Lapsi
Lapsi. Opiskella voi aina mutta lapsia ei ikuisesti saa. Sulla alkaa ilmeisesti jo olemaan ikääkin ja vanhemmalla iällä se raskautuminen ei todellakaan ole enää itsestäänselvyys.
Ai Kohtalaisesti??Alkuperäinen kirjoittaja ap:Niin, olen siis 25-vuotias. Eläinlääketieteellisessä ei kotoa käsin opiskelu onnistu ja muutenkin tarkka lukujärjestys ja läsnäolopakko useimmilla kursseilla. Luulen, että kesken opintojen ei onnistu missään vaiheessa, joten menisi väkisinkin valmistumisen jälkeiseen aikaan. Nykyisessö työssä tienaan 2400/kk eli ihan kohtalaisesti. Mulla ei sinänsä kello tikitä, mutta miehellä taitaa jo tikittää.
Joo, on sillä ikääkin, jopa 25vAlkuperäinen kirjoittaja Lapsi:Lapsi. Opiskella voi aina mutta lapsia ei ikuisesti saa. Sulla alkaa ilmeisesti jo olemaan ikääkin ja vanhemmalla iällä se raskautuminen ei todellakaan ole enää itsestäänselvyys.
Kai tämän nyt tietää kaikki, ei tarvitse enää erikseen mainita. Ja mitä pahaa on valmistumisen jälkeen haluta vielä töihin, hei camoon, ap on vasta 25! Hyvin ehtii.Alkuperäinen kirjoittaja opiskelijaäiti:Lisään vielä että kannattaa ottaa huomioon, ettei se lapsi heti yhdestä kerrasta välttämättä tärppää, saattaa mennä vaikka useampi vuosi!Alkuperäinen kirjoittaja opiskelijaäiti:Jaaah-- No minä taas olen sitä mieltä, etten venyttäisi enää lapsentekoa sinun tilanteessasi. Valmistuttuasi saatatkin huomata että haluat töihin tottakai, kun juuri valmistuit uuteen ammattiin!! Omalta kohdaltani voin sanoa, että opiskelen yliopistossa pitkää tutkintoa ja minulla on pieni lapsi, no problem, jos on hyvä mies, niinkuin sinullakin kuulostaa olevan.
hox,hox.. mutta ikää on valmistuessa kuitenkin jo 30v!Alkuperäinen kirjoittaja haha:Joo, on sillä ikääkin, jopa 25vAlkuperäinen kirjoittaja Lapsi:Lapsi. Opiskella voi aina mutta lapsia ei ikuisesti saa. Sulla alkaa ilmeisesti jo olemaan ikääkin ja vanhemmalla iällä se raskautuminen ei todellakaan ole enää itsestäänselvyys.
Mitä sitten?Alkuperäinen kirjoittaja hmm:hox,hox.. mutta ikää on valmistuessa kuitenkin jo 30v!Alkuperäinen kirjoittaja haha:Joo, on sillä ikääkin, jopa 25vAlkuperäinen kirjoittaja Lapsi:Lapsi. Opiskella voi aina mutta lapsia ei ikuisesti saa. Sulla alkaa ilmeisesti jo olemaan ikääkin ja vanhemmalla iällä se raskautuminen ei todellakaan ole enää itsestäänselvyys.
So? Se ei lapsen teon kannalta ole vielä älyttömän paljon, itse asiassa tuossa ehtii olla vielä töissäkin valmistumisen jälkeen. Tuollaisen asian takiako te suosittelette jättämään hyvän koulutuksen väliin. Toki perhe on monen unelma, mutta ei kaikkea elämää sovi kaukaisten vauvahaaveiden takia pistää jäähylle. Varsinkin jos on unelmakoulupaikka valmiina.Alkuperäinen kirjoittaja hmm:hox,hox.. mutta ikää on valmistuessa kuitenkin jo 30v!Alkuperäinen kirjoittaja haha:Joo, on sillä ikääkin, jopa 25vAlkuperäinen kirjoittaja Lapsi:Lapsi. Opiskella voi aina mutta lapsia ei ikuisesti saa. Sulla alkaa ilmeisesti jo olemaan ikääkin ja vanhemmalla iällä se raskautuminen ei todellakaan ole enää itsestäänselvyys.
