lapsia usealle isälle!

• Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti
yrtti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 13:37 niinpä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 13:20 pakkoliittoko kirjoitti:
Minulla (33v.) on jo lapsia kahdelle eri miehelle. Lisää haluasisin, mutta näyttää siltä että tämä liitto vetelee viimeisiään. Miehellä on alkoholiongelma (ei ollut/ tai en nähnyt kun rupesimme olemaan).

Eli teidän mukaan mun pitää kitua tässä liitossa niin kauan kunnes lapset on tehty? Etten vain kolmelle miehelle tee lapsia :headwall: :headwall:
alkoholiongelmaa voidaan hoitaa.miksi jeppe juo? olisi kans hyvä kysymys. mikä saanut miehen juomaan? Parisuhdeterapiaa voisi kokeilla. jos miehellä ei tätä ongelmaa aikaisemmin, syy olisi hyvä selvittää ja se onko miehesi halukas jatkamaan suhteessa ja osallistua perheensä elämään, sitten vain apua hakemaan. tai voi tehdä toisinkin, luovuttaa nimittäin. Jos toista rakastaa, tekee kaikkensa että juttu taas toimisi. Tukeminen ja auttaminen ja itsestä ja toisesta huolehtiminen kunniaan. raahaisin miehen väkisin ammattiauttajan luokse jos olisi kyse omasta miehestäni. Yleensä on jokin syy siihen miksi toinen juo, esim. kotioloissa jokin mättää, on surua tai huolta tai toinen kokee olonsa ulkopuoliseksi ja hakee lohdutusta ja juhlaa kun arki tuntuu kovalta.
Niinpä:llä ei kovin laajaa kokemusta taida alkoholiongelmasta olla, kun noin itsestään selvyytenä pitää.

Hoito on kuule vähän vaikeaa, jos toinen ei NÄE omassa käyttäytymisessään ongelmaa. On muuten TOSI helppo sanoa, että älä juo, niin se loppuu, mutta oikeasti se juomattomuus on todella hankalaa.

On myös TODELLA syyllistävää sanoa, että kotioloissa mättää, jne lässynlää. Sama kuin sanoisit naiselle, joka saa mieheltään turpaan, että miehesi kuule lyö, koska olet tuollainen. omapa on syysi.

Alkoholista paranee VAIN jos itse sitä haluaa JA jos oppii käsittelemään ongelmat ilman viinaa.
Lisäksi alkoholiin tulee paitsi psyykkinen, myös FYYSINEN riippuvuus, joten irrottautuminen on todella vaikeaa.

Ei ole tarkoitus puolustella alkoholisteja, sitä sontaa olen liikaa nähnyt puolustaakseni tai ymmärtääkseni, mutta ottaa päähän, että joku voi pitää asiaa noin yksinkertaisena. "kyllä juoppo raitsistuu hei, kun tarpeeksi vaan yrität."

Menepä kuule, hyvä "niinpä" rakastamaan isäni, jotta hän raitistuisi. on juonut putkeen vaivaiset 27 vuotta, ehkäpä kotioloissa oli jotain vikaa? Tosin vanhempani erosivatkin jo yli 15 vuotta sitten...
Niin, ehkä me, koko hänen perheensä LUOVUTIMME.
Tosiasia nyt vain on, että isän elämään ei mahdu kuin viina. Emme ole nähneet isäämme yli 10 vuoteen, lapsenlapsiaan hän ei ole nähnyt ikinä. Joulukortti tulee ja pari puhelua vuosittain. Tosin nuorin meistä sisaruksista ei isää edes muista, oli vain pari vuotias, kun vanhemmat erosivat. -Isää ei suuremmin yhteydenpito kiinnosta...

Isän asuinpaikkakuntaa en viitsi sanoa, mutta hänet on helppo tunnistaa: horjuva askel, sammaltava puhe, haisee viinalle ja kauas. On ehkä joskus pyytänyt juuri sinulta euroa tai paria, että saisi muutaman kaljan ostettua. On partaa, rähjäistä vaatetta ym. kannattaa ensiksi etsiä veneen alta, tai niistä ostoskärrykatoksista.

