lapsia usealle isälle!

• Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti
itse jätin esikoisen isän,kun se oli mieheltä jatkuvaa ryyppäämistä,henkistä ja loppuvaiheessa fyysistäkin väkivaltaa. en mä olis halunnu erota,olin kyllä suunnitellut olevani aina senkans ja lisää lapsiakin oli suunnitelmissa. jätkä piti meitä itsestään selvyytenä,eikä sitä paljon mikään hetkauttanu. asiat meni lopuks niin että ei oltu enää samaan aikaan kotona,jos oltiin se siitä tuli riitaa. viimeinen niitti oli kun kännissä rikkoi kaiken mitä käsiin sai. lasipöydän,lastensängyn jne. ennenkun uskoi että ero on lopullinen kesti monta kuukautta. lastaan ei halunnut nähdä puoleenvuoteen ollenkaan,olisi kuulemma mettään kantanut jos olisin sen sinne vienyt. olin tuolloin 22v. tapasin toki aika nopeasti uuden miehen,tunsin sen jo ennen eroa vanhasta,mutta suhde lämpeni vasta hiljalleen. mies oli kaikkee mitä oon halunnu. oon aina haluunu lapsia enemän kun yhden,ja mulle aiheutui just tästä aiheesta vaivaa...kuitenkin olin sen verran nuori etten halunnu jätää lapslukua siihen. ehkä jos oisin ollu päälle 30 ni oisin niin tehnyt. itse olen halunnu lapset nuorena. me saamme toisenlapsen kesäkuussa. mies on oiva isähahmo tytölleni,vaikkei biologinen isä olekaan. tyttö tykkää nähdä oikeaa isää,enkä kiellä sitä vaikka mieli tekisikin. mies kun ei vieläkään ole ottanut tyttöä ykkösasiaksi elämässään. juhliminen jatkuu niinäkin viikonloppuina kun tyttö on sielä,miehen vanhemmat vain ovat silloin tytönkanssa. oon mennyt jo naimisiin ja oon todella onnellinen. jos tästä joskus tulee ero,kuoleman tai muun asian takia,en luultavasti tee enää lapsia koskaan. tilanteita on erilaisia,tuskin kukaan haluaa kaikille lapsilleen eri isää.

TwistedSister
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 12:36 Jaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 08:59 Scarlett-79 kirjoitti:
Jos mulle suodaan lisää lapsia, niin pakostakin tulee eri isä. Ei voi mitään.
Samma här. Enkä ole mikään teinimami vaan esikoiseni 27-vuotiaana saanut :kieh:
Sama täällä.Minä sain 30v.Olisin halunnut nuorenpana mutta elämä ei mene aina niin kuin haluaa.

Minä olen itse kasvanut perheessä, jossa on 3 eri isää, joista kuitenkin vain viimeisin on kuvioissa mukana, syystä tai toisesta muut kaksi eivät ole meihin lapsiinsa olleet yhteydessä, kun aniharvoin. Silti koen olevani täysipainoinen ihminen ilman sen suurempia henkisiä traumoja. Eivätkä sisaruksenikaan ole sen kummasempia.
Tämän halusin vaan sanoa niille, joiden lapsilla on eri isiä. Kyllä se on kasvatuksesta kiinni, kuinka ne asiat käsitellään... Meillä ainakin on rehellisesti kerrottu kuinka asiat ovat, että esim. minulla ja veljelläni on eri isät, eik se ole ollut ongelma. Ja veljeäni pidän yhtä lailla veljenäni kun täyssiskoani siskona.
:)

Mima75
Elämä kuljettaa:) Tuskin kukaan suunnittelee tekevänsä monta lasta ja kaikki erille isille. Eiköhän jokainen ajattele sen hetkisen kumppanin olevan siinä rinnalla aina ja iänkaiken.