Eihän tässä kukaan sanonut etteikö ko.opiskelijaäiti ole esim. lääkiksessä..Alkuperäinen kirjoittaja vauvan ehtii :Kai tämän nyt tietää kaikki, ei tarvitse enää erikseen mainita. Ja mitä pahaa on valmistumisen jälkeen haluta vielä töihin, hei camoon, ap on vasta 25! Hyvin ehtii.Alkuperäinen kirjoittaja opiskelijaäiti:Lisään vielä että kannattaa ottaa huomioon, ettei se lapsi heti yhdestä kerrasta välttämättä tärppää, saattaa mennä vaikka useampi vuosi!Alkuperäinen kirjoittaja opiskelijaäiti:Jaaah-- No minä taas olen sitä mieltä, etten venyttäisi enää lapsentekoa sinun tilanteessasi. Valmistuttuasi saatatkin huomata että haluat töihin tottakai, kun juuri valmistuit uuteen ammattiin!! Omalta kohdaltani voin sanoa, että opiskelen yliopistossa pitkää tutkintoa ja minulla on pieni lapsi, no problem, jos on hyvä mies, niinkuin sinullakin kuulostaa olevan.
Ja sekin riippuu aika paljon alasta, miten onnistuu/jaksaa pienen lapsen kanssa. Esim. eläinlääkis ja taidehistoria eivät ole verrattavissa millään tavalla tässä asiassa. Eläinlääkiksessä on pakollista läsnäoloa suurin osa, harjoittelua, päivystyksiä ja vie aikaa muutenkin ehkä enemmän kuin muut yliopisto-opinnot, juurikin läsnäolopakon takia. Tai eihän kaikessa ole sielläkään pakko olla läsnä, mutta onko toisaalta järkeä olla poiskaan?
Voi olla eri asia jos lapsi on jo maailmassa opintojen alettua ja voi olla hoidossa tai erossa äidistä pitempiä aikoja, mutta raskaus ja synnytys kesken lääkisopintojen voi olla tapauksesta riippuen, hyvin raskastakin. Vie väkisinkin aikaa ja energiaa sen verran, että opinnot voivat sitten jäädä.
Toisella tutkinnolla ei ole mitään väliä jos eläinlääkis on se, mikä kiinnostaa ja bonuksena hyvä palkka ja työllisyys.
hox,hox.. mutta ikää on valmistuessa kuitenkin jo 30v![/quote]Alkuperäinen kirjoittaja hmm:Joo, on sillä ikääkin, jopa 25v
Eli saman verran, mitä suomalaisäideillä keskimäärinkin on. Eli?Alkuperäinen kirjoittaja Mielipide:hox,hox.. mutta ikää on valmistuessa kuitenkin jo 30v!Alkuperäinen kirjoittaja hmm:Joo, on sillä ikääkin, jopa 25v
No ei sanokaan, mutta miksi hankaloittaa asioita tahallaan, kun valmistumisen jälkeenkin ehtii. On paljon mukavampi opiskella rauhassa ja keskittyä vain siihen ja muuhun elämään. Lapsia ehtii, on mukavampi hoitaa lastakin, kun ei tarvitse stressata opinnoista ja elämässä on koettu muutakin kuin vauva-arkea.Alkuperäinen kirjoittaja hmph:Eihän tässä kukaan sanonut etteikö ko.opiskelijaäiti ole esim. lääkiksessä..Alkuperäinen kirjoittaja vauvan ehtii :Kai tämän nyt tietää kaikki, ei tarvitse enää erikseen mainita. Ja mitä pahaa on valmistumisen jälkeen haluta vielä töihin, hei camoon, ap on vasta 25! Hyvin ehtii.Alkuperäinen kirjoittaja opiskelijaäiti:Lisään vielä että kannattaa ottaa huomioon, ettei se lapsi heti yhdestä kerrasta välttämättä tärppää, saattaa mennä vaikka useampi vuosi!Alkuperäinen kirjoittaja opiskelijaäiti:Jaaah-- No minä taas olen sitä mieltä, etten venyttäisi enää lapsentekoa sinun tilanteessasi. Valmistuttuasi saatatkin huomata että haluat töihin tottakai, kun juuri valmistuit uuteen ammattiin!! Omalta kohdaltani voin sanoa, että opiskelen yliopistossa pitkää tutkintoa ja minulla on pieni lapsi, no problem, jos on hyvä mies, niinkuin sinullakin kuulostaa olevan.
