Lapsi yöhoidossa päiväkodissa..kysyisin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 1 1/2v lapsen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
EI oo lasta yöhoidossa, eikä ole lastakaan vielä, mutta ajattelisin niin, että veisi niin, että lapsi saa normaalit yöunensa. Hakea sitten kun on saanut itse nukuttua jonkin verran yövuoron jäljiltä.. vaikö?

Moneltako sun oma työvuorosi on? Rauhalliset iltatoimet päikyssä, ja aamulla laps vois syödä aamupalan, ja jos itse nukut aamupäivällä niin sitten vasta kotiin.

Yövuoroviikolla kun minulla on työvuoro 22-06 niin vien lapsen hoitoon n klo 20, jotta ehtii asettumaan yöunille normaaliin aikaan.

Aamulla menen työvuoron jälkeen hetkeksi lepäämään ja haen lapsen kotiin n klo 9-10. Syömme lounasta klo 11 ja menemme yhdessä lepäämään puolen päivän aikaan. Heräilemme n klo 14-14.30 ja touhuamme kunnes on taas aika lähteä yöksi päiväkotiin.

Hoitotuntejahan tuossa tulee hirveän monta, mutta lapsi toki nukkuu niistä suurimman osan. Ja oikeasti minulla on enemmän aikaa touhunta lapsen kanssa yövuoroviikolla kun päivävuorossa konsanaan. Onneksi pärjään vähällä unella :-)

Meillä vein tytön noin klo 20, ja hain seuraavana iltapäivänä herättyäni klo 15. Söimme jo kotona iltapalan ja pestiin hampaat. Maksuasia, täytyy kai sopia saako pk:ssa iltapalan vai miten on käytäntö, eli monelta piutää viedä,että "kuuluu" iltapala.

[QUOTE="joo";24986339]Mulla yövuoro alkaa klo 22, mut vien lapsen klo 20 hoitoon. Haen sitten iltapäivällä kun olen herännyt uniltani, eli noin klo 14-15.[/QUOTE]

Hui!!! En ikinä voisi jättää lastani hoitoon noin pitkäksi aikaa. klo 22 - 15. Siitähän tulee 17 tunnin hoitopäivä!

Itse tosiaan nukun yövuoron jälkeen parin tunnin torkut n 07 - 09 ja viimeistään 10 aikaan haen lapsen kotiin. Toiset torkut lapsen kanssa sitten n klo 12-14. Ja sitten tuonne ilta kasiin asti touhutaan lapsen kanssa

Kyllähän siinä univelkaa vähän kertyy, mutta päivävuoro viikolla sitten menen aikaisin nukkumaan ja nukun univelkoja pois.

Alkuperäinen kirjoittaja yövuorolainen;24986432:
Hui!!! En ikinä voisi jättää lastani hoitoon noin pitkäksi aikaa. klo 22 - 15. Siitähän tulee 17 tunnin hoitopäivä!

Itse tosiaan nukun yövuoron jälkeen parin tunnin torkut n 07 - 09 ja viimeistään 10 aikaan haen lapsen kotiin. Toiset torkut lapsen kanssa sitten n klo 12-14. Ja sitten tuonne ilta kasiin asti touhutaan lapsen kanssa

Kyllähän siinä univelkaa vähän kertyy, mutta päivävuoro viikolla sitten menen aikaisin nukkumaan ja nukun univelkoja pois.

No hui vaan... Kannattaa vähän miettiä omaa (T)yössä jaksamistakin jos sellainen työ, esim. yksin vastuulla 24 potilasta. Meillä ainakin tyttö heräsi pk:ssa aamulla klo 9, eli 6h oli hereillä päiväkodissa.Että eipä se kovin pitkä päivä ollut. Illalla nukahti yleensä 21 aikaan, kun klo 20 vietiin hoitoon.

Yhteistyössä