Niin, tiedätkin, mitä etsit, kun kerron, että etsi spurgua, pultsaria, "rantojen miestä", deekua, juoppoa jne... Ymmärrät varmaan.
Hän ei ole väkivaltainen, ja kaipaa kuuntelijaa ja ymmärtäjään, -jos tarjoat kaljan, niin vielä parempi.
Suhtaudu kuitenkin puheisiin varauksella, asiat eivätn ole ihan niinkuin hän kertoo. Tosin kyllähän se on juuri sitä puhetta, mitä halusitkin kuulla; eli hän juo, koska kotona oli surkeaa, elämä on raskasta jne.

Sen tiedän, että isääni ei enää pelasta mikään muu, kuin uskoon tulo.

Mutta eihän tämä mitään, alkoholismihan on helposti hoidettavissa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 15:23 Scarlett-79 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 14:17 Sarmiina kirjoitti:
Niin, ja Scarlettko sitä mietti, et vois exältä kysyä lasten tekoa, mä olen kysynyt, mut sain remakat naurut vastaukseksi B)
No vitsinä sen heitin! :D

Jep,tajusin kyllä :D ja vitsinä onneks exäki sen tajus ottaa =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 14:00 minä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 09:17 Scarlett-79 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 09:13 vieras kirjoitti:
Olen myöskin samaa mieltä että ei lapsia useille isille.
Eli koska olen eronnut tytön isästä niin mulla ei ole oikeutta saada lisää lapsia? :whistle:

Entäs sitten miehet? Saavatko he tehdä lapsia useamman kuin yhden naisen kanssa?
ei hekään, sama heille. Lapset kärsii kun on uusia äitejä ja isiä, järkyttävää....sekaperheitä,uusioperheitä,huh tätä maailman menoo!!!
Ainahan uusperheitä on ollut. Ennen aikaan siksi että ihmisillä oli tapana noin yleisesti ottaen kuolla hyvin paljon nuorempana kuin nykyisin joten puolison kuolema ei ollut kovinkaan harvinaista eikä näin ollen myöskään lasten jääminen orvoiksi tai puoliorvoiksi. Kun edes kunnon ehkäisyä ei ollut olemassakaan, niitä lapsia todellakin tuli ja useimmiten paljon, myös siihen seuraavaan liittoon, halusi niitä tai ei.

Meillä taitaa sitten suvussa olla oikea uusioperhe kierre. Isoäitini meni naimisiin isoisäni kanssa kummallakin oli omia lapsia ja eronneet vielä puolisoistaan ja tekivät yhteisiäkin. Äidilläni ja isälläni on omat lapset ja yhteiset. Itse olen eronnut, 2 lasta ex:n kans ja yhteisiä kohta 2.
Ei se elämä aina mene niinkuin kuvittelee!

No sen ymmärtää jotenkin että on vaikka kahdelle eri isälle lapsia, mutta kun niitä on naisia jolla on vaikka kolmelle ja neljällekkin isälle niitä, se hiukan menee yli hilsee, sorry oli pakko sanoa ja tämä on vaan minun mielipiteeni :/

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 15:50 Patarouva kirjoitti:
No sen ymmärtää jotenkin että on vaikka kahdelle eri isälle lapsia, mutta kun niitä on naisia jolla on vaikka kolmelle ja neljällekkin isälle niitä, se hiukan menee yli hilsee, sorry oli pakko sanoa ja tämä on vaan minun mielipiteeni :/
näin on, elämässä on sallittua erehtyä kerran valitsemaan kumppanin jonka kanssa ei liitto kestä. Mutta jos tuo tapahtuu useamman kerran sitten voikin jo miettiä onko missä vika eli onko vaikka itsessä

Ööö...? Siis tässä on vielä yksi mutta, jos ajattelee, että kahdelle miehelle saa olla lapsia, mutta useammalle on jo "omassa päässä vikaa".

JOS EHKÄISY PETTÄÄ sellaisen kans, joka ei ole se tuleva Hra. Oikea ja olet ehdottomasti sitä mieltä, että aborttia ei tehdä :whistle:

*ja täällä yhdelle miehelle muksut, että turha moralisoida*

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 15:55 äiti 40plusplus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 15:50 Patarouva kirjoitti:
näin on, elämässä on sallittua erehtyä kerran valitsemaan kumppanin jonka kanssa ei liitto kestä. Mutta jos tuo tapahtuu useamman kerran sitten voikin jo miettiä onko missä vika eli onko vaikka itsessä
Voihan eka valita vikaan, seuraava puoliso kuolee ja sitten löytää vielä uuden rakkauden. :whistle:

Millä perusteella lapset kärsivät, jos lapsilla on esim. kolme eri isää? Miten nuo eri isät saavat lapset kärsimään? Kuka perustelisi??? Onko jollain asiasta kokemusta, vai huviksenneko vain tuollaisia kirjoittelette?

