaa kuin menee +-nolla tuloilla töihin....
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tintura:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Väärin että valtio syytää rahallista tukea ihmisille jotka eivät sitä tarvitse.
Valtio siis kustantaa näiden ihmisten lapsien ajokortit ja etelänmatkat. Jeejee.
Menisit sinäkin töihin. Tai hankkisit kunnon ammatin, Suomessa jokainen voi opiskella, jos haluaa.

Kyllä mäkin haluaisin opiskella korkeakoulututkinnon, mutta kun talous ei sitä kestäis! lottovoittoa odotellessa....ja paskahommia tehdessä...
Itse otin aikoinanai siihen hommaan 100 000 mk opintolainan ja töissä ollaan & laina takaisin maksettu ajat sitten. Tekosyitä voi itselleen kehitellä mielin määrin =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tälläkin palstalla on niitä vanhempia, jotka laskevat kannattaako mennä töihin vai ei, kun käteen jää molemmissa tapauksissa saman verran. Sosiaalitukien väärinkäyttöä :(
No kyllä mä ymmärrän, että mieluummin hoitaa lapsensa kotona ja viettää niiden kanssa aikaa kuin menee +-nolla tuloilla töihin....
Eli muut joutuvat käymään puolestasi töissä?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pennola:
Missä ammatissa on +-0 -tulot...? En ole itse kuullut koskaan moisesta. Mutta totuus on tuo, että lasten kasvatus on tärkeämpää, jos se on vain mahdollista kotona :)
No esim minulla, kun olin toimistotöissä yksinhuoltajana... Yksinhuoltajan ei paljon töitä kannata tehdä ja kun ne naisvaltaisten alojen palkatkin on mitä on...
 
Palkka riippuu tehtävästä työstä ja kyllä Suomessa on ihan kilpailukykyiset palkat. Ja edelleen, jos ei ole tyytyväinen palkkaansa, voi kouluttautua toiseen ammattiin. Ottaa vaikka sitä varten opintolainaa. Siihen on ihan takuulla kaikille mahdollisuus. Ja myös naisilla täytyy olla samanlainen mahdollisuus ansaita rahaa. Toisaalta, jos toinen vanhemmista on töissä, niin eikös sekin ole jo hyvin?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tälläkin palstalla on niitä vanhempia, jotka laskevat kannattaako mennä töihin vai ei, kun käteen jää molemmissa tapauksissa saman verran. Sosiaalitukien väärinkäyttöä :(
No kyllä mä ymmärrän, että mieluummin hoitaa lapsensa kotona ja viettää niiden kanssa aikaa kuin menee +-nolla tuloilla töihin....
Eli muut joutuvat käymään puolestasi töissä?
Ja lastenhoito ei ole työtä?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tälläkin palstalla on niitä vanhempia, jotka laskevat kannattaako mennä töihin vai ei, kun käteen jää molemmissa tapauksissa saman verran. Sosiaalitukien väärinkäyttöä :(
No kyllä mä ymmärrän, että mieluummin hoitaa lapsensa kotona ja viettää niiden kanssa aikaa kuin menee +-nolla tuloilla töihin....
Eli muut joutuvat käymään puolestasi töissä?
Ja lastenhoito ei ole työtä?
Käytkö töissä omassa kodissasi? Miksi muiden pitäisi siitä maksaa?
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja pennola:
Palkka riippuu tehtävästä työstä ja kyllä Suomessa on ihan kilpailukykyiset palkat. Ja edelleen, jos ei ole tyytyväinen palkkaansa, voi kouluttautua toiseen ammattiin. Ottaa vaikka sitä varten opintolainaa. Siihen on ihan takuulla kaikille mahdollisuus. Ja myös naisilla täytyy olla samanlainen mahdollisuus ansaita rahaa. Toisaalta, jos toinen vanhemmista on töissä, niin eikös sekin ole jo hyvin?
Entä jos ei saa opintolainaa???
 
jpk
Alkuperäinen kirjoittaja pennola:
Lapsilisä on tarkoitettu lasten vanhemmille avustukseksi, jolla voidaan hankkia lapselle vaatteita ym. kulutus- ja käyttötavaraa. Toki tästä on olemassa monenlaisia näkemyksiä. Mielestäni lapsilisä kuuluu kaikille katsomatta tulotasoon. Korkeat tulot eivät automaattisesti merkitse rikkautta tai vaurautta; verot ovat suuret, menot ratkaisevat.

Ja kuten eräs vieraskin tuolla todennut: kaikilla on oikeus Suomessa kouluttautua, jos haluaa eikä kouluttautuminen edes maksa paljoa, kuten monissa maissa. Yleensä suurituloiset tekevät paljon työtä tulojensa eteen ja lisäksi takana on todella pitkiä koulutuksia.

no pienituloisetko ei tee paljon töitä tulojensa eteen.... nm.lähihoitaja ja pienituloinen

Kyllä me pienituloisetkin niitä veroja maksetaan että myös teidän suurituloisten lapset saa ilmaisen koulutuksen!!!!