niinpä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 12:58 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 12:54 niinpä kirjoitti:
mulla on kaksi lasta saman miehen kanssa, ollaan naimisissa ja aiotaan pysyäkin. Jos ongelmia suhteessa ilmenee , niistä aiomme selviytyä. kunnes kuolema meidät erottaa.. on laki tässä taloudessa ;) Ollaan naureskeltukin usein että ollaan varmaan kummajaisia tulevaisuudessa kun tuntuu että kaikki eroo nykyään ja vaihtaa kumppania.
Helppohan se on sanoa silloin jos molemmat noin ajattelevat. Ihmiset voivat muuttua eikä kukaan pysty pitämään suhdetta kasassa jos toinen osapuoli ei sitä ollenkaan halua
niin ihmiset voivat muuttua.. vai muuttuvatko oikeasti. vai tekeekö rakkaus sokeaksi ja sinisilmäiseksi suhteen alkumetreillä jos silloin jo nimittäin huomaa siinä toisessa piirteitä esim. väkivaltaisuutta mutta halutaan kieltää se kun toista niin rakastaa.ajatellaan että kyllä se siitä vielä muuttuu kun lapsiakin tulee. tosiasiassa käykin sitten toisin, tilanne vain pahenee ja sitten on jo pakko erota... Kun ei mikään enää auta. Itse olen kumppanini valinnut huolella ja rakastan häntä ja hän minua , lisäksi kunnioitamme toinen toistaan. Olen myös seurustellut joskus ja rakastanutkin ns. ei niin hyvää miestä, joka oli kova juomaan ja vastuuntunnoton rähinöitsijä mutta en hänen kanssaan sitten halunnut perhettä perustaa koska noista mainituista luonteenpiirteistä on hyvin vaikea aikuisen ihmisen päästä eroon ja ns. muuttua. ja hyvä näin! Mutta kaikki eivät osaa ajatella järjellä vaan tunteet vievät voiton.

Kyllä niitä lapsia voi olla useamman miehen kans mu mielestä, sehän vaan riippuu tilanteista ja miten elämä on heitellyt. Niitä tapauksia mä en ymmärrä et lapsi laitetaan alulle heti kuukauden yhdessä olon jälkeen ennen ku toista edes tunnetaan kunnolla. Koska silloin usein (huom, ei aina) käy niin et arki tuo todellisuuden eteen ja erotaan. Esim eräs tuttavani, jolla on lapsia viiden eri miehen kans (lasten ikäerot on 2 - 3 vuotta), alkaa aina noin vuoden yhdessäolon jälkeen etsiä vikoja miehestään ja homma päättyy eroon. Mielestäni tää nainen kärsii jostain sitoutumispelosta. Silti on aina pitänyt lapsi tehdä siihen soppaan mukaan.
Mut jokainen tavallaan, MINÄ en vaan ymmärrä.

No jo on huolenaiheet :p . Mua kiusaa toi "nuoret äidit", miten niin just nuoret? Ite kylläkin oon "ylikypsä" kahden pienen äiti ja lapsilla sama isä. Enempää en enää halua enkä ehtis tehdäkään ennen eläkeikää ;) .

pakkoliittoko
Minulla (33v.) on jo lapsia kahdelle eri miehelle. Lisää haluasisin, mutta näyttää siltä että tämä liitto vetelee viimeisiään. Miehellä on alkoholiongelma (ei ollut/ tai en nähnyt kun rupesimme olemaan).

Eli teidän mukaan mun pitää kitua tässä liitossa niin kauan kunnes lapset on tehty? Etten vain kolmelle miehelle tee lapsia :headwall: :headwall:

niinpä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 13:20 pakkoliittoko kirjoitti:
Minulla (33v.) on jo lapsia kahdelle eri miehelle. Lisää haluasisin, mutta näyttää siltä että tämä liitto vetelee viimeisiään. Miehellä on alkoholiongelma (ei ollut/ tai en nähnyt kun rupesimme olemaan).

Eli teidän mukaan mun pitää kitua tässä liitossa niin kauan kunnes lapset on tehty? Etten vain kolmelle miehelle tee lapsia :headwall: :headwall:
alkoholiongelmaa voidaan hoitaa.miksi jeppe juo? olisi kans hyvä kysymys. mikä saanut miehen juomaan? Parisuhdeterapiaa voisi kokeilla. jos miehellä ei tätä ongelmaa aikaisemmin, syy olisi hyvä selvittää ja se onko miehesi halukas jatkamaan suhteessa ja osallistua perheensä elämään, sitten vain apua hakemaan. tai voi tehdä toisinkin, luovuttaa nimittäin. Jos toista rakastaa, tekee kaikkensa että juttu taas toimisi. Tukeminen ja auttaminen ja itsestä ja toisesta huolehtiminen kunniaan. raahaisin miehen väkisin ammattiauttajan luokse jos olisi kyse omasta miehestäni. Yleensä on jokin syy siihen miksi toinen juo, esim. kotioloissa jokin mättää, on surua tai huolta tai toinen kokee olonsa ulkopuoliseksi ja hakee lohdutusta ja juhlaa kun arki tuntuu kovalta.