Jaahas..Taitaa olla parempi etten kommentoi muuta, ku et on se kumma, kun jos joku täällä kirjoittaa et on esim saanut turpiinsa, tai et mies vaan ryyppää, niin heti kehoitetaan eroamaan, ja lohdutellaan et kyllä sullekkin joku parempi löytyy yms, ja sit kuitenkin päivitellään asiaa tältä kannalta..

Mut, elämä on B)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 16:07 Vieras kirjoitti:
Millä perusteella lapset kärsivät, jos lapsilla on esim. kolme eri isää? Miten nuo eri isät saavat lapset kärsimään? Kuka perustelisi??? Onko jollain asiasta kokemusta, vai huviksenneko vain tuollaisia kirjoittelette?
Tätä samaa mäkin ihmettelen.

Ap jossain viestissään kirjoitti puolustavansa lapsia ja heidän oikeuksiaan. Joopa joo.<br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 16:20 Scarlett-79 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 16:07 Vieras kirjoitti:
Tätä samaa mäkin ihmettelen.

Ap jossain viestissään kirjoitti puolustuvansa lapsia ja heidän oikeuksiaan. Joopa joo.
Oikeus ryyppäävään isään kenties :/

Eipä taida olla minulta pois. Yhtä paha/hyvä on tehdä lapsi usealle äidille.

Itse taidan olla niin vaatimaton luonne, että todellakin olisi piuhat poikki, jos jostain syystä lapsia olisi jo kahdelle isälle. Mieluusti miettisin jo ensimäisen jälkeen, teenkö enää. Oli syy mikä tahansa. Muutenkin lapsia meillä nytkin vain kaksi, ei aina tarvitse olla niin hirveän paljon kaikkea, vähempäänkin voi tyytyä. Tosin ihailen suurperheitä, miten he jaksavat mutta ei siis ole pakko tehdä lapsia niinpaljon.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 16:25 vieras kirjoitti:
Eipä taida olla minulta pois. Yhtä paha/hyvä on tehdä lapsi usealle äidille.

Itse taidan olla niin vaatimaton luonne, että todellakin olisi piuhat poikki, jos jostain syystä lapsia olisi jo kahdelle isälle. Mieluusti miettisin jo ensimäisen jälkeen, teenkö enää. Oli syy mikä tahansa. Muutenkin lapsia meillä nytkin vain kaksi, ei aina tarvitse olla niin hirveän paljon kaikkea, vähempäänkin voi tyytyä. Tosin ihailen suurperheitä, miten he jaksavat mutta ei siis ole pakko tehdä lapsia niinpaljon.
Mä haluan monta lasta, kestä se.

Vaikka meillä on uusperhe, ja mun lapsuuden perhe on aina ollut enemmän tai vähemmän hajallaan mä en ole sellaisen kannalla ollenkaan... mutta en ollut valmis jättämään lapsilukua yhteenkään siksi, että mies vaihtoon meni. Toisaalta, tämä perhe tuon miehen kanssa tuntuu enemmän ydinperheeltä kuin ikinä tytön isän kanssa perhe ja koti siltä tuntui, joten ehkä meidän ydinperhe onkin sitten oikeasti tämä, käytännössä ainakin vaikkei teoriassa ehkä. Nyt kun kaksi lasta on, voi olla että jäisi muiden miesten kanssa tekemättä lisää jos eteen tulisi tilanne että syystä tai toisesta en enää saman kaverin kanssa lapsiani voisi hankkia.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 09:32 TheSimpsons kirjoitti:
Itse en jotenkin vois ajatellakaan että ois lapsia useammalle... Kai olen jotenkin vähän vanhanaikainen näissä jutuissa... Vaikkakin anopilla on lapsia 3 miehen kanssa eikä sitä kyllä tule useinkaan ajatelleeksi.
Sen suuremmin muitten tekemiseen kommentoimatta (vaikka kommentteja voisi ollakin :p ) en itsekään voisi kuvitella että minulla olisi lapsia useammalle miehelle. Nyt on yksi lapsi ja toivottavasti kohta tulossa toinen, ne riittäneekin biologisesti. Jos jostain syystä en nykyisen ja toivottavasti myös jatkossakin mieheni kanssa ehtisi tehdäkään sitä toista, niin sitten jäisin yksilapsiseksi.