Ja edelleen hyvinvointivaltio Suomessa pienituloisten vanhempien lapset opiskelevat korkeakouluissa harvemmin kuin hyvä/suurituloisten lapset!!!!!

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pennola:
Palkka riippuu tehtävästä työstä ja kyllä Suomessa on ihan kilpailukykyiset palkat. Ja edelleen, jos ei ole tyytyväinen palkkaansa, voi kouluttautua toiseen ammattiin. Ottaa vaikka sitä varten opintolainaa. Siihen on ihan takuulla kaikille mahdollisuus. Ja myös naisilla täytyy olla samanlainen mahdollisuus ansaita rahaa. Toisaalta, jos toinen vanhemmista on töissä, niin eikös sekin ole jo hyvin?
Mulla on 10 000 euroa opintolainaa, korkeasti koulutettu olen, ikää 30 ja alalta ei toivoakaan saada töitä. Ja jos saa niin tyytyä saa (ei asuta STADISSA) reilusti alle 2000 euron kk-palkkaan.... Kilpailu paikoista on TODELLA kovaa täälläpäin.

Toivottavasti kaltaisesi ihminen joskus tajuaa, että muilla ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita kuin SINULLA ja kaikkien elämä ei ole niinkuin SINUN elämäsi!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tälläkin palstalla on niitä vanhempia, jotka laskevat kannattaako mennä töihin vai ei, kun käteen jää molemmissa tapauksissa saman verran. Sosiaalitukien väärinkäyttöä :(
No kyllä mä ymmärrän, että mieluummin hoitaa lapsensa kotona ja viettää niiden kanssa aikaa kuin menee +-nolla tuloilla töihin....
Eli muut joutuvat käymään puolestasi töissä?
Ja lastenhoito ei ole työtä?
Käytkö töissä omassa kodissasi? Miksi muiden pitäisi siitä maksaa?
No miksi mun pitää maksaa siitä, että sä viet lapsesi päiväkotiin? Enköhän mä maksa sun lastesi hoidosta?
 
hoya bella
Lapsilisä kuuluu kaikille, oli pienituloinen, keskituloinen tai hyvätuloinen. Jokaisen perheen oma asia mihin lapsilisät sitten käyttää! On hyvä asia, että lapsiperheet ovat edes yhdessä asiassa tasavertaisia ja se on lapsilisä!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tälläkin palstalla on niitä vanhempia, jotka laskevat kannattaako mennä töihin vai ei, kun käteen jää molemmissa tapauksissa saman verran. Sosiaalitukien väärinkäyttöä :(
No kyllä mä ymmärrän, että mieluummin hoitaa lapsensa kotona ja viettää niiden kanssa aikaa kuin menee +-nolla tuloilla töihin....
Eli muut joutuvat käymään puolestasi töissä?
Ja lastenhoito ei ole työtä?
Käytkö töissä omassa kodissasi? Miksi muiden pitäisi siitä maksaa?
No miksi mun pitää maksaa siitä, että sä viet lapsesi päiväkotiin? Enköhän mä maksa sun lastesi hoidosta?
Minkä verran veroja maksat kuukaudessa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Villasukka:
Tai miten olisi, jos pakkosteriloitaisiin kaikki, joilla ei ole varaa elättää lapsiaan ilman valtion tukia? Turhaan sellainen rupusakki lisääntyy. :kieh:
Veit jalat suusta!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Lapsilisä kuuluu kaikille, oli pienituloinen, keskituloinen tai hyvätuloinen. Jokaisen perheen oma asia mihin lapsilisät sitten käyttää! On hyvä asia, että lapsiperheet ovat edes yhdessä asiassa tasavertaisia ja se on lapsilisä!
Huoh. Mutku ei se hyödytä niitä köyhiä. Kun hyvätuloisilla on entistä enemmän kulutusvaraa ja sit ne kuluttaa enempi ja enempi ja hinnat nousee enempi ja enempi ja köyhät on entistä köyhempiä... Koko lapsilisän pointti on aikoinaan ollut syntyvyyden lisääminen. Sillä alkuperäisellä syyllä ei ole enää mitään tekemistä ja mun puolesta koko lapsilisä voitais poistaa ja jakaa sitä oikeasti tarvitseville.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pennola:
Palkka riippuu tehtävästä työstä ja kyllä Suomessa on ihan kilpailukykyiset palkat. Ja edelleen, jos ei ole tyytyväinen palkkaansa, voi kouluttautua toiseen ammattiin. Ottaa vaikka sitä varten opintolainaa. Siihen on ihan takuulla kaikille mahdollisuus. Ja myös naisilla täytyy olla samanlainen mahdollisuus ansaita rahaa. Toisaalta, jos toinen vanhemmista on töissä, niin eikös sekin ole jo hyvin?
Mulla on 10 000 euroa opintolainaa, korkeasti koulutettu olen, ikää 30 ja alalta ei toivoakaan saada töitä. Ja jos saa niin tyytyä saa (ei asuta STADISSA) reilusti alle 2000 euron kk-palkkaan.... Kilpailu paikoista on TODELLA kovaa täälläpäin.