Lunatic
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 09:04 Scarlett-79 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 08:59 nöppönen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 08:59 Scarlett-79 kirjoitti:
Jos mulle suodaan lisää lapsia, niin pakostakin tulee eri isä. Ei voi mitään.
samoin..
Juu ei viittis mennä exälle sanomaan, että tehdään lisää lapsia niin on mun lapsilla sama isä. Mutta ei taitais exä suostua ja avovaimonsakin vois vähän olla vastaan :whistle: :xmas:
Mä oon kans miettiny samaa.
Muuten ois kyllä kiva että sisaruksilla ois sama isä, mut en kehtais ees kysyä.. :D

pakkoliittoko
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 13:37 niinpä kirjoitti:
\

alkoholiongelmaa voidaan hoitaa.miksi jeppe juo? olisi kans hyvä kysymys. mikä saanut miehen juomaan? Parisuhdeterapiaa voisi kokeilla. jos miehellä ei tätä ongelmaa aikaisemmin, syy olisi hyvä selvittää ja se onko miehesi halukas jatkamaan suhteessa ja osallistua perheensä elämään, sitten vain apua hakemaan. tai voi tehdä toisinkin, luovuttaa nimittäin. Jos toista rakastaa, tekee kaikkensa että juttu taas toimisi. Tukeminen ja auttaminen ja itsestä ja toisesta huolehtiminen kunniaan. raahaisin miehen väkisin ammattiauttajan luokse jos olisi kyse omasta miehestäni. Yleensä on jokin syy siihen miksi toinen juo, esim. kotioloissa jokin mättää, on surua tai huolta tai toinen kokee olonsa ulkopuoliseksi ja hakee lohdutusta ja juhlaa kun arki tuntuu kovalta.
Tässä reilun 12v. aikana olen oikeasti koittanut kaikkeni! Ollaan oltu pariterapiassa, kumpikin on käynyt yksin, olen yrittänyt puhua (omasta mielestään alko ei ole ongalma), olen yrittänyt kiristää, lahjoa ym.
Onhan meitä elämä heitellyt (lapsen kuolema, taloudelliset vaikeudet, rattijuoppoudet ym.) mutta ei se silti oikeuta juomaan! Minun mielestä
Tähän asti on rakkaus kantanut mut nyt en jaksa enää

niinpä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 13:49 pakkoliittoko kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 13:37 niinpä kirjoitti:
\

Tässä reilun 12v. aikana olen oikeasti koittanut kaikkeni! Ollaan oltu pariterapiassa, kumpikin on käynyt yksin, olen yrittänyt puhua (omasta mielestään alko ei ole ongalma), olen yrittänyt kiristää, lahjoa ym.
Onhan meitä elämä heitellyt (lapsen kuolema, taloudelliset vaikeudet, rattijuoppoudet ym.) mutta ei se silti oikeuta juomaan! Minun mielestä
Tähän asti on rakkaus kantanut mut nyt en jaksa enää
Ok. olette yrittäneet kaikkenne , se onkin just hyvä. Jos ero tulee niin voi ainakin sanoa että yritetty on, mutta ei vaan onnistu. joskus tuntuu vain että ihmiset eroaa kovin heppoisin perustein tai eivät edes yritä tehdä töitä suhteen eteen vaan heti kun menee sukset pahasti ristiin niin eropapereita jo ollaan hakemassa. Mutta voimia sinulle, ei ollut tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä näillä mielipiteilläni. Ne on vain mun mielipiteitäni, ei kummoisempia..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 08:56 huolestunut kirjoitti:
Mua kyllä huolestuttaa kun nuoria äitejä ja pieniä lapsia ja isä vaihtuu aina lapsen jälkeen,ei hyvää päivää.

Pitäis varmaan vähän ajatella seurauksia.Ei niillä lapsilla ole hyvä olla jos on monta isäpuolta ja oma isä ei kenties edes tapaa lasta ja näillä isäpuolilla on jo aikaisemmista liitoista useita lapsia usealle äidille....
olen sun kanssa samaa mieltä, jos mulle tulis ero ja menisin uusiin naimisiin niin ei enää lapsia uuden kanssa, vain yhden kanssa lapsia!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 09:17 Scarlett-79 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 09:13 vieras kirjoitti:
Olen myöskin samaa mieltä että ei lapsia useille isille.
Eli koska olen eronnut tytön isästä niin mulla ei ole oikeutta saada lisää lapsia? :whistle:

Entäs sitten miehet? Saavatko he tehdä lapsia useamman kuin yhden naisen kanssa?
ei hekään, sama heille. Lapset kärsii kun on uusia äitejä ja isiä, järkyttävää....sekaperheitä,uusioperheitä,huh tätä maailman menoo!!!