Ja sekin riippuu aika paljon alasta, miten onnistuu/jaksaa pienen lapsen kanssa. Esim. eläinlääkis ja taidehistoria eivät ole verrattavissa millään tavalla tässä asiassa. Eläinlääkiksessä on pakollista läsnäoloa suurin osa, harjoittelua, päivystyksiä ja vie aikaa muutenkin ehkä enemmän kuin muut yliopisto-opinnot, juurikin läsnäolopakon takia. Tai eihän kaikessa ole sielläkään pakko olla läsnä, mutta onko toisaalta järkeä olla poiskaan?
Voi olla eri asia jos lapsi on jo maailmassa opintojen alettua ja voi olla hoidossa tai erossa äidistä pitempiä aikoja, mutta raskaus ja synnytys kesken lääkisopintojen voi olla tapauksesta riippuen, hyvin raskastakin. Vie väkisinkin aikaa ja energiaa sen verran, että opinnot voivat sitten jäädä.
Toisella tutkinnolla ei ole mitään väliä jos eläinlääkis on se, mikä kiinnostaa ja bonuksena hyvä palkka ja työllisyys.
Ap ei kuulosta uraohjukselta. Uraohjus on sellainen, joka puhuu viittä kieltä, hankkii kolme tutkintoa ja väittelee alle kaksvitosena, käyttää todennäköisesti kyynärpäätaktiikkaa työnhaussa ja ajattelee pelkästään rahaa. Ap:n haave on aika realistinen, ja valmistuessaankin hänellä on ainakin kymmenen vuotta tehokasta aikaa yrittää saada lapsi. Järkevämpää ehkä tosin jo opiskeluaikana aloittaa yritys, ettei raskaudu heti ekan työpaikan saatuaan.Alkuperäinen kirjoittaja tee oma päätös:Niintai näin, uraohjukset tuppaa huomaamaan liian myöhään, että oho, ompas jo ikää ja lasta ei enää saakkaan.. Sitten ollaan pulassa.
niitä lapsia ei välttämättä tule niin helposti. kaverini halunnut ja yrittänyt lasta jo kymmenen vuotta. nyt tärppäs 5 koeputken jälkeen. meillä yritystä takana 1.5vuotta. itsekin kun aloitettiin ajattelin et ah vuoden päästä mulla on vauva. eipä ollutkaan. eli yrittäkää lasta, käykää koulua. kaikki on mahdollista. ja kyllä lapsen kanssakin voi opiskella....Alkuperäinen kirjoittaja mitä ihmettä:Eli tilanne lyhyesti: pääsin eläinlääketieteelliseen opiskelemaan nyt kesällä ja lykkäsin paikkaa vuodella ja ensi syksynä aloitan opinnot. Mulla on tutkinto jo ennestäänkin, mutta eläinlääkiks on ollut aina tavoite ja työllistyminenkin varmasti helpompaa eläinlääkärinä.
Mies on taas alkanut juttelemaan perheenlisäyksestä, haluaisi lähiaikoina yrittää. Mulle olisi muuten käynytkin, mutta kun sain tuon paikan ja haluaisin hyödyntää tilaisuuden. Mies jotenkin ehkä vähän pettyi ja suuttui, kun ilmoitin taas aloittavani opinnot, onhan hänellä jo ikääkin 32. Luulen, että tuota koulua ja lasta ei voi yhdistää, joten mitähän sitä tekisi.. Olenko itsekäs jos otan paikan ja opiskelen vielä 5 vuotta ja vietän opiskelijaelämää? Saan vuoden verran hyväksilukuja edellisestä tutkinnosta, mutta on se pitkä aika silti.