Toivottavasti kaltaisesi ihminen joskus tajuaa, että muilla ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita kuin SINULLA ja kaikkien elämä ei ole niinkuin SINUN elämäsi!
Otitko ennen opiskelujen alkua selvää alasi palkkatasosta ja työllisyystilanteesta?
 
vieras: "Toivottavasti kaltaisesi ihminen joskus tajuaa, että muilla ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita kuin SINULLA ja kaikkien elämä ei ole niinkuin SINUN elämäsi!"

Näin olen ollut huomaavinani, että kaikilla ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita ja mielestäni se on normaalia. Ystäväpiiriin kuuluu hyvin monenlaisen elämäntilanteen omaavia. Itselläni ei ole tarvetta henkilökohtaisesti viitata kehenkään.

jpk, kyllä kaikki maksavat veroja ja tekevät palkkansa eteen töitä. Siitä ei ole kyse. Mutta se, että aletaan jotenkin syyllistää niitä, jotka saavat paljon palkkaa, ettei heille tulisi antaa lapsilisää, on outoa. Kuka pystyy sanomaan, että heidän elämäntilanteensa olisi kaikin puolin täydellinen eikä avustuksille ole tarvetta...?
 
tota
Mämietin yhtenä päivänä,että kunnallisten palveluiden työntejijöiden palkat maksetaan kunnan varoista ainakin suurin osa. Entäs kodinhoidontuki..samasta pussista menee!!!! Eli eikös kunnalle lopulta ole halvempaa makssa kodinhoitotukea äideille KUIN sitä suurempaa palkaa työntekijöille jotka lapsia hoitaa...niin ne verotulot ois parempi saada isojen yritysten palkoista.Eikös vaan!! Lapsilisissiä olen samaa mieltä ap.n kanssa!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tintura:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Väärin että valtio syytää rahallista tukea ihmisille jotka eivät sitä tarvitse.
Valtio siis kustantaa näiden ihmisten lapsien ajokortit ja etelänmatkat. Jeejee.
Menisit sinäkin töihin. Tai hankkisit kunnon ammatin, Suomessa jokainen voi opiskella, jos haluaa.

Kyllä mäkin haluaisin opiskella korkeakoulututkinnon, mutta kun talous ei sitä kestäis! lottovoittoa odotellessa....ja paskahommia tehdessä...
Itse otin aikoinanai siihen hommaan 100 000 mk opintolainan ja töissä ollaan & laina takaisin maksettu ajat sitten. Tekosyitä voi itselleen kehitellä mielin määrin =)

tekosyitä :LOL:

Tuskin pankki antaa 2lapsen yh:lle jolla on jo ennestäänkin lainaa, 100 000mk lisälainaa opiskeluun...

Hei haloo asutko ihan samalla planeetalla ja samassa maassa.... :whistle:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jpk:
Alkuperäinen kirjoittaja pennola:
Lapsilisä on tarkoitettu lasten vanhemmille avustukseksi, jolla voidaan hankkia lapselle vaatteita ym. kulutus- ja käyttötavaraa. Toki tästä on olemassa monenlaisia näkemyksiä. Mielestäni lapsilisä kuuluu kaikille katsomatta tulotasoon. Korkeat tulot eivät automaattisesti merkitse rikkautta tai vaurautta; verot ovat suuret, menot ratkaisevat.

Ja kuten eräs vieraskin tuolla todennut: kaikilla on oikeus Suomessa kouluttautua, jos haluaa eikä kouluttautuminen edes maksa paljoa, kuten monissa maissa. Yleensä suurituloiset tekevät paljon työtä tulojensa eteen ja lisäksi takana on todella pitkiä koulutuksia.

no pienituloisetko ei tee paljon töitä tulojensa eteen.... nm.lähihoitaja ja pienituloinen

Kyllä me pienituloisetkin niitä veroja maksetaan että myös teidän suurituloisten lapset saa ilmaisen koulutuksen!!!!

Ja edelleen hyvinvointivaltio Suomessa pienituloisten vanhempien lapset opiskelevat korkeakouluissa harvemmin kuin hyvä/suurituloisten lapset!!!!!
Lapset ottavat usein mallia vanhemmistaan, jos heille ei opiskelu ja työnteko ole oikein maittanut periytyy malli usein myös lapsille.

Arvostava suhde kouluun ja opiskeluun kannattaa ennemmin kuin yhteiskunnan syyttäminen omista valinnoistaan.
 
"Otitko ennen opiskelujen alkua selvää alasi palkkatasosta ja työllisyystilanteesta?"

vieras esitti erinomaisen kysymyksen :) Juuri tuon vuoksi olen ihmeissäni, että tällaisia kauheita tunteenpurkauksia sitten lauotaan ja vieläpä kohdistetaan yksittäiseen henkilöön. Esitin vain näkemykseni ja pysyn siinä.
 

Yhteistyössä