Niin ja todennäkösesti sun uudella miehelläki olis lapsia edellisestä niin pääsisit uusperhe-onnelaan

[/quote]

olen sun kanssa samaa mieltä, jos mulle tulis ero ja menisin uusiin naimisiin niin ei enää lapsia uuden kanssa, vain yhden kanssa lapsia!
[/quote] =)

Mulla on jo kolmas isä menossa, sikä kukaan oo kauhistellu Eka laps syntyi kun olin 18, isän kanssa ei asuttu edes yhdessä, seurusteltiin muutama vuosi. Seuraava syntyi ollessani 29, lapsi kuoli ja ero tuli. Nyt kohta syntyy kolmas, ja kaikki on vaan onnitellu. Ei kolme míestä 20 vuodessa kai paljoa ole? Monilla on sen verran puolessa vuodessa.

\
mulla on kaksi lasta saman miehen kanssa, ollaan naimisissa ja aiotaan pysyäkin. Jos ongelmia suhteessa ilmenee , niistä aiomme selviytyä. kunnes kuolema meidät erottaa.. on laki tässä taloudessa ;) Ollaan naureskeltukin usein että ollaan varmaan kummajaisia tulevaisuudessa kun tuntuu että kaikki eroo nykyään ja vaihtaa kumppania.
Mua jotenkin ärsyttää toi ajatusmaailma, siis sama tilanne meilläkin, naimisissa ollaan ja kaksi yhteistä lasta, mutta en mä meitä niin ainutlaatuisina pidä, että kummajaisiksi meitä ajattelisin ja sille naureskelisin... Ihan kuin pitäis itseään parempana kuin muut kun elää onnellisena ja hyvässä parisuhteessa.

Mutta tuohon ap:n sanomiseen kommentoisin sen verran, että se on kyllä niin sokeaa taas yleistää tämäkin nuoriin äiteihin liittyväksi ilmiöksi. Omilla lapsillani on ikäeroa 6 vuotta ja toista kun odotin niin kaikki neuvolan lääkäreitä myöten epäilivät heti miehen vaihtuneen välissä, kun ekan lapsen oon niin nuorena saanut ja näin monta vuotta lasten välissä, niin eihän sitä millään sama isä voisi enää kuvioissa pyöriä... :headwall: <br><br>

\

Vautsi mitä ketjuja sitä työpäivän jälkeen pääsee heti lukemaan :D mulla siis myös se tilanne, etten nykyisen kihlattuni kanssa saisi saada sitä yhteistä lasta..Mut hei, enhän mä sit sais tän ketjun perusteella edes seurustella mieheni kanssa,koska minulla on lapsia ja myös hänellä´, mutta ei yhteisiä..hmm, siinäpä onki ajattelemisen aihetta tälle perheelle, pitäiskö ihan kihlaus purkaa nyt tämän takia..
Niin, ja Scarlettko sitä mietti, et vois exältä kysyä lasten tekoa, mä olen kysynyt, mut sain remakat naurut vastaukseksi B)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 14:05 Ella78 kirjoitti:
\
Enpä rupeais kehuskelemaan...Pai kaveriani molemmat oli hyvissä liitoissa ja toisella vielä rahaaki..Kuulin kuinka "halveksivat" yhtä yhteistä tuttuamme joka yh-tai eivät niinkään halveksineet,mutta pitivät selvästi itseään parempina,ja kuinka kävikään siitä jonkun vuoden päästä molemmat naiset yhoina :LOL:

samase
oolen nelikymppinen ja lähipiirissä ei vielä erooneita...tosi ihmeellistä eikä uusperheitä ainakaan vielä, eikä taida enää ehtiä tekeen lapsia usean eri miehen kanssa ikä tulee vastaan itellä. ei tietenkään miehellä miehet voi tulla isäksi 80v.voihan sitä asiaa pohtia maailman tappiin mutta kiire tulee joo on kait sitä sitten kummajainen kun liki 20v.samaa miestä kattellu ja lähipiiris samanlaisia tapauksia aika monta... B)

niinpä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 14:05 Ella78 kirjoitti:
\
Mua jotenkin ärsyttää toi ajatusmaailma, siis sama tilanne meilläkin, naimisissa ollaan ja kaksi yhteistä lasta, mutta en mä meitä niin ainutlaatuisina pidä, että kummajaisiksi meitä ajattelisin ja sille naureskelisin... Ihan kuin pitäis itseään parempana kuin muut kun elää onnellisena ja hyvässä parisuhteessa.
kyllä siitä voi itseä onnitella jos on löytänyt luotettavan kumppanin ja on sellaista myös itse.. aina voi tilanteet muuttua mutta nyt ollaan onnellisia ja lapsilla on hyvä koti. kyllä sitä saa kehua ja olla ylpeä. taas tätä suomalaisten mentaliteettia, pitää olla vain hiljaa ja nöyristellä.

Yhteistyössä