Olen ukolle vitsaillutkin, että enhän mä hänestä voisi edes erota kun sitten hän ottaisi jonkun niin tyhmän bimbon itselleen puolisokseen joka syöttäisi lapsillemme aina eineksiä sun muuta soopaa :LOL:

Joten paree olla kimpassa ainakin ne seuraavat 20 vuotta :xmas:

Jestappaa jepulis. On se onnetonta joo, tää maailman meno... :LOL:
Enpä voi paremmin sanoa...että oikein eri isille. Niin. Niin. Mitä sitten?
Mä en voi keksiä yhtäkään negatiivista asiaa pelkästään siitä että lapsilla on eri isä...tai eri äiti!

Tiijättekö muuten Anna Wahlgrenin, sen ruotsalaisen "Lapskirjan" kirjoittajan...hänellähän on yhdeksän lasta (yksi kuoli)monen eri miehen kanssa ja muistan lukeneeni jostain haastiksesta, et kaikki oli ns. rakkauslapsia..eli lapsi sai alkunsa kun suhde oli voimissaan ja kukoisti, mutta sitten onni ei vain jatkunutkaan..niinkin voi käydä!

Aika vanhanaikaista ajattelua, sanon minä! En tietysti kannata sitä, että hankitaan monelle miehelle. Mutta aika vaikeaa on elää elämää muiden puolesta, itsehän ne valinnat tekee. Ja aina ei elämä mene niin täydellisesti, kuin itse on kuvitellut.

en usko että ap tarkoitti 2 eri isää eli paria vaan USEAA?

näin itse asian käsitin.

olen ollut hoitamassa lapsia perheessä.

Äiti yksinhuoltaja 25v en muista oliko viides vai kuudes lapsi tulossa. Hoidin lapsia koska äiti kävi lekurissa.

Jokaisen lapsen isä on eri ja eri maalainen. Eli äiti käy ulkomailla ja tuo "tuliaset" masussa.

Viimeinen lapsi (syntymätön) on saman miehen kans kun se nuorin.
juu kyllä se niin tais olla että kuudes oli tulossa koska oli myös kaksoset. Eli siis kerkiävä nainen.

Tämmöinen ei mielestäni ole oikein järkevää koska äidillä ei edes ollut aikaa lapsille ja pienemmät tarvitsi tosi paljon huomiota.

Jokainen lapsi teki kotitöitä siis ihan ne parivuotiaatkin ja siitä sai merkin palkinnox.

Lapset kävivät kaupassa jne. kyse on perheestä joka asuu ison tien varressa. Ja lapset tosiaan käy yksin kaupassa....

jokainen lapsi oli erivärinen eli oli tummempaa mustaa ja vaaleempaa. Oli ihan kikkurapäätä ja laineikasta.

Mielestäni tämä ei ole enään sopivaa, tokikaan asia ei minulle kuulu, mutta jotain järjen käyttöä.

en näe kuitenkaan siinä pahaa että kun erotaan niin jatkaa elämää ja ehkä saa sisar puolia. Mutta ei sentääs jalkapallojoukkuetta ja jokainen eri isän kanssa!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 14:00 minä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 09:17 Scarlett-79 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 09:13 vieras kirjoitti:
Olen myöskin samaa mieltä että ei lapsia useille isille.
Eli koska olen eronnut tytön isästä niin mulla ei ole oikeutta saada lisää lapsia? :whistle:

Entäs sitten miehet? Saavatko he tehdä lapsia useamman kuin yhden naisen kanssa?
ei hekään, sama heille. Lapset kärsii kun on uusia äitejä ja isiä, järkyttävää....sekaperheitä,uusioperheitä,huh tätä maailman menoo!!!
tää maailman meno on jatkunut aikas kauan. kuuluisin uusio perhe taitaa olla maria, joosef ja jeesus ;) aina ei elo mene niinkuin suunnittelee.. valitettavasti.

Yhteistyössä