Mä en edes ymmärrä miten 30-vuotiaana raskautuminen olisi vaikeampaa kuin 20-vuotiaana. Jos on jokin rakenteellinen ongelma niin on se perkele ollut jo 20-vuotiaanakin. Naiset vaan tuppaavat läskistymään joka haittaa raskautumiseta, sitten syytetään siitä ikää.Alkuperäinen kirjoittaja mmiete:Opiskelemaan, lapsen ehtii. Vaikka se ei aina tulekaan heti tilauksesta, mutta ongelmat eivät myöskään välttämättä liity ikään, jota sinullakin olisi vaivaiset 30-vuotta asian ollessa ajankohtainen. Lasta voi yrittää kesken opintojen ja onhan sulla mies, jonka velvollisuus on hoitaa lastaan yhtä paljon kuin sinäkin. Itse opiskelisin eka ja olisin vähän töissä ja sit yrittäisin.
Olette kuitenkin vähimmistöä, suurin osa kolmikymppisistä raskautuu ilman ongelmia.Alkuperäinen kirjoittaja viima80:niitä lapsia ei välttämättä tule niin helposti. kaverini halunnut ja yrittänyt lasta jo kymmenen vuotta. nyt tärppäs 5 koeputken jälkeen. meillä yritystä takana 1.5vuotta. itsekin kun aloitettiin ajattelin et ah vuoden päästä mulla on vauva. eipä ollutkaan. eli yrittäkää lasta, käykää koulua. kaikki on mahdollista. ja kyllä lapsen kanssakin voi opiskella....Alkuperäinen kirjoittaja mitä ihmettä:Eli tilanne lyhyesti: pääsin eläinlääketieteelliseen opiskelemaan nyt kesällä ja lykkäsin paikkaa vuodella ja ensi syksynä aloitan opinnot. Mulla on tutkinto jo ennestäänkin, mutta eläinlääkiks on ollut aina tavoite ja työllistyminenkin varmasti helpompaa eläinlääkärinä.
Mies on taas alkanut juttelemaan perheenlisäyksestä, haluaisi lähiaikoina yrittää. Mulle olisi muuten käynytkin, mutta kun sain tuon paikan ja haluaisin hyödyntää tilaisuuden. Mies jotenkin ehkä vähän pettyi ja suuttui, kun ilmoitin taas aloittavani opinnot, onhan hänellä jo ikääkin 32. Luulen, että tuota koulua ja lasta ei voi yhdistää, joten mitähän sitä tekisi.. Olenko itsekäs jos otan paikan ja opiskelen vielä 5 vuotta ja vietän opiskelijaelämää? Saan vuoden verran hyväksilukuja edellisestä tutkinnosta, mutta on se pitkä aika silti.
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:niitä lapsia ei välttämättä tule niin helposti. kaverini halunnut ja yrittänyt lasta jo kymmenen vuotta. nyt tärppäs 5 koeputken jälkeen. meillä yritystä takana 1.5vuotta. itsekin kun aloitettiin ajattelin et ah vuoden päästä mulla on vauva. eipä ollutkaan. eli yrittäkää lasta, käykää koulua. kaikki on mahdollista. ja kyllä lapsen kanssakin voi opiskella....Alkuperäinen kirjoittaja mitä ihmettä:Eli tilanne lyhyesti: pääsin eläinlääketieteelliseen opiskelemaan nyt kesällä ja lykkäsin paikkaa vuodella ja ensi syksynä aloitan opinnot. Mulla on tutkinto jo ennestäänkin, mutta eläinlääkiks on ollut aina tavoite ja työllistyminenkin varmasti helpompaa eläinlääkärinä.
Opiskele! Ja siis ton koulun ja lapsen voi yhdistää, oon sitä vierestä seurannuAlkuperäinen kirjoittaja mitä ihmettä:Eli tilanne lyhyesti: pääsin eläinlääketieteelliseen opiskelemaan nyt kesällä ja lykkäsin paikkaa vuodella ja ensi syksynä aloitan opinnot. Mulla on tutkinto jo ennestäänkin, mutta eläinlääkiks on ollut aina tavoite ja työllistyminenkin varmasti helpompaa eläinlääkärinä.